Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Let pouze „na stojáka”: nový plán čínských aerolinek

Čínská nízkonákladová společnost Spring Airlines zvažuje, že ze svých letadel vymontuje sedačky a bude dopravovat lidi pouze vestoje. Od svého kroku si slibuje, že by letadlem mohlo létat o čtyřicet procent více cestujících a navíc by mohly o pětinu klesnout ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ppelc

Vzdyt by to letadlo spadlo

cim nas to zase krmite?

0/0
2.7.2009 17:41

cotijepotom

:-D

Číňani jsou malí, vlezou se do dvou pater nad sebe. Myslíte, že evropanům budou účtovat dvě letenky? ;-D

0/0
2.7.2009 12:12

vtech

Co ty lidi rozmixovat?

Mlete maso by se pak nakladalo a vykladalo beton-pumpou. Tomu rikam optimalizace.

0/0
2.7.2009 12:12

cotijepotom

Re: Co ty lidi rozmixovat?

R^;-D

0/0
2.7.2009 12:13

Tristan Tzara VIII.

Re: Co ty lidi rozmixovat?

;-DR^

0/0
2.7.2009 13:06

billa98

Re: Co ty lidi rozmixovat?

;-D;-D;-D

0/0
2.7.2009 13:08

cotijepotom

Zajímavé

O tom, že stát by nechtěl nikdo snad ani v buse student agency na lince Brno-Praha radši nemluvím, ale je zajímavé, že někdo přijde s takovým návrhem v době, kdy říkají experti, že důvod, proč se při jednom pádu letadla tento téměř nikdo nezabil byl, že měl kvalitně bezpečně udělané sedačky a bylo to dáváno do kontrastu s ruským aerolinkami. Tak by mě zajímalo, jestli tady se prostě bude člověk držet za madlo ;-D

0/0
2.7.2009 12:08

Euronymos

Na stojáka jedině s bufetem :)

Na cestu z Prahy do Brna ( Bratislavy ) by to mohla být zábava a zajímavé zpestření služební cesty, hlavně když by to bylo levnější jak cesta autem. ;-D

Ale chtěl bych vidět někoho, kdo poletí z Prahy na jižní polokouli. Takovému adrenalinovému sportu by nemohl konkurovat ani seskok padákem ;-DR^.

Okamžitě jdu do toho, ale musí tam být bufet s umakartovými stoly ( či co to bylo za materiál ) ;-D;-D;-D

0/0
2.7.2009 11:50

963214785

To musí být bezpečný.

0/0
2.7.2009 11:00

vladino

Na stojáka?

Experimenty v tak nebezpečném letadle, jako je Airbus? 8-o

0/0
2.7.2009 10:38

fr-mottl

je to uz hodne let, co si udelali v nemecke televizi

legraci (myslim ze to ale nebyla Skryta kamera) a inzerovali let z Berlina za nejaky minimalni poplatek. Vymontovali skutecne sedacky a namontovali tyce a drzadla jak v tramvaji. Pak filmovali , jak na to lide reaguji. Bylo zajimave, ze nikdo neprotestoval, vsichni si nasli kde se chytit a cekali, kdy letadlo vzletne.

0/0
2.7.2009 10:17

Caretaker

Proč vymontovávat sedačky???

stačí koupit cargo variantu a cestující se připásají k sobě navzájem. Budou tak říkajíc "v balíku".

0/0
2.7.2009 9:11

krakra

To jako

To jako třeba stát 2 hodiny ?

Tato zpráva je absolutní perlička co kdo dokáže vymyslet, já bych raději neletěl než stál v letadle.

0/0
2.7.2009 9:01

kili.mancini

Let them fly!

  Nejdříve by se mělo udělat, tak zhruba 100 zkušebních letů Česko-Kanada s azylanty z Česka.

0/0
2.7.2009 0:09

Kevin Costner

blbost

To všechno jistě přispěje k bezpečnosti a úspoře financí. Piloti si budou sami kontrolovat a opravovat letadla, lidé i s kufry se nějak namačkají na sebe, aby se jich tam vešlo co nejvíc, na nějaké zátěžové limity  a pohodlí pasažérů kašleme.  Jen tak dál, jen zvyšujte nároky na stávající personál a dál propouštějte, aby se ušetřilo - až bude padat jedno letadlo týdně, možná někomu dojde, že to byla fakt p..ovina a místo šetření aerolinky zbankrotují...

0/0
1.7.2009 22:56

kamasutra.novakova

Uvaha

Tak ono je všechno relativní. Když lidi stojej v Autobusu, tak je také pro ně méně bezpečné - a nikoho to nijak zvlášť nerozhodí. A když už letadlo spadne, tak je to tak nějak jedno jeslti člověk sedí nebo stojí. Jediný vážnější problém, který vidím jsou turbulence - možná občas z takového letadýlka vynesou někoho malinko obouchanýho a možná občas i nohama napřed. No nevim, jestli bych letěl v jednom airbasu s tisíci dalšími číňany :-).

