Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy dočasně zlevní, v Pendolinu na Brno bude místenka zdarma

Od 21. června do 22. září bude cestování vlakem o malinko levnější. České dráhy se rozhodly vrátit v části tarifu k loňským cenám a základní jízdné zlevní o dvě koruny. Přesně o tolik loni v prosinci zdražily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

grrrr....

Bomba

Prodávám auto a budu jezdit vlakem za cenu autobusu.;-D;-D;-D

0/0
7.6.2009 18:18

Zebin

Re: Bomba

.........a ten zbytek doběhneš............ve zdravém těle, zdravý duch;-D

0/0
9.6.2009 13:15

sobak

špatně zvolený příklad

s tou trasou otrokovice - napajedla jsou trochu mimo, ten autor kdo to psal tu asi nikdy nebyl, pro 4/5 obyvatel napajedel je nádraží víc než kilometr daleko a z otrokovic jezdí IDS Napajedelsko za 8kč na nádraží nebo do kvítkovic, kde je návaznost na MHD Zlín , navíc i přes IDS většina obyvatel napajedel se dopravuje sými auty

0/0
5.6.2009 14:31

JTB

Re: špatně zvolený příklad

;-D Autor je rodilý Zlíňák, stačí si rozklepnout jeho profil. Další krásný důkaz toho, jak jsou zdejší komentáře mimo...;-D

0/0
8.6.2009 12:47

koleis

ty už můžou jít mírně do pedele

busy jsou levnější až o polovinu a většinou jezdí za ceny, které má dráha až po zakoupení všeljakých těch předražených zákaznických karet :-P :-)

0/0
5.6.2009 9:53

hnedka_zdrapana

Boroka

A bude tam zas Boroka? To bych si mozna listek koupil :-)

0/0
4.6.2009 16:47

Sojer244

Cesta OV - A

prosím, neví někdo z vás, kdy se bude jezdit z Prahy na Ostravu po Novém spojení ?(= ne přes Vršovice jako dosud)

0/0
4.6.2009 15:59

Ahasver

Re: Cesta OV - A

Až skončí rekonstrukce úseku Pha Libeň - Pha Běchovice, přidává se tam třetí kolej a sotva se tam vejdou příměstské osobáky (které to z Masaryčky navíc nemají kudy objet). Jestli to bude podle plánu, pak by měl jako první projet Excelesior příští pátek v 0:09 :-)

0/0
4.6.2009 16:24

drevak_patlak

Re: Cesta OV - A

Ovšem pak bude rozkopán další úsek, takže pravidelně až od Nového JŘ v prosinci.

0/0
4.6.2009 17:56

mcdonald

Re: Cesta OV - A

No nejen na Ostravu, kodrcat se denne pres Vrsovice do Prahy, to je za trest!! :-( Chápu, že se jako staví, ale fakt je to masakr. A když už to bude hotové i mezi Libní a Bechovicemi, tak snad do Bechovice - Úvaly by mohli kopat po jedný koleji a ne zase rozorat jako krtci.

Navíc si matně vzpomínám, to, co teď kopou a co chystají, tak to se kopalo už jednou v začátcích, když se začínalo s koridorem.;-O

0/0
4.6.2009 19:14

jural

Re: Cesta OV - A

ale nekopalo. Tam se jeste vubec nekopalo. Naposledy v 80. letech. A Liben - Bechovice se dela tak, ze se vzdy necha jedna stoprocentne provozni kolej a z tech dalsich dvou se vzdy snazi aspon cast v urcite delce toho useku byla take v provozu. Stejne se bude delat Bechovice-Uvaly. Akorat, ze tam nebudou dalkove vlaky objizdet pres prazsky uzel, ale pres Lysou nad Labem. :-]] Cili vyhlidkovych jizd si jeste uzijeme do sytosti.

0/0
5.6.2009 20:17

ventas

Ostravsko

České dráhy jsou státní podnik, tak mi vysvětlete proč má Ostrava a okolní obce stále doplácet na dopravní politiku státu. Dálnice, která tu již měla nejméně deset let stát, to by ale musela ODS od roku 1993 něco pro to udělat, stále není a jak je vidět ještě nebude. Nicméně ostravsko platí dálniční poplatky na 12km silnici do Frýdku-Místku. Facka je pro uředníky na ministerstvu málo za toto svinstvo.

