Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zemědělské odbory pohrozily blokádami skladů supermarketů

Zemědělští odboráři z Česka a dalších nových zemí EU hrozí zablokováním skladů obchodních řetězců. Nesouhlasí s tím, že Unie dává jejich farmářům menší dotace než zemím, které vstoupily před rokem 2004.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aldik7

heh

do areálu skladu daného řetězce se nedostanou když ho střeží ochranka, a když budou blokovat cestu tak je může ochranka klidně vyhnat bych řekl takže nevím čeho tím docílí ;-D:-) .. je to soukromý pozemek (cesta) a ten nemůžou jenom tak blokovat podle mě R^ ..

0/0
2.6.2009 14:55

prazakm-pro pravdu se iDěs zlobí

Asi tomu nerozumím...

V refendu o přistoupení k EU nás hlasovalo proti vstupu za daných podmínek necelých 23%. Tak proč teď najednou proti těm podmínkám všichni brečí? Každý věděl (nebo alespoň si to mohl zjistit), že nebude volný trh práce, že nebudeme mít stejné dotace atd. Vždyť máte, co jste chtěli... :-)

0/0
2.6.2009 10:26

aaa-aaa-aaa

Senochrupové,

dostávají jen z rozpočtu ČR 70mld z toho 50 Morava, jako jediní mají státem zajištěný odbyt a ještě se jim to nelíbí, nakopat je do pr.ele. ;-D;-D;-DEU

0/0
2.6.2009 9:48

lukyyn

Zrušte dotace zachráníte zdravotnictví ...

... lidé se nebudou přežírat. Má některá z našich 33 stran v programu zaútočit na zemědělské dotace ?

0/0
2.6.2009 7:55

everlast1

Re: Zrušte dotace zachráníte zdravotnictví ...

http://www.liberalnistrana.cz/archiv.php?co=1230829882

0/0
2.6.2009 9:35

lukyyn

Re: Zrušte dotace zachráníte zdravotnictví ...

... a nejlepe bez podpory lisabonske smlouvy

0/0
2.6.2009 9:45

barumkoudopatniku.

Už se úročí ty kvalitně vyjednané základy

No jo, není nad špičkově dojednané podmínky v přístupových smlouvách k EU. A to byli nasazeni naši špičkoví vyjednavači, ti nejlepší z nejlepších, nebojím se říct takový předvoj předvoje dělnické třídy.

Zemědělci vám socani děkují.

0/0
2.6.2009 7:28

WIFI

Re: Už se úročí ty kvalitně vyjednané základy

R^

0/0
2.6.2009 8:38

vymrzovac

jak jednoduché.......

....všem zemědělcům zrušte všechny dotace, a všem ostatním, kteří na ty dotace platí, snižte daně..........R^EU  celoplošně

0/0
2.6.2009 7:13

WIFI

Re: jak jednoduché.......

pokud celopološně = celá EU, pak ano, s tímto by souhlasili naši zemědělci na 1000 %, protože díky velikosti podniků by byli těžce v pohodě z hlediska konkurenceschopnosti. Ale nějak si nedovedu představit, že by tento návrh prošel např. ve Franicii

0/0
2.6.2009 8:40

WIFI

Souhlasím

Jelikož vím, že zemědělci jsou v současné špatné situaci kvůli nekvalitním přístupovým dohodám, jejich akci chápu a plně s ní souhlasím [>-]

0/0
2.6.2009 6:26

Chlupaty Knedlik

Je utopii myslet si, ze EU zlodejna verejnych penez

z podobe zemedelskych dotaci se v dohledne dobe zrusi, takze tentokrat mate vidlaci plnou podporu. Jen skoda, ze to nejde poresit, ze jak nasi tak ostatni kolchoznici nedostanou zadne dotace. Zradlo sice bude drazsi, ale zase by se mohly vyrazne snizit dane.

0/0
1.6.2009 22:47

hnedka_zdrapana

Re: Je utopii myslet si, ze EU zlodejna verejnych penez

Zradlo by bylo levnejsi a nikoli drazsi. Cla a kvoty jidlo zdrazuji vic nez ho dotace snizuji.

0/0
1.6.2009 23:37

troll123

navrhuji

blokadu vesnickych hospod jako protiopatreni. brzy by zemreli zizni

http://econoir.blogspot.com/2009/01/potravinov-sebestanos-alie-nezmysly.html

0/0
1.6.2009 21:20

swosh

Zemědělskou ekonomiku zrušit

je to přežitek ze studený války a te´d je to drahej luxus. Klidně budu jeden rok nakupovat maso z Kanady, druhý z Austrálie, třetí z Argrntiny...vždycky se někdo najde, když naši zemědělci nebudou konkurenceschopníEU

0/0
1.6.2009 21:14

Tomáš Nemravný

Re: Zemědělskou ekonomiku zrušit

Předpokládám, že tvoji práci zastane nějaký Tatar se dvěma třídami zvláštní školy za desetinu tvého platu, takže rád si zaplatím práci toho Tatara + tvoji podporu na pracáku [>-].

