Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi oddalují likvidaci vraků, čekají na šrotovné

Obří kladiva drtí během dvaceti vteřin starou stodvacítku na kovovou tříšť. Kusy auta narážejí za ohromného burácení do stěn a po chvíli už části motorů, převodovek nebo kol jedou dál po běžícím pásu. Tak to denně vypadá ve firmě Metalšrot na zpracování autovraků. Přestože má firma zdánlivě hodně práce, ve skutečnosti ji ubývá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

molekulární veverka

.

Nevíte, jestli se šrotovné vztahuje i na nákup a dovoz nového auta z EU? Protože nákup nového auta v ČR se prostě nevyplatí!

0/0
15.7.2009 11:46

nekronomicon

Šrotovné bude jen

zaplacení krásné dovolené pro bohaté z našich daní Rv

0/0
15.7.2009 6:53

EAN-CODE

Huráá

Tuna za cca 100 až 200€...Hurá, že bych si konečně pořídil ten poštovní vagon?

0/0
14.7.2009 20:43

tmf

komu prospěje šrotovné?

těm kteří půjčují peníze a exekutorům.

Pro automobilky je to jen oddálení krachu. Navíc pokud se strejda zadluží na autě tak si na vánoce nekoupí tu placatou telku co má Máňa od vedle a spoustu dalších věcí které vyrábí další spousta lidí kteří ale už vyrábět nebudou protože si strejda ...

0/0
14.7.2009 12:54

Santa1

Re: komu prospěje šrotovné?

Mluvíte jako hlupák. Stejně idiotsky se můžete ptát, komu prospěl pád komunismu. Je na každém, aby si zvážil, jestli do toho půjde.

0/0
14.7.2009 23:25

iuos

hmm

šrotovný je nesmysl z jednoho jedinýho důvodu - automobilky nemůžou donekonečna vyrábět víc a víc aut - ledaže bysme se zkolonizovali další planetu

0/0
14.7.2009 12:12

Santa1

Re: hmm

Jasně, jsem pro, žádné nákupy aut bez DPH pro podnikatele.

0/0
14.7.2009 23:26

Retardovany.Cenzor.iDnes.3

Tuším, že něco podobného,

se chystá i na výrobce žárovek. Nevím jak ostatní, ale já mám doma slušnou zásobičku, takže příštích 10 let docela určitě žádnou žárovku kupovat nebudu.

0/0
14.7.2009 11:01

FastDriver

Šrotovné v Česku nic neřeší

alespoň v podobě schválené parlamentem. Pokud někdo má představu, že někdo z majitelů Š105 a žigulíků bude osloven 30tis Kč, tak se asi dost plete. Co řeší tyhle směšné peníze u nového auta, jehož cena je 200tis a vyšší? Vezmě si snad nějaký děda co jezdí starým Oltcitem leasing nebo úvěr na Fabii za 350 tis???

0/0
14.7.2009 11:01

Darkman_06

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

Co řeší? Řeší 30 000,- Kč, jak jste psal. A 30 000,- je 30 000,-, ať si kupujete TV , rohlík nebo Fabii.

0/0
14.7.2009 11:05

cassul

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

Jenže děda, co jezdí v Olcitu, tak stejně nemá těch zbývajících 170 000,- nebo kolik mu chybí na nový vůz, tudíž těch třicet stejně nikdy nedostane a bude dál jezdit v Olcitu.  

0/0
14.7.2009 11:09

Darkman_06

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

Tak to si myslíte špatně.

0/0
14.7.2009 11:11

cassul

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

co konkrétně se vám na tom nezdá? Jak pomůže šrotovné penzistovi s penzí 12 000,- a starým Olcitem?

0/0
14.7.2009 11:15

Darkman_06

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

-Znám spousta penzistů, kteří miluji auto více jako svoji ženu a jsou ochotní si koupit vůc i před smrtí.

