- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tak hlavne ze sef CD se citi jako uspesny manager a neciti zadnou vinu na tomtu katastrofalnim hospodarskem vysledku....
vitejte v
třeba po částech a vpustit na koleje konkurenci. jinak tahle černá díra, kde mizí ročně miliardy, bude jen nabírat na síle.
Ta konkurence se na ty koleje v osobní dopravě nedostane do té doby, dokud nebudou kraje i ministerstvo vypisovat výběrová řízení na jednotlivé vlakové linky. Do té doby tu bude Moloch pořád, a ani nebude přesně známo, jestli jsou jeho finanční nároky oprávněné nebo ne.
České dráhy si mohou samy za to, že nemají peníze.
Včera chtěl jet můj kamarád z Prahy do Brna. Přemýšlel, čím pojede. Píšu mu: >>Máš "In-kartu"? Nemáš. Pojedeš jako jednotlivec za 319,-Kč.<< To je cena podle kilometrů. Ještě loni existovala akce, že když si koupím jízdenku aspoň den dopředu, bude stát 175,- Kč.
Ale takto se dráhy připravily o zákazníky. Já tu jejich "In-kartu" mám a jsem spokojen, ale co ostatní, co ji nemají?
Pitomost je též vyhlásit od 14. června slevu na místenku do Pendolina z Brna do Prahy a naopak. Místenka za 0,-Kč, pokud máte jízdenku a můžete ji předložit. TO JE DEGRADACE! Pendolino je sice stále povinně místenkové, ale teď tam polezou i méně pohodlní občané, kteří někdy cestují. Místenka měla stát aspoň 30 Kč. To není moc, spousta lidí by si to koupila a dráhy by aspoň vydělaly.
Ale ne, ono to musí být zadarmo. Beztak od prosince 2009 pustí Pendolino z Brna do Prahy pravděpodobně jen jednou denně...dementi...
Myslíš, že když privatizuješ téměř monopolní moloch, tak že se něco zlepší? Kdo myslíš, že by ty ČD mohl koupit? Leda tak DB nebo SNCF (německé nebo francouzské dráhy). Ale tyto společnosti jsou ve vlastnictví svých států, takže by o skutečnou PRIVATIZACI (tj. odprodej do PRIVÁTNÍCH rukou) ani nešlo.
stát naleje českým drahám 3,2 miliardy ( asi musí koupit auta ještě nižšímu managementu ), ale přitom stát dluží za stavbu D47 1,5 miliardy ( viz: http://www.novinky.cz/ekonomika/170203-stat-dluzi-za-dalnici-d47-miliardu-a-pul.html ) a dodavatelé si musí brát úvěry od bank ( dokonce jim to stát radí ), aby přežili, a stát nemá peníze. Teda údajně. Jak je vidět, pro kamarádíčky má. Někde je něco špatně. Asi...
No, pro kamarádíčky... Otázkou je, jestli je správně (a dosud tomu tak - několik let - bylo), že osobní a spěšné vlaky financují jen kraje (a stát - ministerstvo dopravy) na to nedává ani korunu.
Myslím, že i ty osobáky a spěšňáky by měl stát nějakým menšinovým podílem doplácet (Bendl slíbil, po tom, co modří odboráři udělali bububu, že stát přispěje 1/6 dotací, myslím, že by se to dalo zvýšit i na třetinu, ale je to jen můj názor), ale na druhou stranu - neřeší se tím jiné otázky, jako jestli ČD hospodaří dostatečně efektivně (a to určitě nehospodaří), nebo na kolika tratích je ta osobní doprava zbytečná a dá se snadno nahradit autobusem. To se takovýmito dosypy jednomu "vyvolenému" dopravci bohužel prakticky nezjistí.
může být v klidu, určitě mu zase přidají 100000 měsíčně, za takový hospodaření si to přece zaslouží, né...
CD - to je tunel, pred kterym muzou vsichni Stehlici a Kozeni a dalsi blednout zavisti. Proc pokutu za spatne hospodareni nezaplati manazment?
To není špatným hospodařením, ta ztráta prostě vzniknout musela. Jde o ztrátu ze spojů regionální osobní dopravy, která si na sebe nikdy nevydělá. ČD nedostávají (podle svých vyjádření, ale ona je to zřejmě pravda) od krajů dotace v plné výši, no a tím vzniká ta ztráta. Dřív se ta ztráta "zalepovala" zisky z nákladní dopravy, ale to už nejde, protože ČD-Cargo již druhý rok hospodaří samostatně.