Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Polské banky vytvářejí černé listiny profesí. Kdo je na seznamu, tomu nepůjčí

Mají stabilní zaměstnání, jejich platy patří mezi nadprůměrné, přesto nemají šanci získat v Polsku půjčku. Podle listu Gazeta Wyborcza si polské banky začaly vytvářet seznamy odvětví, kterých se může dotknout finanční krize. Lidem, kteří v nich pracují, nechtějí půjčit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nezničitelné Monstrum Reloaded

A dobře dělají

vzhledem ke krachu General Motors přece nebudou pujčovat manažerovi z tohoto podnku.

0/0
16.6.2009 22:40

Karel-Martel

no a co?

půjčku na NEINVESTIČNÍ aktivitu si může vzít leda člověk duševně chorý

osobně bych takové vypatlance posílal na ústavní léčbu do blázince:-)

0/0
15.6.2009 22:23

Viper1

Re: no a co?

Jistě je lepší platit nájem a na bydlení si šetřit bokem, že ano? ;-D

0/0
15.6.2009 22:44

poemcz

Re: no a co?

R^R^trefné

0/0
16.6.2009 0:58

Krak

Re: no a co?

Leda člověk duševně chorý může pronášet absolutní soudy...

0/0
16.6.2009 1:54

Hrdý Budžes

Re: no a co?

Dum je neinvesticni aktivita? Fiha! :-)

0/0
16.6.2009 6:33

dino_na_idnes

Re: no a co?

Ano, dům, v němž hodlám bydlet a nebude mi nikdy generovat zisk, opravdu není investicí ve smyslu, který měl předpokládám na mysli Karel-Martel. Investiční aktivitou je naopak dům druhý, třetí, ... což bych ale řekl, že spíše nebude případ Tomka a snoubenky.

0/0
16.6.2009 9:12

Andee

Re: no a co?

Karel-Martel si s tímto přístupem musí život vpravdě užívat :-PRv

0/0
16.6.2009 22:13

Terrurek

jojo

banky musej bejt idioti zejo... nechtej pucit zamestnanci GM to je ale stupidni...

0/0
15.6.2009 20:56

fanule

tak

to je v zadniciRv8-o

0/0
15.6.2009 20:41

mukr

To je rasismus

Jakto, ze nekdo muze pouzivat rasisticka slova jako blacklist.;-€;-OEU

0/0
15.6.2009 20:01

capka

Re: To je rasismus

to je fakt. jestli přede mnou někdo použije třeba pojem "černá díra," tak ho okamžitě žaluju za vulgaritu vůči menšině! :-P

a černý trh, no fuj. 

v angličtině už je blacklist, blackmail, black out i blacking předpokládám už na černé listině slov, která už se používat nesmí, soudě dle vaší reakce...

0/0
15.6.2009 21:44

lopenik

mno

kdo vubec neni na tom seznamu?;-D

0/0
15.6.2009 19:44

mukr

Re: mno

doktori, ucitele, vojaci, policiste ...

0/0
15.6.2009 19:58

dino_na_idnes

Re: mno

On ten seznam povolání je jen takové mlžení faktu, že státním zaměstnancům půjčí a soukromý sektor ať si trhne nohou. :-)

0/0
16.6.2009 9:17

tomas68

Re: mno

Ten kdo pujcit nepotrebuje.

0/0
17.6.2009 0:03

Pilat

komunisti byli cuckari

tak se drzi lidi na uzde s plnou hubou demokracie ;-D;-D;-D

0/0
15.6.2009 19:18

jellyfish

Re: komunisti byli cuckari

budete zařazen na blacklist kverulantů ;-D

0/0
15.6.2009 20:43

regazzi

Takže se uklidníme.....

Pane redaktore, uklidněte se s tou senzační zprávou. Vite treba, ze v bankach je naprosto bezne mit jmenovity black list dle rodneho cisla ? Vite ze si banky dokonce predavaji tyto informace ? Vite ze existuji veci jako NRKI, BRKI, Solus, atd. ? Nechcete o tom napsat s titulkem SENZACNI ZPRAVA ?

Teda fakt, kam se hrabe Blesk a Nova :-/

0/0
15.6.2009 19:17

ChorcheCh

hm

Takže to zkraťme, nízké riziko představují pouze státní zaměstnanci.

