Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Student Agency nabídne ministerstvu provoz rychlíků

Dopravce Student Agency, který na poslední chvíli odstoupil od soutěže na provoz dotovaných osobních vlaků na Liberecku, chce v pondělí ministerstvu dopravy poslat svůj druhý projekt, na kterém jeho lidé pracovali. Tentokrát však nepůjde o lokální spoje, ale o rychlíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michael Streik

A víte co...

....

Nakonec bych chtěl podotknout, že se všechny strany (ministerstvo

dopravy a jednotliví dopravci) stejně domlouvají za zády veřejnosti a pak nám pouze předhodí, co se každému z nich hodí - to je potřeba si uvědomit. Přece, lidé moji milí, žijeme v ČR[>-];-)... 

0/0
17.6.2009 1:59

Michael Streik

A víte co...

Já mám mnohem radši třeba takovou společnost Viamont a.s. a dalšíR^, které za sebe nechávají mluvit jejich činy a nemusí se snižovat k neustálým navoněným plánům prohlášením do budoucnosti, ze kterých stejně nakonec nic není, jako Vančurovci s.r.o. A třeba jak teď utekli od toho libereckého projektu, tak nejdřív nadávali na dumping ze strany ČD, pak zase prý že je zradil partner Veolia..

Vím, že dostat se na české koleje a jezdit se závazkem veřejné služby (čili s dotacemi) jako soukromá firma není jednoduché - ale v případě SA mi to už silně připadá jako pouhá bezplatná reklamní kampaňRv:-/

....

0/0
17.6.2009 1:58

danny44

Ad: foto u článku

Ten obrázek je opravdu fotografie, nebo jen "počítačová grafika"?

0/0
14.6.2009 17:07

Bery

Re: Ad: foto u článku

Je to utopie napasovana do fotografie ;-D.

0/0
14.6.2009 20:27

miropiro

co chce?

Co ten Jančura chce? V Liberci uteče z boje, nadává na dumpingové ceny ČD, přitom je používal také jen aby přivábil cestující. V Jihomoravském kraji debatí s Haškem a Onderkou a dává jim najevo, že o Brno a okolí stojí a že ho rád zajistí.

Teď toto: luxusní rychlovlak, který má nabídnout ještě více než jeho autobusy, odkládá, ale najednou chce více dálkových tratí. Hmm, čím je zajistí? Tohle bude chtít více souprav než ten jeho luxusní vlak.

0/0
13.6.2009 10:43

Bery

Re: co chce?

No, bud mu jde o levnou reklamu... ikdyz negativni, protoze spoustu lidi tak akorat nastval planymy sliby. Nebo mu dela spatnou reklamu iDNES tim, ze pisou stale jen blaboly kvuli dobre sledovanosti, ale SA tim (mozna neumyslne) poskozuji. Vic bych v tom logicky nehledal.

0/0
14.6.2009 11:20

Ahasver

hm

Stejně od toho zase zdrhnou, Jančura je jen kecka.

Mohli by si aspoň tu soupravu převizualizovat k novým peronům :-)

0/0
12.6.2009 16:55

vrchni

Jančura by měl použit taktiku ČD

a místo zbytečné investice do vlaků sehnat někde nějaké vraky. Dnes jsem zrovna cestou do práce viděl motoráček. Lokomotiva oranžovo-modrá (vypadala jako z první pětiletky) a vagóny neskutečně špinavé v děsivé kombinaci rudé s kávovou (jestli to nebyla kdysi bíla? Těžko říct). Zkrátka firma co zaspala někde v osmdesátých letech.Rv

0/0
12.6.2009 9:45

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: Jančura by měl použit taktiku ČD

to teda nevím. Já když jedu do Berlína českým vlakem, tak mi připadá jako z 21. století.

0/0
12.6.2009 9:47

109e

Re: Jančura by měl použit taktiku ČD

On raději zvolil taktiku plácání nesmyslů dokola a využití bezplatné reklamy na idnes.

