Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Práce v Česku? Pětinu času sedíme u Facebooku

Král Solitaire je mrtev. Doby, kdy se čas v práci zabíjel nekonečným klikáním v této počítačové karetní hře, jsou nenávratně pryč. Korunu pro největšího zabijáka pracovní doby převzal Facebook.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ivabublan

idnes objevil facebook

a me tesi zase ta anketa, ze se z toho portalu, jak je videt, drtiva vetsina lidi neudelala jako nekolik malo redaktoru idnesu, ktreri odtud cerpaji "zarucene spravne" informace.

Kdyz vidim kolik lidi nepouziva facebook, tak snad uz s tim humbukem idnes prestane. Pripomina mi to dobu, kdy se na idnesu nepsalo o nicem jinem nez o ty zbytecny holce ... no jak se jen jmenovala ...celebrita nejvetsi ... si nemuzu vzpomenout ... aha, agata hanychova...

0/0
19.7.2009 18:07

matesakoid

socialni site jsou nahovno

pro me je fejsbůk nepřehlednej bordel s neuveritelnyma uchylnostma

0/0
19.7.2009 12:10

Taffey

Ať si každý chodí, kam chce.

Pokud zaměstnavateli nevadí, že Facebook nebo jiné internetové komunikační možnosti, zabírají zaměstnancům fůru času. Problém je, že se zaměstnanec přestane soustředit na práci, protože je připojen trvale a odskakuje si, co je nového. Ale to je problém zaměstnavatele, zda to bude tolerovat. Pokud pracovník vykoná tu práci, kterou má, řádně, tak proč ne. Ale co mi na Facebooku pije neuvěřitelně krev, je šílená degradace některých výrazů. Například tam čtu : "12.7.2009 Fanouš a Gertruda se stali přáteli." No, řekněte, jak se mohou stát přáteli dva lidé, kteří se zanjí 10 minut a to ještě virtuálně? Řeknete si, co to tu ten blbec vykládá za nesmysly, ale osobně považuji přátelství za vůbec nejsilněší vztah mezi lidmi a tento úpadek síly tohoto slova mi fakt vadí. Facebook je nesmylný výtvor, který způsobuje nechuť lidí vyrazit do ulic a pokecat s lidma naživo. Sleduji pár svých kamarádů, kteří sedí na netu furt, jaká změna ve verbální komunikaci u nich nastala. Nelíbí se mi to.

0/0
19.7.2009 8:23

Jen Já

Větší capina, než je facebook,

NEEXISTUJE!! Sociální síť, no to mě podrž ;-D Já radě něco prožiju doopravdy, než žít na Facebooku ve virtuální světě. Chodí tam jen ztroskotanci :-P

0/0
18.7.2009 21:51

Dandelineman@

Do práce by se měli lidi těšit

a ne se stávat pouhým bodem grafů efektivity práce. Motivovaný a pozitivně naladěný zaměstnanec má lepší výsledky než bossingem sužovaný nebožák. A to i navzdory používání Skype či ICQ. Messengery totiž celkem paradoxně šetří firmám peníze za komunikaci. Některé open mind firmy je dokonce samy využívají k různým konferenčním rozhovorům se zahraničím.

Manažer, který tento přínos nechápe by měl začít aplikovat svoje zefektivňující výpotky především sám na sobě, přátelích a rodině. ;-)

0/0
18.7.2009 10:49

willeminator

Re: Do práce by se měli lidi těšit

do práce se těšim, protože jí mam celkem dost a na messengery mi čas nezbejvá. jestli považuješ zakazování messengerů v práci za bossing, tak se na to zkus podívat taky z druhý strany. jak by se ti líbilo, že zaměstnanec, kterej ti má za půl hodiny odevzdat report, si vesele chatuje místo toho, aby pracoval?

v podmínkách užívání icq je navíc vyloženě uvedeno, že je zakázáno jej používat pro vnitrofiremní komunikaci...a už vidim firmu, která používá k conf-callům skype (tzn. veřejnej internet). možná ta firma je open-mind ale hlavně jsou to moulové, kterým se může v klidu stát, že je někdo hackne.

