Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraje přijdou o mimořádné peníze na ztrátové spoje, skončí každý osmý

Ministerstvo dopravy chce přispět v příštím roce krajům dvěma miliardami na provoz ztrátových osobních vlaků. I přes tuto dotaci však odhaduje, že jich od prosince vyjede o 12 procent méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

crezpenan

jedna konkurence tu už byla,

když dráhy pustili trať soukromé společnosti -Jablonec nN-Tanvald,Železný Brod.Najednou se ukázalo,že to jde i s pětinou zaměstnanců a výnosy.To nemohli potřebovat,zvláště když intervaly se snižovaly zvláště při dojezdech do práce a z práce.

Dnes ji mají zpátky a dráhy tam stagnuje.Jenže nezapomeňte všichni opět volat Pupkina,jenž je zárukou,aby státních zaměstnanců bylo co nejvíce. 

0/0
7.7.2009 13:56

selmakockovita

Re: jedna konkurence tu už byla,

Zjisti si jak to tam fungovalo a proč od tam tud soukromnik uekl;-ORv

0/0
7.7.2009 13:59

Heretic1

To je peklo..

Chtěl bych se zeptat opravdových odborníků,kteří zde zjevně nepíší, jestli budu muset navždy snášet názory a úsudky v přinejmenším naprosto neinformovaných lidí? Včechny články na s tématikou ČD jsou již od začátku psány tendenčně, že je chyba na straně porvozovatele. Přitom se tu bavíme zásadně o regionální dopravě. Kterou ze Zákona objednává, hradí (včetně ztrát a přiměřeného zisku) Kraj. Následně se zjistí, že objednávají něco na co nemají, tak to lepí stát, případně nějakou lehkou obklikou pře SFDI(státní fond dopravní infrastruktury.). Teď jsem je slyšel mluvit, že do této části nasypou peníze z výnosů z nějaké privatizace (opět.. jako by to bylo něco divného, stačí si najít, jak je SFDI financován a jak je propojen se SŽDC a ČD)... Celé mi to přijde o mlžení a spoléhání na to, že tmu vlastně nikdo nerozumí

0/0
7.7.2009 11:20

Bery

Re: To je peklo..

Tady hledat odborniky ? Marna snaha.

0/0
7.7.2009 23:53

Bob Harwey

Každý chce vydělávat,

a to , bohužel, i ten, který nedělá nic. Takže to směřuje do konečníku ( slavný kapitalismus). Lidi platí daně i za tyto služby, které se ruší. Zcela jasné vysvětlení - managament se " vatí " a na lidi serou...

0/0
7.7.2009 10:33

wolf80

Re: Každý chce vydělávat,

Nejvetsim problemem CD, jako firmy, je neefektivni hospodareni. Maji obrovskou prezamestnanost, ktera by sla razantne snizit napr. prebudovanim malych nadrazi na nevyhrivane zastavky bez lidske obsluhy jen s prodejnimi automaty. Tim by se usetrilo i za energie a vydelalo na prodeji nebo pronajmu patricnych budov. Pokud neni pruchozi hromadne propousteni, tak bych aspon neprijimal nikoho z venci a spolehal na prirozenou fluktuaci. KSCSSD urcite problem CD resit nebude, neb tam maji silnou volicskou zakladnu :o/

0/0
7.7.2009 19:36

Bery

Re: Každý chce vydělávat,

Tady tomu zase nekdo rozumi jako koza petrzeli... :) Budovy jsou na pozemku statu a take (az na vyjimky) patri statu, ktery v tomto pripade zastupuje statni SZDC... CD je tedy nemuze pronajmout, natoz prodat. Zrovna tak prezamestnanost je letity mytus, ktery uz davno neplati... tedy az na jednu vyjimku a tou je reditelstvi. ;-D

0/0
7.7.2009 23:36

adviser

Ztráty ČD

ČD to je hospodář nade vše. Jezdím každý den vlakem do a ze zaměstnání. Cca před týdnem žhavilo topení u ranního spoje jak v lednu na Kamčatce. Aby se dalo vůbec cestovat, byly zpootvíraná všechna okna. A propálené kilowaty rovnou do luftu. Nebyl to zdaleka první případ v letních měsících ...

0/0
7.7.2009 10:32

Jandik73

Re: Ztráty ČD

Vy si myslíte, že se topí elektřinou? :-)))))

0/0
7.7.2009 10:54

Ahasver

Re: Ztráty ČD

Nějaký jiný nápad čím v elephantu topit? Zatím tam je jen elektrický horkovzduch.

0/0
7.7.2009 11:19

kurzepa.j

Re: Ztráty ČD

v elephantech jde otevřít okna? u nás to nejde....!!

