Diskuze

Tuzemské banky uspěly v zátěžových testech. Odolají i krizovému scénáři

České banky prošly úspěšně zátěžovými testy, které provedla Česká národní banka. Podle dnes zveřejněné Zprávy o finanční stabilitě patří tuzemský bankovní sektor k nejstabilnějším v Evropě a odolal by i nejčernějšímu možnému vývoji ekonomiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Š

Špička

16. 6. 2009 13:07
No vida, k čemu jsou dobré všechny bankovní poplatky !

0 0
možnosti
R

Rudá_záře_nad_Kladnem

16. 6. 2009 13:10
Re: No vida, k čemu jsou dobré všechny bankovní poplatky !

tady jde spíš o to, že české banky měly stejně zainvestováno jako západoevropské banky. Tj. dluhopisy Glitnir a Landsbanki a jím podobné. Jediný kdo to přiznal byla ČSOB. A ti tu zrátu očividně musely rozúčtovat. Šiditelna ani komerčka to ještě neudělaly, tady se na zázraky teprve čeká. ;-D

0 0
možnosti
R

Rudá_záře_nad_Kladnem

16. 6. 2009 12:55
Ještě nedávno ministr financí tvrdil, že české banky

nemají problém s kapitálovou přiměřeností. Že české banky mají více vkladů než úvěrů. A teď se dozvíme, že 8 z 15 bank pod dohledem ČNB může mít při poklesu ekonomiky (o 3,9%) a poklesu kurzu koruny (o cca korunu současné kurzu) potíže s kapitálovou přiměřeností. ;-D;-D;-D 

0 0
možnosti
MD

-Chilli-

16. 6. 2009 13:04
Re: Ještě nedávno ministr financí tvrdil, že české banky

Nemají a za podmínek XY by v budoucnu mít mohly. Něco nejasného?

0 0
možnosti
M

masculine

16. 6. 2009 12:18
Bodejť by ne,

sanace vytunelovaných bank neproběhly tak dávno

0 0
možnosti
R

Rudá_záře_nad_Kladnem

16. 6. 2009 12:39
Re: Bodejť by ne,

jo, jo. Bankovní socialismus Václava Kikiny Klause. Naštěstí ČSSD udělala pořádek.

0 0
možnosti
PH

petrph

16. 6. 2009 11:56
co je to za hloupé testy

Takže banky si přidaly další hvězdičkua je to OK ?

Co třeba vyhodnotittyhle údaje :

- míra rizikových úvěrů (co třeba hypotéky a jejich krytí domy)

- míra prostředků banky v nakoupených rozikových instrumentech (akcie, dluhopisy) a jejich přehodnocení na reálnou návratnost

- míra rezerv

Skutečně zátěžový test by byla simulace runu na banku. Ale ten by asi žádná banka nepřežila....

0 0
možnosti
B

blekkal

16. 6. 2009 12:26
Re: co je to za hloupé testy

Ten nepřežije žádná banka na světě. Takže nechápu, co tím chtěl autor říct?

0 0
možnosti
MVK

mlady volic kscm

16. 6. 2009 11:41
bankovni system stoji jen a jen na duvere

pokud nebude ta, tak padne i ta nejvetsi a nejvice prosperujici banka na svete

0 0
možnosti
K

krultheking

16. 6. 2009 11:48
Re: bankovni system stoji jen a jen na duvere

nic jineho si duverivci nezaslouzi

0 0
možnosti
T

Taffey

16. 6. 2009 11:40
Každopádně mi z toho vyplývá,

že v klidu může být ten, kdo veškeré své příjmy prochlastá a prohujá. Ten, kdo se snaží si něco uložit na stáří, ten se může třást.

0 0
možnosti
B

blekkal

16. 6. 2009 12:29
Re: Každopádně mi z toho vyplývá,

Ne. Jen je to mírně komplikovanější než za soudruhů, kdy se založila 4% vkladní knížka a předpokládalo se, že je to investice do budoucna. Chyba, jak se ukázalo :-)

.

Předpokládám, že průměrně inteligentní člověk si svoje prostředky ochránit a zhodnotit dokáže. I když... třicetikorunáči asi ne, pravda.

0 0
možnosti
T

Taffey

16. 6. 2009 11:37
Já těmto testům takzvaných odborníků nevěřím.

Ještě jim nic nevyšlo. Jakékoli předpovědi bankéřů se stejně nenaplňují. Jediné, k čemu je tato zpráva dobrá, je, že uklidní veřejnost. A to není málo.

0 0
možnosti
R

Rudá_záře_nad_Kladnem

16. 6. 2009 11:38
Re: Já těmto testům takzvaných odborníků nevěřím.

ono záleží jak se to z ČNB odkomunikuje. ;-D

0 0
možnosti
D

Divak

16. 6. 2009 11:35
Dotaz

Zna nekdo nejakou ceskou banku? Pobocky mezinarodnich bank by sly do kopru, kdyby tam sly jejich matky. To cele je dost velka hloupost.

0 0
možnosti
R

Rudá_záře_nad_Kladnem

16. 6. 2009 11:02
Opravte mě jestli se pletu.

Na českém území se retailovým bankovnictvím a u kterých byly zátěžové testy prováděny (pod dohledem ČNB): KB, ČSOB, GE, šiditelna, UniCredit, LBBW, Raiffeisen, Banco Populare, Volksbank, Oberbank, Hypoteční banka.  

Pak jsou banky pod dohledem ČNB, které se retailem nezabývají PPF, J a T, Exportní banka.

Tj. dohromady 14 bank pod dohledem ČNB. Slovy ČTRNÁCT bank.

A v případě poklesu HDP o 3,9 % (v okolních zemích padá tak o 6%, jen nám se Talman s Kalouskem snažili nakukat, že je vše OK) a možném poklesu koruny (nikdo není schopen kurs pořádně predikovat) bude mít OSM bank problémy?

To nás čekají věci........

0 0
možnosti
K

krultheking

16. 6. 2009 11:06
Re: Opravte mě jestli se pletu.

uz letmym pohledem do vykazu napr KB je zrejme, ze tato banka neni na ztraty kapitalove vybavena

0 0
možnosti
B

banánovník

16. 6. 2009 11:00
uspěly v testech?

a co takhle udělat pořádnej reálnej test, prostě se lidi seberou a všichni si pujdou vybrat svoje peníze;-D

0 0
možnosti
T

Taffey

16. 6. 2009 11:38
Re: uspěly v testech?

No to je názor hodný člověka z republiky, která nese Tvé jméno.

0 0
možnosti