Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

SkyEurope našly po letech investora, prodávají letenky na zimu

Nízkonákladový dopravce SkyEurope se možná vyhne krachu. Firma našla investora, kterého marně hledá už několik let. Potenciálním zachráncem je rakouská společnost FOCUS Equity, která chce do SkyEurope investovat až 16,5 milionu eur. Od svého dalšího "dárce" dostane navíc dopravce úvěr pět milionů. V závanu nové naděje začaly SkyEurope prodávat letenky na zimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hanicta88

Tak jak je to

Zajímalo by mě teda, jaká jsou současná rizika při koupi letenek od SkyEurope..Dost uvažuju právě o koupi letenky od SE, hlavně kvuli ceně, stejná letenka, monohdy s mnoha přestupy a pod. stojí o tisíce víc. Tak zjišťuji, co mě vlastně teda může na cestách se SE potkat nejhoršího. To, že si někde pár hodin počkám, přežiju, jsem přeci ještě mladá :) ;-D

0/0
13.8.2009 10:21

incomming_message

směšné

Současné dluhy SE jsou zhruba 150 Mio eur, nejakých 20 Mio, které dnes ještě k tomu podmíněně získali, bude jen prodloužení agonie a už teď letí komínemRv

0/0
31.7.2009 21:08

jurajslovak

Re: směšné

To je otázka, či to iDNES uviedlo správne. Dlh z dennej prevádzky je 60 mil. eur, a časť dlhu voči investorom SkyE splatí znížením základného imania, ku ktorému nedávno došlo. Takže myslím že info o 150 mil. eur není úplne presná, možno si ju redaktor pomýlil s výškou naakumulovanej straty.

0/0
1.8.2009 18:10

dmgirl101

já jim fandím

Doufám, že se  zmátoří a budou fungovat dál. Lítám s nima každý druhý měsíc do Amsterdamu a vždycky jsem byla spokojená, kromě letu tenhle měsíc, kdy jsmě měli tam i zpět velké zpoždění

takže držím palce.

0/0
31.7.2009 19:32

skrbling

Přežití moc nevěřím

Pokud SkyEurope přežijí, budu rád. Moc tomu ale nevěřím, neexistuje jeden jediný ukazatel, který by tomu nasvědčoval a upřímně řečeno nechápu, proč v případě takhle malé firmy do toho investoři stále cpou další a další peníze, aby jí udrželi při životě. Trochu mi to připomíná "boj s krizí", kdy se do klinicky mrtvých podniků lije další a další hotovost, aby se nakonec stejně sesypaly. Tady to naštěstí investoři dělají za své, takže nic proti tomu.  Kdyby nešlo o aerolinky, tj. zcela nevhodný obor, jeden by skoro řekl, že je to "pračka".

0/0
31.7.2009 18:41

Fare.l

Re: Přežití moc nevěřím

A proč ne? Řekněte mi jediný důvod? Snad jen poškození jména.....s novým jménem a vedením by začínaly od znovu, takže nemůžete tvrdit "nic tomu nenasvědčuje".

0/0
31.7.2009 18:45

skrbling

Re: Přežití moc nevěřím

Tak se podívejte do jejich rozvahy a výsledovky. Nadšení je super věc - koneckonců, taky jsem s nimi párkrát letěl a nic proti nic nemám, ale podstatná jsou jen čísla. A ta jsou věru tragická a firma je zadlužená až na půdu. Navíc situace v letectví není nic moc a konkurence v Praze - pro SE významném hubu - se ještě přiostřila. Na druhou stranu, přiznávám, že jsem předpovídal, že nepřežijí minulou zimu a přežily, pořád mám ale zato, že je to jen udržování živého-mrtvého "na přístrojích".

0/0
31.7.2009 18:56

sochus

Sponzorů je víc!