- S důchodem jim  fandíte, ale i přesto pokud jsou dva a bydlí v baráku není problém pro ně za dobu 20let od kdy se Olcit vyrábí našetřit Kč 170 000,-

- Navíc nevím proč by mnělo šrotovné oslovit pouze důchodce v tét zemí žije cca 6 miliónů lidí, ktěří mají řidičák.

0/0
14.7.2009 11:20

Darkman_06

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

Jinak jsitě uznáte, že dnes koupit nový vůz je dostupnější než v roce 1989 Olcit za 100 000,- při průměrné mzdě 2500,-/měsíc

0/0
14.7.2009 11:24

cassul

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

Já jsem toho důchodce nevymyslel, to je jen příklad, dejte si za něj mladou rodinu s dětmi, pomocného kopáče nebo kohokoliv, kdo zkrátka nemá na nové auto a jezdí v nějakém starém vraku. Když zkrátka nemá na 90% hodnoty nového auta, šrotovné mu nepomůže.

Pokud 90% hodnoty má, šrotovné mu pomůže, ale těch zbývajících 10% by asi stejně dal dohromady, takže se docílí jen toho, že si auto koupí dneska, místo o pár měsíců později, čímž se problém jen posune a prohloubí. A vyhodí se spousta státních peněz, které by byly užitečnější jinde, nebo by byly úplně nejužitečnější, kdyby se vůbec nevybraly a nechaly lidem.

0/0
14.7.2009 11:27

cassul

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

V podstatě to znamená, že my daňoví poplatníci pomůžeme pár - relativně bohatým - lidem koupit si nové auto o pár měsíců dřív, než měli původně v plánu. No, to je fakt ekonomická bomba, děkuji, nechci.

0/0
14.7.2009 11:29

Darkman_06

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

Tak něják v ramci zmírnění krize. Ale o tuto otázku bych opravdu nechal profíkům... a i ti často plácají. Takže o účinnosti tohoto opatření nebudu polemizovat.

0/0
14.7.2009 11:34

Darkman_06

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

Že to pocítí negativně stát... to je bez diskuze. Jen říkám, že bude část populace, která na tomto modelu ušetří dejme tu oněch Kč 30 000,- a věřte, že jich nebude málo. Naopak budou muset s dotacemi brzdit. Takže ja říkám ANO zájem bude!. Že na tom doplatí stát resp. poplatník to je jasné. Ale tak je to přeci se vším.

0/0
14.7.2009 11:31

cassul

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

No pochopitelně, že na tom nějací jednotlivci vydělají. Ale je rozumné sebrat peníze všem daňovým poplatníkům, nechat to přechroustat státem, aby se toho významná čast rozpustila a pak to dát pár lidem, kteří žádnou velkou nouzí netrpí, když mají na 90% nového vozu? To je přece pitomost jako Afrika a Asie dohromady, ne?

0/0
14.7.2009 11:36

Darkman_06

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

Je to složité no .... :-/ Ve hře jsou také snížení emisí, bezpečnost vozového parku apod... alepoň to tvrdí stát .

0/0
14.7.2009 11:41

Darkman_06

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

Mám zkušenost, že často i ti bohatí umí překvapit svou vysraností a chytaním "malých ryb".

0/0
14.7.2009 11:06

FastDriver

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

jenže bohatý se zase těžko koupí auto do 500tis, což je hranice pro šrotovné. 30 tisíc prostě řeší akorát tak zimní gumyRv

0/0
14.7.2009 11:24

Darkman_06

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

Když bude příspěvěk, tak si i jedno zbytečné auto koupí (pro manželku, děti apod.) .. věřte, že i tak to funguje v této kategorii :-)

0/0
14.7.2009 11:36

cassul

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

Pochopitelně, tím se pomůže jenom těm, co by si stejně nové auto koupili a mají na ně odložené prachy - takže si ho koupí o rok dřív, a za rok bude propad prodejů ještě vyšší a automobilky stejně lehnou - akorát na to stát zbytečně vyhodí pár miliard. 

0/0
14.7.2009 11:07

Darkman_06

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

Podle men však o tom situace je. Překlenout období , kdy je ekonomická krize a navázat v dalších období na klasiku, která byla předtím.

