Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Student Agency chce dobýt železnici s vlaky Siemens Desiro

Společnost RegioJet Radima Jančury odtajnila, s jakými vlaky chce dobýt českou železnici. Pro provoz na patnácti tratích, na které dnes podala ministerstvu dopravy nabídku, vybrala německé vozy Siemens Desiro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bery

Ceny

Takze zname ceny rychliku: u SA 78-111 Kc/km... na druhe strane u CD 125 Kc/km

ale zaroven uz take vime proc Jancura bez boje utekl z Libereckeho kraje. Pro Liberecky kraj byla nabidka od CD 110 Kc/km (dnes dostavaji pouze 60 Kc/km), ale u SA se pocitalo s cenou kolem 135 Kc/km. Co z toho plyne ?

CD skutecne opravnene mluvi o ztrate z regionalni dopravy (a to nemluvim o tom, ze kraje plati pozde).

CD skutecne dotuji regionalni dopravu z rychliku. (je to spatne, ale za soucasneho stavu to asi ani jinak nejde).

Pomluva o dumpingove cene CD v Libereckem kraji, ktera prisla od SA se nezaklada na pravde (tech 110 Kc/km mi vzhledem k soucasnym 60Kc prijde docela realnych). Dumpingove ceny predvadi spise SA... pokracovani 

0/0
16.6.2009 21:03

Bery

Re: Ceny

... pokracovani... CD v souhrnu cen vychazi levneji nez SA, ale SA nabizi novejsi vozy, takze to je OK. Uz verim, ze CD volaji po konkurenci, protoze regionalni doprava je logicky drazsi nez rychlikova a neda se jezdit za cca polovinu ceny,  jak se deje dnes. Reci o podfinancovani a ztrate budou pravdive. A ted jake jsou moznosti narovnani situace ?

a) Bud CD snizi cenu u rychlikove dopravy, ale bude chtit po krajich uhrazeni cele castky (te kterou Jancura oznacil za dumpingovou). Pak ale neni pravda, ze stat usetri, protoze kraje na to nemaji a budou to pozadovat od statu. Jen hold penize pujdou delsi cestou.

b) Zdrazi se jizdne v regionalni doprave o 100%, protoze pokud to nezaplati kraj, tak nekdo tu ztratu zaplatit musi. Platit za osobak 2x tolik co za rychlik mi prijde pritazeny za vlasy.

c) zrusi se vic nez 50% regionalnich spoju, coz je zase pro znacnou cast cestujicich neprijatelne.

...pokracovani...

0/0
16.6.2009 21:27

Bery

Re: Ceny

...pokracovani...

Takze tolik muj, jen ciste subjektivni, nazor

At je to jak chce, tak toto je od SA prvni alespon trochu realny plan, ikdyz vybrane jednotky nejsou zrovna vhodne pro rychlikovou dopravu na delsi trasy. Motorove Desiro Clasic je spis konkurentem pro Regionovu, ale i tak by to pomohlo zeleznicni doprave u nas. Nicmene po tech mnoha planych recech uz na SA neverim.

0/0
16.6.2009 21:46

czechian

Tak doufám, že si nevezme tohle ošklivý Desiro...

...ale třeba to, co jezdí v Německu. R^

0/0
16.6.2009 18:13

pickup

Chápu pana Jančuru

Kromě závistivců a vyložených lůzrů, kteří v životě nic nedokázali se tu ozývají i hlasy, že Jančura pořád jen mluví a vlaky ještě nevyjely. Já se mu nedivím, protože je to při současné politické i ekonomické situaci opravdu velký risk, který může zásahem "vyšší moci" způsobit snadno i zánik samotné SA. Kdo neví, jaké to je vzít vlastnoručně vydělaných 100 mega plus půjčených pár miliard a koupit za ně vlaky, nechť prosím pomlčí. Jančura je člověk, který se vypracoval od nuly a úspěch svého podnikání postavil na pracovitosti a nadstandardních službách. R^R^R^

0/0
15.6.2009 21:00

109e

Re: Chápu pana Jančuru

Opravdu netuším, kde berete ty informace. Nevím, jestli je Jančura dobrý nebo podvodník. Soukromníci už na kolejích jezdí. Jezdí a nekecají. A v jiných oborech vyrábí a nekecají. A IDNES jim nedělá soustavně reklamu. A na závěr jedna otázka. Jak víte, když tady někdo napíše názor, že nic v životě nedokázal? Máte křišťálovou kouli ?

