Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy mění jízdní řády, nejvíc spojů zmizí na Vysočině

Dneškem začíná platit nový jízdní řád Českých drah. Některé spoje zmizí, dopravce je ruší kvůli malé vytíženosti. Jinde naopak pojede vlaků víc. Po dnešku také začne jezdit na sever Moravy a do Slezska nový spoj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JPNB

Jen dráhy?

Ostaní dopravci JŘ nemění? No mění jen častěji a proto se o tom nepíše. O JŘ ale u osobních vlaků (a Sp) rozhodují kraje které si je objednávají a platí resp neplatí za ně. U rychlíků a o JŘ rozhoduje min. dopravy, bohužel tento nepodstaný detail novináři nedokáží vstřebat vždyť tato situace už trvá pár let což je velmi krátká doba. Podobně jako tvrzení že ČD je největší zaměstnavatel což už také není cca rok a půl pravda,protože vedení v tomto žebříčku dosáhla Česká Pošta,která je ale až druhá za státním aparátem.

0/0
14.6.2009 17:10

Tomáš Nemravný

Re: Jen dráhy?

Student Agency zrušila spoje Plzeň - Praha a Praha - Plzeň ve 21 hod., lidi zřejmě mají takhle pozdě večer sedět doma na (_!_) a ne někde cestovat :-/.

0/0
14.6.2009 22:32

Fiara.L

Jasně

Po vysočině je nejlepší se proběhnout:-).

0/0
14.6.2009 16:46

f0rr35t

Re: Jasně

Ono nám už pomalu nic jiného nezbývá. Dřív jsem jezdil vlaky a autobusy a situace už byla pro mne neúnosná, teď jezdím autem a zase kvalita silnic je oproti jiným krajům o třídu níž.

0/0
14.6.2009 20:56

Ppetig

Do Budějc přes Beroun?

Jak úsek mezi Berounem a Rokycanama ovlivní vlaky do Budějc? A proč?

0/0
14.6.2009 13:13

pilsener

Re: Do Budějc přes Beroun?

Správně měli napsat mezi Berounem a Zdicema - tam už několik týdnů kmitají na stavbě koridoru - a ve Zdicích přece odjakživaodbočují vlaky k vám rybníkářům na jih. Nejezdí se jižním směrem z Prahy jenom přes Benešov :-)

0/0
14.6.2009 20:40

nnyky

ČD se za bolševika vymlouvaly na přetížení drah,

dnes moc vlaků nejezdí a přesto ČD nedokážou zajistit, aby osobní vlaky jezdily dle jízdních řádů. A to je jeden z důvodů, proč služby ČD nevyužívám. Druhou je cena - autobusy jsou levnější. A třetím je rychlost - proto jezdím autem. ČD by se nad fungováním osobní dopravy měly vážně zamyslet. Nechápu třeba to, že sami omezují osobní dopravu, ale zuby nehty se brání, aby tu samou osobní dopravu zajistil soukromý provozovatel! :-/

0/0
14.6.2009 12:54

109e

Re: ČD se za bolševika vymlouvaly na přetížení drah,

Dopravu si zřizují kraje a MD. O soukromých železnicích by Vám mohli vyprávět v Anglii. Srovnání cen autobusy-železnice musí být doplněno podmínkami, které jednotlivé druhy doprav mají. A nakonec-proč se nezmíníte o bezpečnosti? Dle mého názoru nejzávažnější parametr.

0/0
14.6.2009 13:09

Necekana navsteva

Re: ČD se za bolševika vymlouvaly na přetížení drah,

ANO jen sednete do vlaku, tak jste jednou nohou v hrobe. A jeste se spozdenim.

0/0
14.6.2009 13:12

geroc

Re: ČD se za bolševika vymlouvaly na přetížení drah,

A z jaké to prdele světa jezdíš?

0/0
14.6.2009 13:15

109e

Re: ČD se za bolševika vymlouvaly na přetížení drah,

Tak to je super. Poměr mrtvých na železnici k mrtvým na silnici je 1:16. Zemřel letos vůbec cestující ve vlaku? Na silnici každou sedmou hodinu (průměrně).

0/0
14.6.2009 13:42

tukator

Re: ČD se za bolševika vymlouvaly na přetížení drah,

A teď ještě přepočíst na počet přepravených osob (autobusy + osobní auta). Pak to už asi tak jednoznačně pro vlaky nevyjde...

