- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Můžou za to obě strany. Když klesají tržby a výnosy a platy zůstávají stejné, je logické, že se jednoho dne narazí na dno. ČSA je firma, která trpí obrovskou přezaměstaností u neprovozních zaměstnanců. To ale piloti velmi dobře věděli, jenže na těch dobře placených kancelářských „flecích“ pracovali jejich známí a příbuzní, proto byli zticha. Až teď, kdy ČSA dluží všude, kam se podívá se z ničeho nic vzbouřili. A to do ní stát přes různé firmy nacpal jen letos 2 miliardy. Je to zvláštní svět, nejsou peníze na léčení těžce nemocných, ale stát takto dotuje milionáře. Česká zvláštnost je i to, že piloti (nebo obecně létající personál) jsou vždy ti nejloajálnější zaměstnanci. Dokonce i ve Francii, kde je stávkování takřka národní sport. Když po 11. září nastal útlum letecké přepravy, vedení ČSA v čele s panem Kůlou požádalo piloty, aby si zmrazili platy, odpověď zněla: NE
Přes maximální respekt k povolání pilota je třeba uvést následující.
Mohu se mýlit o pár procent, ale průměrný plat pilota je kolem 200tis.
korun měsíčně. Začínající piloti mají kolem 100tis. korun měsíčně. Ti
nejzkušenější včetně příplatků za školení jiných mají kolem 400tis.
měsíčně.... Protože je můj komentář dlouhý a sem ho nelze napsat, najdete ho v komentáři zde: http://www.kurzy.cz/zpravy/nazory/A-P-T-12718-PR-847929-TP-Z/
Spousta pilotů musí splácet půjčky na vzdělání. Pilotní licence obchodního pilota není zadarmo, nejde totiž jen o vlastní výcvik, ale i nutnou praxi. Půldruhého miliónu to sežere úplně v pohodě, i více. A pak, to co uvádíš jsou hrubé mzdy.
... tím spíš pokud to jsou tací bijci jako ti z CZALPA
Napětí v ČSA? Piloti žalují prezidenta????
Opravdu všichni piloti, nebo jen uražené vedení CZALPA?
Pracuji v ČSA. Snížil jsem si plat a zdaleka nemám tolik, co piloti. Pracuji na odbavení a svou práci mám rád a hlavně jsem rád, že ji mám. Stačí se podívat na zprávy o SkyEurope,British,LH -všichni propouští, všichni snižují platy.Ovšem naši piloti, pořád nemají dost, pořád se jim něco nelíbí. Platy si snížili jako poslední a zase za jiných podmínek a s řádnou publicitou!!!
Jsem rád, že konečně Lašák řekl,co si o nich myslí.Myslím si to samé a nejen já, ale spousta mých kolegů. A proč řeší interní věci přes idnes a jiné weby?Co tím dosáhnou? A co piloti chystají za akci? ...na červenec zatím blíže nespecifikovaný protest, který prý nemá nijak ohrozit provoz a cestující...Cestující, které nyní potřebujeme, protože bez nich nebudu mít práci já, ani moji kolegové? Ať už jde celá CZALPA do..
nenapadlo Tě třebas že to je skupina lidi, kteří dokáží držet za jeden provaz a dohodnout se? Navíc si nenechají s..t na hlavu! Jinak gratuluju k uctívání pana trafikanta Lašáka, třebas Tě pozve na jaře zase na zmrzlinu.... :-D Platy si snížili naprosto stejně, jako zbytek firmy, bohužel moc čteš asi časopis Okno, ono totiž u pilotů nešlo jen o platy! Proč Lašák začal řešit problémy přes média, ještě dřív nmež se to pilotům doneslo oficiální cestou?!
Btw piloti jsou know how firmy, bez nich to opravdu nepujde. Tim ale v žádném případě nesnižuju tvůj přinos pro firmu...
Být Laščákem tak výbec ani nedutám o tom kdo tuneluje firmu. Kdo po svém nástupu prodal Cargo jen proto aby se dobře zapsal a předvedl, že přivedl společnost do zisku což hlasitě proklamoval ve všech médiích. To že se nejednalo o provozní ziskovost, ale ziskovost z díky jednorázovému a mimořádnému příjmu už informovali pouze někteří novináři. A že je nekompetentní o tom nepochybuji. Taky tam nebyl dosazen na základě kompetence, ale politicky stejně jako Tvrdík. Komptence ani neměl kde získat, protože v tom nikdy nedělal. Takovým managerům bývá jedno co se s aerolinkama děje, jde jim jen o to vypadat momentálně dobře před svými šéfy a jinak po nás potopa. Nemají k oboru vůbec vztah. dneska řídí aerolinie, zítra slepičárnu, pozítří něco jiného. Další neschopný politický manager, který posílá firmu ke dnu.
Vyborne formulovano, lepe bych to nenapsal.
Pan Lašák by se měl zamyslet nad svojí úlohou při tunelování Komerční banky Barakem Alonem a jeho partičkou. Byl jedním z odpovědných a do případu přímo zapletených šéfů. Jenomže jeho kamarádství s lidmi jako Zubík a Langer ho udrželo na zajímavých místech. Je totiž poměrně spolehlivý vykonavatel utajovaných zájmů.
Ne všechno, co se tam děje, se dostane na veřejnost. Stav vícero evropských aerolinek bude nejspíš na pováženou ...
Myslím, že v Evropě nám mnoho národních leteckých společností nezbyde. Stačí se podívat na situaci v LOTu, MALÉVu, ČSA, British Airways atd...