Srovnejme si přepravované vzdálenosti Praha-Brno, Praha-Ostrava a porovnejte cenu jízdenky na Pendolino. Dojdete k závěru, že ten kro jedo do Praglu z Brna platí daleko méně za přepravený kolimetr než od nás z Ostravy. A nyní ještě budou mít místenku zdarma. Paráda, opravdu. Ostraváci ať platí, samozřejmě ..

0/0
4.6.2009 15:33

jamescole

Re: Ostravsko

..................to by ale musela ODS od roku 1993 něco pro to udělat??????A co ČSSD v letech 1998-2006?Socani nemusí?

0/0
4.6.2009 15:39

231

Re: Ostravsko

Socani stavbu dálnice na Ostravu zahájili dvakrát. - A pořád nic.

0/0
5.6.2009 16:00

drevak_patlak

Re: Ostravsko

Vzhledem k tomu, že tarif je téměř lineární, tak cestující z Prahy do Brna zaplatí relativně cca stejně. Místenka za konstantní cenu se navíc rozpočítá na více kilometrů, takže Ostraváci naopak platí relativně méně. Teď s místenkou na Pendolino zdarma se to pochopitelně změní, ale Pendolina nejsou jediné vlaky, kterými můžete z Ostravy cestovat.

Tady prostě platí tržní princip (což je u Pendolin správně, protože na ně ČD nedostávají žádné dotace). Do Ostravy je to po silnci dál než po kolejích, po horší silnici a lepší trati, proto dává spousta lidí vlaku přednost a je za to ochotna si připlatit. Do Brna je to naopak (kratší dálnice, pomalejší trať mezi Třebovou a Brnem), takže lidi dávají přednost autu a autobusu. Zlevňující krok ČD je zcela logický.

0/0
4.6.2009 18:02

hrabe.zeppelin

Re: Ostravsko

vas bolseviky, pro ktere plati ze za vsechno muze ODS, v Praze stejne nikdo nechce... Tak se necil

0/0
5.6.2009 12:18

jural

Re: Ostravsko

to se pletete. Do Brna to stoji vlakem z Prahy uplne stejne penez jako do Ostravy. Jizdni doba je do Brna tedy o 35 minut kratsi, ale je to take blize aspon o 100 km.

A kde jsem vzal tu cenu? Podivejte se poradne do komercnich nabidek CD. Napovim Vam - Z Ostravy do Brna to stoji stejne jako z Ostravy do Karlovych Varu, nebo ze Zlina do Brna nebo z Liberce do Ceskych Budejovic.

0/0
5.6.2009 20:21

miropiro

už to z nich leze ;-)

Místenka zdarma bude podle toho článku jen do vozu č. 6 a 7. ;-D

0/0
4.6.2009 15:05

ukrutnej_kritik_niemandu

Úspora

Jo, ty 2 ušetřený kačky lidi z Napajadel nebo Otrokovic určitě "vytrhnou" :-P

0/0
4.6.2009 14:57

happy4ever

hahaha

ad HighH:

železniční doprava je několikanásobně bezpečnější než doprava autobusem, nebo dokonce autem. Navíc vámi preferovaná SA měla již taky dost nehod. Nehledě na to, že zatýkali řidiče na silnici. To je opravdu reklama na bezpečnost jak fík, když řidiče dělá kriminálník.

0/0
4.6.2009 14:33

HighH

Re: hahaha

U SA zemřela za celou dobu 1 stevardka v Itálii. Jinak za celou dobu snad ani žádní zranění R^

0/0
4.6.2009 14:35

Ahasver

Re: hahaha

Co ten převrácený autobus u Nového Jičína?? Už si to moc nepamatuju, nezahynul tam snad nikdo ale zranění tam byli.

0/0
4.6.2009 14:37

happy4ever

Re: hahaha

a co ti čtyři mrtvý na Slovensku u Kostolný??

