Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Počet nemocných poklesl. Zaměstnanci si místo neschopenky berou dovolenou

Krize změnila postoj Čechů k marodění: podle statistik stonají méně doma, ale naopak častěji chodí nemocní do práce. Když už musí zůstat ležet v posteli, raději si vezmou dovolenou, než by si nechali napsat neschopenku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nonick

Jestliže si sami dobrovolně zvolíme vládu

která nastaví systém tak, že si na marodění musíme čerpat dovolenou, tak si nestěžujme.

0/0
25.6.2009 9:30

koubík

nemoc

No panečku to jsme to dopracovali,na nemoc si plácat dovolenou.Pokud vím tak se všude píše že dovolená se má použít na odpočinek od práce a ne si jí celou vyplácat přes zimu kdy se nejvíc marodí a potom nezbívá aby člověk mohl být s dětma v létě doma když mají prázdniny.Každý totiž nemá babičku na hlídání kam by dítě na prázdniny udal.

0/0
24.6.2009 21:16

Lobos

Zrusit neschopenky uplne.....

Chcete se porad mit jak v ty Emerice...... zadny neschopenky, pekne si vybrat dovolenou a az dojde, protoze ji budete mit v prumeru tak tyden tak se zacne zustavat doma zadara......a jak by se ta Emerika hned prejedla....;-) Ale meli by jste benzin za 10 korun za litr!!!! Jen povazte ty vyhody. Vsechny znackovy hadry "levny"......Proste lazo-plazo;-D

0/0
24.6.2009 18:46

avlyslakecod

Re: Zrusit neschopenky uplne.....

Kdo se tady chce mít jak v Emerice? Nikoho takového neznám

0/0
24.6.2009 19:34

GEORGE MICHAEL

reakce na pasáž

"Vždyť o víkendu zaměstnanec také nedostává mzdu. Je to pozůstatek z padesátých let," poznamenává Vítek.. Myslím, že k této větě není potřeba cokoliv dodávat. Přátelé, je jedno koho volíme, ale vypadá to tak, že celá politická garnitura je vlastně komunistická. A mám obavu, že v případě národa Jana Žižky tomu nebude o moc jinak.

0/0
24.6.2009 15:14

Hucul

Jo, mene se marodi!

To asi bude proto, ze si muj tata letos vybral na chripku veskerou dovolenou, protoze ji znovu a znovu chytal od mamy, ktera ji radsi prechazela v praci a nemohla se ji tak zbavit. Opravdu ucinne opatreni!

0/0
24.6.2009 11:16

molok

Není to jednoduché

zavést dobrý poměr mezi spravedlostí systému a nemožností ho zneužít, jenže co se mě moc nelíbí na ODS, že přistupuje ke všem oblastem s principem presumce viny. Cikáni zneužívají sociální dávky? Bum osekáme je i matkám samoživitelkám. Češi jsou často v práci nemocní? Bum dostanou po rukách i opravdu nemocní. Přitom co se týče zdravotnictví, málo se uvádí údaj, že Zdravotní pojišťovny v roce 2007 skončily s více než 20mld přebytkem na účtech. V roce 2008 byl zaveden regulační poplatek, který generuje cca 2-3mld do systému navíc. Myslím, že by spíše mělo být nastavena účelnost fugování vztahu mezi pojišťovnami a zdrav. subjekty. Dokud bude povinné zdravotní pojištení, měl by mít stát velkou pravomoc donutit pojišťovny, jak s těmito státem vybranými penězi nakládat.

0/0
24.6.2009 10:49

Obšil

Re: Není to jednoduché

R^

0/0
24.6.2009 10:53

Parnamwulan

Re: Není to jednoduché

Ano, neni jednoduche vymyslet system tak aby fungoval co mozna nejlepe pro jednotlivce o kterem bude rozhodovat NEKDO JINY ... zkus napriklad pozadat uplne ciziho cloveka na ulici at ti koupi sampon podle sveho vyberu - co dostanes? Neni pravdepodobne, ze nedostanes prave tentyz sampon, ktery by sis vybral sam? Nezni to cele jako naprosto tristni blbost? Tak proc by mel vznikat jakykoliv system placeny tvymi penezi a rizeny nekym jinym, ktery bude mit za ukol resit tve problemy? Bude je resit nejlepe prave pro tebe a nebo dostanes nejaky "koprivovy odvar" ? :-)

0/0
24.6.2009 10:59

Obšil

Re: Není to jednoduché

Bude je resit nejlepe prave pro tebe a nebo dostanes nejaky "koprivovy odvar" ? ..tak mluvnici češtiny si otevři Ty.

