Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Wizz Airu: Ceny letenek budou dál klesat, poplatků přibude

Maďarský nízkonákladový dopravce Wizz Air míří rychle na post jedničky mezi levnými dopravci z Prahy. Firma, která zaútočila na český trh v době největších potíží SkyEurope v lednu letošního roku, otevřela už čtrnáct nových linek a letos chce mít v Praze nejméně půl milionu cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nasababy

co je to uzavrene nebe?

0/0
15.6.2009 23:22

Septisin

...

Masivní nákup airbusů... 2...

0/0
15.6.2009 15:12

dívenka prostá

ti woe

100%ni amortizace za rok! Ti nemaš mali prostor ke snižovani ceni letenki, ale celi ocean!

0/0
15.6.2009 10:50

Ehmuhm

internet

za 20 let, az napoji Uhry na internet, zavedou online checkin... uz se tesim

0/0
15.6.2009 10:10

kiliannedory

Re: internet

nestraš - to by se tu tak za padesát až sto let mohli objevit i Slováci ;-D

0/0
15.6.2009 10:25

kramora

Ten seficek si fandi

0/0
15.6.2009 9:52

kramora

Ten seficek si fandi

Ten pan si strasne fandi. Napr. na Charleroi letet je uplne nestesti. Letiste je vzdalene cca 100 km od Bruselu a doprava do mesta zadna, zadne autobusy nebo neco podobneho, jen drahy vlak. Navic na letisti Charleroi delaji strasny prohlidky, nemuzete mit mimo kabinoveho zavazadla u sebe nic, ani kabelku, ani treba tasticku na krku s penezi, ledvinku. 

Se Skyeurope se to vyplati vic, oni opravdu letaji do poli. Navic personal jsou prevazne Madari, neprijemni.

Skyeurope je opravdu lepsi a leta primo na hlavni letiste.

0/0
15.6.2009 9:51

stepik7

Re: Ten seficek si fandi

Charleroi je 65 km od Bruselu a jezdí odtud přímý autobus nebo lze cestovat přes Charleroi-cena je cca 10eur/os. Ze Zaventem jezdí bus za 4 eura, rozdíl není zas tak výrazný. Autobus navíc nejezdí až do centra, někdy jen k evops.institucím na Schumana,což je ještě kus cesty. Jinak cesta vlakem může být ještě levnější,záleží,jak často jezdíte do Belgie (mají velmi dobrý systém slev). Od výstupu z letadla to trvá na Zaventem v průměru cca 20 min. než se člověk dostane k autobusu, je to opravdu dost nepřehledné a prohlídky jsou podle mě naopak horší právě na Zaventem než na Charleroi, jelikož je to obrovské letiště, někdy jdou zde i půlhodinové fronty na bezp.kontrolu. Z toho plynou i častá obrovská zpoždění letadel, letiště není zřejmě na takový provoz letadel stavěné.

Pokud člověk nejede na jednodenní jednání do Bruselu a vyloženě nepospíchá, tak je Charleroi OK. V nejhorším případě člověk ušetří tak max. půl hodiny/1cestu. Jako turista nebo rezident bych proto bez obav volil Charleroi.

0/0
15.6.2009 10:42

MychalB

Když jsme u toho, co vlastně zůstává v ceně letenky?

A má ta letenka ještě smysl? ;-D

Pro srovnání - ať už vlaková nebo autobusová doprava - jeden lístek, v jehož ceně jsou zakalkulovány: část pořizovací ceny vozidla, údržba, náklady na palivo, náklady na dopravní cestu (mýtné / poplatek za ujeté km po kolejích), náklady na personál zajišťující přepravu, náklady na příslušné služby (např. u SA ono kafe, tisk, film v ceně jízdenky...) + zisk společnosti.

U letenek dokážu jako samostatný poplatek pochopit ještě tak tu cenu za odbavení na přepážce (pokud je i jiná možnost, ale stejně tu zástupkyni let. společnosti na přepážce platím, ať pro daný let odbaví 20 nebo 100 % cestujících) a poplatek za platbu kartou. Na co je mi ovšem známa výše palivového příplatku (pokud po mně nechtějí v době odletu doplatek kvůli nárůstu oproti ceně při koupi letenky - což asi těžko), je mi záhadou. Stejně se v ceně leteckého paliva nikdo normální neorientuje.

0/0
15.6.2009 9:24

kramora

Re: Když jsme u toho, co vlastně zůstává v ceně letenky?

On si ten pan strasne fandi. Letaji na strasne vzdalena letiste, odkud neni

vubec doprava do mest, leda draha.

0/0
15.6.2009 9:43

Xladi

jednoduše řečeno zaplatí se stejně

Protože bez letištné taxy neodletím, bez odbavení také ne a letenka se taky musí nějak zaplatit. Letenka může stát halíř, ale co z toho když bez milionu poplatků stejně neodletím. Taky mě fascinuje jak si letecké společnosti zvykly na palivové příplatky a nezrušili je ani když stál barel 40 dolarů.?

0/0
15.6.2009 8:13

dodo-dodo

Re: jednoduše řečeno zaplatí se stejně

me je jedno, jake priplatky, poplatky atd.. po me nekdo chce, dulezita je cena na konci platby a zatim jsem pri cestach po evrope nedal za kompletni letenku vice nez 600 a to mi ke spokojenosti staci:-)

0/0
15.6.2009 9:05

Samier

Re: jednoduše řečeno zaplatí se stejně

Ja s nima letel a neni na co si stezovat. Jsou levni, letadla podle me komfortnejsi nez Ryanair, neni slyset tolik otravnych reklam  par vyhod navic. Celkova cena: Praha - Madrid v srpnu zpatecni pro dva vysla mojeho bratra na 4000Kc, tak at si kazdy udela nazor na poplatky apod.

0/0
15.6.2009 9:07

surfe

Re: jednoduše řečeno zaplatí se stejně

No ja s nima letel do bruselu a letadlo nepatrilo zrovna mezi ty nejcistsi - oproti takovymu Ryanair. Ale dal jsem za zpatecni letenku do bruselu 648Kc i s poplatky takze to nejak neresim, hlavne kdyz se clovek vrati celej :-)

0/0
15.6.2009 16:10

speedy_85

Re: jednoduše řečeno zaplatí se stejně

Jste na omylu.Cena je konečná.Letěl sem teď poprvé s RYANAIR a letenka do londýna mě vyšla i se zpáteční 10 EUR. Žádné poplatky navíc.Vše v ceně.;-)Mohu jen doporučit.Prakticky 2denní výlet do Londýna mě vyšel i s cestováním po londýně necelých 1500kč což je hodně luxusní.R^

0/0
15.6.2009 18:15

GoogleBomber

Když to nejde po dobrém...

Kdo je majitel tohoto vzdušného čaroděje? Taková expanze v době krize není normální.

0/0
15.6.2009 8:07

kramora

Re: Když to nejde po dobrém...

Madar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A keca!!!!!!!!!!!!

0/0
15.6.2009 9:44

papazian

Re: Když to nejde po dobrém...

To je široký pojem, firma je registrována v Maďarsku, ale dotaz byl na majitele, konkrétní otázka a Vaše nekonkrétní odpověď!

0/0
15.6.2009 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.