0/0
1.6.2009 21:37

karel87451

Re: Zemědělskou ekonomiku zrušit

Jasny, a za co si ho treba koupis? Kdyt v evrope uz pomalu nic nevyrabime, za chvilku si to masicko koupi cinan a ty tu pojdes. Druha vec je ta, ze pokud bude v roce 2050 na planete 9mld lidi, tak bude stejne velka honicka aspon po nejakem jidle.....no a ty jsi blb

0/0
1.6.2009 22:02

hnedka_zdrapana

Re: Zemědělskou ekonomiku zrušit

Jednoduche - bude delat neco jineho. Jelikoz jsou lidske potreby neomezene a vyrobni faktory omezene, tak bude vzdy a za kazdych okolnosti dost prace pro kazdeho. A to i kdyby na zemi bylo 100 miliard lidi.

0/0
1.6.2009 23:14

tripik

Re: Zemědělskou ekonomiku zrušit

to je lez co rikas......ale to je burt...nemuzu za to ze si neuvedomujes ze zeme vetsi nebude, ze mame pouze urcite kapacity, puda bude vycerpana a ani chemka tomu nepomuze, a to nejsem zelenej ekoterorista....le to ze se k nasi zemi mame chovat lepe, protoze jsme tvorove kteri uzivaji mozek..........jinak to pak nema s nama cenu a jsem pro atomovky.....at se vsichni zlikvidujeme a treba tady vznikne neco noveho lepsiho....

0/0
2.6.2009 8:49

hnedka_zdrapana

Re: Zemědělskou ekonomiku zrušit

Samozrejme, ze to lez neni, pouze tvoje neschoipnost pochopit fungovani ekonomiky. Kdysi jsem mel podobne nesmyslne nazoy jak to, ale uz jsem z toho vyrostl.

Navic nechapu, co to placas. Vyse se psalo o omezeni zemedelstvi a ty tu hned prijdes s tim, ze puda bude vycerpana. Ono pro prirodu by bylo nejlepsi, kdyby tu vubec zadni zemedelci nebyli a vse se dovazelo. To jen tak na okraj.

A to, ze mame pouze urcite kapacity je spolu s tim, ze mame neomezene potreby, duvodem, proc vzdy bude dost prace pro kazdeho.

0/0
2.6.2009 15:24

blekkal

Lituji...

...ale musím se věnovat něčemu jinému. Hnědko, někdy třeba navážeme. Hezký večer.

0/0
1.6.2009 20:40

hnedka_zdrapana

Re: Lituji...

Taky pekny vecer :-)

0/0
1.6.2009 20:50

mpixel

Moje postřehy

1. EU podporuje zabíjení a vraždění v Barmě prostřednictvím dotování tamního režimu investicemi do je ropného průmyslu.

2. EU podporuje bídu třetího světa díky své zemědělské dotační police. Proč by měli zemědělci v zemích 3tího světa vyrábět potraviny, které jsou dražší než potraviny z EU protože je EU dotojue?

3. Jak mají přežít zemědělci v zemích 3tího světa - když tam EU nárazově vyváží dotované přebytky mléka nebo másla?

4. EU je založena na stejné internacionálním komunistické myšlence Proč? Levicové idee jsou založeny na principu přerozdělování bohatství ..... a to se v EU děje již nyní a předpokládá se že se to bude prohlubovat.

0/0
1.6.2009 20:18

blekkal

Re: Moje postřehy

A teď mi ještě řekni, proč mne mají zajímat země třetího světa?

0/0
1.6.2009 20:20

mpixel

Re: Moje postřehy

protože z bídou jde ruku v ruce nestabilita, jaderné zbraně atd.

0/0
1.6.2009 20:22

blekkal

Re: Moje postřehy

Země třetího světa jsou tak chudé a přitom disponují jadernými zbraněmi? Které?

.

Tím, že budeme nastavovat ekonomiku tak, aby měly úspěch "země třetího světa" oproti našim výrobcům nedosáhneme ničeho. Naším úkolem je být ekonomicky silní, abychom jim pomohli být stejně drazí, jako jsme my.

0/0
1.6.2009 20:25

hnedka_zdrapana

Re: Moje postřehy

Stejne drazi? Konkurence je od toho, aby byly ceny nizke a ne vysoke.

0/0
1.6.2009 20:32

blekkal

Re: Moje postřehy

To bylo samozřejmě obrazně řečeno a věřím, že to chápeš. Pokud má být něco smyslem západní civilizace (budeme-li trvat na těch pindech z LS o evropské kulturní a humanitní tradici, která na tomto krvavém kontinentu neexistuje), pak pomoci ostatním, být nám solidním konkurentem. Nic více.