0/0
14.7.2009 11:10

3,14ranha

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

ale to předpokládá že známe délku krize.... a v druhé větě se mýlíte, auta jsou sice projektovány dejme tomu na 5 let, jenže u nás se jezdí spořivě i s 20 letými veterány, takže návrat by se nekonal -zůstal by propad

0/0
14.7.2009 11:14

cassul

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

Omyl, žádná krize není, naopak právě nyní se ekonomika chová normálně. Nebo myslíte, že je normální, aby člověk s průměrnými přijmy měl hypotéku na barák za několik milonů a ještě si kupoval každé čtyři roky nové auto na splátky? Holt žijeme nad poměry, nic se nevyrábí, ale utrácíme jako králové - ono se to zaplatí. Dřív nebo později to muselo prasknout.

0/0
14.7.2009 11:14

Darkman_06

Re: Šrotovné v Česku nic neřeší

To je jedno.... zkrátka jsou horší časy. Tento trend hypoték je normální napříč jinými státy. To je posledních 10 let.

0/0
14.7.2009 11:23

jbroz50

tady je vidět, jak moc to zase socani pohnojili

ten nesmysl se šrotovným kdyby nebyl vůbec slibován, tak se budou auta likvidovat a kupovat průběžně podle potřeby a nikdo by na nic nečekal.

0/0
14.7.2009 10:44

3,14ranha

Re: tady je vidět, jak moc to zase socani pohnojili

R^R^R^

0/0
14.7.2009 11:11

MH4

Re: tady je vidět, jak moc to zase socani pohnojili

R^ naprostý souhlas. Sám znám rodinu, která chtěla koupit nové auto, ale cukla, jakmile socani začali mlet o šrotovném...a teď vyčkávají, až přijde. Socani akorát ještě víc zadluží ekonomiku a efekt nulový.

0/0
14.7.2009 20:54

Santa1

Re: tady je vidět, jak moc to zase socani pohnojili

Šrotovné = zadlužení státu? Umíte počítat, nebo prostě jen nechcete?

0/0
14.7.2009 23:29

G4Danny

Likvidace v cene noveho auta

Ja si myslim, ze je na miste, aby likvidaci platil majitel auta. Nejsnaze se da pricist k cene noveho auta, ale lze i zpoplatnit prevody pri prodeji ojetin. Je odpovednost tovaren vyrabet auta tak, aby jejich bezpecna likvidace padla do nejakeho nakladoveho rozmezi, ale naklady za bezpecnou likvidaci by mel nest majitel. Dulezite ovsem je, aby se penize nepouzivaly na neco jineho a aby se misto prubezneho systemu zavedl adresny. Po dobu zivotnosti auta by castku predplacenou na zlikvidovani zadrzoval stat - skutecne zadrzoval, ne aby je ulozil nekde na Islandu do banky.

0/0
14.7.2009 10:32

cassul

Re: Likvidace v cene noveho auta

Hmm, vymyslíme na to ouřad, komise... Blbost. Každé auto má nějakého majitele a ten si rozhoduje, co s ním chce udělat. Pokud ho chce sám rozebrat nebo s ním třeba jezdit na svém poli, tak ať to udělá, jeho věc, proč ho nutit něco šrotovat? Stačí dodržovat zákony a každému, kdo nechá někde stát vrak, napálit děsnou a tvrdou pokutu.

0/0
14.7.2009 11:00

českej Pepik

šrotovné na skleničky!!!!!

nebo nebudou mít co sklenáří žrát!:-)

0/0
14.7.2009 9:46

Bright

Díky našemu prezidentovi

si tito lidé ještě počkají. Tento pseudoekonom s názory na řízení ekonomiky  z 19.století si zase musel dokázat svoji ješitnost. Doufám, že ho PS přehlasuje.