0/0
4.6.2009 14:38

happy4ever

Re: hahaha

teda pět, tři na místě a dva potom

0/0
4.6.2009 14:39

HighH

Re: hahaha

na to jsem zapomněl. Ale zemřeli, protože nebyli připoutáni a vypadli z busu ven. Ve Studénce ale bylo mrtvých 9 + 2 strojevedoucí za poslední dobu

0/0
4.6.2009 14:41

happy4ever

Re: hahaha

jenomže kolik lidí přepraví železnice a kolik lidí SA!! To je nesrovnatelně menší číslo v případě SA!! Navíc za nehodu na Slovensku mohl řidič, kdyžto u Studénky stavaři.

0/0
4.6.2009 14:43

HighH

Re: hahaha

stavaři + chamtivost ČD :-P

0/0
4.6.2009 14:46

happy4ever

Re: hahaha

jaká chamtichtivost??

0/0
4.6.2009 14:48

HighH

Re: hahaha

Dráhy mají máslo na hlavě i co se týče Studénky... ODS je údajně upozornily na to, že se tam bude zasunovat most a žádala je o omezení rychlosti. Na to dráhy nechtěly přistoupit a žádaly horentní sumu za každou hodinu omezení rychlosti... Na to se ODS vykašlaly a jak to dopadlo to, všichni vímě

0/0
4.6.2009 14:49

happy4ever

Re: hahaha

o rychlosti nerozhodují čd ,ale sždc. Ty , když jedeš po silnici tak taky nerozhoduješ o maximální povolené rychlosti v tom úseku, ale o tom rozhoduje někdo jiný. Takže se tu prosím neznemožňuj. Kdyby po těch kolejích jel spoj SA, tak by do toho taky narval, asi sám by si těžko snížil rychlost...

0/0
4.6.2009 14:51

HighH

Re: hahaha

Ztrátu za zpoždění chce uhradit SŽDC? ;-D

0/0
4.6.2009 14:52

Ahasver

Re: hahaha

To asi ne, ale smysl to dává, traťová rychlost je stoprocentně v kompetenci SŽDC a moc mě nenapadá, jak by vůbec mělo dojít na komunikaci ODS-ČD

0/0
4.6.2009 15:08

HighH

Re: hahaha

Ale to je mi uplne jedno! Kdyz jedu vlakem, tak se nezajimam komu patri koleje a komu vagon. CD si to maji vyridit se SZDC, zakaznik proste nepatra kdo za co muze. Ten jenom hodnoti sluzbu jako celek. A ty jsou dost mizerne.

0/0
4.6.2009 15:11

Ahasver

Re: hahaha

No tak v tom se docela shodneme :-) Jenže když budeš stavět něco u kolejí, těžko máš šanci zjistit jací všichni dopravci po nich jezdí, takže stavbu ohlásíš správci dopravní cesty. A dopravce zas neřeší co se kde kolem jeho tras šustne a jezdí podle platných předpisů a návěstí, které zajišťuje správce.

Proto tak nějak moc nechápu kde se vzal vztah dopravce-stavaři.

0/0
4.6.2009 15:38

109e

Re: hahaha

To je zajímavé. Dráha se bere jako celek a silnice jako necelek. Až Vám spadne most na auto, kdo za to může? Silniční doprava jako celek-tedy i Vy! To je, co?

0/0
4.6.2009 19:02

Enti

Re: hahaha

Most opravoval Moravskoslezsky kraj.

0/0
4.6.2009 14:50

HighH

Re: hahaha

Most opravovaly ODS - Ostravske dopravni stavby

0/0
4.6.2009 14:53

Ahasver

Re: hahaha

To by se muselo nějak přepočítat na přepravené cestující nebo km výkonu, jinak se srovnává nesrovnatelné...

0/0
4.6.2009 14:50

jural

Re: hahaha

presne tak. Riziko se pocita u osobni dopravy v mrtvych na osobokilometr nebo u nakladni dopravy v mrtvych na tunokilometr zive vahy. Pokud vim, tak nejbezpecnejsi takto vychazi letadlo a lod. Potom zeleznice a az hooooodne daleko za tim je silnice.

