Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavby dálnic jsou v ohrožení. Chybí miliardy

Ministr dopravy Gustáv Slamečka se už několik týdnů snaží přesvědčit ministra financí Eduarda Janotu, aby v napnutém rozpočtu na příští rok našel nejméně okolo 30 miliard na financování staveb nových silnic a železnic. Pokud se tak nestane, dojde podle Slamečky k zastavení desítek dopravních staveb, které jsou placeny čistě z národních peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zoufalec1

jak to je?

"musela by vláda přistoupit k přehodnocení mandatorních výdajů,"

myslel jsem si, že tyto výdaje jsou dané zákonem a že vláda s nimi sama o sobě nemůže nic dělat. Muselo by dojít ke změně zákona

0/0
3.6.2009 21:16

gen.MacArthur

ODS vytunelovala peníze na dálnici D47 !!!!!!!!!!!!!!!

Jak jinak si lze vysvětlit, že D47, která měla být hotová v roce 2008, nakonec po vládě ODS nebude hotová ani  v roce 2012! Ještě za vlády ČSSD TEHDEJŠÍ  MINISTR DOPRAVY ŠIMONOVSKÝ BYL PŘESVĚDČENÝ, ŽE SE DÁLNICE D47 PODAŘÍ V ROCE 2008 DOKONČIT!ALE S NÁSTUPEM TOPOLÁNKA V ROCE 2006 DOŠLO K VELKÝM ZMĚNÁM!!! TOPOLÁNEK V ROCE 2006 ŘEKL ASI TOHLE " DÁLNICE SE MUSÍ USAZOVAT, PROTO SE VÝSTAVBA D47 OMEZÍ "! OD TÉ DOBY TOPOLÁNEK  ZAČÍNÁ TYTO PENÍZE PŘESMĚROVÁVAT NA AKTIVITY PRÝ ÚDAJNĚ BÝVALÝCH ŘEBÍČKOVÝCH STAVEBNÍCH FIREM, KTERÉ JSOU REGISTROVANY NA KYPRU, KDE SKUTEČNÉHO MAJITELE FIREM NELZE ZJISTIT!!! ODS je zločinecká organizace až do morku kosti!!!

0/0
2.6.2009 22:12

suchar

Re: ODS vytunelovala peníze na dálnici D47 !!!!!!!!!!!!!!!

docela mlžíš, kde máš zmínku o tom jak jí začala stavět vláda ČSSD? jo a ještě jsi zapomněl že Topolánek a ODS může za zemětřesení, tsunami a teď i pád francouzského airbusu

0/0
3.6.2009 9:04

gen.MacArthur

Re: ODS vytunelovala peníze na dálnici D47 !!!!!!!!!!!!!!!

Za vlády ČSSD výstavba dálnice pokračovala podle plánu, dokonce Klaus přijel otvírat první hotové úseky. Proto se Šimonovský taky vsadil, že dálnice bude hotová v roce 2008.

0/0
3.6.2009 21:21

performer2

možná by stačilo začít stavět za německé ceny

a ne za německé ceny krát dvě. Co na to korupčníci z ŘSD?

0/0
2.6.2009 16:03

Fido

Re: možná by stačilo začít stavět za německé ceny

Kdyby krat dve tak by to jeste byla nadhera. Bohuzel realita je nemecke ceny krat ctyri az sest.

0/0
2.6.2009 16:53

technik

To je divení. vždyť je krize a někde se to musí odrazit

Když se bude cpát 15.důchod důchdcům, které krize vůbec nepostihuje, tak se to někde musí odrazit. Nemocnice rozdávají peníze, vlády financují kraviny jako šrotovné na auta, tak pak miliardy někde musí chybět.  Je to na celém světě a prosťáčkové z Čech se diví, jako kdyby spadli s višně.

0/0
2.6.2009 14:20

zoufalec1

Re: To je divení. vždyť je krize a někde se to musí odrazit

Nevím o čem mluvíte. Žádný 15 důchod neexistuje a ani se něm neuvažuje. Jak rozhazují nemocnice peníze mi není známo, zkuste konkretizovat. Co se týká šrotovného, zavedli je např. v Anglii, Německu, Rakousku, Slovensku, Polsku - podle vás jsou tedy všichni tamní ekonomové hlupáci, vy jste z nich nejchytřejší. Co je na celém světe jsem nepochopil, máte na mysli krizi? Pokud ano tak vás ujišťuji, že všichni normální lidé o tom ví. Nezbývá mi, než konstatovat, že jste jen dalším žvanilem, človíčkem který se přečte titulky MF Dnes a začne dělat ekonoma.

0/0
3.6.2009 21:25

vlmach

Stavby dálnic jsou v ohrožení. Chybí miliardy

Auta stojí,vlaky jedou.