0/0
14.6.2009 16:42

JPNB

Re: ČD se za bolševika vymlouvaly na přetížení drah,

když budeme brát jen absotní čísla tak poměr bude jiné než vezme tzv. osobokilometry čili počet osob na ujetou vzádlenost a poměr vlak: bus: auto bude v tomto pořadí a nejlepší auto opravdu nebude.

0/0
14.6.2009 17:04

109e

Re: ČD se za bolševika vymlouvaly na přetížení drah,

Jednoznačně ne. Ale taky by se měl každý zamyslet, čím pojede. Tedy pokud mu záleží na tom, co budou ti druzí dýchat. A le dnes, kdy je autíčko tou největší hodnotou.... ?

0/0
14.6.2009 19:27

Maso87

...

Od té doby co mám ŘP a vlastní auto sem ve vlaku seděl třikrát. Z toho měl dvakrtát zpozdění. .. Díky nechci!

0/0
14.6.2009 11:02

mukr

Re: ...

Tolikrat?

0/0
14.6.2009 11:16

109e

Re: ...

Máš pravdu. Na silnici je to super. Tam zpoždění nejsou. Když ne mrtví, tak alespoň kolony. A to přece není 10 minut ztraceného času.

0/0
14.6.2009 11:49

f0rr35t

Re: ...

Na silnici to není super, to nikdo neřekl. A zadruhé mi je opravdu příjemnější občas uvíznout v zácpě ve vytápěném/klimatizovaném autě, než sedět v zimě na nádraží (aspoň u nás to teda s tou teplotou nepřehánějí jak na nádražích tak ve vlacích) mezi podivnými existencemi (oknem je vyhodí a vrátí se dveřma). Zadalší neřeším přestupy, případně nejsem nucen někde zůstat o noc déle, protože se prostě večer nedostanu (bohužel vlastní zkušenost). Toť moje obecné zkušenosti. I ve veřejné dopravě jsem zažil různé nestandartní situace, které člověka nepotkají zrovna každý den, takže to neplatí pouze o autech (ale nebudu nikomu nalhávat, že jsem všude dojel v pohodě bez problémů). Každý ať se svobodně rozhodne, co je pro něj výhodnější...

0/0
14.6.2009 21:13

jt3

Re: ...

No vidis, ja mam taky RP a presto jsem jel vlakem mnohokrat. Pripadne mi pohodlnejsi se posadit do vlaku a pustit si notebooka nebo precist nejakou knizku, nez si muset sam ridit.

0/0
14.6.2009 11:50

individual

Re: ...

Tobe to prijde lepsi, jinym ne. Co je na tom?

0/0
14.6.2009 12:00

109e

Re: ...

Ano, svobodný výběr. Byl by svobodný, kdyby ti v autech neničili ŽP těm ostatním.

0/0
14.6.2009 12:02

individual

Re: ...

To je pravda. Jeste ze ty vlaky jsou ekologicky nautralni... A mimochodem, rec je o pohodlnosti cestovani, pokud jsi nepochopil.

0/0
14.6.2009 12:06

109e

Re: ...

Nepochopili jsme potom oba. V prvním příspěvku šlo o zpoždění.

Co je to ekologicky neutrální?

0/0
14.6.2009 12:09

nnyky

Re: ...

A ČD snad neničí životní prostředí? Co hluk? Co zabrání půdy? Kde berou naftu a elektřinu? Kdo a jakým způsobem jim vyrábí lokomotivy a vagóny? Vážně chceš tvrdit, že ČD ŽP neničí? 8-o

0/0
14.6.2009 12:10

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: ...

ČD ničí životní prostředí několikánásobně méně než individuální automobilová doprava. Jdi se podívat jak je široká nová čtyřproudá dálnice a jak je široký železniční koridor.

0/0
14.6.2009 12:21

nnyky

Re: ...

A ještě dodatek. Když už bych chtěl jet někam vlakem, tak se nějak musím dopravit na nádraží. V mém případě je to cca 4 km. Buď se zachovám ekologicky a půjdu pěšky, nebo ušetřím čas a pojedu MHD. A to je nutné ČD také přičíst k ekologii. Ono to není tak černobílé, jak to na první pohled vypadá :-/

0/0
14.6.2009 12:27

109e

Re: ...

To je pochopitelně individuální podle podmínek. V drtivé většině bydlí lidé ve velkých městech, tak není co řešit. Bydlím na vesnici. Používám vlaky a přitom jsem zjistil, že mám nohy. Bráchovi děti jsou na prášky, když mají udělat několik set metrů po svých.

0/0
14.6.2009 12:32

109e

Re: ...