0/0
7.7.2009 20:02

Hanez

Re: Ztráty ČD

Poznamka: watt neni jednotkou jen pro elektrinu. I kdyz to neni zcela stastne, jde prevest na joule, ktery vyjadruje teplo vydane v uvedenem vagone trochu lepe.

0/0
7.7.2009 11:22

miropiro

Potěším vás...

Nejsme v tom sami, chaos na železnici je i v Polsku, kde existuje více společností. Tam teprve někam dojet. Jo, možná nebudou provozovat ČD všechny lukrativní spoje, ale když bude vše rozumně řízeno, tak to bude efektivní.

0/0
7.7.2009 9:57

hovori.cml.hovori.cml

Re: Potěším vás...

noooo nepotesil si nas, aleee mi te takyyy nepotesime .......

0/0
7.7.2009 10:15

miropiro

Re: Potěším vás...

nauč se psát česky, nejprve.

0/0
7.7.2009 10:17

happy4ever

Re: Potěším vás...

Ano primárně tam existují dvě PKP dálková (zajištující bez dotací dálkové spoje) a PKP regionální (zajišťující dotované regionální spoje). Dále tam existují dopravci jež přímo založilo Vojvodství. Čili spokromníků je tam velmi velmi málo v osobní dopravě. Ono to celkem mate, ale i národní PKP prewozy regionalne (počesštím to) mají v každém Vojvodství jiné barvy na vozidlech.

0/0
7.7.2009 10:21

miropiro

Ztrátové spoje jsou bohužel i v Brně

Bohužel, je tomu tak. Loni v prosinci se i koordinátoři chvástali tím, že dosáhli intervalu 15 minut v odpolední špičce mezi Židenicemi a Kuřimí. I ČD psali, to už je jako interval městské hromadné dopravy. Pravda, možná tu skutečně posílilo dopravu, protože odpolední spoje bývají z Králova Pole dosti narvané, ale i tak jsou to jen tři vozy (nafotvá Regionova pod drátama nejčastěji). Obávám se však, že se v těchto spojích ze Slatiny spíše vozí vzduch, zvlášť teď, když továrny nepracují na plný výkon.

0/0
7.7.2009 9:45

Ludek_II

Re: Ztrátové spoje jsou bohužel i v Brně

Spoje do Slatiny přes prázdniny nejezdí vůbec - můžeš být v klidu ;-)

0/0
7.7.2009 10:22

jorbl

zruste vlaky

podporite automobilovou dopravu R^

0/0
7.7.2009 9:14

Pivník

Re: zruste vlaky

RvRvRvRvRvRv

0/0
7.7.2009 9:16

hodňák Ackerman

Re: zruste vlaky

to je typický názor tupého českého, špinavého 18-ti letého vesničana, co právě získal úvěr Kč 30.000,- u Cetelemu a jde si koupit vůz.

0/0
7.7.2009 9:20

jorbl

Re: zruste vlaky

:-)

0/0
7.7.2009 14:01

falda

Re: zruste vlaky

Žádná jiná doprava se nepodporuje tak jako automobilová, a to ani zdaleka! Je to katastrofa, kterou si lidé odmítají připustit, a už vůbec nejsou ochotni připustit, že ta jejich milovaná autíčka ukrajují stále víc a víc prostoru pro život. Celé je to obrovské pokrytectví a bezohlednost. Kdekdo se chce denně prohánět autem (důvod už se vždycky najde, často je jím pouhý útěk z nudy), ale nikdo nechce, aby mu ta auta jezdila ve dne v noci pod okny domu. V tomto je dnešní lidstvo méně vyspělé než naši prapředci na počátku 20. století. Tehdy se začala konkrétně v Rakousku-Uhersku silně podporovat ekologická elektrická doprava (leckdy poháněná energií z malých vodních elektráren) - tramvaje, první trolejbusy, Vysoké Tatry, Trenčianske Teplice atd. Dnes? Dnes jsou v kurzu auta a místa, která byla desítky let oázou klidu, jsou dnes v záplavě výfukových plynů a člověk málem ani nepřejde ulici, protože každý přece "musí" stále někam jezdit. To je pokrok, že!

0/0
7.7.2009 10:12

hodňák Ackerman

Re: zruste vlaky

R^R^R^R^R^

0/0
7.7.2009 10:15

miropiro

Re: zruste vlaky

Souhlas!!!

0/0
7.7.2009 10:18

Fromen

Re: zruste vlaky

Aha, takze je v poradku, aby jezdily stare "dobre karosy MHD" se spotrebou 80 l nafty na 100 KM a dale pro prevoz cehokoliv jezdi stare Avie s Tatrou? Treba developer pred mym oknem a jeho zaliba ve starych Tatrach z 50 let. Kolik napachaji skody? Kolik vypusti "jedu" behem jednoho dne? Nechci obhajovat, ze bezucelne prepraprovani je v poradku, ale mam pocit, ze zde zapomina na jine extremy.