0/0
1.7.2009 21:55

rencask

Re: Uvaha

ano, turbulence, bezna vec - to je duvod proc NE na stojaka. Doufam, ze cinani prestanou byt jako ovce a tato usporna opatreni odmitnou. Kdo z cinskych papalasu by asi do takoveho letadla vlezl? Apropo, cetli jste clanek jak se prevratila nova cinska budova? Myslim, ze by se cinsti soudruzi meli zamyslet, kde delaji chyby.

0/0
2.7.2009 9:01

black15

Re: Uvaha

Já si myslím, že by mohl nastat problém s vyvážením letadla. Přeci je když lidé sedí tak je rozložení "hmoty" konstantní (vyjma pohybu pár lidí) ale v tomto případě, kdy by se lidé mohli pohybovat asi jakkoliv, nevím...

0/0
2.7.2009 11:11

blastula

Co je skladovat naležato do regálů jako syrečky?

0/0
1.7.2009 20:38

Jirka Lála

však je to nízkonákladová ...

Možná to je srandovní, já zas ale nechápu proč by neměli nabízet tuhle možnost, když už zákazník chce ušetřit. Kdo někdy jel běžnými autobusy na delší trasu v Číně či Vietnamu (hint: špunty do uší jsou skoro nutnost) tak by s tímhle určitě neměl problém.

0/0
1.7.2009 18:33

metalovy duchodce

a pivo bude čepovaný, žádný plechovky !!

Bufet Air  !!! ;-D;-D;-D

0/0
1.7.2009 17:48

opas

?

A piloti zatím můžou sedět? Do pilotní kabiny by se taky pár lidí navíc ještě vměsnalo....

0/0
1.7.2009 17:31

metalovy duchodce

Re: ?

správnej chlap má umřít ve stoje, smrti čelem !! 

0/0
1.7.2009 17:59

Larrax

Takhle se přece létalo v SSSR

letenky byly velmi levné, ale lidé se museli smířit s tím, že si postáli ... teda aspoň se to říkalo, jestli je to pravda, nevím

0/0
1.7.2009 17:12

common

ty woe já se snad posru smíchy

ty komunisti to jsou ale fat vymaštěný hlavy - vůbec nechápu lidi, který tvrděj, že čína bude jednou světová velmoc číslo jedna, nebo jako že se máme vod nich něco prej učit.. jsou to chudáci, takovýhle nápady ať provozujou fakt jenom na svech lidech který maj už několik tisícíletí za pokusný králíky

0/0
1.7.2009 16:38

blastula

Byla,už je a teprve BUDE!

Ať se nám to líbí nebo ne, v Číně byla vyspělá civilizace v dobách , kdy my jsme se tu honili klackama  a proti asijské mentalitě nemá naše moc šancí. Krom jiného je jejich síla i ve skromnosti , píli a  poslušnosti.

0/0
1.7.2009 20:36

a.je.to

sezení

a proč rovnou čínský experti nezvážili sezení na střeše nebo křídlech letadla? ;-D

0/0
1.7.2009 16:35

Štvavá vysílačka

V 1. třídě na stojáka a ve

2. na ležáka. 

0/0
1.7.2009 16:00

Angi

Re: V 1. třídě na stojáka a ve

Spíše opačně, né? Rozhodně si raději dvě hodinky poležím, než dvě hodiny stát.:-)

0/0
1.7.2009 16:37

Fido

Re: V 1. třídě na stojáka a ve

No ja nevim ale pokud bych mel lezet na zemi a na me dalsich 6 vrstev lidi tak fakt budu radsi stat.

0/0
1.7.2009 17:11

H75

Na stojáka

To je skoro jak obrázky z Indie, kde lidi jezdí na střechách vlaků ;-D. Že se toho ještě nechopil Ryanair.....ale psst!! ;-D

0/0
1.7.2009 15:43

Larrax

Re: Na stojáka

proč ne Pan Tau také cestoval na křídle :-)

0/0
1.7.2009 17:12

ride.m

se neda...

pri cteni clanku sem si vylila na stul kafe, jak sem se smala a po precteni par prispevku diskuze uz sem se malem i udusila.tohle fakt na zacatek leta potesi .)))

0/0
1.7.2009 15:38

Angi

Re: se neda...

Iděs je nebezpečné číst =)

0/0
1.7.2009 16:36

petrph

a to je plná cena???

Což o to, podstatně zlevněná letenka by se šikla, i kdyby měl člověk třeba hodinku postát . Samozřejmě blbé by bylo kdyby k této zlevněné letence měl ještě platit plné příplatky za letecké a bezpečnostní . taxy včetně pozem. služeb plus palivový příplatek , jak je zvykem u našich cestovek - obé často překračuje cenu letenky. Takže pak by člověk stál a stejne by skoro nic neušetřil...

