Diskuze

České hotely mají nejhorší sezónu za deset let

Českým hotelům v době finanční krize výrazně ubylo hostů ze zahraničí. Tržby hotelů na jeden pokoj letos meziročně klesly o 20 až 35 procent. Nejhůře je na tom Praha. Do Čech jezdí hlavně méně Němců, Angličanů, Irů, Nizozemců, Japonců, Američanů, Španělů a Brazilců. Menší návštěvnost donutila hoteliéry zlevnit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VM

vydra mořská

3. 8. 2009 10:07
hotely

Hotely v Praze nejsou v porovnání s Evropou drahé, problém je spíš v tom, že je nutné si vždy odečíst jednu hvězdičku a teprve pak se člověk dostane na tu správnou úroveň. Turista, který se tu ubytuje ve 4* hotelu se často nestačí divit. Lidé na recepci jsou většinou velmi nepříjemní a pokud pokud jste nedorazili v drahém obleku a s kufříkem, nejste pro ně ten perspektivní klient. To ať se pak nediví, že mají špatnou sezónu.

0 0
možnosti
SP

kiv

3. 8. 2009 10:16
Re: hotely

Jinde po Evropě v metropolích to není lepší ... :-/ 4* v Paříži tak na úrovni lepšího hostelu, v recepci alžířan co neukvákne  anglicky ani dobrý den, resp. jak na koho  ...

Myslím, že v těhle turist parametrech (vyjma taxi, samozřejmě;-( ) je Praha  s ostatními evropskými městy plně konkureceschopná :-)

0 0
možnosti
P

pepe1212

2. 8. 2009 22:05
super, chystam sa do Prahy, tak

dufam, ze trosku zlacnia. Ak nie nevadi, ale potom nech sa necuduju, ze krachnu. ked su nenazrani.

0 0
možnosti

GUHU

2. 8. 2009 23:27
Re: super, chystam sa do Prahy, tak

neboj, ubytovny pro turisty z východu ceny nešponují

0 0
možnosti
RS

rudastraka

2. 8. 2009 21:48
HDP a praha

jestlize turistika v pze dela 25% prazskyho HDP a v cele CR turistika dela 4%HDP

znamena to, ze kdyby se veskery HDP v cestovniho ruchu vytvoril jen v pze, pha by se  na celkovem HDP CR podilela 16%

jestlize se v pze vytvori polovina HDP (realny odhad) v cestovnim ruchu z cele CR, pha se na celkovem HDP CR podili pouhymi 8%

vzhledem k tomu, ze v pze bydli cca 1.5mil lidi (15% obyvatel CR), pha je hluboko pod republikovym prumerem v HDP na hlavu

0 0
možnosti
MV

Mr.Kef

2. 8. 2009 21:57
Re: HDP a praha

Asi nejsem nejbystřejší, ale tento váš příspěvek jsem nepochopil. Zkuste hodit způsob, jak jste k těm číslům přišel a z čeho jste odvodil celkové HDP a jeho spojení s turismem.

0 0
možnosti
JS

donotcrosss

2. 8. 2009 21:35
Většina hotelu je pronajímána

musíte si taky uvědomit, že cenu dvoulůžkového pokoje ovlivnuje i cena nájemného, která není nějak extra nízká. To je další problém že hodně hotelu je pouze v pronájmu a neprovozují je vlastníci jinak by byla ta cena určitě nižší

0 0
možnosti
JK

Majkyho_pupik

2. 8. 2009 21:43
Re: Většina hotelu je pronajímána

sice mate pravdu ze je mnoho hotelu v Praze v pronajmu, ale souvislost s cenou za ubytovani je nulova. pokoje se prodavaji za tolik, za kolik je zakaznici koupi a jestli je hotel v pronajmu nebo ne je zcela jiste nezajima

0 0
možnosti
FU

molekulární veverka

2. 8. 2009 21:11
!