0/0
18.7.2009 15:08

Taffey

Re: Do práce by se měli lidi těšit

Ty jsi zaměstnanec, viď? Jinak bys tak hloupě nemluvil.

0/0
19.7.2009 8:15

superprasák

bývaly

Bývaly časy, kdy jsem deset procent pracovní doby prosouložil. Teď čumím na idnes.

0/0
17.7.2009 21:49

muflonus

Re: bývaly

hmm pán je znalec ,taková bokovka v práci to je supec.taky znám a dokud to šlo tak jsem plně využíval v kumbále pro uklízečky ;-)

0/0
17.7.2009 21:57

superprasák

Re: bývaly

Klíče od kumbálu nemám, takže ....

0/0
17.7.2009 22:04

nejchytrejsi

Re: bývaly

 to je hodina dvacet minut, slusny vykon pionyre R^ btw to bylo na stojaka ?

0/0
18.7.2009 14:59

Vanous1

Re: bývaly

slusnej vykon jsi predvedl hlavne ty, poctari :-D nebo mas pracovni dobu 800 minut denne (prelozim, 13 hodin a 20 minut)...?

0/0
20.7.2009 14:17

smajlik :)

Ještě fejsbůk k tomu,

... a už bych udělal úplný ho*no. Vono stačej ty místní diskuze, kam se na ně leckdy ten FB hrabe ;-D 

0/0
17.7.2009 21:46

bartozrout

TAky jeden z důvodů krize, cituji:

Doby, kdy se čas v práci zabíjel nekonečným klikáním v této počítačové

karetní hře, jsou nenávratně pryč. Korunu pro největšího zabijáka

pracovní doby převzal Facebook.....pánové a dámy, klikalo vás asi moc

0/0
17.7.2009 21:30

wrangler

Nemám problém.

Na internet chodím jen ve svém volnu a doma. A FB? jenom blázen pustí informace o sobě na takovouto síť!Rv

0/0
17.7.2009 2:04

kafy

Re: Nemám problém.

Jasně, každej se třese na informace o tobě. Mimo to, síť má k dispozici jen ta data, která jí poskytneš :) Ty blázne :)

0/0
17.7.2009 12:02

anžto

Re: Nemám problém.

je na tobě co tam máš - klidně se tam můžeš jmenovat tuleň pihovatý:-P 

0/0
17.7.2009 12:24

muflonus

Re: Nemám problém.

a fotku si tam může dát třeba paroubka ;-)

0/0
17.7.2009 21:59

_Aleister_

No, četl jsem v jednom vědecké časopise článek,

že zaměstnanci, kteří měli 15- 20% času na odpočinek během zaměstnání, včetně siesty po obědě, byli suma sumárum nakonec výkonnější ... lidský mozek není kovový stroj, potřebuje občas vypínat

A teď si rýpnu: lékařů se to netýká (stále nemohu zapomenout na sexy 72hodinovky) ..

0/0
16.7.2009 20:48

Kevin Costner

Re: No, četl jsem v jednom vědecké časopise článek,

Ale lidé, kteří tam stráví 5-6 hodin pracovní doby, už tak efektivní nejsou...

0/0
18.7.2009 11:53

Will83

FB ?

Naco Fejsbůk? Koho zajímá, že kámoška kamarádovy kamarádky má zrovna špatnou náladu? Na fotky budiž ale jsou i jiné stránky. Zlatá klasika - mobil, email, icq případně skype. Ale taky se to nesmí přehánět, za chvíli se lidi vůbec nebudou scházet, ale dřepět u beden nebo klovat do pda.........

