Diskuze

Napětí v ČSA: piloti žalují prezidenta aerolinek

Vztahy mezi piloty a vedením Českých aerolinií, které jsou před privatizací, se zhoršily na maximum. Piloti, kteří před pár týdny přistoupili na snížení platů kvůli letecké krizi, poprvé v historii žalují prezidenta ČSA Radomíra Lašáka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DT

atvar

10. 7. 2009 17:05
Můžou si ty pohledávky pak

přihlásit do insolvence.

0 0
možnosti
PM

aeroomni

4. 7. 2009 1:14
CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Tady je to jasně napsaný R^

http://aeronoviny.cz/2009/07/03/czalpa-rakovina-uvnitr-csa/

0 0
možnosti
M

Michal1

2. 7. 2009 16:12
Dobře jim tak

Můžou za to obě strany. Když klesají tržby a výnosy a platy zůstávají stejné, je logické, že se jednoho dne narazí na dno. ČSA je firma, která trpí obrovskou přezaměstaností u neprovozních zaměstnanců. To ale piloti velmi dobře věděli, jenže na těch dobře placených kancelářských „flecích“ pracovali jejich známí a příbuzní, proto byli zticha.  Až teď, kdy ČSA dluží všude, kam se podívá se z ničeho nic vzbouřili. A to do ní stát přes různé firmy nacpal jen letos 2 miliardy. Je to zvláštní svět, nejsou peníze na léčení těžce nemocných, ale stát takto dotuje milionáře. Česká zvláštnost je i to, že piloti (nebo obecně létající personál) jsou vždy ti nejloajálnější zaměstnanci. Dokonce i ve Francii, kde je stávkování takřka národní sport. Když po 11. září nastal útlum letecké přepravy, vedení ČSA v čele s panem Kůlou požádalo piloty, aby si zmrazili platy, odpověď zněla: NE

0 0
možnosti
AR

Sagita

1. 7. 2009 22:34
Lašák?

To je ten neschopnej debílek co dokur...eBanku?

0 0
možnosti
J

Joooudas

2. 7. 2009 0:13
Re: Lašák?

Nevím, ale prej má rád vlašák R^

0 0
možnosti
M

MartinSMK

1. 7. 2009 21:05
Piloti

Přes maximální respekt k povolání pilota je třeba uvést následující.

Mohu se mýlit o pár procent, ale průměrný plat pilota je kolem 200tis.

korun měsíčně. Začínající piloti mají kolem 100tis. korun měsíčně. Ti

nejzkušenější včetně příplatků za školení jiných mají kolem 400tis.

měsíčně.... Protože je můj komentář dlouhý a sem ho nelze napsat, najdete ho v komentáři zde: http://www.kurzy.cz/zpravy/nazory/A-P-T-12718-PR-847929-TP-Z/

0 0
možnosti
SS

sirc

1. 7. 2009 21:21
Re: Piloti

Spousta pilotů musí splácet půjčky na vzdělání. Pilotní licence obchodního pilota není zadarmo, nejde totiž jen o vlastní výcvik, ale i nutnou praxi. Půldruhého miliónu to sežere úplně v pohodě, i více. A pak, to co uvádíš jsou hrubé mzdy.

0 0
možnosti
JK

vokoun6

1. 7. 2009 20:44
Běda společnosti které vládnou odbory...

... tím spíš pokud to jsou tací bijci jako ti z CZALPA

0 0
možnosti
J

Jack-pudding

1. 7. 2009 18:36
CZALPA versus ostatní zaměstnanci

Napětí v ČSA? Piloti žalují prezidenta????

Opravdu všichni piloti, nebo jen uražené vedení CZALPA?

Pracuji v ČSA. Snížil jsem si plat a zdaleka nemám tolik, co piloti. Pracuji na odbavení a svou práci mám rád a hlavně jsem rád, že ji mám. Stačí se podívat na zprávy o SkyEurope,British,LH -všichni propouští, všichni snižují platy.Ovšem naši piloti, pořád nemají dost, pořád se jim něco nelíbí. Platy si snížili jako poslední a zase za jiných podmínek a s řádnou publicitou!!!

