Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Věřitelé uhání SkyEurope, dluží miliony korun

Věčně ztrátové aerolinie SkyEurope začínají mít velké problémy s dluhy, které po sobě nadělaly. Proti SkyEurope poprvé v historii veřejně vystoupili dříve loajální zaměstnanci. Těm dluží aerolinky v některých případech i tři čtvrtě milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Reg

piloti

Navrhuju zřídit v letadle kasičku na "spropitné" pro piloty. Když každý pasažér dá stovku, mohlo by to pilotům zvednout náladu natolik, aby nebyla ohrožena bezpečnost.

Myslím to celkem vážně. :)

0/0
4.6.2009 15:28

Danny_Kay

Videl bych to tak...

...ze minimalne nasledujici rok nezkrachuji...kupuji nove stroje, zlepsili si bilanci, klidne bych se vsadil,ze rok vydrzi. Uz mam i koupene letenky na leto od nich.

0/0
4.6.2009 10:55

anarchofeminist

Re: Videl bych to tak...

Nebyl bych si na 100% jistej. Víc než měsíc dopředu bych letenku nekupoval. To bude ze dne na den,ten jejich konec. Nikdo nevydží dlouho makat skoro zadarmo.

0/0
4.6.2009 11:36

Danny_Kay

Re: Videl bych to tak...

100% jisty si samozrejme nejsem, ale povazuji to za pravdepodobnejsi...To ze konec prijde ze dne na den, mi je jasne a myslim,ze SkyEurope nevydrzi...Jenom bych to nevidel jako vec nasledujicich mesicu...

0/0
4.6.2009 12:22

Damik

Re: Videl bych to tak...

Přesně tak, když se člověk podívá pořádně tak zjistí, že prázdiny jsou ziskové i pro tak ztrátové aerolinky jako je Skyeurope. Všechny evropské aerolinky, které zkrachovaly za posledních pět let krachly v říjnu nebo listopadu.  Na jaře a v létě ani jedna. Takže bych se opravdu vůbec nebál koupit si letenky na léto.

0/0
4.6.2009 12:48

Jan Sůra

Re: Videl bych to tak...

Zkuste se podívat, kdy krachly loni XL Airways či ZOOM. V létě je sice provoz velký, ale ne vždy i příjem hotovosti - letenky se kupují na x měsíců dopředu...zvláště u LCC.

0/0
4.6.2009 13:06

Damik

Re: Videl bych to tak...

Zoom lítaly z Anglie do karibiku, takže pro ně byla hlavní sezóna zima. XL byly vlastněné kompletně islandským kapitálem a nekrachly ale byly rozprodány věřiteli po té zbankrotoval islandský fond který je vlastnil. Takže to nejsou zrovna ideální příklady.

0/0
4.6.2009 14:15

Jan Sůra

Re: Videl bych to tak...

viz wikipedia

Zoom Airlines Inc. was a Canadian low-fare scheduled transatlantic airline based in Ottawa, Ontario. Zoom operated year-round scheduled services to Europe, as well as charter services to South America, Caribbean, and Southern United States destinations with Canadian tour operators.

XL je ve wikipedii též...

0/0
4.6.2009 14:47

Peť

dluh sky europe

No myslím, že to Sky Europe vypadá už hodně bledě. Můj osobní názor je, že nevydrží už moc dlouho a asi bych si s nimi nekupovala ani letenku. Každopádně to nejvíc odnesou zaměstnanci, kteří už podle Vašich informací nedostali pěkné peníze. Bohužel se k nim už nikdy nedostanou. Cestující, kteří už se Sky Europe vycestovali a mají zpáteční letenku, by v případě krachu společnosti měli taky celkem solidní potíže. No uvidíme - Sky Europe je už na hraně zkrachování dlouho a nakonec investor se objevit může.

Jen malá poznámka kk dluhu investičního fondu York Global Finance - myslím, že dluh je 25 milionů eur a ne dolarů :-) (viz například http://www.akcniletenky.cz/2009/06/04/sky-europe-hrozi-insolvence/ nebo i Vaše předchozí články)

0/0
4.6.2009 10:41

kajo19

28.5.2009

http://ekonomika.idnes.cz/ztratove-skyeurope-prekvapily-zlepsily-hospodareni-pdw-/ekoakcie.asp?c=A090528_091618_ekoakcie_pin

0/0
4.6.2009 10:34

DeDust

vratka

no, nam zrusili cervencovej let a penize vratli...

0/0
4.6.2009 10:33

fussel

Re: vratka

Já dostal peníze až po půl roce, poté, co jsem si stěžoval na Úřadu pro civilní letectví a na Slovenské obchodní inspekci. Ta u nich provedla kontrolu, zahájila správní řízení. Údajně poté předložili důkazy, že peníze poslali. Samozřejmě nic nedorazilo, takže jsem o tom SOI informoval a až když to hrozilo další pokutou, tak peníze poslali...Takže jsem asi ten jeden z mála ,o kterých se v článku píše, že peníze vymohli...