Pochpitelně taky. Ale nesrovnatelně méně. Zábor půdy-dvoukolejná banalizovaná trať je kapacitně srovnatelná s dálnicí. Šíře trati 10m, šíře dálnice 26,5m. Rozdíl v ničení ŽP je ve valivém odporu. U železnice jasně menší. Tzn. dáme-li do silničního a železničního vozidla shodný agregát, vždy kolejové vozidlo spotřebuje méně paliva. Z tohoto důvodu železnice vznikly.

0/0
14.6.2009 12:22

marczus

Re: ...

:-) me zas mrzi duchodci co topej pet lahvema a ja to musim citit ....

0/0
14.6.2009 18:24

geroc

Re: ...

No tak já jedu k vlaku 8 km, zaparkuju u nádraží a dál jedu vlakem. Zpoždění ne že by nebylo, zrovna v pátek ale když jedu z práce tak to není tak hrozné. A když vyrazím autem do práce, tak časovvě celkem nic neušetřím je to v řádu 10-15 min. Přesto že se systém auto-vlak-metro / tramvaj zdá složitý, časově je to prakticky nastejno.

0/0
14.6.2009 13:21

Alfie

Rentabilita spojů

Soudného soukromého dopravce by zajímala CELKOVÁ rentabilita provozu a ne jen některé spoje. Protože když jezdí málo lidí spojem ve 4:30 a v 5:40 a já je zruším, vezmu tím možnost přepravy i lidem, kteří ráno jeli těmito "nerentabilními" spoji a odpoledne se vraceli dostatečně vytíženým vlakem v 16:20. Co asi tito lidé udělají? Inu, začnou jezdit autem! A spoji v 16:20 tak ubydou další cestující, možná se stane též nerentabilním, tak ho zrušíme, že. A ostatní lidé, kteří jím jezdili a ráno používali doposud rentabilní vlaky opět přesednou do aut. A můžeme rušit další spoje. Až nakonec na trati zůstane jedn vlak ráno a jeden večer, tím se stane nerentabilním provoz stanic a trať zrušíme úplně. Protože nikdo v ČD neumí uvažovat komplexně..  

0/0
14.6.2009 10:20

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: Rentabilita spojů

komplexně neumíš uvažovat ty. ČD plní pouze zadání krajských úřadů. :-P

0/0
14.6.2009 10:22

Heretic1

Re: Rentabilita spojů

Přesně. že dopravce ruší spoje je sice pravda, ale je to na základě toho, že si ho kraj přestal obědnávat (=platit).

0/0
14.6.2009 10:30

wolf80

Re: Rentabilita spojů

To ale nic nemeni na tom, ze CD nepracuji ani zdaleka efektivne. Ztraty, kterych dosahuji mohou byt urcite podstatne nizsi, pokud by snizily naklady. Ale proc, kdyz mohou natahnout packu smerem ke statu a vzdy dostanou?

0/0
14.6.2009 10:41

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: Rentabilita spojů

co bys zefektivnil?

0/0
14.6.2009 10:45

Maso87

Re: Rentabilita spojů

Tam kde jde z celkových nákládů více než 50% na mzdy zaměstnancům je to celkem jasný.

0/0
14.6.2009 11:06

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: Rentabilita spojů

co konkrétně?

0/0
14.6.2009 11:15

Bery

Re: Rentabilita spojů

Jenom 50% ? Cekal jsem tak 70%. Jinak ve sluzbach je obvykle, ze vetsinu nakladu tvori mzdy.

0/0
14.6.2009 11:16

wolf80

Re: Rentabilita spojů

U dopravy bych cekal, ze vetsim nakladem bude treba cena vozoveho parku, paliva, apod... Kdyz se zamyslis, tak CD maji rezerv spoustu.

0/0
14.6.2009 15:13

blekkal

Re: Rentabilita spojů

Takže by vždycky první člověk na nádraží prodal lístky ostatním, poslední by zametl, vylosovalo by se, kdo bude ten den zrovna řídit vlak atd.?

0/0
14.6.2009 11:16

tx999

Re: Rentabilita spojů

to ne, ale proc musi byt na kazde lokalce, kde jezdi jednovagonovej nebo dvouvagonovej motorak na kazdem nadrazi vypravci. Vzdyt v soucasne dobe lze zabezpeceni a provoz hlidat vzdalene z jednoho mista. A listek muze prodat pruvodci ve vlaku.

0/0
14.6.2009 11:24

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: Rentabilita spojů

Někteří diskutující mi přijdou jako lehce mentálně retardování.....

Co myslíš, že se momentálně děje? Ukaž mi jedno jediné malé nádraží na koridoru nebo rekonstruované trati s lidskou obsluhou.