0/0
15.6.2009 21:29

pickup

Re: Chápu pana Jančuru

Kouli nemám a nechtěl jsem nikomu ukřivdit. Sám se snažím poctivě podnikat a to byla jen reakce na některé příspěvky závistivců. Máte pravdu, že jsou u nás v současné době spoje provozované soukromými firmami, ale pokud vím, jedná se o spoje regionální a většinou tam, kde neohrožují ČD, nebo jiné zájmy. To ale není případ SA. S tou reklamou je to myslím oboustranné. Lidé se zájmem čtou o SA a tím pádem i iDnes, nebo MF DNES. :-)

0/0
15.6.2009 21:43

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: Chápu pana Jančuru

Dva nebo dokonce tři roky nás ten kecal krmil báchorkami o nejmodernějším vlaku v Evropě, kde budou všechny třídy luxusnější než jednička v ICE.

0/0
15.6.2009 21:45

Mark25

Re: Chápu pana Jančuru

alespon ma ten clovek nejakou vizi a cil pred sebou ... generalni reditel ma pred sebou maximalne tak toho pul mega mesicne a jinak dokonale prazdnou palici.

0/0
16.6.2009 20:40

Mark25

Re: Chápu pana Jančuru

minen generalni od ceskych drah samozrejme ale to jste podle vyse platu asi poznali sami...

0/0
16.6.2009 20:40

miropiro

Re: Chápu pana Jančuru

Jezdí a nekecají...

no, to je sice pravda, ale na druhou stranu obsluhují jen pár tratí, viz Viamont...zato pan Jančura chce mít více tratí, to sousto je větší...

jo, taky mi přišlo zvláštní, jak krmil lidi informacemi, jak ten jeho vlak bude luxusní a tak, ale teď se zaměřuje na něco jiného...

0/0
16.6.2009 8:45

Mark25

Re: Chápu pana Jančuru

predevsim, pan jancura chce jezdit na klicovych spojich ... zatimco dnesni regionalni dopravci pouze vyzobavaji to co ceske drahy nechteji protoze jsou na tom PRY stratove ... efektivnejsi konkurence i na tech ztratovych spojich nakonec dokaze vydelavat coz je docela ocekavatelne ... CD proste patri do srotu, je to neefektivni moloch zerouci statni rozpocet nic vic ...

0/0
16.6.2009 20:42

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: Chápu pana Jančuru

Já bych chtěl hlavně vidět to konsorcium bank, které by tomu šaškovi půjčilo v dnešní době několik miliard (tj. hodilo by peníze do hajzlu).

0/0
15.6.2009 21:43

TigerM

:-D

na 15 regionalnich tratich, napr. Praha-Brno.... hmm, jojo, CR je mala zeme, cele jen jeden maly region... ;-D

0/0
15.6.2009 19:34

miropiro

Re: :-D

Ve srovnání například s Ukrajinou je Česko opravdu malá země. Vzdálenost mezi Prahou a Brnem či Ostravou máš do čtyř hodin projetou...

Byl jsem na Ukrajině a to jsou spoje, které trvají i 14, 18, ba i 38 hodin. Za 38 hodin jsem byl přepraven z Užhorodu až na Krym. Takže obecně naše země má tratě docela krátké.

0/0
16.6.2009 8:48

h_a_n_y

KONEČNĚ

snad to konečně dotáhne do zdárného FINISHE!!R^

0/0
15.6.2009 19:27

xcruz

:-D

Jsem zvědavý jak ten vlak vydrží jednu cestu fotbalových fanoušků na nějakž rizikový zápas ;-D

0/0
15.6.2009 19:04

aldik7

Re: :-D

pro rizikové zápasy vypravují ČD mimořádné vlaky a na nich zelené "dobytčáky" .. a jak bude část ryclíků pod SA (pokud Jančura zase neprchne) tak budou mít volné vagony ;-D ..

0/0
15.6.2009 19:11

Rudá_záře_nad_Kladnem

Já se těšil na Jančůrákovic ICE 3 mezi Tanvaldem a Desnou.

0/0
15.6.2009 18:53

kroutimhlavou

Už vidím jak to slavný Siemens Desiro sviští ...