0/0
14.7.2009 9:27

kunta_kinte - obet rude cenzury

Re: Díky našemu prezidentovi

a cemu srotovny pomuze ? :-P;-D

0/0
14.7.2009 9:28

korotvik

Re: Díky našemu prezidentovi

Ten to pseudekonom je sice senilni deda, ale ma pravdu ze to nic neresi.

0/0
14.7.2009 9:35

českej Pepik

Re: Díky našemu prezidentovi

opravdu to nic neřeší....naopak, je to další takzvané řešení na dluh. Pokud totiž teď výrobu zvýšíme, tak o to víc potom spadne, pouze se tím malinko oddálí nevyhnutelné.

0/0
14.7.2009 9:42

korotvik

Re: Díky našemu prezidentovi

Ano souhlasim s Vami.

0/0
14.7.2009 9:44

Yurek

Re: Díky našemu prezidentovi

http://adamek.blog.idnes.cz/c/92428/Sesrotovali-jsme-funkcni-auto-s-platnou-STK.html

0/0
14.7.2009 9:58

cassul

Re: Díky našemu prezidentovi

Šrotovné je nesmysl a dlouhodobě nepomůže ani automobilkám. Holt je nějaká poptávka po autech a takovými umělými dotacemi se dosáhne jedině toho, že někdo, kdo plánoval nové auto na příští rok, si ho koupí už letos. Tudíž za rok si už nekoupí nic a automobilky půjdou do ještě většího propadu - akorát to nás to bude stát pár miliard navíc.

Jinak je naivní předpokládat, že kdo na nové auto těch cca dvěstě tisíc zkrátka nemá, tak mu v tom nějak dvacet šrotovného za starou "stopětku" nějak pomůže.

0/0
14.7.2009 10:25

troll123

Re: Díky našemu prezidentovi

srotovne nema zadnou logiku-to muzeme rovnou bourat baraky (stavari maji taky problemy), nebo kazdy vecer spalit saty z toho dne. asi nejdokonalejsi reseni by bylo srovnat repubilku se zemi - ojoj, to by pak bylo prace! ...to to je logika srotovniho

0/0
14.7.2009 10:48

3,14ranha

Re: Díky našemu prezidentovi

taky by pomohla třeba válka, pár žhářů co by zapalovali stohy, do polí nasadit škůdce aby zemědělci neměli furt plné sklady  a nízké výkupní ceny ;-);-);-)

0/0
14.7.2009 11:10

cassul

Re: Díky našemu prezidentovi

No, ono je to sice tvrdé, ale taková válka, to je panečku impuls do ekonomiky. A stačí studená, to byl boom do nových technologií, veškerého výzkumu a vývoje a jeho aplikace v praxi...

0/0
14.7.2009 11:20

sedmy.trpajzlik

Ach ti lidi

Ach ti lidi jak jsou rozmazlení. Vždyť té škodovce na fotce nic nechybí kolo a světlo vemu z dalšího vraku na zahradě co mám do zásoby a jezdím dál.....No ne?;-D ;-D

0/0
14.7.2009 9:17

korotvik

Srotovne nic neresi

Srotovne stejne nic neresi, protoze se musi vymyslet uz nove auto. Hlavne jeho pohon, protoze je uz zastarale a porad si bere svych cca 5 az 7 litru pohonych hmot.Auto je:-/ de facto s jinak pomackanyma plechy ale inovace krom pitomosti jako jsou mp3, dvd, gps atd zadna.  Na srotove slysi lide jako dame ti 30 000 kc ale stejne ti je o tech 30 zvedneme takze  co? nic.

0/0
14.7.2009 9:03

Bright

Re: Srotovne nic neresi

A slyšel si někdy o ABS, EPS, airbags, nízké emise atd.Asi ne co?

0/0
14.7.2009 9:28

korotvik

Re: Srotovne nic neresi

Ano fajn ano ale to se porad bavime o kategorii inovaci bezpecnosti, stabilizaci, brzdeni atd. Nikoliv o motoru. Pozor. Zde jde o primarni reseni nikoliv reseni doplnkovych systemu.

0/0
14.7.2009 9:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.