0/0
12.6.2009 9:50

vrchni

Re: Jančura by měl použit taktiku ČD

než zady plácat nesmysle o cizí firmě která tě neživí, měl bys radějí občas vzít hadici a vagóny trochu umýt, vypadjí jako že jezdí na relaci Paříž - Dakar.

0/0
12.6.2009 9:55

109e

Re: Jančura by měl použit taktiku ČD

Na to jsou soukromé firmy. A když jsme u těch vagonů. Jsem velký zastánce TGV. Ale jeďte se podívat do Francie, jak jsou "omyté". Svoji práci se snažím odvádět dobře.

0/0
12.6.2009 10:02

vrchni

Re: Jančura by měl použit taktiku ČD

jojo, to jsou té potěmkynovské vesnice, Pendolino, Hlavní nádraží v Praze apod. Na tojim se*e pes. Mě zajímá kdy budou i nádraží v malých městech vypadat tako jako na západě? Kdy lokální vlaky budou na úrovni?

0/0
12.6.2009 9:51

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: Jančura by měl použit taktiku ČD

Pane Jančuro, Pendolino do Berlína nejezdí.

0/0
12.6.2009 10:07

109e

Re: Jančura by měl použit taktiku ČD

Jako na západě? Jeďte se podívat do Německa kolik těch malých je už zavřených. Jde o penízky. Chce to okoukat od autobusových dopravců. Ti se starají pouze o naftu, řidiče a vozidlo.

0/0
12.6.2009 10:17

wolf80

Re: Jančura by měl použit taktiku ČD

To je presne ono, do Berlina... Podivej se ale, jak vypadaji vnitrostatni rychliky, o osobakach radeji vubec nemluvim. Do CD se vali tolik penez, ze kdyby propustili polovinu zamestnancu a nahradili by je automatizaci, tak by ty vlaky musely vypadat jinak. Zrusil bych nejvice ztratove spoje, spoustu malych nadrazi, nahradil je nevytapenymi bezobsluznymi zastavkami s pristreskem (zridil bych prodejni automaty na listky, budovy bych prodal nebo pronajal, zamestnance propustil). Protoze CssD maji silne odbory a propousteni se brani, udelal bych stopstav na prijimani novych lidi z venku, spolehal na prirozenou fluktuaci a delal pouze prerazovani v ramci firmy. Privatizaci na ten moloch. pripadne ro rozsekat na cca 3 konkurujici si firmy a kazdou prodat nekomu jinemu, at se snazi.

0/0
12.6.2009 10:01

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: Jančura by měl použit taktiku ČD

To je všechno super.

Na všech koridorových a zrekonstrovaných tratích jsou v malých stanicích bezobslužné stanice s nevytápěné přístrešky bez zaměstnanců. :-P

Jinak Vás musím upozornit, že po kolejích v ČR probíhá také přeprava nákladů. A na to je zřejmě potřeba také personál. A to i tam kde se to z hlediska osobní dopravy zdá zcela zbytečné.

Vy jste schopen najednou mávnutím proutku udělat ze všech stanic po celé ČR bezobslužné stanice? Ono to ty modrej iqáči stojí dost peněz, víš?

Podnikat na železnici bez peněz zatím umí jen Jančura a to zatím na papíře.

0/0
12.6.2009 10:12

109e

Re: Jančura by měl použit taktiku ČD

Kdo zná provoz na železnici ví, že na jednokolejných tratích je konkurence kravina. Na dvoukolejkách to jde. A v nákladní dopravě máme více firem. Co se týká odborů, opět ukazujete svůj přehled. Z drah odešo na desítky tisíc lidí. Kdy proti tomu šly odbory, když se jednalo o modernizaci? Odbory jsou proti privatizování všeho, protože vidí, jak to dopadlo v Anglii.