Myslím, že největším sponzorem budou ty důvěřivé duše, které si teď kupují letenky na zimu. Na druhou stranu, já jsem s nimi také letěl a bral jsem to zkrátka tak, že ta cena mi stojí za to riziko. Pokud letenka vyjde se vším všudy do 2 tisíc, tak jsem ochoten se smířit i s tím, že o ty peníze přijdu, než abych letěl za 10 tisíc.

0/0
31.7.2009 18:33

Lippy

No sláva....

Ten imbecil to to tam řídil až skoro ke krachu už naštěstí vypadl řídit nějaké vembloudářskou aerolinku AirSahara či co tak snad se SkyEurope zmátoří a něco už vydělaj!

Potenciál na to mají obrovský, jelikož dle ohlasů nejen zde ale jinde lidi jim docela věří a to je v dnešní době silná deviza R^

0/0
31.7.2009 16:36

proviron

Další cikánský útok

http://www.denik.cz/regiony/parta-mladych-romu-zautocila-na-ctyrletou-holcicku.html

0/0
31.7.2009 16:09

gaia

Re: Další cikánský útok

... proboha, snad to nebylo na palube Sky Europe .... :-/:-/

Nejsi nejak mimo?

0/0
31.7.2009 16:11

prngrr

Re: Další cikánský útok

bych tipnul, že do diskuze k cikánům to napsat nelze ...

0/0
31.7.2009 16:51

TommyCZ

Re: Další cikánský útok

Do jake diskuze? Tam byla zrusena. ;-)

0/0
31.7.2009 16:53

Fare.l

super

Doufám, že se jim to nějak podaří rozjet....

0/0
31.7.2009 16:05

D.E.S.

Re: super

rozjet možná, ale létat bude někdo jinej ..

0/0
31.7.2009 16:12

gaia

Re: super

Drzim palce hlavne zamestnancum, za imbecilni management nemuzou a o praci se boji dnes kazdy ... R^

0/0
31.7.2009 16:12

Gaspaccho

Re: super

Ja ne.

0/0
31.7.2009 21:24

vejcednes

Kto s nimi letel, vie že personál je solídny.

Za to, že naučili ľudí v SR a aj v ČR lietať im prajem veľa šťastia.:-)

0/0
31.7.2009 16:02

FrantaDrs

Re: Kto s nimi letel, vie že personál je solídny.

letěl jsem s nima v úterý večer... na to, že jim pořád zadržují jedno letadlo, tak dělají, co můžou, personál ochotnej. Přeju jim, ať jim to dopadne dobře R^

0/0
31.7.2009 16:15

letecmig

Re: Kto s nimi letel, vie že personál je solídny.

letel jsem s nimi pred par tydny na driv koupenou letenku. Byl jsem trchu nervozni jestli poletim/vratim se, a to mi neslo o nic.

Personal byl jako vzdycky na jednicku (v ramci toho co poskytujou low costy), a to zamestnanci meli o dost vetsi duvody byt nervozni nebo to brat ze to maji "za par".

Za to jim patri velka chvala!!

Preji SkyEurope at preziji, jsou nejlepsi a nejprijemnejsi lowcost se kterym jsem kdy lital. 

0/0
31.7.2009 16:27

pichulka

Re: Kto s nimi letel, vie že personál je solídny.

SOUHLAS, STOKRAT SOUHLAS, JSOU JEDNICKY!!!!!!

0/0
31.7.2009 17:11

skrbling

Re: Kto s nimi letel, vie že personál je solídny.

To jste asi neletěl Southwest airlines. Nemohu si pomoci, ale na ty žádný evropský lowcost nemá.

0/0
31.7.2009 18:43

letecmig

Re: Kto s nimi letel, vie že personál je solídny.

z Prahy po evrope Southwest nelitaji, zatim:) Mimochodem jsem s nimi nahodou letel ;-) 

0/0
31.7.2009 23:00

mom

Re: Kto s nimi letel, vie že personál je solídny.