0/0
5.6.2009 20:24

happy4ever

Re: hahaha

a co třeba tohle:

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/video-autobus-se-riti-dalnici-ridic-telefonuje_68513.html

0/0
4.6.2009 14:47

HighH

Re: hahaha

Na naší lokálce průvodčí s mašínfírou běžne chlastají, z toho si nic nedělej ;-D

0/0
4.6.2009 14:52

happy4ever

Re: hahaha

Tak to asi dost těžko. Fíra je nucen fouknout do alkohol testeru, průvodčí nevím, ale asi možná taky. Takže mimo mísu..

0/0
4.6.2009 14:59

HighH

Re: hahaha

V našem městečku o tom kolují už urban legends, viděl jsem to na taky na vlastní oči :-P

0/0
4.6.2009 15:01

badodmrtvereky

Re: hahaha

Vždyť jedou po kolejích tam nemůžou vjet do protisměru ani do škarpy.A všechno řídí počítač,když zkolabuje tak nejede nic.8-o

0/0
15.8.2009 19:43

volic_plukovnik

Re: hahaha

To já zažil už i psaní smsek řidičem za jízdy (nebylo to SA)

0/0
5.6.2009 19:54

Karl Ditie von Beruf

Jízdenky

Ať si tam ti 2 kačky klidně nechaj, krizi to stejně nezachrání. Měli si uvědomit, že jsou plus mínus o 40 % dražší než jejich konkurence - autobusové společnosti.

Ještě větší neúměra je rozdíl ceny obyčejné jízdenky se "studentskou".  Např. z Vimperka do Strakonic normálně stála 46,-Kč. Od ledna stojí 48,-. Studentská stála 21,- teď 26,-. Takže takováto antipodpora v krizi pro studenty, kteří těžko schánějí brigádu opravdu existuje.(Y)

0/0
4.6.2009 14:33

happy4ever

Re: Jízdenky

Jasně, běžnej autobusouvej dopravce ti nabídne toaletu ve spoji, nabídne ti určitě tolik místa na 1 osobu, nabídne ti vyšší pasivní bezpečnost atd. atd. Ono záleží, z jakého úhlu pohledu na to koukáš.

0/0
4.6.2009 14:36

jural

Re: Jízdenky

no, u zeleznice prave moc te pasivni bezpecnosti neni. Naopak. Tam je v prve rade aktivni bezpecnost. To znamena, ze na zeleznici existuji zarizeni, ktere jsou schopne zmenit, ci uplne zastavit chybne jednani cloveka pri rizeni drazniho vozidla. Na silnici zadne takove zarizeni neexistuje. Tam jej mozna jen pasivni bezpecnost, ktera ma za ukol pouze zmirnit nasledky chybneho rozhodnuti pri rizeni. Tedy ruzne deformacni zony, airbagy, bezpecnostni pasy,....

0/0
5.6.2009 20:32

Ahasver

Hmm

Tak to kanoe ztratí svou poslední výhodu - 1.třídu bez režijkářů :-(

0/0
4.6.2009 14:18

miropiro

Místenka zdarma, ale i tak si připlatím

Proč si připlatím? Podle toho, co mi řekla paní na informacích v ČD centru, se dá očekávat, že zejména ranním pendolinem z Brna do Prahy v sedm ráno pojede hodně lidí. Mám In-kartu, využívám pravidelně služeb ČD a do Prahy jezdím na eLišku. V klidu si přečtu knížku, případně si s někým popovídám. Za jízdenku, kterou koupím ráno, platím 120,-Kč. Místenku do Pendolina však mohu pořídit až v momentě, kdy mám jízdenku. Pokud budu chtít mít dobré místo v Pendolinu (pojedu třeba s kamarádem) - pro dva lidi u okna se stolkem, abychom seděli proti sobě - počítám s tím, že si budu muset místenku koupit dříve. Tím pádem i eLišku, teď už však za 160,-Kč. Tím jim defakto přispěju 40,-Kč v obou směrech, pokud využuji Pendolino i k návratu.

0/0
4.6.2009 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.