Po kolejích z Liberce do Ústí, když je nejbližší trolej od Liberce až v Děčíně. A Siemens, dle pantografu nevypadá na nafťáka :o))))

Přitom elektrifikace traťí na liberecku je hóóóódně v nedohlednu ......;-D

0/0
15.6.2009 18:39

a8nn

Re: Už vidím jak to slavný Siemens Desiro sviští ...

Dezyro je primárně motorová souprava.

0/0
15.6.2009 18:55

Felix Edmundovič Dzeržinský

Už vidím jak ráno vyráží z Brna do Prahy osm spojených

jednotek Siemens Desiro. A kapacitně stejně nestačí. ;-D

0/0
15.6.2009 17:03

Felix Edmundovič Dzeržinský

Siemens Desiro je ovšem vlak maximálně pro spěšné vlaky.

V tom bych z Prahy do Brna nechtěl jet. ;-D;-D;-D

0/0
15.6.2009 17:02

DarkSicek

neni mi jasne jedno

jestli zminovana vlakova souprava je ta stejna, ktera je vyobrazena na fotce, pak nechapu proc chce na dalkove spoje nasadit vlaky urcene pro primestskou dopravu ?

0/0
15.6.2009 15:48

Bery

Re: neni mi jasne jedno

Vsak to ma byt pro regionalni dopravu. Predpokladam jako osobni vlak konkurujici Elefantum. Jen kdyby s tim prisel nekdo jiny, tak bych tomu i veril... u SA se (alespon dle clanku na iDNES) jen keca a neschopnost se maskuje napadanim druhych.

0/0
15.6.2009 17:58

hrabe.zeppelin

Moc pekne

jak pod podobnymi clanky armada modrych lemplu z CD kvici. Tusi, ze se blizi konec starych (bolsevickych) zlatych casu, kdy jim ze statniho letaly do huby peceni krocani na zlatych podnosech. Moc jim, za ty jejich "vykony" a parazitismus, ten pad na drstku preju :-)R^

0/0
15.6.2009 13:47

kladnyhrdina

Re: Moc pekne

Je mezi čtenáři přítomen psychiatr?

0/0
15.6.2009 15:46

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: Moc pekne

Pane Bože, ty budeš blbeček. Víš co to je Siemens Desiro? ;-D;-D;-D

0/0
15.6.2009 17:02

109e

Re: Moc pekne

Ještě jsem neviděl, jak vláčem na papíru srazil na kolena byť obyčejný žebřiňák. Z kterého kabaretu pán pochází?

0/0
15.6.2009 18:22

e-na-x

Desiro je nuda :)

Kdyby radsi koupili Siemens Velaro ^^

(ano samozrejme vim, ze bez HSR koleji se Velaro nechytne, ale myslim, ze postavit HSR trate (nebo este lepe Maglev, ale to neni v EU mozne) by byla rozhodne lepsi investice)

0/0
15.6.2009 13:41

a8nn

Re: Desiro je nuda :)

Aby s nima jezdil z Prahy do Prahy přes Prahu, co? VRT se vyplatí mezi městy nad 500 000 obyvatel.

0/0
15.6.2009 15:44

kladnyhrdina

Re: Desiro je nuda :)

1. Maglev (magnetic levitation) je v podstatě nepoužitelná hračka. Měl se stavět v Mnichově na letiště, ale včas si to rozmysleli. Maglevem jsem jen v Šanghaji z letiště - pěkné, jede to 420 km/h. Ale pak to skončí na předměstí a do centra přestup na metro nebo taxiky. Maglev téměř nelze dostat do center měst, zatímco vysokorychlostní vlaky tam dojedou po strarých tratích na stávající nádraží. Maglev může být dobrý na spojení míst A a B, ale nelze z něj vybudovat síť.

2. HSR? česky VRT - (vysokorychlosní trať) je klasická železnice, postavená v parametrech pro vysoké rychlosti. 300 a více km/h se jezdí v pravidelném provozu s cestujícími v Německu, Francii (330), Španělsku (360), Japonsku (330) a několika dalších zemích. Více než 250 km/h už se jezdí ledaskde. Technické možnosti se odhadují na 500 km/h v provozu, při zkušebních jízdách jezdí už dnes TGV víc. U nás se hovoří o VRT do Brna už dlouho a ještě dlouho bude. Být v Brně za půl hoďky by bylo fajn. Jen pak o by jelo po dálnici.