0/0
7.7.2009 11:09

selmakockovita

Re: zruste vlaky

Přečti si příspěvek pořádně a pak oponuj;-ORv

0/0
7.7.2009 13:56

hodňák Ackerman

Tento výrok je podle mě nesmrtelný.

Jančura: "Je radost zatápět státní firmě". ;-Dhttp://ekonomika.idnes.cz/sef-student-agency-do-tri-let-chci-mit-svuj-vlak-fru-/eko_profily.asp?c=416955

0/0
7.7.2009 9:09

miropiro

Re: Tento výrok je podle mě nesmrtelný.

Je tento článek o Student Agency? Není. Podporuji sice lepší dopravu, ale není nutné to sem teď tahat.

0/0
7.7.2009 9:38

hodňák Ackerman

Re: Tento výrok je podle mě nesmrtelný.

tento výrok jsem tu odcitoval pro jednoho diskutujícího.  

0/0
7.7.2009 9:40

hodňák Ackerman

Jančura jede:

Moderní souprava má být podle šéfa a majitele Student Agency nejluxusnějším vlakem na evropských kolejích.

http://ekonomika.idnes.cz/sef-student-agency-shani-200-milionu-na-vlak-fit-/ekonomika.asp?c=A070930_193121_ekonomika_zra

0/0
7.7.2009 9:08

falda

Re: Jančura jede:

Pokud ČD a potažmo stát odevzdají soukromé firmě své nejlukrativnější spoje, je to buď cílená snaha o zrušení ČD zevnitř, patrně podporovaná korupcí, nebo totální demence jejich managementu, který by měl být okamžitě odvolán a propuštěn. Pochybuji, že by si někdo něco podobného dovolil v Německu! Nikde v Evropě (snad ani ve světě) se státní dopravce nezbavuje svých nejlukrativnějších spojů, to je možné fakt asi jenom v mentálně rozvojové ČR! Aspoň budeme zase jednou v něčem první!

0/0
7.7.2009 9:49

miropiro

Re: Jančura jede:

Jo to je pravda, v Německu vládne DB na hlavních tratích, na vedlejších jezdí menší dopravci.

0/0
7.7.2009 9:52

hodňák Ackerman

Re: Jančura jede:

Kolik se vystřídalo od roku 1990 managementů ČD? Kdo s tím co udělal?

Kromě koridorových tratí je to děs, běs, katastrofa.

Myslím, že stát na koridory konkurenci nepustí (jestli tedy někdo pořádně nenamaže).

Všude jinde pak konkurenci vítám (ne barona Prášila Jančuru).

0/0
7.7.2009 10:03

miropiro

Re: Jančura jede:

A bla bla bla pro blba. Čte se to pěkně, ale až to vyjede, tak tomu budu věřit. Každopádně to podporuji, pokud se mu to podaří na trase Brno - Praha, tak se dle mého názoru uleví dálnici (ne jen od jeho autobusů, ale podle mě si více lidí řekne, pojedeme teď vlakem).

V tuto chvíli jedu se Student Agency zcela vyjímečně, raději vlakem, mám od loňska In-kartu a čerpám zajímavé slevy. Teď jsem jel do Pardubic v sobotu, auto zatím nevedu, tak jsem jel s dvěma cizinci vlakem, protože autobusy na této trase prakticky nejezdí. A i když byl vlak zpožděn, věděl jsem jedno: ten vlak rozhodně nebyl do Pardubic prázdný a cesta byla určitě ekologická.

0/0
7.7.2009 9:51

hodňák Ackerman

Re: Jančura jede:

Na trase Praha-Brno momentálně jezdí vlaky evropské kvality 21. století. Během dne v hodinovém taktu. Nevím co tam Jančura chce zlepšovat (regionálními jednotkami).

Je vidět, že problematice rozumíš do hloubky. ;-D Máš tam ještě něco?

0/0
7.7.2009 9:59

miropiro

Re: Jančura jede:

Kecy! Není to pravda! Hodinový takt není.

Výpis vlaků z Brna (pouze vlaky EC, resp. IC, zbytek jsou pomalý rychlíky)

4:41, 5:41, pak nic, až v 7:06 Pendolino, 7:41, 8:41, 9:41, 10:41, 11:41, nic, jen v 12:32 drahé Pendolino. 13:41, 14:41, mimo léto v 15:41 EC Slovan (teď rychlík Jadran), pak zase nic. Až v 17:32 další Pendolino, pak v 17:41 EC. 18:41, 19:41 (Avala, často zpožděná ze Srbska) a 20:41.

