Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ministerstvo pustí konkurenci na dráhy

Ministerstvo dopravy chce otevřít železniční dopravu konkurenci. Každý rok bude vypisovat výběrové řízení na rychlíkovou dopravu u pěti až patnácti procent tratí. Dosud všechny rychlíky na objednávku ministerstva provozují České dráhy; loni za ně úřad zaplatil 3,3 miliardy korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

fingon

5. 9. 2009 21:08
Proboha jen ne Ceske drahy !!!

Proboha zbavte nas tohoto odporneho hnusneho monopolu, ktery ridi zlodeji co si z nasich dani vyplaci miliony mesicne, nechaji nas jezdit pocmaranymi 30 let starymi odpornymi dobytcaky, vecne spozdeni, vecne vyluky. A 20 let po revoluci zadne zlepseni ba naopak ZHORSENI!!!! Hruza hnus, proc si na tyto haj*li nikdo z ministerstva neposviti?? Vzdyt oni okradaji stat o biliony !!!! korun a neinvestuji do drah ania vlaku ani kacku. Rocne maji prijem jen z dopravy osobni 190 miliard korun !! A dalsi miliardy dostavaji od statu!!! A co investovali do vlaku??? NIC !!! Hruza hnus!! Zavrete ty kriminalniky!

0 0
možnosti

__XXXX___

3. 7. 2009 22:31
Já bych to viděl takhle

veškerá nádraží převést na SŽDC, které vlastní stát (jako ŘSD u silnic). Za 90% zpoždění by tak mohlo SŽDC a jeho zaměstnanci (výpravčí, výhybkáři, atd,...). Na koleje pustit a nasmlouvat na 3-4 roky jen toho, kdo nabídne nejnižší cenu jak pro kraj, tak pro zákazníky. Vyřešeno...:-P

0 0
možnosti

a8nn

3. 7. 2009 23:26
Re: Já bych to viděl takhle

Na 3-4 roky se na to při životnosti železničních vozidel 40 každý vy*ere nebo nabídne pronajatá vozidla -> vyšší cena.

0 0
možnosti

hodňák Ackerman

3. 7. 2009 21:41
Mám na ČD jedinou výtku.

Fakt mě dovede vytočit, když si koupím jízdenku do I. třídy a jede tam se mnou špinavý, smradlavý, zablešený zaměstnanec ČD, ČD Cargo či SŽDC nebo čeho, případně silně arogantní dáma v rádoby luxusním oblečení očividně od vietnamců.

Ať si kupujou jízdenku do I. třídy za plnou cenu a neotravujou lidi, kteří se dokázali socializovat. Režijka ať platí jen ve II. třídě.

0 0
možnosti

109e

5. 7. 2009 12:48
Re: Mám na ČD jedinou výtku.

Oni mají zaměstnanci Carga a SŽDC 1. třídu?

0 0
možnosti

celim

3. 7. 2009 14:10
No já zkusil podlouhé době cestovat vlakem.

Jel jsem jen od Říčan do Prahy soupravou CityElefant a musím říct, že jsem byl velmi mile překvapen. Jednak ta rekonstruovaná trať je pěkně vybavená(zastávky) tak jak by to asi mělo být všude a potom samotná jízda neměla chybu. Plynulá, baz drncání, ticho, pěkné vagony , prostě ideál. Ačkoliv mán dvě námitky. Jednak ceny jízdného jsou u vlaků obecně přemrštěné a potom, ačkoliv vagon je nový, tak už měl poruch šoupacích dveří do prostoru cestujících. Na to je snad ještě brzo!? Kdyby byl vlak, zejména na vzdálenost od 50km dál maximálně o 10% dražší než autobus, tak bych ho zvolil, zejména v té kvalitě kterou jsem zažil. Je to přece jenom pohodlnější cestování. V opačném případě budou cestující asi vždy dávat přednost autobusům. Ovšem takového stavu by asi bylo možné dosáhnout jen privatizací ČD, neboť jinak se nezbavíme toho molochu, který je jen bezednou dírou na peníze.

0 0
možnosti

miropiro

3. 7. 2009 14:19
Re: No já zkusil podlouhé době cestovat vlakem.

Obecně předražené? To se zdá každému, kdo s nimi jede jednou. Je několik způsobů, jak si snížit cenu. Zpáteční jízdné, dále skupinová sleva (už od dvou lidí), dále zákaznická karta.

0 0
možnosti

ppetr1

3. 7. 2009 13:38
CSD

ty uz mely byt zprivatizovany davno,jinak se nehnem z mista.dokud drahy nebudou na urovni,tak me do toho vlaku nedostanou ani parem koni.

jen me maximalne stve,ze jim na to jeste prispivam ze svych dani !!!!!!!!!!!!

0 0
možnosti

Bery

4. 7. 2009 0:05
Re: CSD

njn a jeste vice se prispiva z dani na silnice a dalnice, nebo treba na armadu... a co s tim nadelas ? ;-)

0 0
možnosti

metalovy duchodce

3. 7. 2009 11:42
zkusil jsem, kočku nakrýt psem

uvidíme, zda bude výsledek od ČD rozdílný..

0 0
možnosti

duff_

3. 7. 2009 11:36
Konkurence

Já bych klidně přetrpěl nekomfort, ale vlaky musí zrychlit. V každé zastávce pauza v průměru 10 minut i kvůli protijedoucímu osobáku, takže se to cestování dost prodlouží.

0 0
možnosti

metalovy duchodce

3. 7. 2009 11:47
Re: Konkurence

já kldně pojedu déle, ale chci vždy čistý a pohodlný vagón, bez cikánů, zlodějů, žebráků, opilců a podobné verbeže, kvůli kterým se cestování vlakem vyhýbám.  

0 0
možnosti

Jablkon

3. 7. 2009 10:26
lepší soupravy?

a to budem jezdit těmi pěknými vlaky jako je na ilustračním fotu? ;-D

0 0
možnosti

komárius

3. 7. 2009 10:50
Re: lepší soupravy?

myslíš ten s těma dobytčákama? ;-D

0 0
možnosti

4sAd

3. 7. 2009 10:13
Pro by ne

Ono proč ne. Klidně ať si tady jezdí třeba tisíc dopravců, pokud bude zachována přenositelnost jízdenek...

0 0
možnosti

Jablkon

3. 7. 2009 10:26
Re: Pro by ne

O tom dost pochybuju. Hold stinná stránka věci. Prostě se to posune blíž současné praxi v autobusech, kde nejenže není přenositelnost mezi dopravci, ale většinou (vyjma lokálních integrovaných systémů) si navíc při každém přestupu musím kupovat nový lístek.

Nadruhou stranu se dá očekávat, že non-ČD budou mít minimum "nádražních pokladen" a půjdou spíš cestou prodeje online nebo přímo ve vlaku.

0 0
možnosti

0100

3. 7. 2009 9:50
Správné a postupně ČD úplně zrušit!

Obsadit dráhy konkurenčními soukromníky, kterým budou poskytovat služby železnice  a celý ten moloch plný úředníků od základu zrušit. Konečně pak nastane v dopravě i kultura cestování za přijatelné ceny.R^;-D

0 0
možnosti

hodňák Ackerman

3. 7. 2009 9:54
Re: Správné a postupně ČD úplně zrušit!

to je yntelygentní názor. R^

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren

20. dubna 2024

Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...

Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé

20. dubna 2024

Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...

Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala

19. dubna 2024

Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!