R^

0/0
31.7.2009 20:47

D.E.S.

asi takhle ...

palivo na hodinu letu vyjda na cca. 100.000,- Kč pokud bude letadlo plné a aby se nám to lépo počítalo vyjde na hlavu 1.000, na zpátek to samé a máme palivo za 2.000 na hlavu. k tomu leasing letadla, údržba, bezpečnostní blbosti, letištní poplatky, tranzity letadla, poplatek za letiště pro letadlo, jídlo, platy  a máme tady dalších x tisíc .. pokud někdo "prodává" letenku za dva tisíce, je šílenec ...

Je to takové "letadlo" pro banky ;-D;-D;-D  

0/0
31.7.2009 15:58

Fare.l

Re: asi takhle ...

http://www.airways.cz/zpravy/clanek.asp?id=391

0/0
31.7.2009 16:00

D.E.S.

Re: asi takhle ...

jasně, to sedí ... akorát že tam pak přípočti ty letištní věci atd ..

0/0
31.7.2009 16:06

Fare.l

Re: asi takhle ...

Tam je vše.....tady se to počítá na čistý zisk....dokonce i plat pilota atd. atd.

0/0
31.7.2009 16:07

sirc

Re: asi takhle ...

RyanAir je záhada. Za pozitivní výsledky prý může relativně vysoká obsazenost a systém poplatků "za všechno". V kuloárech jdou ale řeči, že ne všechno je tak křišťálově čisté, jak se finanční zprávy tváří. Nicméně všechna čest, RyanAir je bezpochyby vyjímečná firma.

0/0
31.7.2009 16:23

Fare.l

Re: asi takhle ...

Ryanairu se to daří.......lepší je mít sedadla zaplněná "částečně" placenými cestujícími než prázdné sedadlo...samosebou, že nemůžou takhle zpoplatnit více než 50% sedadel.

0/0
31.7.2009 16:02

Fare.l

Re: asi takhle ...

http://kuchi.signaly.cz/0902/do-londyna-a-zpet

0/0
31.7.2009 16:04

the_end_of_communists

Re: asi takhle ...

Palivo prijde asi na 50.000 + DPH na hod. Ale cena za provoz letadla tvori snad 60% ceny nakladu. Myslim, ze jen asi 40% jde na palivo.

0/0
31.7.2009 16:12

komplikator

Re: asi takhle ...

100 tisíc? O jakém letadle mluvíte? Pokud jde o B737 tak to spotřebovává cca 5500 liber paliva, tedy 2,5 tuny na hodinu letu, při průměrné ceně cca 600 EUR za tunu tedy letová hodina stojí cca 1500 EUR což je nějakých 40 tisíc. Nicméně záleží na celkovém nákladu... Další docela zajímavou částku tvoří třeba poplatky za řízení letového provozu, platí se v "jednotkách" jednak za délku letu nad daným územím (délka v km/100 = počet jednotek) plus poplatek za velikost letadla, pro 737 je to asi 1,3 jednotky. Každá země má cenu jednotky jinou. V čr je to zhruba 44EUR, v německu či francii přes 60. Vzhledem k cestovní rychlosti není problém zaplatit za řízení letového provozu skoro to samé co za palivo...

0/0
31.7.2009 23:23

sirc

Re: asi takhle ...

Takže se na těch 100k za hodinu letu stejně nějak dostaneš.

0/0
1.8.2009 2:02

hovori.cml.hovori.cml

no s CSA sem nikdy neletel

pac vzdy letenky s frantikama, nemcema ci italama vysli podstatne levnejsi ale proti low cost aerolinkam nic nemam ;-D jenom mozna to, ze kdyz sem letel s cestovkou tedy ve vysledku s low cost byla to vzdy cesta +/- par hodin stravenych na letisti :-)))) 

0/0
31.7.2009 15:57

Fluffin

Re: no s CSA sem nikdy neletel

Jen jestli to nebyla "low cost" cestovka ;-D

0/0
31.7.2009 15:59

hovori.cml.hovori.cml

Re: no s CSA sem nikdy neletel

to nevim ;-D nicmene co mas proti low cestovkam ?