Ono to všechno stojí dost penízek. A všechny stanice se mávnutím proutku nemohou ihned stát bezobslužné. :-P

0/0
14.6.2009 11:26

jt3

Re: Rentabilita spojů

Proc hned retardovani? To je prece normalni, ze o CD diskutuji predevsim lide, co vlakem nejezdi....

0/0
14.6.2009 11:36

tx999

Re: Rentabilita spojů

Vlakem jezdim, ale predevsim po Praze.

Jinak vzhledem k tomu, ze nemam in-kartu, tak se mi pochopitelne nevyplati jezdit na jizdenku CD, takze jinam pouze minimalne.

0/0
14.6.2009 11:42

tx999

Re: Rentabilita spojů

Ja nevim, proc se rozcilujes. Ja pouze reagoval na prispevek, ktery se sarkasticky ptal, jestli ma listky prodavat prvni clovek ve fronte - muze je prodavat pruvodci.

Napsal jsem, jak by to melo vypadat. Problem jsou pochopitelne penize.

0/0
14.6.2009 11:41

geroc

Re: Rentabilita spojů

Ani nevíš jak blízko jsi pravdy. Poslední úspora ČD nebo SŽDC (nevím komu to teď vlastně patří). Podotýkám jedno velkých nádraží na koridoru.Když chceš na WC tak klíč je v pokladně. Ušetřily hajzl bábu, podle toho začínají toalety vypadat Pak sem do diskuse napíšou nějaký paka, kteří znají vlaky jenom z televize a plodí zblitky.

0/0
14.6.2009 13:29

Bery

Re: Rentabilita spojů

Mno, mozna by se dala usetrit i vic nez pulka lidi na reditelstvi :-P

0/0
14.6.2009 11:48

wolf80

Re: Rentabilita spojů

Co treba mala nadrazi zrusit a nahradit je zastavkami, kde se vytapene budovy nahradi pristreskem? Usetri se za vytapeni, za obsluhu, vydela se bud na pronajmu, pripadne na prodeji. Obsluhu lze nahradit automaty na prodej listku, pripadne listky lze prodavat v osobacich. Neni treba vymyslet nic noveho, staci se inspirovat treba v Nemecku. Necekam, ze budou drahy ziskove, ale ztratu urcite lze snizit, a to o dost. pripadne pri stejne ztrate docilit lepsiho vozoveho parku. Stale totiz soudruzi zapominaji, ze CD nemaji byt spolkem odboraru a volicu KSCSSD, ale predevsim dopravcem, ktery (dobre) slouzi lidem, kteri za jeho sluzby plati. Mene zamestnancu = vice penez na techniku i vice penez pro ty zbyle zamestnance.

0/0
14.6.2009 15:12

Bery

Re: Rentabilita spojů

Jezdim vlakem pravidelne, takze par postrehu...

Uz ted se zaviraji cekarny k velke nelibosti cestujicich (pravda, u autobusu to neni jine a cestujici si stezovat nedovoli). Automaty na prodej listku maji smysl jen ve velkych stanicich a pod dohledem kamer, protoze jinak to vandalove znici. Na neobsazenych zastavkach nevydrzi ani jizdni rad a vytlucena okna jsou bezny stav. Volne prostory jsou obvykle k pronajmuti, jeden z mych zakazniku ma ted v budove nadrazi kancelar.

Prodej listku ve vlaku funguje, ale ma smysl jen tam kde jezdi minimum lidi. Jinak by to znamenalo navyseni poctu pruvodcich tak, aby byl na kazdy vuz jeden.

Zeleznice bude ztratova vzdy, ale snizit ztratu by slo treba snizenim poctu lidi na reditelstvi a navysenim dotaci na 50% dotaci v Nemecku. Pak by nejspis bylo i na novou techniku :-).

0/0
14.6.2009 15:47

wolf80

Re: Rentabilita spojů

Bez se podivat do Nemecka, ty prodejni automaty skvele funguji prave v malych zastavkach. Nikdo je tam nenici, a to ani v tech novych spolkovych zemich. :o) Penez jde na zeleznice dost, problem je opravdu v jejich neefektivnim vyuziti. Samozrejme, ze vzdy se nekdo ozve, kdyz se nekde neco rusi, ale napr. vesnicke autobusove zastavky taky nejsou vyhrivane. :) Pokud budou CD jezdit vcas, tak jiste nikdo neumrzne behem 10 minutoveho cekani v male, kryte zastavce :) Zastavky nejsou centralni prestupni stanice :)

0/0
14.6.2009 20:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.