- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mnoho let poctive platim dane, nesidim a nehledam cesticky jak si neco "vykazat", ale slibuji, ze za rok 2009 oberu stat na danich o castku, ktera se rovna memu prispevku na srotovne. Moralne se nemuzu srovnat s tim, ze bych se podilel na financovani soukromeho podnikani a radovankach nekoho jineho.
Z každého vraku jde bez nepřiměřených nákladů demontovat minimálně několik málo součástek, za které budou "hledači pokladů" pro své starší automobily velmi vděční. Vrakoviště není a nemůže být pouze o přepočtu hmotnosti kovu vozidla na jeho výkupní cenu. Výnosy z demontáže, byť částečné, by bohatě pokryly náklady na mechanika, malý sklad i provoz e-shopu. Ale to by musel vrakoviště provozovat podnikatel a ne podnikavec, kterých je v ČR většina...
Moc pěkně řečeno: Vrakoviště vznikala dobrovolně jako běžné podnikatelské záměry. Tudíž není důvod, proč by měli daňoví poplatníci ze svých peněz pokrývat ztráty vzniklé z dočasného výkyvu cen kovošrotu na trhu. A co třeba argument: Automobilky vznikaly dobrovolně jako běžné podnikatelské záměry. Tudíž není důvod, proč by měli daňoví poplatníci ze svých peněz pokrývat ztráty vzniklé z dočasného výkyvu poptávky a špatného plánování managementu.
Naprosto geniálně řečeno. Souhlasím a nejraději bych to poslal na příslušné ministerstvo.
jak komu - politikum a automobilkam se asi vyplati
Já zase znám firmičku, kteří si zdarma vzali mou Škoda 120, dali mi papír o sešrotování a já teď viděl svoje autíčko normálně jezdit!
Jo, kdo umí, ten umí.
Nevím jak kdo, ale já bych slovo šrotovné chápal spíše jako: příspěvek na ekollogickou -tedy dražší avšak k přírodě šetrnější, likvidaci nějakého výrobku.
Jenže..., vono jde v současné podobě o příspěvek na nové(!!!) vozidlo, což je jednak nemorální (nedosáhnou na něj stejně ti nejchudší co maj opravdu starej rezavej krám bez katu, ale lidé co to nemaj jednak za potřebí a jednak s relativně (kor ke stáří vozového parku v čR!) mladým moderním vozidlem s vícebodovým řízeným vtřikováním řízeným lambda sondou ("řízený katalizátor" je neštastný překlad z němčiny...)
Tedy mě vyvstalá situace nepřekvapuje. A druhak je to pouze rozložení krize jen někoho na všechny danové poplatníky i na ty co se chovaj zodpovědně!!! Není totiž "TA" krize, ale jak KDO(?!) má krizi!!! At "jde k čertu" (zkrachuje) podnik i managerama, co to neuměj vést!!!!!!!!!!
Jo a tyky nevím proč přispívat na nákup produktu jedné jediné firmy, když navíc díky stejné blbosti v Německu a Rakousku vyrábí naplno???!!!...
Vrakoviště to nezvládaj? Vím o firmičce, která ojetinu od majitele koupí až za 2000, vystaví papír o likvidaci a furt se jim to vyplatí, protože si to získají zpět na dílech které z toho auta rozprodaj. A už to takhle nějakou dobu provozujou, takže to asi nebude prodělečný.
Vážně? Já ti znám dokonce firmičku, která koupí za ještě víc, za některá auta dají dokonce i 10-20 tisíc. Ono totiž velmi záleží na tom, co to je za auto Pochybuju, že by ta tvoje firmička dala někomu dva litry za žigulíka nebo stodvacítku, to buď vůbec nevezme, a nebo si za to nechá zaplatit.
svobodné podnikatelské záměry? Tak na co mají příspěvek od státu ve formě šrotovného?
To je přeci něco úúúúúúúplně jinýho! Státní správa, co bys chtěl...
1. zrušit Bursíkovu daň,
2. zrušit šrotovné (protože si musíme přiznat, že šrotovné vyžene ze silnic především felicie, které mají asi jako jediné vozy potenciál vystrnadit ze silnic stodvacítky, trabanty, wartburgy, žigulíky) ,
3. tvrdě zpřísnit technické (aby ji auto nemohlo dostat dokud nedojde k opravě závady a auto je bez závad), druhou možností by bylo při měření emisí se vejít do hodnot aspoň pro Euro I, to by měl dobrý a dobře seřízený motor zvládnout
4. aby nebylo možné mimo veteránských účelů přihlásit vozidlo bez katalyzátoru a vstřikování paliva
5. nějaký příspěvek za likvidaci vozidla bez katalyzátoru a vstřikování (ničím dalším nepodmiňovat)
S bodem 3 -tedy represí nesouhlasím!!! A to zásadně a z principu! Jen se zvedne poplatek i úplatek za emise a STK!!!... Nemyslete si, ale že na víc než je cena vozidla, vona je taky morální cena auta pro mnohé! Ale s bodem 5. víc než souhlasím! Je to motivace jako jediný správný nástroj vládnutí!
Totož: Nevím jak kdo, ale já bych slovo šrotovné chápal spíše jako: příspěvek na ekollogickou -tedy dražší avšak k přírodě šetrnější, likvidaci nějakého výrobku.
Jenže..., vono jde v současné podobě o příspěvek na nové(!!!) vozidlo, což je jednak nemorální - je to pouze rozložení krize jen někoho na všechny danové poplatníky i na ty co se chovaj zodpovědně!!! Není totiž "TA" krize, ale jak KDO(?!) má krizi!!! At "jde k čertu" (zkrachuje) podnik i managerama, co to neuměj vést!
Jo a taky nevím proč přispívat na nákup produktu jedné jediné firmy, když navíc díky stejné blbosti v Německu a Rakousku vyrábí naplno???!!!...
Taky jsem k vám byl nucen občas zajít...
Nabídka: Staré pravé zpětné zrcátko na starýho méďu ... 1.000 Stará plastová puklice 600.- Litinovej sběrač výfuku (trochu vyštíplej) 1.500
To je zhodnocení šrotu !
Tak slezte z tý višně, chlapci. Nechali jste si mezi sebou vzniknout přemíru nabídky
(něco podobnýho je u pražský taxislužby.......) a tak už vám nestačí přemrštěné ceny ! A nakonec: šrotovné je krok k socializmu
Přesně tak. Sháněl jsem díly na starou Audi 80. Díly z vrakoviště: Kapota 2.500,- , blatník 1.500,-, světlo 2.000,- přední příčka orezlá jak prase 1.200,- orezlej chladič 1.500,- blinkr 300,- Sečteno 9.000,- za nepatrnou část auta. Arogantní jednání "ber nebo nech bejt, jestli nechceš koupí to někdo jinej". Bohužel jsem tenkrát jinou možnost neměl. Koupili to za pár šupů a na jednom autě vydělali pár desítek tisíc. Ale v pořádku ať si vydělaj, když to někdo koupí. Ale ať držej hubu o tom jak jsou na tom strašně špatně a nechtěj dotace. Tak ať to nedělaj.