0/0
1.7.2009 15:22

Krell

blbej x dobrej napad

Neni to zas tak blbej napad, co se tyce kratkych vzdalenosti, kolikrat jsem ve vlaku stal 2 hodiny. Takze na tyto trasy jo. A kdybych vyrazne usetril, taxi letku na stojaka klidne koupim.

Druha stranka veci je ta, ze ty pasy u sedacek tam nejsou jen tak pro nic za nic.

0/0
1.7.2009 15:20

sorg1

Re: blbej x dobrej napad

Už to vidím jak se všichni budou držet čímkoliv, čehokoliv a kohokoliv při stratu a přistání, né tak vletět do nějaké větší turbulence;-D

0/0
1.7.2009 15:32

Krell

Re: blbej x dobrej napad

no prave... kazdej dostane svoji plechovou skrinku 40x40cm ;-D

0/0
1.7.2009 15:35

tornado.t

Na stojáká??? Vtip dne...

Peču na to...Chtěl jsem si koupit nové auto tak teď si místo něj koupím nové letadlo..Nové éro ALTO TG 912 pod milion a cestovka něco kolem 200km-h hlavně když budu sedět...:-) 

0/0
1.7.2009 15:18

sirc

Re: Na stojáká??? Vtip dne...

Ještě připočti padesátku za piloťák a desítku měsíčně za servisky :-)

0/0
1.7.2009 15:30

sprav

Re: Na stojáká??? Vtip dne...

pár dotazů

1) kolik to žere a jaký to má dolet a rychlost

2) kolik stojí pilot (pilotní průkaz)

3) kolik stojí parkování a poplatky za odbavení

4) kde se dá všude přistát... i když letištních ploch je tady habaděj a s sebou potom stačí malá motorka ;-D;-D

0/0
1.7.2009 15:33

sirc

Re: Na stojáká??? Vtip dne...

ultralajty cca 10-15l na hodinu letu, cestovní rychlost kolem 160-180km/h, průkaz sakumprásk za 50 tisíc (cca dva měsíce výcvik, když máte čas). Poplatky jsou různé letiště od letiště, třeba Ruzyně je kapánek dražší než louka v Horním Vidlákově :) Přístávat můžeš v podstatě všude, kde je plac, ale doporučuju si to místo předem dobře prohlédnout!

Servis letadla je závislý na odlétaných hodinách a je poměrně dost častý a hodně drahý.

0/0
1.7.2009 15:40

tornado.t

Re: Na stojáká??? Vtip dne...

Na pilotáku se pracuje a finančně to vyjde jako koupit si nové BMW střední třídy...1500kč měsičně garažování a pak roční poplatky.A pokud se údržba dělá pravidelně což doporučuji páč na tom závisí váš život není to zas tak finančně náročné...:-) A hlavně to Alto je hodně nenáročné...:-)

0/0
1.7.2009 16:08

metalovy duchodce

Re: Na stojáká??? Vtip dne...

létat s UL můžeš pouze za hezkého "letového" počasí a jen od východu slunka  do jeho západu, při respektování různých TMA oblastí, kam se létat se sportovními letadly nesmí, v zimě si taky moc nepolítáš apod. Přirovnání k autu více než kulhá. Jedno přistání v Ruzyni stojí něco přes 3tis. kč a nikde není psáno, že tě tam někdo pustí, stejně jako na všechna "lepší" letiště v ČR a to jsme zatím jen v ČR..

0/0
1.7.2009 17:40

falda

Nakonec proč ne?

Při běžném letu včetně startu a přistání nevykonává letadlo o nic více neočekávaných pohybů než městský autobus v zácpě, jedoucí stylem brzda-plyn (v poslední době čím dál běžnější styl jízdy). Tak to zase tolik nedramatizujte. Furt je lepší šetřit na komfortu, když se s tím cestující spokojí, než na údržbě a výcviku pilotů.

0/0
1.7.2009 15:18

xkillerll

Dvousetkilová bába

Dvousetkilová bába valící se při turbulenci uličkou  - to by byl dobrej sitkom. Dovedu si představit čínské letušky vážící 40 kg, jak až do přistání potom narovnávají všem nohy :D

0/0
1.7.2009 15:17

Angi

Re: Dvousetkilová bába

;-D

0/0
1.7.2009 16:34

koleis

to je naprostej nesmysl

0/0
1.7.2009 15:02

Levandule

a ti co nevejdou do letadla

se přivážou do pytle pod ocas a před přistáním se jenom rozváže pytel a číňani vyskáčou...

0/0
1.7.2009 14:59

LUF

Re: a ti co nevejdou do letadla

Nebo na křídla a na trup přidělat držadla. Před letem by se museli pořádně nadechnout

0/0
1.7.2009 15:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.