0/0
24.6.2009 11:04

Parnamwulan

Re: Není to jednoduché

Dobre, uznavam, ze by bylo lepsi napsat "prave podle tvych priorit" ... nicmene oba nase prispevky jsou off topic

0/0
24.6.2009 11:07

Kolokol

Princip solidarity

Nevím co tady někteří pořád melou o odkládání nemocných a podobné nesmysly. . Nebo, že když 3 dny marodění jim nikdo nezaplatí a vezmou si na to dovolenou, jak to podlomí většině lidí zdraví. Zdravotnictví je postaveno na principu solidarity. Ta solidarita by ale měla mít stanovené mantinely. Měla by přinést jistotu, že když skutečně onemocním dostane se mi péče, kterou bych nikdy sám nezaplatil. Známým se zranila 3letá dcera, přiletěl vrtulník a pár týdnů jí dávali dohromady. Léčba určitě stála víc, než její rodiče kdy do zdravotnictví odvedli a do smrti odvedou. Takto to má být a to je ta solidarita. Potřebujete náročnou operaci, jste chronicky nemocný, dostal jsi infarkt? To je ta solidarita. Když ale slyšíte někoho, že on si platí pojištění, tak má právo aby mu někdo sanoval, že leží 3 dni s rýmou a k tomu mu dali zadarmo Paralen, tak je to prostě vyžírkovství. Každý inteligentní člověk většinou pozná kde je hranice mezi skutečnou nemocí nebo pocitem, že na mě jen „něco leze“.

0/0
24.6.2009 10:36

rudastraka

Re: Princip solidarity

tohle ale tricetikuruny slyset nechtej

oni si mysli, ze se jim nejaka takovahle katastrofa vyhne

0/0
24.6.2009 10:42

hanys66

Re: Princip solidarity

ty jsi blb,pardon!

0/0
24.6.2009 10:48

rudastraka

Re: Princip solidarity

.. tricetikoruna se ozvala ..

0/0
24.6.2009 10:50

Obšil

Re: Princip solidarity

Nazvi ho rovnou "sockou", nač ty okolky. Jistě máš to slovo rád.

0/0
24.6.2009 10:55

rudastraka

Re: Princip solidarity

ja to slovo nepouzivam

0/0
24.6.2009 10:57

molok

Tak znám spousty lidí

co to tak teď dělá, že si berou dovolenou když onemocní. Myslím, že je to nefér, dovolená by měla být čerpána na něco jiného ...

0/0
24.6.2009 10:25

Linde CZ

Re: Tak znám spousty lidí

At si ji cerpa kazdy na co chce.

0/0
24.6.2009 10:27

molok

Re: Tak znám spousty lidí

souhlasím se slovem chce a zdůraznil bych ho, protože možnost výběru je vždy lepší než nemožnost, jenže já se zde bavím v případě těchto lidí právě o té nemožnosti Rv

0/0
24.6.2009 10:32

Gisell

nepromyšlený paskvil

Naprosto nesouhlasím s tímto způsobem. Je to nepromyšlené. Nebyla jsem nemocná 4 roky. Nyní jsem odstonala chřipku s vysokýma horečkama a ztraceným hlasem doma a plat jsem měla o 6000 nižší, což je sakra znát. Dalších 7 dní doma se synem a neštovicema zase tak....  Kolegyně v práci prskají, kašlou a většinou to chytím já nebo syn, který se mnou v kanceláři občas chviličku počká. Já to neřeším, chodím do práce a prskám taky, nižší teplotu taky zvládnu (pracuji jen na 4-6 hodin denně), ale malej do školky s rýmou a zvýšenou teplotou nesmí (ani to neriskuju). Raději ať chodí kontroly...

Nezapomenu na vyslechnutý hovor stánkařky, která si stěžovala druhé, že nejsou kšefty, že se to nevyplatí, že se k tomu musí "hodit marod".....panebože, platím daně na takovéto mrhání a podvodníky??!!

0/0
24.6.2009 10:22

rudastraka

Re: nepromyšlený paskvil

stankarky sou vetsinou OSVC

a jak nekdo poznamenal, OSVC si vetsinou nemocensky pojisteni neplati

a i kdyz plati, tak nemocenskou dostanou az po 14 dnech nemoci

prijde mi jako moc velky riziko hodit se marod s tim, ze dostanu nemocenskou az za 14 dni, a pritom se porad ukazovat na ulici

0/0
24.6.2009 10:31

molok

Rudá straka

takže nakonec přece jenom máš ten výpočet špatně, používáš průměrnou mzdu za první čtvrtletí a ne za celý rok (která je díky třeba vánočním bonusům, 13 a 14 platům daleko větší).