0/0
16.7.2009 16:38

anžto

Re: FB ?

tak já si ho zřídila kvůli kamarádů z ciziny -jaksi se s nimi často scházet je dost problematické:-P

0/0
17.7.2009 12:26

Jen Já

Re: FB ?

Přesně tak, není tady rozumnějšího názoru R^

0/0
18.7.2009 21:52

berušinka

Re: FB ?

no, znám lidi, co si píšou přes ICQ ob patro v paneláku, určitě nikdo nemyslel nějakou dálku,ale klasické posezení tváří v tvář s lidmi, ke kterým to nemám tak daleko ;-)

0/0
18.7.2009 22:27

narg

Re: FB ?

ja si pisu s brachou vedle v pokoji, preci nebudu rvat jak blazen na celej barak OMG 8-o

0/0
19.7.2009 22:51

j@ck

-

"Ve firmách, kde jsou důležité především výsledky, šéfové tolik neřeší,

jak podřízení tráví svůj pracovní čas, pokud plní své pracovní cíle."

----

To je zhruba muj pripad. Delam pro soukromou firmu a mam svuj objem prace, ktery musim vyridit. Pokud zvladam to co mam, tak je kazdemu jedno co jinak delam, klidne si muzu chatovat.

0/0
16.7.2009 12:12

newym

Re: -

jj, mame to tu podobne, pokud se stihaji fronty, nikdo nic nehroti:)

tm:)

0/0
16.7.2009 16:26

kotatkoxxl

Re: -

ahoj kolego ;o)

0/0
16.7.2009 18:05

_Aleister_

Re: -

už jsi pověsil medicínu na hřebík? 8-o

0/0
16.7.2009 20:45

Zebin

kecálkové mě už................

dávno neberou, je to jen povrchní žvanění o ničem a pořád dokola

0/0
16.7.2009 7:06

Guppy

fejsbúk

byl jsem tam dvakrát a už mě tam nikdo neuvidí. Dle ankety nejsem sám .....

0/0
15.7.2009 21:58

Mc_Bain

Není co řešit ...

... pokud člověk může mít u sebe mobil nebo netbook, tak si může dělat co chce a omezení na firemní síti ho nelimitují ... naopak, potom je to ještě horší, protože o tom už nikdo neví ;-D

0/0
15.7.2009 16:37

johny55555

nepotřebuji FB

stačí mi diskuse na iDnes a můžu tím zabít celou pracovní dobu :-):-):-)

0/0
15.7.2009 16:36

kontrola_nemocnych

njn

hehe , jenze jak zamestnavatel zjisti ze to mas hotovy za 5 tak ti nalozi dalsi praci ale penize neprida :)

0/0
15.7.2009 15:28

djfido

smysl FB

FaceBook je jen další web, smysl má takový, jaký mu dají sami uživatelé, nic víc, nic míň

pokud je nutnost sedět v kaneláři osm hodin i když je práce hotová po pěti hodinách, ale domů se jít dřív nesmí, pak není divu, že si lidé rádi jdou zevlit na podobné stránky a práci si zpomalí, aby se vešli do osmi hodin...většina lidí, ale asi radši mákne a půjde dřív domů...ale kdo ze zaměstnavatelů s tím bude souhlasit?

0/0
15.7.2009 15:12

kontrola_nemocnych

Re: smysl FB

0/0
15.7.2009 15:28

Mar__tanka

Re: smysl FB

souhlasím, co když je mojí prací dejme tomu 4 hodiny odvádět nějaký výkon a pak další 4 hodiny jen čekám, zda nejpřijde klient.

Co když nepřijde? mám koukat 4 hodiny do zdi nebo do facebooku....;-D

0/0
16.7.2009 14:45

leguan.cz

co prace v Cesku

V zahranici je to uplne totez, jenze tam z toho nikdo nedela vedu. Otevrene si muzete surfovat, pokud mate svou praci hotovou. Naopak bych rekl, ze u nas se maka vic. Btw. vrcholovy management vi uplny kulovy o tom, jak jeho zamestnanci pracuji.