0/0
12.6.2009 10:24

lucky_24

Re: Jančura by měl použit taktiku ČD

Bát se o práci nynějších zaměstnanců ČD je blbost, protože i konkurence bude potřebovat průvodčí, strojvedoucí a podobně a i to zabezpečení na trati bude muset někdo zabezpečit. Pár lidí by si jen oblíklo jinou uniformu :-)

0/0
12.6.2009 18:22

lucky_24

Re: Jančura by měl použit taktiku ČD

Zkuste Brno-Karlovy Vary, vlak a potom žlutý autobus :-) Vlak nemá šanci jak cenově, tak kvalitou, tak časem.

0/0
13.6.2009 12:50

Felix Edmundovič Dzeržinský

To aby Jančura už začal pomalu budovat železniční depa.

Jestli chce vyjet za rok a půl s cca 100 soupravami. ;-D;-D;-D;-D;-D

Nebo jeho vlaky nebudou potřebovat servis a údržbu?

0/0
12.6.2009 9:42

Jakub76

klasika

na čd se tu nadává zcela pravidelně a v momentě kdy je tu možná konkurence tak se okamžitě nadává i na ni. Mám obavu že v momentě kdy tu budou vlaky jezdit jak v japonsku tak se tu bude nadávat že bez těch zpoždení to už není ono

0/0
12.6.2009 8:05

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: klasika

Já konkurenci tleskám a skáču metr dvacet radostí.

Ale vím, že Jančura je jen upovídaný moravský blbeček, který je schopný provozovat maximálně 30 autobusů. Na železnici nemá.

Jo, takový Arriva nebo Deutsche Bahn to bude jiné kafíčko. A speciálně DB vypadají, že se s ČD spíše dohodnou na spolupráci.  

0/0
12.6.2009 8:17

Atomas

Re: klasika

Nechci se nikoho zastávat, ale urážet někoho, kdo je evidentně úspěšnější než vy, je poněkud slaboduché...

0/0
12.6.2009 8:43

109e

Re: klasika

Včem ten úspěch vidíte? Od Jančury jsem slyšel jen brek.

0/0
12.6.2009 8:49

Atomas

Re: klasika

Stačí, že má firmu, která vydělává a platí daně. To co od Jančury slyšíte není brek, ale občasné postěžování si. A to k podnikání patří...

0/0
12.6.2009 9:51

109e

Re: klasika

Občasné postěžování? Na jedné konferenci se nedal zastavit. V podnikání uznávám poněkud jiné způsoby.

0/0
12.6.2009 10:27

danny44

Re: klasika

Odkdy se platí daně ze ztrát, prosím????

0/0
14.6.2009 17:05

Stíhací bombardér Havel 4

on snad nedá pokoj!

To snad není možný! Nemá na motoráček a se.e se zase do rychlíků! Mě by zajímalo, kolik idnesu Jančura platí za to, že se tady o něm každý druhý den píše. Taky mi vadí ten jediný obrázek žlutého vlaku SA, který neexistuje a nikdy existovat nebude, co tady pořád zveřejňujete.

0/0
12.6.2009 8:00

czechian

Fanatičtí ajznboňáci si na vláčky nenechají sáhnout

;-D

0/0
11.6.2009 23:15

109e

Re: Fanatičtí ajznboňáci si na vláčky nenechají sáhnout

Jako třeba herci, piloti, malíři, kováři....Jen ty jsi asi zamindrákovaný člověk, který se s  tím nedokáže smířit.

0/0
11.6.2009 23:23

czechian

Re: Fanatičtí ajznboňáci si na vláčky nenechají sáhnout

Nevšiml jsem si, že by piloti ČSA okopávali kotníky Fischerovi, když jim začal konkurovat na lukrativních linkách. Ostatně nenapadá mě profese, která by si vytvořila státem dotovaný moloch, kde polovina lidí nepracuje a představuje si, že si hraje na vlekou modelovou železnici. ;-D

0/0
11.6.2009 23:47

109e

Re: Fanatičtí ajznboňáci si na vláčky nenechají sáhnout

Nevšiml jste si toho mnohem více. Máte asi křišťálovou kouli a kocoura, když dokážete napsat, že polovina lidí na železnici nepracuje. Moje reakce byla na Váš příspěvek a v něm se psalo, že si někdo nenechá sáhnout na své vláčky. A to je dobře. Stejně tak u hokejisty, který má rád svou hru a u zahradníka, který se raduje z každé růže. Vy to nepochopíte a tak jen tlacháte. Dle příspěvků jste ve vlaku ani neseděl, o provoze se nebudu rozepisovat.