0/0
24.6.2009 10:22

rudastraka

Re: Rudá straka

podle me tech 13 a 14 platu nebude

nechame se prekvapit (me se teda tohle netyka)

0/0
24.6.2009 10:27

molok

Re: Rudá straka

tak uvidíme, muže se teoreticky stát, že poprvé za 20let klesne průměrná hrubá mzda, krize je krize, ale musíš uznat, že v tomto stavu není tvůj výpočet objektivní. Musíme počkat až na konec roku a ikdyby mzda klesla nebo nestoupla nebude to mít objektivní vypovídající hodnotu, že minulá (tato) vláda se stará o důchodce lépe než předchozí, ale jen že pracujícím lidem poklesla životní úroveň ...

0/0
24.6.2009 10:31

rudastraka

Re: Rudá straka

ok, to uznavam, na druhou stranu mam pocit, ze se vloni duchodcum pridala tisicovka, a letos dalsich 300.

to z  prumernych cca 8700 na zacatku roku 2008 znamena narust o 15%

0/0
24.6.2009 10:34

rudastraka

Re: Rudá straka

bylo to trochu jinak, ale behem roku 2008 a zacatek 2009 duchody vzrostli o 1146

tj z puvodnich 8839 na 9985, tj o 13% - podle me nejvetsi procentuelni narust za poslednich 10 roku

0/0
24.6.2009 10:39

molok

Re: Rudá straka

tak ono objektivně ač středolevý volič, důchodci se budou mít platově tak či tak stejně ať už bude u korýtka ODS nebo ČSSD. Nikdo si totiž nedovolí jim nevalorizovat platy :-)

0/0
24.6.2009 10:40

hanys66

Ono jako vždy.

Nadpis zavádějící a to stačí.

0/0
24.6.2009 10:08

Ahmad Žalud

Blížíme se zpět do doby kamenné

Tehdy se od starých a nemocných očekávalo že dobrovolně odejdou vyhledat svůj konec někam do pustiny aby nezatěžovali ekonomicky svou tlupu.:-P

0/0
24.6.2009 10:07

Jaro10

Re: Blížíme se zpět do doby kamenné

To už zpíval Karel Kryl před 40 léty ...zlatá doba nenastává, bude kamenná!;-(

0/0
24.6.2009 10:16

Linde CZ

Re: Blížíme se zpět do doby kamenné

nevim jestli jdeme do doby kamenne, kazdopadne opoustime socialismus. A to je jenom dobre.

0/0
24.6.2009 10:22

asik

Re: Blížíme se zpět do doby kamenné

Měl by se ale opouštět směrem kupředu, ne do 19. století

0/0
24.6.2009 12:49

Parnamwulan

Prachy sobe :)

Co takhle zavest bankovni sluzbu nebo primo statem vlastneny financni ustav kam by si clovek odkladal svoji nemocenskou ve vysi jaka by mu prisla vhodna tehdy kdy se mu bude chtit (je na kazdem jak bude rozumny / nerozumny). Sluzba by mohla byt zdarma precerpana (neco jako povoleny debet) a ulozene penize by byly uroceny priblizne procentem inflace + rekneme neco navic (dluhy rovnez).

Takze by se zadnemu normalne smyslejicimu cloveku nemohlo stat, ze ma problem s vyskou nebo delkou nemocenske a pokud ho nahodou akutne ma, tak nema strach, protoze malokdo ma vazny uraz ci nemoc kazdy treti mesic :-), takze v budoucnu bude moct doplatit co promarodil ted (treba i do minusu).

0/0
24.6.2009 10:05

Parnamwulan

Re: Prachy sobe :)

Navic - kazdy financni ustav profituje (mel by profitovat) z moznosti vyuzivat penize jinych lidi k obchodnim transakcim = nemyslim si, ze mnou navrhovana sluzba bude jakkoliv prodelecna. Se zavedenim navrhovaneho by se samozrejme zrusilo placeni veskereho nemocenskeho statu a v budoucnu - pokud by se ukazalo, ze tento system muze vydelavat, mohli by byt i nejaka ta procenticka navic za ulozene penize (nejsem si jisty bilanci - nemam presna cisla):-P

0/0
24.6.2009 10:05

hanys66

Re: Prachy sobe :)

nezaměstnaných přibývá ,nikoli vlastní vinou. Jak to oni budou platit? Leda by měli v nezaměstnanosti tuto zdrav. službu zdarma.