0/0
2.6.2009 13:44

Korby

Soukrome zdroje

Kdy uz se konecne v Cechach zasnou stavet silnice a dalsi projekty, za pomoci investoru ze soukromych zdroju? Stat by pak dve desitky let silnice splacel, nebo prerozdeloval zisky z mita a dalnicnych znamek. Samozrejme dohled Nejvyssiho kontrolniho uradu je nezbytny, aby se nemrhalo penezi (viz mytne brany, ze?). Spokojeni by byli vsichni.

0/0
2.6.2009 13:00

mi_golem

Re: Soukrome zdroje

Řešení je. "Nebát se a nekrást" !

0/0
2.6.2009 13:27

tomtom

Re: Soukrome zdroje

Protoze, ze soukromy penize do toho nikdo nepujde. Nejvetsi kseft je prece stavet za statni. Za svy a jeste s nejakym rizikem, uz takovy vyvar neni.

0/0
2.6.2009 13:34

habásko

Ha, ha, ha....

A) nejsou pevná pravidla, podle nichž lze vybrat objektivně nejlepší nabídku

B) nejsou úmyslně, aby bylo možno subjektivně vybrat nabídku kterou vypisující potřebuje aby vyhrála - proč asi ??

C) lidé zastupující investory státních zakázek mají své soukromé stavební, dopravní, rekreační, sponzorské aj. zájmy - jejich uspokojení je pro velkou stavební firmu pohybující se v tomto prostředí hračkou - takže potom jaképak nároky na nízký rozpočet toto neumožňující, jakápak přísnost při schvalování požadavků stavebních firem na další navýšení rozpočtu, při toleranci nekvality, nedodržování termínů atd. atd. ? Ale co s tím????

0/0
2.6.2009 12:58

jahodove_ticho

na silnice nemáme

ale mohli by jsme udělat Olympiádu nebo alespoň zase nějaký superúspěšný MS. Kačenka a spousta dalších exreprezentantů nemá do čeho píchnout...:-PR^

0/0
2.6.2009 12:44

davidh2002@volny.cz

snížení cen dálnic

Že by už se politici konečně nemohli vymlouvat na to, že vysoká poptávka po stavbě silnic a dálnic tak zvyšuje její cenu? :-) Menší poptávka státu po silnicích by měla konečně přinést reálné ceny na jejich stavbu. Nebo se ukáže, že vysoké ceny nebylo stanoveny vysokou poptávkou, ale vysokým stupněk korupce?

0/0
2.6.2009 11:59

habásko

Re: snížení cen dálnic

B/ je správně !

0/0
2.6.2009 12:45

pavel.61

Ty jo

nejsem ekonom,ale kdyz vidim tu fin.situaci.Na polovinu veci neni.Tak se tedy ptam.Proc takCesko usiluje EUmenu.To trn z paty nevytrhne.

0/0
2.6.2009 11:55

def...

Re: Ty jo

ne, ale do te doby se je na co vymlouvatRv

0/0
2.6.2009 12:35

habásko

Re: Ty jo

Právě že mocipáni Česka fakticky o Euro neusilují. Když je naupláceno v korunách, ty se pak těžko nesou do banky na výměnu za Eura !

0/0
2.6.2009 12:43

dezzo

vystavbu zrusit

stejne uz to nebude potreba :-/

0/0
2.6.2009 11:49

mi_golem

mě spíš vadí ten rozkradený více než bilion,

ze kterého ročně jen na úrocích platíme 50 mld. Z toho mě vychází, že ty dálnice(silnice pro motorová vozidla) by byly v podstatě zadarmo. Někde je chyba.

0/0
2.6.2009 11:49

davidh2002@volny.cz

Re: mě spíš vadí ten rozkradený více než bilion,

Ve státním rozpočtu (teda za vlády ODS a ČSSD byla určitě) i 10% část tohoto rozpočtu na korupci, rozmělněná do všech článků rozpočtu. S tím se vždycky počítalo.... Gross i Řebíček to nakonec dokonce ani moc neskrývali, nebo se jim to nepodařilo.... Za dvacet let to bude ten bilion čistá ruka.... Plaťme daně! Vždyť to je na dobrou věc! Na nové domy, auta, milenky, dovolené... hm... né naše teda, ale těch správných kluků, kteří to tady "vedou"... :-) Zaslouží si to! Nebo myslíte, že ne? Já si teda myslím, že jo, a tu tisícovku na daních měsíčně klidně těm klukům dám. Kašlu na své oblečení a svou dovolenou! Hlavně ať si ti kluci koupí nového bavoráčka. :-)   

0/0
2.6.2009 12:07

Podrazza

Papaláši si asi neuvědomují, že...

v přímé úměře s rozvojem infrastruktury je hospodářský rozvoj regionu...