0/0
11.6.2009 23:55

sirc

Re: Fanatičtí ajznboňáci si na vláčky nenechají sáhnout

Jeden můj příbuzný je přednosta stanice. Nic velkého, dvacet osobních vlaků denně (oba směry dohromady). Na nádraží dělá pět průvodčích, dva lidi na prodej lístků, tři údržbáři a dvě uklízečky plus přednosta. Jedou na celodenní směnný provoz (ač od od 24:00 do 5:00 nic nejede). Jako ukázka hospodaření to myslím stačí.

0/0
12.6.2009 0:32

Bery

Re: Fanatičtí ajznboňáci si na vláčky nenechají sáhnout

LOL... a kde to je ? Ja dojizdim denne z okresniho mesta a dela tam jen jeden vypravci, jeden skladnik, jedna pokladni (v pondeli dopoledne jsou 2) a obcas tam prijede par posunovacu. Pritom vlaky jezdi kazdou pulhodinu a mimo spicku skoro kazdou hodinu. Nedavno jsem jel od zubare o dost pozdeji a jeste mi to ujelo, takze jsem zkejsnul na nadrazi a nestacil jsem se divit... pokladni "mezi vlakama" opravuje vyvesky, uklizi cekarnu, WC a predpokladam samozrejme i kasu a skladnice zametala peron.

Jinak treba vypravci tam musi byt i prez noc, ikdyz to vypada, "ze nic nejede"... Nakladni vlaky v jizdnim radu pro cestujici totiz nenajdes. :-P

0/0
12.6.2009 1:03

109e

Re: Fanatičtí ajznboňáci si na vláčky nenechají sáhnout

To co píšete je tak akorát ukázka z Marsu. Pracuji na železnici a zodpovědně prohlásím, že lžete. V noci nám práci přerušuji. Zatímco výmýšlíte u obrazovky nesmysly, jsem v práci zadáčo. Jako ukázka výmyslu to opravdu stačí.

0/0
12.6.2009 6:17

kverulant

Re: Fanatičtí ajznboňáci si na vláčky nenechají sáhnout

Pane, kolik jste toho vypil? Tato diskuze není o Vašich pocitech z pisatele; jděte do pisatele, vy hlupče !

0/0
12.6.2009 1:24

lucky_24

Schvalování vlaků

Schvalování vlaků sice trvá dlouho, ale lze koupit i vlaky schválené. Třeba Railjet od Siemensu bude schválenou soupravou pro provoz na našich kolejích, čímž pádem stačí koupit a jezdit!

0/0
11.6.2009 23:09

happy4ever

Re: Schvalování vlaků

Jenomže přece Jančura chce jednotku a ne lokomotivu s vagonama (což RJ je) jak za císaře pána, jak se nechal slyšet v médiích

0/0
11.6.2009 23:17

lucky_24

Re: Schvalování vlaků

Když si vybere Siemens jako dodavatele vlaku, tak mu to schválí velmi rychle, protože vždy říkal, že mu vlaky přijedou schválené pro provoz na kolejích. A proti Siemensu se tu nikdo nepostaví a schválí se velice rychle. U jiných dodavatelů by to mohl být problém.

A nebo nechá Arrivu či jiného dopravce schválit jejich soupravy pro provoz na českých kolejích a pak si je jen nakoupí.

Věřím že do pěti let tu nějakej vlak z logem SA jezdit bude, ať už lokálka, rychlík nebo cokoli jinýho. Pak už jen aby nebylo jejich hospodaření jako u SkyEurope.