0/0
15.6.2009 15:58

e-na-x

Re: Desiro je nuda :)

1. Maglev je vice nez "nepouzitelna hracka" a to primarne na delsi trate, kde dosahuje vetsich rychlosti nez soucasne rychlovaky, pri nizsi spotreba (v KWh, tj v KWH/km vyrazne nizsi), setrnejsi k prirode (0 emise, 0 hluk), mene narocnejsi na prostor a 2x levnejsi na stavbu, pokud pocitam s tim, ze rychlovlaky mohou pouzit jiz postavene koleje, zatimco co pro maglev se musi stavet znova. V Sanghaji nejede do centra z duvodu, ze soucasna draha je pouze testovaci, aby overila, jak moc je maglev pouzitelna technologie. Overila, ze je to velmi dobre pouzitelna technologii a rozsireni do centra a do dalsich mest je v planu.

2. Vetsinu informaci cerpam z anglickych materialu, proto HSR (High Speed Rail), diky za pouceni. Jinak v Japonsku uz stavi komercni Maglev trat v planuji modernizovat vsechny Shinkanseny na Maglevy do 2050. A sice TGV dosahuje rychlosti nad 500km, nicmene narozdil od maglevu ne pro provoznich podminkach.

PS: Ve meste Nagoya maji maglev drahu jako MHD od 2005.

0/0
15.6.2009 16:30

TigerM

Re: Desiro je nuda :)

hmmm, ja bych jen dodal, ze Maglev je nazev vlaku testovanych v Japonsku (cca 580km/h) trosku odlisna technologie od Nemeckeho Transrapidu provozovaneho v Cine (ccan 500km/h). Takze nezamenovat. Zkratka maglev se samozrejme da pouzit pro oba vlaky, princip je v zasade stejny, ale odlisoval bych to.

http://www.youtube.com/watch?v=VuSrLvCVoVk&feature=PlayList&p=DD1C4357E793E457&index=0&playnext=1

http://www.youtube.com/watch?v=9wU_Ib5VRDk

0/0
15.6.2009 19:52

Rosťa Jančar - Technet.cz

Další mystifikace?

Desiro z fotografie dodané Jančurovou firmou nemá schválení pro síť SŽDC. Homologaci má dieslovéDesiro. Na některé, Jančurou plánované tratě, jejich nasazení ČD znemožnilo MD pod minulým vedením... asi náhoda...

0/0
15.6.2009 13:21

lucky_24

Re: Další mystifikace?

Ale oni to schválí, protože ten kdo si to bude nechat schvalovat bude přímo Siemens a s tím je SŽDC poslední dobou hodně velkej kamarád.

0/0
15.6.2009 23:08

Michael Streik

Re: Další mystifikace?

Ha ha;-D, "profíci na slovo vzatí", jako jste Vy, mne tu vždy rozesmějí.. Člověče, víte co je to zkratka SŽDC? To, že se dle Vašich zaručených informací kamarádí SŽDC se Siemensem, je Vančurovi asi tak platné jako Váš příspěvek. Možná jste měl na mysli Drážní úřad, či přímo MD..?

Podle mého soudu se ale DÚ, zodpovědný pro schvalování vozidel, kamarádí PŘEDEVŠÍM s ČD - bohužel.

....pokračování:-)

0/0
17.6.2009 16:45

Michael Streik

Re: Další mystifikace?

Myslím si to např. proto, že Pendolina technicky nevyhovovala a dokonce

se kvůli nim musely měnit technické normy a v jistých směrech získala

ř. 680 mimořádné výjimky, za tímto jednáním vidím jasné kamarádství

mezi DÚ a ČD. A když pak chtěl schválit třeba takový pan Šimral nové

rakouské lokomotivy, tak měl smůlu.. [>-]?Rv:-/

0/0
17.6.2009 16:46

Stíhací bombardér Havel 4

Praha - Brno

regionálním vlakem, to bude pohodlíčko! ;-D

0/0
15.6.2009 13:13

CART09

Re: Praha - Brno

Chápete pojem Desiro MAIN LINE??

0/0
15.6.2009 13:30

lucky_24

Re: Praha - Brno

Jelikož to bude jezdit místo 40 let starých zelenobílých špinavých koženkových vagonů, vskutku to pohodlíčko bude.

0/0
15.6.2009 23:10

Tomáš Nemravný

Student Agency...