.

Také můžeme samozřejmě kolonizovat, ale nemyslím, že by to bylo dnes přijatelné.

.

Zjednodušeně = ano, ceny mají být nízké. Ovšem v kontextu naší civilizace. Pokud to záměrně přeženu, jistě pro mne, jako civilizovaného člověka nebude přijatelné nakupovat levně od dodavatele, v jehož manufakturách pracují děti, živící se krysami. To není zdravé konkurence. Alespoň pro mne. Přemýšlej.

0/0
1.6.2009 20:35

mpixel

Re: Moje postřehy

jenže to je jediné jak si ty děti v těch manufakturách mohou přivydělat a nezemřít na hlad.

A za druhé konkurence je vždy dobrá. I pro bohaté státy.

0/0
1.6.2009 20:39

blekkal

Re: Moje postřehy

Proto by logicky měla být dotována sexuální turistika pedofilů za dětskými prostituty do Thajska a spol. Bezpochyby to těm dětem pomůže. Bravo. :-/

.

Ano, logika funguje. Jen ne každý dohlédne na všechny aspekty daného problému...

0/0
1.6.2009 20:43

hnedka_zdrapana

Re: Moje postřehy

Jake "vsechny aspekty" mas v pripade detske prace namysli? Pokud nebudou mit praci, nevydelaji si a umrou hlady (nebo se budou zivit treba tou prostituci), Nic dalsiho zde neni.

0/0
1.6.2009 20:45

hnedka_zdrapana

Re: Moje postřehy

Pokud prestanes kupovat od vyrobce, ktery zamestnava deti,tak ty deti prijdou o praci a pujdou se zivit prostituci a zrat ty tebou zminovane krysy. Zda se ti to jako dobry napad poskozovat deti, ktere pracuji dobrovolne a vicemene z ekonomicke nutnosti?

Jinak alespon pro me neni zadne "oni" a "my". Pro me je skupina firem, ktere nabizeji nejake produkty za nejakou cenu a je mi jedno, zda je to firma z meho mesta nebo z Afriky. Rozhodüju se jen podle kvality, spolehlivosti a ceny.

0/0
1.6.2009 20:39

blekkal

Re: Moje postřehy

Vidíš a já tam mám ještě nějaké ty další aspekty. Trvalo mi hodně let, než jsem na ně přišel. Pokud Francouz uvažuje stejně přímočaře jako ty, pak zcela logicky doruje vlastní zemědělce a nechápu, co mu vyčítáš. Jede přesně dle tvých principů.

.

Na to o dětech jsem odpověděl o příspěvek více. Možná bychom mohli ty děti použít také jako dárce orgánů, předpokládám, že by jim to dlouhodobě velmi pomohlo zvýšit životní úroveň...

0/0
1.6.2009 20:45

hnedka_zdrapana

Re: Moje postřehy

Co se tyce Francouzu, tak ano, at si klidne dotuji vlastni vyrobu. Skodi jen sami sobe, protoze tim dotuji zahranicni spotrebu. Je to stejne jako kdyz ja budu pracovat pro nekoho zadarmo. Poskodim tim jen sam sebe.

A to s tim darovanim organu jsi myslel jako tak, ze dite si necha vzit srdce, aby melo na jidlo? Tomu rikam demagogie.

0/0
1.6.2009 20:47

swosh

Re: Moje postřehy

Když díky prodeji své ledviny budou moct vystudovat Vysokou. Proč ne?

0/0
1.6.2009 21:16

hnedka_zdrapana

Re: Moje postřehy

Minimalne proto, ze kdyz (až) se konecne zrusi vsechny nesmyslne dotace, kvoty, cla apod., tak dotycni budou vitanou konkurenci pro evropske farmare. Podobne jako je dnes vitanou konkurenci Cina.

0/0
1.6.2009 20:24

blekkal

Re: Moje postřehy

Čína s její naprostou deformací námi uznávaných tržních principů je vítanou konkurencí? Jak konkrétně prosím?

0/0
1.6.2009 20:26

hnedka_zdrapana

Re: Moje postřehy

Cina je trznejsi nez USA. Ma nizsi dane, rozumejsi menovou politiku, liberalnejsi pracovni pravo, nelpi na ruznych socialistickych regulacich typu patentů apod. Jestli ma nekdo deformovane trzni principy, tak predevsim EU. A v cem je vitanou konkurenci? V tom, ze konkuruje ostatnim a nuti je tak snizovat naklady, zvysovat kvalitu, snizovat ceny.