Jsem rád, že konečně Lašák řekl,co si o nich myslí.Myslím si to samé a nejen já, ale spousta mých kolegů. A proč řeší interní věci přes idnes a jiné weby?Co tím dosáhnou? A co piloti chystají za akci? ...na červenec zatím blíže nespecifikovaný protest, který prý nemá nijak ohrozit provoz a cestující...Cestující, které nyní potřebujeme, protože bez nich nebudu mít práci já, ani moji kolegové? Ať už jde celá CZALPA do.. ;-€

0 0
možnosti
MN

xexo

1. 7. 2009 20:14
Re: CZALPA versus ostatní zaměstnanci

nenapadlo Tě třebas že to je skupina lidi, kteří dokáží držet za jeden provaz a dohodnout se? Navíc si nenechají s..t na hlavu! Jinak gratuluju k uctívání pana trafikanta Lašáka, třebas Tě pozve na jaře zase na zmrzlinu.... :-D Platy si snížili naprosto stejně, jako zbytek firmy, bohužel moc čteš asi časopis Okno, ono totiž u pilotů nešlo jen o platy! Proč Lašák začal řešit problémy přes média, ještě dřív nmež se to pilotům doneslo oficiální cestou?!

Btw piloti jsou know how firmy, bez nich to opravdu nepujde. Tim ale v žádném případě nesnižuju tvůj přinos pro firmu...

0 0
možnosti
F1

Fikus 1

1. 7. 2009 18:04
Laščák - nejlepší obrana je útok...

Být Laščákem tak výbec ani nedutám o tom kdo tuneluje firmu. Kdo po svém nástupu prodal Cargo jen proto aby se dobře zapsal a předvedl, že přivedl společnost do zisku což hlasitě proklamoval ve všech médiích. To že se nejednalo o provozní ziskovost, ale ziskovost z díky jednorázovému a mimořádnému příjmu už informovali pouze někteří novináři. A že je nekompetentní o tom nepochybuji. Taky tam nebyl dosazen na základě kompetence, ale politicky stejně jako Tvrdík. Komptence ani neměl kde získat, protože v tom nikdy nedělal.  Takovým managerům bývá jedno co se s aerolinkama děje, jde jim jen o to vypadat momentálně dobře před svými šéfy a jinak po nás potopa. Nemají k oboru vůbec vztah. dneska řídí aerolinie, zítra slepičárnu, pozítří něco jiného. Další neschopný politický manager,  který posílá firmu ke dnu. Rv

0 0
možnosti
PF

jakub7

1. 7. 2009 18:46
Re: Laščák - nejlepší obrana je útok...

Vyborne formulovano, lepe bych to nenapsal.

0 0
možnosti
D

dr.Dvojka

1. 7. 2009 17:00
Pan Lašák a jeho Barak Alon

Pan Lašák by se měl zamyslet nad svojí úlohou při tunelování Komerční banky Barakem Alonem a jeho partičkou. Byl jedním z odpovědných a do případu přímo zapletených šéfů. Jenomže jeho kamarádství s lidmi jako Zubík a Langer ho udrželo na zajímavých místech. Je totiž poměrně spolehlivý vykonavatel utajovaných zájmů.

0 0
možnosti
F1

Fikus 1

1. 7. 2009 18:17
Re: Pan Lašák a jeho Barak Alon

R^

0 0
možnosti
ES

dwarf

1. 7. 2009 16:11
Špička ledovce

Ne všechno, co se tam děje, se dostane na veřejnost. Stav vícero evropských aerolinek bude nejspíš na pováženou ... :-(

0 0
možnosti
T

Tomas_1983

1. 7. 2009 16:50
Re: Špička ledovce

Myslím, že v Evropě nám mnoho národních leteckých společností nezbyde. Stačí se podívat na situaci v LOTu, MALÉVu, ČSA, British Airways atd...

0 0
možnosti