0/0
15.6.2009 19:01

regazzi

Re: hm

...kteri ovsem svymi platy zdaleka nejsou schopni si brat pro banku zajimave uvery ;-D

0/0
15.6.2009 19:18

zeli156

Bumerang

Bankéři nepůjčili zaměstnancům médií, ti na oplátku troubí do světa, že bankovní sektor postihne krize velice tvrdě a tím dostanou na blacklist samotné bankéře. Až je z blacklistu vyškrtnou, tak vyjde pár článků o nepředvídaném růstu počtu zaměstnanců v bankovním sektoru. To je celá věda.

0/0
15.6.2009 18:36

capka

Re: Bumerang

R^

0/0
15.6.2009 21:47

ort

jj

Krach podnikatelům, nebo propuštění z práce, může hrozit v podstatě každému, tak nejjistější to budou mít banky, když nebudou půjčovat nikomu. Měli spíš udělat "white seznam" komu půjčí, byl by určitě kratší.

0/0
15.6.2009 18:23

branik80

vam to pripada v pohode

som zvedavy ci by vam to prislo normalne aj potom keby konretne Vam odmietli pozicat. Zarabat nadpriemerne ako manager a zit do 40ky v podnajme... no jasne.. ved to je uplne normalne

0/0
15.6.2009 18:18

regazzi

Re: vam to pripada v pohode

Ano. Budete se divit, ale na zapad od nas je toto uplne normalni. Ne kazdy ma chut se vazat na jedno misto.

0/0
15.6.2009 19:19

smajlik :)

Ale dyť jó,

... nepůjčujte. Ono vám už takhle řádně ubylo klientů, tak si odstřihněte další ;-D To, jak si tam zařadili samo sebe, to je ovšem trefné R^

0/0
15.6.2009 18:16

regazzi

Re: Ale dyť jó,

Ubylo klientu ? Ceskym bankam ? Kde jste na to prisel ??? A proc vychazite z toho, ze banky MUSI pujcovat ?

0/0
15.6.2009 19:21

lopenik

Re: Ale dyť jó,

kde je psano, ze MUSI? 8-o

0/0
15.6.2009 19:46

EWCZ+

Re: Ale dyť jó,

No, z ceho by pak vlastne zily?

Napriklad nas se nase banka snazi zadluzit vytrvale - asi ji pripadame perspektivni ovecky ke strihani na uroky...;-D

0/0
15.6.2009 19:54

regazzi

Re: Ale dyť jó,

Bylo to mysleno ve smyslu ze banka nema povinnost pujcovat. To si, bohuzel, klienti casto mysli.

0/0
15.6.2009 20:02

smajlik :)

Re: Ale dyť jó,

Kolikpak se nyní poskytuje hypoték, hm? Oproti předešlým rokům? A půjčovat jistě nemusí, ale proč v tom případě tak brečí, kvůli těm propadům hypoték? A když tak nemusí půjčovat, proč furt otravujou s nějakýma nabídkama úvěrů?

0/0
15.6.2009 20:01

elvis p.

běžná praxe...

no, pravděpodobně autor opomněl článek zkonzultovat s odborníkem - tohle je běžná praxe v každé bance...

0/0
15.6.2009 18:08

mk.charlie

Na blacklistu by měl být každej, kdo má nějaký zaměstnání,

protože vždy tu je možnost jeho ztráty. Pouze sociální dávky jsou jistý příjem, doufám, že i banky to brzo pochopí!

0/0
15.6.2009 17:41

Karel Soják

Re: Na blacklistu by měl být každej, kdo má nějaký zaměstnání,

R^

0/0
15.6.2009 18:10

Jordan717

Re: Na blacklistu by měl být každej, kdo má nějaký zaměstnání,

Tak tento "tržní segment" mají už delší dobu podchycen lichvářské splátkové společnosti typu Provident, Profi Kredit, Cofidis a cojávímkdoještě.... a taky mají ten cost of risk pěkně zohledněn v RPSN, pokutách a vůbec nákladech, které bude snášet ten sociálnědávkový klient.

Ale nepopírám, že velké banky do toho taky nejdou - alespoň soudě podle reklam na různé rychlé půjčky 80 000 za 500 Kč měsíčně...