Taky jste si všimli, jak je tady draho? Mně připadá, že se na ČR hojí všichni dovozci... Já kromě potravin a energií už všechno nakupuju v zahraničí přes aukční síně!!

0 0
možnosti
MV

Mr.Kef

2. 8. 2009 21:24
Re: !

Řekl bych, že je tu přiměřeně. Jistě, při absolutních přepočtech je tu spoustu věcí nehorázně drahých. Ale nezapomeňte, že náš trh je celkem malý a vybudovat distribuční kanál je podobně nákladné jako kdekoliv jinde, jen s tím rozdílem, že je to dejme tomu pro 1/5 lidí.

Aukce jsou fajn, ale má to i svoje mouchy. Musíte brát věci, které mají mezinárodní záruku, aby jste se neopupínkoval z plateb za dopravu, když se něco pošpatní. Navíc, záruka toho, že to dojde a bude vše tak jak má, není také 100%.

0 0
možnosti
KC

Kevin Costner

2. 8. 2009 20:08
hotel

Jednou jsem přijel do hotelu v Č. Budějovicích, 3 hvězdičky, nic extra. Chtěl jsem se ubytovat na 4 dny a měl jsem tam rezervaci. Po příjezdu mi sdělili, že jim přijeli němci a tak mou rezervaci (jeden dvoulůžák) prostě zrušili a ubytovali je. Co jsem jim řekl, si asi za rámeček nedali... Nakonec jsem se ubytoval na nějakém privátě, ale dodnes jsem nepochopil, jak si vůbec mohli dovolit něco takového udělat..

V Praze se tomu ani nedivím, hotely tu jsou ultra-předražené, dokonce i ve Vídni je hotel levnější než v Praze...

0 0
možnosti
H

hovori.cml.hovori.cml

2. 8. 2009 20:33
Re: hotel

naprosto stejna zkusenost, tak at si ted hotelieri placou  .....

0 0
možnosti
EC

AKSAMIT

2. 8. 2009 19:54
jen houst,

cele roky si nevazili ceskych hostu,tak at si to ted sezerou..R^

0 0
možnosti
C

crazymaisie

2. 8. 2009 19:12
zakaznik v cz = ne-pan

souhlasim s Mr.Kef. Navic, nejenom v Praze, ale celkove v Cechach vladne nazor, ze prodejce je pan a zakaznik at jen drzi h...,  Clovek se nikoho nedovola, protoze vsichni drzi pospolu a jde jim jen o jednoduse nabyte (ne vzdy vydelane) prachy. Stydim se za ten nas cesky narod, ziji v cizine a jsem tu rada, protoze tady je zakaznik pan a sluzby ? to je nesrovnatelne. Byvala jsem pysna na vsechno ceske a Cesko, ale behem let je to spise horsi a horsi nez lepsi.

0 0
možnosti
MV

Mr.Kef

2. 8. 2009 18:03
trhu to jen prospěje

Přežijou nejlepší a nejsilnější. Se službami v Čechách je vůbec potíž. Tolik nabubřelosti a protivenství se jinde moc nevidí. Mám pocit, že se vracíme do socialismu. Najít hospodu nebo hotel kde to funguje jak má je dneska fuška. Buď nejde televize nebo internet nebo je poškozená sprcha. Hospody zase mají mizerná a nekvalitní jídla, když si člověk stěžuje, tak tolik grimas a otrávenosti jen těžko někde uvidí.

Nemluvím o hotelích  kde stojí noc 100 EUR a večeře pro 4 to samé.

Ale to je drahé i pro normálního člověka ze západu.

0 0
možnosti
JN

namestii

2. 8. 2009 18:36
Re: trhu to jen prospěje

Položil jste vedle sebe 2 extrémy - ***** a *

0 0
možnosti
K

kocynder

2. 8. 2009 17:58
Hotely drahší jak Londýně

ale hoteliér při placení daní chudák nevydělal,tudíž nemá na daně.....nebo podnikatel atd.

0 0
možnosti