0/0
1.6.2009 20:31

blekkal

Re: Moje postřehy

To jsou kecy, promiň. Je vidět, že patříš mezi ty, komu imponuje porušování autorského práva, kdo nepovažuje ochranu duševního vlastnictví za správné (jistě, žádným nedisponuješ). A tím myslím naše diskuse nadále postrádá smysl, protože pokud neuznáváme shodný hodnotový rámec, nemůžeme k ničemu rozumnému dojít.

.

Ty tržní principy prosím posuzuj, až v USA i Číně strávíš více, než týden, dva. Pak můžeme opět popovídat.

.

Dovoluji si tě odkázat na dnes již několik slibných českých výrobců, které nezničilo nic jiného, než agresivní čínská výroba nerespektující nic z našich zákonů. Stejně tak na řadu těžce postižených, často dětí následky užívání činských výrobků. Atd. Ve tvém světě se to možná jmenuje konkurence, ostatně sami Číňané nechali pomřít za pouhé dva roku 20 milionů svých občanů hladem. Pro mne tohle konkurence není.

0/0
1.6.2009 20:40

hnedka_zdrapana

Re: Moje postřehy

Neplet si autorska prava a patenty. Patenty nemaji s zadnym vlastnictvim nic spolecneho a jedna se pouze o skodlivou regulaci, ktera brzdi trh. Ostatne neco si o patentech precti. Proti nejake rozumne ochrane autorskych prav nic nemam, ale to je malicko neco jineho.

Jinak cinska vyroba nema co respektovat ceske zakony. Cina je suverenni zeme a ma pravo si stanovit zakony jake chce. Jinak tech 20 milionu mrtvych bylo jeste za doby, kdy byla v Cine prosazovana ultralevicova politika. Od 90. let jedou reformy a vetsina firem je jiz v soukromych rukou.

0/0
1.6.2009 20:44

blekkal

Re: Moje postřehy

Tohle nemá smysl. Jakmile se do toho zapletou subjektivní hlediska jako "rozumná míra" atd., pak se z jakéhokoli řádu stane hračka toho, kdo určuje ty "rozumné míry". nezlob se, ale tady si rozumět nebudeme.

.

Hezký večer.

0/0
1.6.2009 20:46

hnedka_zdrapana

Re: Moje postřehy

Ohledne patentu jsem o zadne rozumne mire nemluvil, ta se tykala autorskych prav, ktera jsi do diskuze zatahl ty. Patenty jsou spatne kompletne.

0/0
1.6.2009 20:49

ples

Re: Moje postřehy

No, prinejmensim proto, ze pokud se jejich hospodarstvi zhrouti uplne, budeme je mit za barakem natotata. A myslim, ze par nepracujicich Cikanu nam staci.

0/0
1.6.2009 20:26

blekkal

Re: Moje postřehy

Tudíž jsi tu už druhý, kdo říká, že bychom měli naopak pomoci konkurenčním zemědělcům proti našim, protože máme strach, že nás pak ti cizí napadnou. Bravo.

0/0
1.6.2009 20:32

hnedka_zdrapana

Re: Moje postřehy

Nemeli bychom pomahat nikomu, ale zrusit kompletne nepodminecne veskera cla, kvoty a dotace a to jak uvnitr EU, tak i dovnitr a ven.

0/0
1.6.2009 20:34

ples

Re: Moje postřehy

No, precti si to vsechno jeste jednou.

0/0
1.6.2009 20:35

Hufo

Re: Moje postřehy

prorože jejich ekonomický vývoj ovlivní silně i nás.

0/0
1.6.2009 20:37

mpixel

Re: Moje postřehy

5.EU postupně buduje diktátorský režim, po schválení LS přejdou pravomoci výše - což odblokuje možnost vytvoření úřadu evropského prezidenta. Vzhledem k ekonomické síle to bude někdo z Francie nebo Německa pravděpodobně Sarkozy.

0/0
1.6.2009 20:21

ples

Hm...

...porad jsem nezjistil a neobjevil vyhody, ktere nam vstup do EU prinesl. Vic investoru? Nejsou tady spise kvuli danove politice vlady? Nasim podnikatelum to prineslo spis trable. Viz dotacni politika nebo obstrukce nemeckych a rakouskych uradu. Vetsi pracovni moznosti? Zarny priklad v Nemecku a Rakousku. A kdo umi, ten se uplatni kdykoliv. Hranice? OK, nemusim ukazovat pas. Ale to zase takova vyhra neni.

Na druhou stranu mi EU "poradila", jak ma byt zakriveny banan.

0/0
1.6.2009 20:17

blekkal

Jsou to vážně...

...ti stejní zemědělští odboráři, kteří jdou klidně demonstrovat pod vlajkou sociálkomunistů, kteří jim jednak vyjednali dané podmínky a jednak jsou právě tím, kdo neustále deformuje trh dotacemi a daněmi?

.

Nebylo by vážně lepší naházet oranžové komunisty do hnoje a všechny dotace všem zrušit?

0/0
1.6.2009 20:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.