0/0
31.7.2009 16:03

Fluffin

Re: no s CSA sem nikdy neletel

vůbec nic, jen vtip :-) Třeba Tomi Tour byl fajn ;-)  Ovšem, já jsem např. s Easyjet nikdy žádné zpoždění neměla....

0/0
31.7.2009 16:06

pichulka

Re: no s CSA sem nikdy neletel

No, jestli ten podvodny Tomi Tour byl fajn, tak se picnu. Byli to nejvetsi podvodnici vsech dob, meli nesmlouvane ty nejhorsi hotely daleko od more s nejhorsim jidlem a personalem a pritom to vydavali za bajecnou dovolenou.

Akorat na turistech rejzovali, sycaci jedni teplí.

0/0
31.7.2009 17:14

Fluffin

Re: no s CSA sem nikdy neletel

ale vždyť to byla ironie ;-D

0/0
31.7.2009 21:58

Dawid1

Autor to má trochu pomotaný

Překlenovací úvěr poskytne firma Chain Box Technology Ltd ze !!skotského Walesu!! Dost dobrý

0/0
31.7.2009 15:55

hovori.cml.hovori.cml

Re: Autor to má trochu pomotaný

stouro ;-D je to za kanalem ? je ! tok vo co gou ? ;-D

0/0
31.7.2009 15:59

klyžon

Re: Autor to má trochu pomotaný

;-D ... jojo, skotskej Wales je fajn. Ale nebuď te úzkoprsý, novinář chtěl jistě říct "z irského Aucklandu".

0/0
31.7.2009 16:00

gslater

Re: Autor to má trochu pomotaný

Tak jsem si rikal to je nejak divne. :-(

To je ale jak jsem napsal na moje registrace na obcanku - misto narozeni: Douglas, Isle of Man.  Oni tam ale stejne dali Anglie.  Sralo me.;-€  Tak jsem se stizoval ze nenarodil jsem v anglii, ale na Ostrov Man.  Tak tam dali Velky Britanii a Severni Irsko.  No, aspon neco. :-/

0/0
31.7.2009 16:02

klyžon

Re: Autor to má trochu pomotaný

... sožé? :-)

0/0
31.7.2009 16:05

Fluffin

Re: Autor to má trochu pomotaný

Pod co tedy patří Isle of Man? :-) Myslela jsem, že pod Anglii...

0/0
31.7.2009 16:08

gslater

Re: Autor to má trochu pomotaný

Ne, pod Velka Britanii.  Ma ale vlastny vlada a nepatri to do EU.

http://en.wikipedia.org/wiki/Isle_of_Man

0/0
31.7.2009 16:10

letecmig

Re: Autor to má trochu pomotaný

Ostrov Man nepatri "pod Velkou britanii". Neni soucasti Velke Britanie, a je to vlastne samostatny stat.

Oficialne se status jmenuje "Crown Dependency"- t.j. podleha formalne pouze kralovne... takze vlastne by se dalo rici ze je s UK spojen stejnym zpusobem jako Kanada nebo Australie.

Prakticky ale ostrov Man prenechal UK mnohe pravomoci(obrana, mena etc.), a UK zase prideluje obcanum ManuI sve obcanstvi(i kdyz maji zvlastni pasy, jine nez Britove!)

Takze protoze Isle of Man je vlastne nezavisly stat, nenoi soucasti VB a proto ani ne EU

0/0
31.7.2009 16:58

letecmig

Re: Autor to má trochu pomotaný

A...vidim ze pri sve aroganci poucuju domorodce :-)

0/0
31.7.2009 17:01

gslater

Re: Autor to má trochu pomotaný

Ani ne, jen jsem jinak neumel to vysvetlovat.  Jelikoz mam pas United Kingdom, ale presto jsem narodil na Ostrov man.  :-)

0/0
31.7.2009 20:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.