0/0
11.6.2009 23:27

drevak_patlak

Re: Schvalování vlaků

Pokud by Jančura netrval na jednotce, tak může vyjet prakticky zítra. Taurusy od Siemensu už schválené jsou, schválených vozů je k dispozici kupa. Stačí jen koupit/pronajmout a může se jezdit. Na delší vlaky je navíc klasická souprava výhodnější, dá se snadněji posílit, vyměnit porouchaný vagón apod.

Drážní úřad má navíc vůli schvalovat zahraniční vozidla.

0/0
12.6.2009 0:45

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: Schvalování vlaků

Akorát by na to Jančura musel mít prachy.

0/0
12.6.2009 8:23

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: Schvalování vlaků

To máš pravdu. Ale lístek Praha-Brno v economy class vyjde na Kč 1.500,-. ;-D

A Jančura těch pár set milionů na její pořízení 100% nemá.

0/0
12.6.2009 8:14

lucky_24

Re: Schvalování vlaků

Na co pár set milionů. Existuje přeci leasing. Nebo si myslíte, že třeba Ryanair vlastní všechny letadla se kterými létá. Když se jim povede někoho ukecat, tak po nich nebudou chtít ani 10% z ceny na začátek. A pak už se to bude jen splácet třeba dvacet let a díky tomu, že by měli smlouvu se státem, vždy by bylo z čeho platit a to se bankám bude líbit. Takže si myslím, že peníze tu problém nebudou. A po 20 letech se to prodá ještě někam na východ :-) To je jako autobusy, mají jich 90 ale jen 5 říká pane SA, zbytek leasingové společnosti. U aerolinek je to to samé.

0/0
12.6.2009 18:27

Fist

Bla, bla, bla, Jančuro

Čímpak bude Jančura jezdit? Schvalovací proces nového vlaku trvá déle, než avizovaný termín. A pokud budou žluté vlaky po chvíli stejné rachotiny jako žluté autobusy, tak můžeme jet do Pelhřimova na exkurzi do krematoria!

0/0
11.6.2009 22:32

PrezdivkaJizExistuje

Ztratove Pendolino

Nez zacnete mluvit o lukrativnich trasach Praha-Brno, Praha-Ostrava a jak je chce Jancura ukrast CD prectete si prosim nasledujici:

"Rychlovlaky Pendolino, vlajkové lodě Českých drah (ČD) zajišťující spojení mezi Prahou a Ostravou a také mezi Prahou, Vídní a Bratislavou, jsou ztrátové. Otevřeně to přiznává nový management ČD..."

Vice na http://ekonom.ihned.cz/c1-34785140-ztratove-pendolino

0/0
11.6.2009 22:12

Bob-an

Re: Ztratove Pendolino

Jestli to nebude kvuli jejich obrovske porizovaci cene, pendolino je sice super masina, ovsem kdyz jezdi na tratich kde se s ni da jet jen tolik co s obyc rychlikem tak je dost nevyuzity.... a to ze jedna firma je na necem ztratova neznamena ze ze to same nejde delat se ziskem...

0/0
11.6.2009 22:18

HammerLang

Re: Ztratove Pendolino

No na můj vkus v nich je málo místa.

0/0
11.6.2009 22:29

PrezdivkaJizExistuje

Re: Ztratove Pendolino

Pro me neni dulezite, jestli je to jejich porizovaci cenou nebo cim, pro me je klicove, ze Pendolino na techto trasach je ztratove! Z toho plyne, ze nehrozi, jak se mnozi domnivaji, ze by CD z techto tras z Pendolina dotovalo lokalni spoje. Navic je tato ztrata samozrejme zamaznuta statem, jak jinak.

Nikde jsem nerekl, ze by tyto trasy nesly provozovat se ziskem, naopak doufam, ze tomu tak jednou bude a ze nekdo bude tyto trasy na draze provozovat se ziskem. Zrejme to ale nebude moloch zvany CD!

Drzim pesti konkurenci CD!

0/0
11.6.2009 22:36

109e

Re: Ztratove Pendolino

Tak to asi zústane u Vaší víry. Všude na světě se dotuje. A mnohem víc, než u nás.

0/0
11.6.2009 23:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.