Skutečně pořád hodinový takt?

0/0
7.7.2009 10:14

hodňák Ackerman

Re: Jančura jede:

Já vidím, že jste takový ten typický Čech co si rád zanadává na všechno, teď zrovna na ČD.

Opravdu s Vámi je diskuse marná. Sněte si o tom jak Jančura bude jezdit na trase Praha - Brno po 15 minutách (ostatně s Desirem a jeho kapacitou mu nic jiného nezbude). 

Pouze Vám upozorním, že do Pendolina na jižním koridoru dostanete místenku zadarmo.

0/0
7.7.2009 10:20

miropiro

Re: Jančura jede:

Děkuji za upozornění, avšak o této letní akci vím. Už jsem ji využil.

Už jsem ti jasně napsal, že s ČD jezdím pravidelně a jsem s nimi spokojen. Pouze jsem se ti snažil dokázat, že hodinový takt není vždy.

Pozor! Já nejsem ten, že bych už jen čekal, až Jančura vyjede s vlakem. Až něco vyjede, tak ať. Do té doby využívám služeb ČD.

0/0
7.7.2009 10:32

miropiro

Re: Jančura jede:

A ještě něco: jedná se pouze o vozy č. 6 a č. 7, takže ne celá druhá třída.

0/0
7.7.2009 10:45

PepaK

Re: Jančura jede:

Houby, místenky zdarma jsou do všech vozů 2. třídy....

0/0
7.7.2009 11:10

qrupprer

Re: Jančura jede:

Já mám doma taky soupravu na TT - čistou, moderní. Takových jako Jančura nás je ;-D A ještě více je nás v Čechách takových , kteří víme co má jak být. Brouk pytlík náš vzor. Já zůstanu u miniatur a případné další dopravce si zhodnotím až mě svezou(Viamontu už se to povedlo a v podstatě jsem rozdíl oproti ČD nepoznal).

0/0
7.7.2009 10:00

miropiro

Re: Jančura jede:

Dobře ty :-):-):-) Taky jsem si hrál ;-)

0/0
7.7.2009 10:16

hodňák Ackerman

Z Jančurových perel:

Jak bude konkrétně žlutý vlak vypadat, neprozradil.  "Právě probíhá výběrové řízení... ale vězte, budou dokonalé," uvedl s příslibem, že trumfnou i pendolino. Rozhoduje se mezi firmami Stadler a Siemens. Vítěz by měl být znám do konce roku. - více zde (rok 2007-moje poznámka).

Konkurovat chce i cenou. "Bude to 300 Kč v 2. třídě, která bude nesrovnatelně kvalitnější než 1. třída pendolina," uvedl. Na pouhou "jedničku" a "dvojku" ale mohou cestující zapomenout.

http://ekonomika.idnes.cz/jancura-muj-vlak-bude-mit-sest-trid-a-kino-fph-/ekonomika.asp?c=A071002_173324_ekonomika_maf

0/0
7.7.2009 9:08

miropiro

Re: Z Jančurových perel:

Povídám ti, nech toho. To sem nepatří. Jestli máš dost síly, napiš o tom článek. Ale nepiš to sem do reakcí. Budeme ti vděční.

0/0
7.7.2009 9:40

falda

Re: Z Jančurových perel:

Proč Jančura neuvažuje o získání francouzských TGV nebo německých ICE? Nebo aspoň dvou, tří jejich spojů? To by byl teprve kšeft, ne nějaká trasa Praha - Ostrava! Ale mám obavy, že by by možná příliš nepochodil... Ne všude je tak zkorumpované prostředí jako v Česku!

0/0
7.7.2009 9:53

hodňák Ackerman

Re: Z Jančurových perel:

;-DR^

0/0
7.7.2009 10:00

darmo

Konkurence

Stát a kraje (řízené stejnými strukturami) objednávají služby u monopolního státního podniku. Nesmrdí to trošku? Měli by bez jakýchkoliv výmluv na koleje co nejdříve pustit Jančurovu Student agency a pak říkat, jak to vlastně s tou potřebou dotací je... !!

0/0
7.7.2009 8:35

selmakockovita

Re: Konkurence

Jančura jen čeří vodu.Ještě nemá jedinou soupravu,tak čím by jezdil;-D;-D;-D

0/0
7.7.2009 8:37

darmo

Re: Konkurence

Projekt koupě Pendolin trval 7 let. Myslíš, že vlaky se kupují někde ve "vlaksalónu" za hotové, nebo proti podpisu leasingu? ;-D

0/0
7.7.2009 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.