Diskuze

Chybí dotace na autobusy, staré Karosy budou jezdit dál

Vláda letos kvůli krizi výrazně seškrtala státní dotace, které měly dopravcům přispět na nákup nových autobusů. Staré hranaté autobusy Karosa, které se začaly vyrábět bezmála před třiceti lety, tak z českých silnic nejspíš hned tak nezmizí. Po silnici jich jezdí a ještě léta jezdit budou tisíce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

cvlad

13. 7. 2009 14:17
Dotaz.

Proč kupují cizí firmy česke společnosti které provozují autobusovou dopravu( linkovou)? Když se se Vám to nelíbí že máte málo dotací tak běžte dělat něco jiného a je to.Nejlepší je rozbít fungující systém a nyní zjistit že na nový nemáme.Kdyby stát nalil tolik peněz do bývalých ČSAD tak doprava mohla fungovat a mohl přímo ovlivnit tok peněz.Nyní bývalí ředitelé ČSAD natahují ruce po státních penězích a jejich přátelé na krajích a městech jim trochu přivřeli kohoutky a je zle.Když se Vám to nelíbí tak ten byznys nedělejte a on se určitě najde někdo komu bude stačit dotace jen na kilometry.

0 0
možnosti
ZM

technik

11. 7. 2009 23:20
Důsledek socanského rozhazování. Na všechno nebude

Proto budeme jezdit dál v nebezpečnejch zaplivanejch kraksách, hlavně že ČSSD rozdává ve zdravotnictví, podporuje lenochy, odboráře a nemakačenky, zavádí šrotoné za zvýšení zisků nadnárodníchn konsorcií adt.

0 0
možnosti
TL

sirkeci

12. 7. 2009 0:39
Re: Důsledek socanského rozhazování. Na všechno nebude

Já bych na ty socany nesváděl úplně všechno. Ano, jsou rozhazovační a chybí jim zodpovědnost v otázce financování státu, ale na druhou stranu to je otázka jednotek až desítek miliard, které by tento stát stejně nespasily při stamiliardových deficitech. Ty deficity jsou ale způsobeny nevyrovnanou bilancí mezi příjmy na sociálních odvodech a výdaji na důchody. Na důchody jde celá třetina státního rozpočtu, je to nejobjemnější rozpočtová položka. Tím nechci nabádat k tomu, abychom snad snižovali důchody, jen bych rád, aby tento problém někdo začal konečně řešit, protože se každým rokem prohlubuje. Česko je nejrychleji stárnoucí zemí EU, jestli ne na světě...

0 0
možnosti
JI

Ichiro

11. 7. 2009 21:46
C je to za nesmysl ,jaké dotace ?!

Hovno ! nesohlasím aby z mých daní se kupovala i jenom část autobusu a to nejen v této době ,ale i v budoucnu !!!! Ať si na to přepravci vydělají !!

0 0
možnosti
ZM

technik

11. 7. 2009 23:24
Přepravci by si vydělali ale nesmějí nasadit reálné ceny.

Asi by si vypěnil, kdyby zvedli cenu jízdného o 150 %. Asi nemáš představu,že autobus stojí 5-7 milionů a že řidič stojí za rok půl milonu.  Proto všichni přispíváme na dopravu lůze, která je ve většině a bohužel u voleb je hlas jako hlas.

0 0
možnosti
RB

rbursik

11. 7. 2009 17:37
jaké dotace?

to je trh a přísun peněz za nic je podhoubí korupce. Proč dodtovat soukromé společnosti už tak stát dotuje provoz ztrátových linek dopravcům a má se podílet ina dotaci jejich strojového parku, to zní divně. Zemědělci taky rebelují za maso a mléko, taky si nic nevykřičí.

Radim Buršík

0 0
možnosti
JN

honzajaka

12. 7. 2009 12:29
Re: jaké dotace?

aby lidi nejezdili pořád autem a nezasekávali dopravu všude kde se dá, tak stát dotuje veřejnou dopravu, bez toho by třeba nefungovalo ani metro ani městká doprava a ani ty proklínané ČD, které mají co se týče kvality co dohánět, ale závisí na tom spoustu lidí. České silnice nejsou stavěné na to aby všichni jezdili všude autem

0 0
možnosti
C

cejkis

11. 7. 2009 13:41
Dotace ?