0/0
4.6.2009 13:51

dedko

Zrušit, bankrot, jediné řešení !

0/0
4.6.2009 10:25

tyrael

Zaplati to zase stat.

Jak je mozne ze jim Rizeni letoveho provozu dava na dluh? Ty penize nikdy vsechny neuvidi, protoze oni na splatkach nezaplati ani to co proletaji, takze dluh stale roste. Jak je mozne ze dluzi 60 milionu SK na socialnim? Proc uz na ne davno nenastoupili? Co nato inspektorat prace a pracovni urad, ze firma nevyplaci mzdy?

0/0
4.6.2009 9:38

legnaw

Re: Zaplati to zase stat.

60milSK ???  to je co?

ja tu vidim len dva miliony eur ;-D

0/0
4.6.2009 13:19

prngrr

Re: Zaplati to zase stat.

Jako, že za SK jste se styděli, tak jsi na ní už zapomněl?

0/0
4.6.2009 14:50

cssdJeHnuj

...

No hlavne at to vydrzi jeste pres leto, kdy s nima letim a pak at se deje vule bozi :)

0/0
4.6.2009 9:34

Dr.R.

Re: ...

Váš příspěvek a Váš nick mají vysokou vypovídací hodnotu. Velmi.

0/0
4.6.2009 10:14

Dr.R.

Re: ...

Být Vámi, jejich letenky hodím do koše. Lepší než v jejich letadle spadnout. Když se takhle staví ke svým závazkům, jak asi budou pečliví pokud jde o zajištění dobrého stavu letadel, údržby, atd.?

0/0
4.6.2009 10:16

Damik

Re: ...

Kdybyste o leteckém provozu něco věděl, věděl byste, že otázka údržby je věc letiště na kterém se smluvně provádí (a to povinně, bez toho vůbec nesmí do vzduchu). Všechna letadla mají údržbu stejnou bez ohledu na leteckou společnost. Akorát šíříte bludy.

0/0
4.6.2009 12:55

Lippy

Hmmm....že by zas ČSA si zaplatila PR

Sice jim krach nepřeji ale jsou prostě konkurence ČSA a tak je občas třeba do nich šít....

Mě chodí od Sky Europe nabídky a někdy nad tím kroutím hlavou proč a za co vlastně lítají i když jednou je letenka za 19€ za týden už ta stejná za 79€ pak zas za 39€  kdo tohle vymejšlí mi fakt hlava nebere ale Sky Europe držím palce R^ i když podnikat stylem "dlužím kam se podívám" dokáže každý jouda a jde vidět že se jedná asi o běžný trend dnešní společnosti...

:-/

0/0
4.6.2009 9:32

Damik

Re: Hmmm....že by zas ČSA si zaplatila PR

ČSA fakt není konkurence pro SkyEurope. Hlavně Wizzair,Smartwings,Ryanair a Easyjet.  Po té co přišla na český trh prvně jmenovaná Ukrajinská společnost Wizzair začaly články o problémech Skyeurope nabývat na síle. A čeští novináři si užívají letenky od Wizzairu zdarma kam jen chtějí (a já už s nima letěl taky protože jsem od kamarádky dostal jeden z těhle novinářskejch volňásků)

0/0
4.6.2009 12:52

legnaw

Re: Hmmm....že by zas ČSA si zaplatila PR

btw wizz je madarska...ja len tak  ;-O

Wizz Air Hungary Airlines Ltd.

Airport Business Park C2, Lőrinci út 59.

2220 Vecsés, Hungary   EU

0/0
4.6.2009 13:21

imisa

První od konce

"nejprve musí aerolinky zaplatit palivo a poplatky a teprve pak ostatní, co zbude, dají zaměstnancům" no to jsme to jako zaměstnanci dopracovali, když pro podnikatele jsme až na posledním místě;-€

0/0
4.6.2009 8:50

prngrr

Re: První od konce

To je jednoduché. Pilotovi nedají prachy a stále létá. Nezaplatí za palivo a nepoletí.

Zaměstnanci mohou kdykoliv odejít a dluh vymáhat soudně.

Pokud mají ale tak vysoký plat, že se jim vyplatí pracovat i když dostanou jen půlku a zbytek někdy příště - tak se jim to asi vyplatí, baví je to.

Zkuste dát řidiči autobusu nebo strojvedoucímu půlku peněz - se z toho hned pose .rou a bude jim to vadit. Když to zaměstnancům SkyEurope nevadí - když pracují dál, tak se vlastně nic neděje

0/0
4.6.2009 10:04

Damik

Re: První od konce

ono se jim to "vyplatí" i zadarmo, býají to mladí piloti, kteří sní o zaoceánských letech, ale na to musejí mít nalítaný určitý množství hodin v normálních evropských "autobusech" bez praxe je žádná jiná než nízkonákladová aerolinka nevezme.

0/0
4.6.2009 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.