V rámci zlepšování služeb zrušila spoje ve 21 hod. Plzeň - Praha a Praha Plzeň. Lidi mají patrně v tuto pozdní hodinu sedět doma na zadku a ne někde cestovat. Nebo už poslala řidiče přeškolit se na mašinfíry?

0/0
15.6.2009 12:29

aldik7

Re: Student Agency...

to už sem dneska někde četl ten samý příspěvek ;-D:-) ...

0/0
15.6.2009 12:30

Tryskomys Muf

Re: Student Agency...

Tak jed s nekym jinym, ne? Nebo zustanes radej sedet doma na zadku? ;-D

0/0
15.6.2009 12:41

kladnyhrdina

Škoda lobby

1. Je to zatím nejlepší Jančurův železniční podnikatelský záměr. Ekonomicky i provozně. Je vidět, že zaměstnal dobré odborníky (přetažené od ČD) a upouští od vlastních diletantských fantasmagoriií. Desiro sice na dlouhé tratě není moc pohodlné, ale třeba bude mít nějak individuálně řešený interiér a sedačky.

2. Oceňuji, že pan Jančura na ČT veřejně označil skutečné lobisty, se kterými bude muset svést boj: Český průmyslový klientelizmus. České dráhy nejsou ten mocný moloch, který tahá za nitky. ČD jsou otloukánek, na kterého politici kašlou, protože problémy se tam nedají vyřešit populárně za jedno volební období. Nic se neřeší a když hrozí, že se provoz technicky zhroutí, tak se něco přisype.

3. Skutečná lobby si posichrovala přes politiky (ne přes ČD!!!), aby dráhy nakupovaly drahá a nespolehlivá tuzemská vozidla. Jančura se Siemensem je NEŽÁDOUCÍ.

Vozida ze Škody Plzeň, vagonky Ostrava i ze Šumperka jsou sfušovaná, poruchová, o 30% předražená se špatným servisem a nedostatkem ND

0/0
15.6.2009 12:19

kladnyhrdina

Re: Škoda lobby

Už se mi nevešlo do příspěvku, že nejspolehlivějším železničním vozidlem vůbec v bývalých soc. zemích je pro - neinformované překvapivě - !!Pendolino!!. Po odstranění SW závad je jeho spolehlivost neočekávaně vysoká. Kdo asi platil ty mediální kampaně proti Pendolinu? Nové příměstské elektrické jednotky ze Škodovky nemají ani během 5 let vychytané dětské nemoci a pravidelně je jich kolem 30 % odstaveno. Jiný český výrobce - Borcad - se třeba prosadil všude se svými nepohodlnými sedačkami. Oni na nich sedět nemusí, stačí kontakty na politiky. Je to takový Grégrismus - musíme přece vyrábět a plnit plán!!!

Dráhu u nás totálně zazdili komunisti, nové vlády v tom vesele pokračují.

0/0
15.6.2009 12:26

geroc

Re: Škoda lobby

Zaměstnanec SA ?

0/0
15.6.2009 13:06

kladnyhrdina

Re: Škoda lobby

Nikoliv. Soukromník v úplně jiném oboru, ale s dopravním vzděláním. A Vy jste zaměstanec čeho?

0/0
15.6.2009 13:16

kladnyhrdina

Re: Škoda lobby

A kybych byl změstnanec SA, těžko bych směl utrousit dobré slovo o Pendolinu. To je pro Jančuru sprosté slovo a trauma z jeho neuskutečněných snů. Nejdřív myslet, potom psát - DOPORUČUJU.

0/0
15.6.2009 13:19

jirka.uk

Re: Škoda lobby

Musim napsat, ze jste to presne vystihl......prakticky tretina slavnych elefantu ze skody stoji stale nekde v koprivach pro zavady a regionovy stejne tak. A o sedackach skoda mluvit, pro nektere jeste perlicka...... na pendolino se nadava ze je tam malo mista na nohy a rad bych zduraznil, ze to je diky objednanym megalomanskym sedackam firmy Borcad, ktere jsou tvrde a neuveritelne masivni. Mam zkusenost z anglickeho pendolina a tam kupodivu problem s prosotorem neni a to tam jsou sedacky dokonce v usporadani 2+2 (v ceskem pendolinu 2+1)...... A jeste, auto nevlastnim a vlakem jezdim casto i v zahranici a tudiz vim o cem mluvim.

0/0
15.6.2009 14:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.