0/0
15.6.2009 18:19

regazzi

Re: Na blacklistu by měl být každej, kdo má nějaký zaměstnání,

Tak blaboleni by vam slo, ted jeste neco chytreho.

0/0
15.6.2009 19:20

jakalův táta

a co je na tom špatného ?

.......že si banky dávají pozor komu půjčují ???  je to tak v pořádku ! ! !

vemte si případ u nás v ČR , každé "sprominutím h@vado" které nemá ani žádný pravidelný příjem si půjčí a pak pláče že nemá z čeho splácet a zaplácává  půjčku půjčkou ! !

A to jsou ještě taková "  h@vádka bóží " , že si nepůjčují na nic důležtého, ale na nesmysli a blbosti a tkzvaně to "prožerou" ......

Nedivím se bankám, že si dávají pozor ......

0/0
15.6.2009 17:14

Paxa

Re: a co je na tom špatného ?

Taky mi zrovna tohle nepřipadá nijak divné; když jsem si ve čtyřiadevadesátém coby ještě skoro-teenager půjčovala u spořky dvacet tisíc (což mi tehdy připadalo jako šílené peníze), tak jsem musela mít dva ručitele, nesměli mít méně jak pět let do penze a ještě museli pracovat ve státním sektoru. Dneska to zní až legračně, zvlášť při té sumě, ale tehdy nad tím nikdo ani nemrkl.

0/0
15.6.2009 17:56

regazzi

Re: a co je na tom špatného ?

Ty voe, a ja myslel, ze tu v te diskuzi nebude nikdo s mozkem v hlave. A ono jo !!! :-)R^

0/0
15.6.2009 19:22

Linde CZ

Me to prijde jako normalni racionalni krok...

...ktery je i v zajmu klientu. Problemove odvetvi = vetsi riziko insolvence = nizsi strop na poskytnuti pujcky.

Jinak neverim tomu ze by banky nepujcily nic, spis jim jenom nepujci tolik, kolik pucuji treba lidem v IT. By jinak byly samy proti sobe.

0/0
15.6.2009 17:14

chenile

jojo... a pak nekde piste jak banky brecej

ze pocet uveru a hypotek klesl na desetilete minimum ;-D;-D;-D

0/0
15.6.2009 16:45

Linde CZ

Re: jojo... a pak nekde piste jak banky brecej

jsi si jistej ze brecej banky?

0/0
15.6.2009 17:11

herdekflek

...

Když banky strkají peníze každému, lidé řvou. Když nestrkají každému, řvou také.

Je dobře, že si dávají pozor, kdyby se tak choval "náš velký vzor" - USA, nemuselo být dnes tak ouvej.

0/0
15.6.2009 16:44

masoreti

to jsou paradogsy...

bankovní úředníci na svém vlastním blacklistu. to jim tak dávají najevo, že jsou už jednou nohou na odchodu.

0/0
15.6.2009 16:28

vlakobijec

bankovni urednici

ti idioti dali sami sebe na seznam...no co po nich chcete, kdyz jsou to oni, co zavinili krizi...(chybi mi blijici smajlik...)

0/0
15.6.2009 16:04

Seeker-M

Re: bankovni urednici

Ahá, takže ta slečna za přepážkou, která nosí smlouvy a formuláře z místnosti do místnosti zavinila krizi... (chybí mi smajlík "válím se po podlaze a řvu smíchy"). Poslyšte, nepomáhal jste Paroubkovi s volební kampaní?

0/0
15.6.2009 18:07

glockwien

tak to je překvapení

české banky toto dělají již od konce minulého roku, třeba Raiffeisen , tzv. banka inspirovaná klienty ;-D, má tento systém propracovaný velmi dokonale

0/0
15.6.2009 15:54

aldik7

hmm

doufám že to polská mBank nedotáhne i k nám :-/ ..

0/0
15.6.2009 15:48

Bariq

Re: hmm

Ani nemusí, protože např. žádost o kreditní kartu se řeší v Polsku a při podávání žádosti je jedna z kolonek odvětví, v kterém pracujete. Shrnuto, mBank už podle tohoto modelu pracuje.

0/0
15.6.2009 15:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.