0/0
24.6.2009 10:13

Parnamwulan

Re: Prachy sobe :)

ad a - precerpani do minusu

ad b - jak dlouho clovek byva nezamestnany za cely zivot v pomeru k dobe kdy byva zamestnany? Mam trochu zkresleny pohled, protoze pracuji v jednom z nejdynamictejsich oboru a nebyl jsem nikdy nezamestnany dele nez tyden pokud jsem sam nechtel ...

0/0
24.6.2009 10:16

pip

Re: Prachy sobe :)

Hodně lidí by si neplatilo nic a ti by zůstali bez peněz.

0/0
24.6.2009 10:14

Parnamwulan

Re: Prachy sobe :)

Ti by to pak museli zaplatit zpetne, cimz by prisli o nejake to procento z ulozene castky + nejake to procento pripocitane k minusove castce ... chapu, ze by to byla za 3 dny prkotina a otazka treba 200,- ... jenze kdyz tu blbost udela vic lidi, tak se na tom vydela ... a pokud ji nekdo udela pred dlouhou nemoci tak holt muze prodelat vic - ale VLASTNI vinou ...

0/0
24.6.2009 10:18

Obšil

Re: Prachy sobe :)

No výborný!!! A když bude rozumný jen přiměřeně, nebude paranoidní a dostane pak rakovinu, tak budou pak splácet ještě jeho vnuci že? Peníze, peníze, peníze...

0/0
24.6.2009 10:17

Parnamwulan

Re: Prachy sobe :)

Jak jiste vis, dedictvi se da odmitnout ... a clovek s rakovinou nemuze vubec pracovat? 8-o

0/0
24.6.2009 10:20

Obšil

Re: Prachy sobe :)

Asi ji máš a děláš jako divej viď? Ta neuvěřitelná shoda některejch postojů vyznavačů trhu a vyznavačů třetí říše, to neuvěřitelný sebevědomí zdravejch...

0/0
24.6.2009 10:23

Parnamwulan

Re: Prachy sobe :)

Ne - ma ji jeden clen meho tymu a pracuje kdyz muze z domu - nekdy vubec, nekdy hodinu, nekdy 6 hodin ... na druhou stranu je to cizinec, takze chapu, proc napriklad TEBE toto reseni nenapadlo a jeho napadlo :-)

0/0
24.6.2009 10:25

Obšil

Re: Prachy sobe :)

Mě žádný řešení napadat nemusí, jelikož jsem zdravej, ale vím, že jsou nemoci, s kterými se pracovat NEDÁ. Syn pak v pravou chvíli opomine odříknout dědictví a je v p...Krásná řešení Vás napadají, tržní hoši;-D

0/0
24.6.2009 10:31

Parnamwulan

Re: Prachy sobe :)

Otec zapomene, ze je clovek, tudiz zapomene, ze muze byt nemocen a proto soustavne zapomina platit si, zapomina rovnez na sve potomky, kteri nasledne zapominaji odmitnout jeho dluhy na ktere stat nezapomel ;-D;-D;-D

- ze by dedicna demence? 8-o

0/0
24.6.2009 10:33

Linde CZ

Re: Prachy sobe :)

Pockej, proc blbost nemocnejch vydavas za sebevedomi zdravejch? Jestli dobre ctu, v te tvoji teorii ma problem nouma kterej se nepojistil. Nebo je to jinak?

0/0
24.6.2009 10:28

Obšil

Re: Prachy sobe :)

Proč? Protože kdybys byl dlouhodobě nemocnej, tak bys takovou věc nikdy nevymyslel. To bys pak měl krásný PRACHY SOBĚ. Už jen ten název příspěvku svědčí o Tvejch duševních limitech...loučím se.

0/0
24.6.2009 10:36

Linde CZ

Re: Prachy sobe :)

mno a nemel by teda stat proplacet taky pozary? Precijenom kdyz si nekdo nepojisti barak a ten mu shori, chudaci vnuci, penize, penize, penize, trubka :-)

0/0
24.6.2009 10:26

Linde CZ

Re: Prachy sobe :)

Vynalezl jsi kolo :-)

Obecne se vi, ze nez sileny statni socialni aparat, je lepsi lidem nechat penize s tim, ze se muzou podle libovule pojistit. Bohuzel je to nepruchodne pro prerozdelovace, kterym to neprijde dost socialni, pac za lidi pry musi myslet urednik.

0/0
24.6.2009 10:24

Parnamwulan

Re: Prachy sobe :)

Ja vim, ale prislo me lepsi hodit napad, ktery je zjevny a neco resi nez tu brecet nad par stovkama jako jini ;-D

0/0
24.6.2009 10:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.