0/0
2.6.2009 11:39

suchar

Re: Papaláši si asi neuvědomují, že...

z Prahy je to hodně daleko aspoň pro vládnoucí mocenské struktury

0/0
3.6.2009 9:07

mpixel

Paroubek si s topolem mnou ruce.

Že společnost rozdělili na antiparubkovce a antitopolánkovce.

Velmi se jim to hodí. Zaručí jim to oběma koryta a 50:50 ve sněmovně na 4 roky.

(Y)

Volte jiné strany. Nenechte se zmanipulovat.

0/0
2.6.2009 11:24

mpixel

Re: Paroubek si s topolem mnou ruce.

více vajíček, více důchodců s holemi, více horkých teenagerů, a záběr kamer to je přesně co chtějí.

0/0
2.6.2009 11:26

davidh2002@volny.cz

Re: Paroubek si s topolem mnou ruce.

Vajíčka pro Paroubka, ale i pro Topolánka! No more ČSSD a ODS!

0/0
2.6.2009 12:01

mpixel

ODS=ČSSD

viz:

http://www.volny.cz/astral7/Statni_dluh_1993-2008.xls

na sociální dávky a závistivé úředníky peníze jsou.

0/0
2.6.2009 11:22

prngrr

Zdroje jsou

Co to ta zku. rvená úřednická vláda vykládá?

Vždyť zdroje jsou!

Musíme volit stále Paroubegga - jedině ten říkal, že postavíme dálnice a železnice, zvýšíme dávky a důchody, přídavky na děti, nebudeme platit 30 korun, bude lacinější elektřina a nájmy, bude lepší program v televizi a málo deště na dovolené!

0/0
2.6.2009 10:04

davidh2002@volny.cz

Re: Zdroje jsou

Jo jo! A ještě snížíme daně!

Zeptejte se doktora ekonomie docenta Paroubka. On to zatáhne!

0/0
2.6.2009 12:02

raicafu

TAk dálnice nebudou

Dálnice je oblíbené téma politiků a novinářů. Kdyby politici neustále nekřičeli o dálnicích a v návaznosti na to novináři neustále nepsali o tom jak je to špatný s výstavbou byl by zlatý klid. O tom, že nejsou peníze na infrastrukturu se psalo a i když krize nebyla. Nevím jestli je to placené PR stavebních firem, aby byl tlak na stavbu, ale podle mě stejné problémy s financemi jsou ve všech sférách kam jdou peníze ze státního rozpočtu. Osobně si nemyslím, že dálnice je všelék na všechny hospodářské problémy, jak se občas člověk doslechne z úst politiků a následně novinářů:-)

0/0
2.6.2009 9:50

Horle

stanovte priority a budujte logicky

chápu snahu o budování v různých regionech, aby lokální politici nekřičeli, že se na ně kašle, ale opravdu má smysl, když se dálnice budují po pár kilometrech?  Dokončete proboha D1 konečně do Ostravy, dobudujte okruh Prahy, ale zastavte ostatní stavby a budujte je později. Vůbec nechápu D3, kousek dálnice od nikud nikam. Napojení do ČB a Rakouska v nedohlednu,  dokončení do Prahy snad sci-fi.

0/0
2.6.2009 9:50

REMET

Re: stanovte priority a budujte logicky

D3 je pravda extremni exot, jako bude pekne az bude, ale zatim je to parodie...

Na druhou stranu spojeni s Ostravou je v soucasnosti na lepsi urovni nez spojeni na jih od Prahy, takze bych D1/D47 nevidel jako prioritu.

0/0
2.6.2009 9:56

Dr. Fe1

Re: stanovte priority a budujte logicky

Zkus se projet přes Sezimoivo Ústí ve špičce a pak pochopíš, že D3 v úseku Tábor - Soběslav - Veselí nad Lužnicí je opravdu potřeba.

0/0
2.6.2009 10:48

HuLarus

Re: stanovte priority a budujte logicky

Jojo, Tábor - Veselí je potřeba hodně, zastavení stavby by byla hodně špatná zpráva pro ty chudáky, co bydlí u I/3. Zastavit se klidně můžou úseky R4 a dálnice na Lounsku, v těch místech to není tak kritické (je tam silnice bez průtahů vesnicemi). Nepochopil jsem, proč vůbec u Písku pokračují s protahováním R4, když na D3 i jinde jsou mnohem kritičtější úseky.