Prostě si jako každá jiná společnost do ceny jízdného dají ceny za nákup dopravních prostředků a následně by tato cena měla být prezentována v pdobě nabídky.

Následně mohou státní úřady řešit, kolik přispějí v do ceny jízdného za účelem omezování dopravy a zvyšování dopravní obslužnosti.

Fakt nevidím jediný důvod, proč by měly existovat přímé dotace na nákup dopravních prosttředků.

0 0
možnosti
JV

Georgik-I

11. 7. 2009 13:35
Ale no tak,

soudruzi přepravci maj zas málo, tak hrajou na city;-D, že nám asi hrozí smrt v autobusech. Leda tak h...

a soudruhům redaktorům - ta Setra na fotce taky zrovna nejmladší není, takže když už píšete článek na objednávku, tak to aspoň neodflákněte, kašpaři

0 0
možnosti
_

_gravedigger_

11. 7. 2009 11:43
na ukor jinych

autobusem jsem deset let nejel, ale dotovat bych je ze svych dani mel? at si autobusy plati ti, kteri jimi jezdi. ze pak bude jizdenka draha? nesmysl, bude stat presne tolik, kolik stat ma. zadne pokrivene ceny.

0 0
možnosti
NG

hnedka_zdrapana

11. 7. 2009 12:01
Re: na ukor jinych

Tak tak. Ale uvidíš jak dostaneš vynadáno od všech, kteří si myslí, že mají nějaké "právo" na levnou jízdenku nebo že ten autobus, co vozí 4 lidi prostě do té vesnice "musí". Ovčanům nedochází, že nemusí jezdit autobus, ale na nevytížená místa může jezdit mikrobus či i normální auto. A tam, kde je dost lidi, se zaplatí nový autobus.

0 0
možnosti
TM

GoogleBomber

11. 7. 2009 11:13
Zelená motivace

Doufám, že příští vláda bude motivovat dopravce formou výše dotace k nákupu ekologičtějších autobusů. Důvod? http://graphics8.nytimes.com/images/2009/07/10/world/americas/0710-for-DEGREES-sub.jpg Pomohlo by to i rozvoji autoprůmyslu u nás (viz TriHyBus) V každém případě státní podpora hromadné dopravy je správná věc, viz článek v NYT http://tinyurl.com/mxftvx .

0 0
možnosti

had13

11. 7. 2009 10:38
Kocourkov

Ale na nesmyslné obrněné transportéry peníze jsou,aby si pubertální generálové mohli hrát na vojáčky.Ať žije kocourkov.

0 0
možnosti
SS

sirc

11. 7. 2009 10:15
Dotace

Chápu, že smysl měly někdy v devadesátých letech, kdy byla situace v dopravě opravdu tristní. Ale dneska? Vyřešil bych vyhláškou nebo zákonem, že autobus nad 15 let věku (třeba) nesmí být používán k přepravě lidí a je hotovo. Dopravce, který si neumí na obnovu vozového parku vydělat, nemá v oboru co dělat.

0 0
možnosti
PT

_peta303

11. 7. 2009 18:43
Re: Dotace

Není to o věku, je to o stavu, dvacet let stará udržovaná karosa, která prošla generálkou může být (a vpodstatě s jistotou i bude) v lepším stavu, než pět let starý autobus neudržovaný.

V provozu víc odchází městské autobusy, které ale zas mají lepší péči a dřívější opravy a dalo by se pokračovat...

Mno a jsou oblasti, kde je aspoň toho jednoho páru autobusů za den třeba, nelze všechny, kdo bydlí mimo větší města, nahnat na pracák (v lepším případě do aut) nebo nechat pochcípat, ne každý měl to štěstí, že se v takové oblasti narodil do rodiny papaláše, veksláka, drogového dealera nebo mu z restituovaného majetku nestačili do vrácení udělat ruinu.

Nicméně jsem pro zohlednění pořízení a odpisů techniky v nabídkových cenách ve výběrovém řízení. Což ale taky znamená všechno vypsat znovu.

0 0
možnosti