0/0
15.7.2009 9:45

ilna

:-O

Já ne.  Kašlu na Facebook. Davové šílenství mne nezajímá.

0/0
15.7.2009 9:31

destiny

Facebook? Pche...

kdo nepoznal Friendface, nevi, co je socialni sit....

0/0
14.7.2009 23:04

dci

Re: Facebook? Pche...

dokud tam nebyly slečny z pátýho, tak jsem friendface považoval jen za další možnost komunikovat se svojí matkou.

0/0
15.7.2009 3:15

michee_83

Fitry proti sociálním sítím apod...

U nás v práci máme v počítačích nainstalované nějaké filtry, takže na FB a podobné stránky se nedostaneme (dále internetová rádia, icq a všechny jeho alternativy včetně verzí přes prohlížeč jako je meebo, hry, erotické stránky, message boardy atp), je to určitě dobře, protože by polovina lidí proseděla půl pracovní doby u něčeho jiného než je práce. Já si oddychnu občas u zpráv nebo poslouchám hudbu z iPhonu. A úplně mi to stačí.

0/0
14.7.2009 20:51

KRBeC

Re: Fitry proti sociálním sítím apod...

No někde je filtr vhodný, jinde nikoli. Plaťe zaměstnance od provedené práce, nebo prostě neřešte, co v pracovní době dělají, dokud zvládnou odpracovat, co se po nich chce, a není pak žádný problém. Ono je de facto jedno, jestli jeden borec sedí půlku pracovní době na FB a v druhé půli zvládne odpracovat svou dení nálož, nebo jestli ten samý borec bude znuděně celou pracovní domu trávit prací na úplně stejném množství věcí, odpracuje ve výsledku stejně. Rozdíl pak bude spíš v tom, že v druhém případě bude z práce otrávený a demotivovaný. Samozřejmě úřady a pod., kde není možné dost dobře hodnotit pracovníky na základě odpracované práce, plnění limitů atd. filtry využijí a zejména ve státní správě by se s tím mělo něco dělat, přecijenom úředník, který nepracuje je stále placen z našich daní.

0/0
14.7.2009 22:46

El Presidente

prostě vohnouti

Koho bych v práci nachytal, že sedí u nějakého blbého facebooku tak by byl okamžitě propuštěn.  R^

0/0
14.7.2009 20:29

hypetraxx

Re: prostě vohnouti

jeste ze mam iphone a na facebook, icq, seznamky, proste kamkoliv muzu lezt treba na porade se sefem :)

0/0
14.7.2009 20:54

3x pro pravdu zabanovany astatic

Re: prostě vohnouti

Hmmm, tak to jsi teda jako fakt dobrej...

Já tedy iphone nemám, ale vůbec mi to nevadí. Na internet se dostanu vcelku dobře i před SE P1i...

Na facebook nelezu i když bych mohl z práce i domova. Facebook jde naprosto mimo mě.

0/0
14.7.2009 22:11

newym

Re: prostě vohnouti

taxi to uzijR^

0/0
16.7.2009 16:29

Qesospi Cobigan

Zase nicneříkající článek

A co když Skype používáme k telefonování mezi patry ve firmě...? Jako to ta výzkumnící měřili? Rozlišovali telefonování na skypu "z firmy" a "uvnitř firmy". A analyzovali předmět hovoru? ;-)

0/0
14.7.2009 19:54

mokrykcb

??

Tady všude melou,jak jwje rozšířený nějaký  Facebook a já neznám nikoho v mém okolí kdo by to používal a někdo naprosto netuší o co jde....akorát opět mediálně nafouknutá bublina.

0/0
14.7.2009 19:43

3x pro pravdu zabanovany astatic

Re: ??

Já znám. Mé přítelkyně 16ti letá dcera tam je furt. Jinak neznám asi nikoho. Tedy z mého okolí.

0/0
14.7.2009 22:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.