0/0
2.6.2009 11:14

rudastraka

uroky

iroky za sosansky dluhy delaj rocne 50mld

ted by se ty drobaky hodily

0/0
2.6.2009 9:29

masoreti

vláda koná správně

šetří tam, kde se má. poptávka po dálnicích bude menší, doprava semtam po evropě nerentabilní. a někde se šetřit začít musí. pak přijdou na řadu další.

0/0
2.6.2009 9:21

zoufalec1

Re: vláda koná správně

myslím, že struktura šetření by měla vypadat trošku jinak. Začít odshora a nikoho a nic nevynechat

0/0
2.6.2009 10:31

lopata12345

Re: vláda koná správně

Bylo by to symbolicke a bylo by to moralne spravne. A ekonomicky vzato je to zbytecne. Setrit se musi hlavne tam kde to neco prinese. Snizeni socialnich davek o stokorunu prinese nekolik (desitek) miliard. Snizeni platu parlamentu (obe komory) a vlady o polovinu vam da nekolik desitek milionu - maly zlomek predchoziho. Stavba dalnic je taky racionalni rozhodnuti. Recese nebude trvat dele nez 5 let - pouceni ze 30 let. Pak to dostavime.

0/0
2.6.2009 13:51

kestrik

Možná, že se nakonec zjistí,

že ta železnice vlastně nebyla až zas tak špatná a některé "uzavřené" rgionální tratě se zase otvřou. A koneckonců, ať si řidiči zvykaj. Rovná silnice je vlastně přepych.

0/0
2.6.2009 8:51

xblack13

Re: Možná, že se nakonec zjistí,

přepych je hlavně dálnice. Rychlostí silnice bývá o levnější a přitom poslouží stejně. Včera jsem četl někde v diskusi, že 14 km D47 stálo 14 mld. a 8 km R48 stálo 1,8 km. Takže rychlosní silnice je cca 4x levnější

0/0
2.6.2009 8:55

def...

Re: Možná, že se nakonec zjistí,

a kolikrat sjizdnejsi

0/0
2.6.2009 9:00

wIadin

Re: Možná, že se nakonec zjistí,

no já nevím ale třeba R6 kolem Kamenných Žehrovic je děs a úděs. Jestli se to propadá kvůli tamním uhelným šachtám nebo co. Už léta s tím nic nedělaj.

0/0
2.6.2009 9:46

ddo

Re: Možná, že se nakonec zjistí,

Podobné je to s obchvaty, to se snad vždycky buduje jako víceproudové, i když má třeba jen nějaká prvotřídka objet třicetitisícové město.

0/0
2.6.2009 9:42

wIadin

Re: Možná, že se nakonec zjistí,

no takovej obchvat se stáčí, je to většinou taková dlouhá zatáčka a tam předjet zpravidla nejde. I když jsme v Česku, takže nejvíc smrťáků je pak právě tam. Takže dva pruhy jsou dobrý nápad.

0/0
2.6.2009 9:48

REMET

Re: Možná, že se nakonec zjistí,

To bys musel zprumerovat na ponekud vetsim kousku, jelikoz tohle je zaver jako volebni vyzkumy verejneho mineni (zeptam se sa dvou lidi a pruzkum je hotov). U ceny dalnice zalezi na tom, co je tam zrovna za teren, zda mosty, tunely, naspy, ekoteroristicke mosty pro zviratka, prelozky potrubi, elektriny, jake je podlozi, za kolik se vykoupi pozemky pod danou stavbou...

Je pravda, ze se u nas stavi draz a to i proto, ze v cechach jsou rozsafnejsi normy - siroky stredovy pas, svodidla, siroky osdstavny pas... tj. na sirce a za ceny 2 pruhu ve francii postavi 3. Dal pak jsou normy na oblouky, stoupani nebo klesani - tohle vsechno zveda ceny.

Navrhovy rozdil mezi D a R je prakticky minimalni a rozhodne to neusetri ctyrnasobek penez. Normy jsou velmi podobne, stredove pasy a odstavne pruhy temer stejne, na celkove sirce se skoro neusetri. Realny rozdil v cene bude tak 15-25%.

0/0
2.6.2009 9:49

Winebibber

koukám na to...

nejsou miliardy na stavby?... tak ať si je stát půjčí od Skansky... ta už jich vydělala spousty ... na předražených státních zakázkách ;-D

0/0
2.6.2009 8:24

volic_plukovnik

nějak vám blbne čeština

modernizace Łseku Praha-Libeĺ - Praha-BŘchovice

0/0
2.6.2009 8:23

a8nn

Re: nějak vám blbne čeština

>odstavené nádraží Brno

To taky není správně.

0/0
2.6.2009 10:40

Harpa-gon

Na této krizi

se mi líbí to, že skončí rozežranost a zjištění, že nic není zadarmo.

0/0
2.6.2009 8:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.