Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ekonomika USA se staví na nohy, mohou to ale být jen falešné naděje

Konec recese se blíží. Alespoň v USA a takzvaně papírově. Podle ekonomů se největší světová ekonomika otáčí zpět do růstu právě teď, nejpozději by se měl růst amerického HDP potvrdit na konci roku. Svět se tak pomalu začíná zelenat pod výhonky lepších ekonomických zpráv. Objevují se ale také názory, že jsou to všechno jen falešné naděje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Montaigne

Ekonomika USA se staví na nohy a nebo taky ne

děkuji vám odbornou předpověď, anál itici z VůlstrýtuR^:-P

0/0
4.8.2009 21:23

Mytom

Pěkný článek

Musím říct, že se mi tento článek líbil. Jednoduché shrnutí a zamyšlení se nad současnými tendencemi. A konečně někdo alespoň trochu naznačil, jak to s Čínou skutečně je. R^

0/0
4.8.2009 14:46

blastula

USA jsou v riti, ne že se staví na nohy

jen se jim nechce to říct nahlas.Celá ekonomika dnešní doby je špatně pstavená.

0/0
4.8.2009 13:24

hrudna

Re: USA jsou v riti, ne že se staví na nohy

Přesně tak!!! Nechápu, jak by se mohly z takovýho průseru tak rychle dostat. Ale přesně tak krize i vznikla... tvrdili, jak je vše ok, nic se neděje, ale jednoho dne bublina praskla... a teď je to zase v opačném gardu,... tvrdí, jak už je vše v poho, ale vlastne se nic nezměnilo... nezamněstnanost roste, firmy a banky nadále krachují.... je to zase jen ten americkej opitmismus!!! Jen prostě nenazývají věci správnými jmény...

0/0
4.8.2009 13:39

hrudna

Re: USA jsou v riti, ne že se staví na nohy

Ve skutečnosti by měli být ještě více v troskách... svoji ekonomiku extrémně zadlužili, nasypali téměř bilion dolarů do ekonomiky,... ty dluhy už nikdy nikdo nesplatí, ale je to Amerika, takže se bude tvrdit, že je vše ok a jede se dál!!! Přesně kvůli tomu krize vznikla...

0/0
4.8.2009 13:42

romsky aktivista

Re: USA jsou v riti, ne že se staví na nohy

to je ale dobre, ze spatne firmy krachuji R^

0/0
4.8.2009 14:32

MrViki

Re: USA jsou v riti, ne že se staví na nohy

Myslím, že nemáte pravdu. Krize je za námi a před námi tak 20 let blahobytu a pak se uvidí.

0/0
4.8.2009 14:31

euroedmus

Skutečná krize teprve přijde

Ještě jsme neviděli konec krize a to i přes fakt, že všichni mluví o

„zelených výhoncích“. Růst trhů není způsoben ničím jiným, než

nadměrnou likviditou, dodávanou na trh centrálními bankami, uvedl v

rozhovoru pro CNBC známý švýcarský investor Marc Faber.

0/0
4.8.2009 13:06

Jimmy888

Re: Skutečná krize teprve přijde

Jo Faber, ale taky dodal ze to poroste jeste rok, mozna i rok a pul a ze velka krize prijde za 5 let nebo az za 10 let. Tedy jinymi slovy dal uzasne presnou predpoved, kde se kryje pro vsechny mozne pripady a az se neco stane bude zase hulakat "no nerikal jsem to?" :-/

0/0
4.8.2009 15:55

mk.charlie

Tak ty zelené výhonky vyhulíme a všude bude plno

světýlek.;-D A je po krizi.

0/0
4.8.2009 12:09

lzidnes

jsou to naprost falešné naděje

Kolaps nás teprve čeká!

0/0
4.8.2009 11:42

YaTaky

Experti nam to povi.;o)

Vedi prd. Predpovedi o nicem. Tak hadat muze kazdy.8-o

0/0
4.8.2009 10:11

Viper1

Re: Experti nam to povi.;o)

On je za toto někdo královsky platí, takže to asi umí. Kdyby to neuměli, nevydělají si. Nebo si myslíš, že jim banky dávají peníze jen tak? ;-D

0/0
4.8.2009 10:21

Registr9

Re: Experti nam to povi.;o)

Ano, věštit umí. Zkušenosti z posledního roku, roku a půl mi spíše říkají, že jde ve většině případů pouze o věštění z kčišťálové koule. Pravda, sem tam se při tom i trefí. Když to budu trochu parafrázovat, tak i předpovědi počasí bývají úspěšnější :)

Pokud jsou banky schopny dávat velmi rizikové úvěry, jsou schopny platit i tyto věštce ;)

0/0
4.8.2009 10:26

Viper1

Re: Experti nam to povi.;o)

No nevím, podle mě to asi musí umět. Otázkou je co a proč pouštějí na veřejnost. Jinak předpověd počasí zrovna úspěšná není, tam si myslím, že vyhazujeme zbytečné peníze.

0/0
4.8.2009 10:30

Registr9

Re: Experti nam to povi.;o)

Stašil jste za uvedený rok či dva sledovat jejich předpovědi a potom porovnávat s realitou ? Pokud ano, tak jistě víte, že jim to tak nějak moc nevycházelo. Pokud ne, tak zde píšete pouze o svých ničím nepodložených pocitech.

Ono tomu odpovídá i to, že jste srovnání s počasím asi nepochopil - jde právě o to, že stejně jako středně a dlouhodobé předvpovědi v počasí vycházejí poměrně málo, tak stejně tak málo (a spíš ještě méně) vycházejí ony "věštecké" předpovědi různých analyticků.

0/0
4.8.2009 10:35

Viper1

Re: Experti nam to povi.;o)

Zkuste si znovu přečíst můj předchozí příspěvek.

0/0
4.8.2009 10:39

Registr9

Re: Experti nam to povi.;o)

Já jsem ho samozřejmě četl, co jsem z něj podle vás nepochopil ?

0/0
4.8.2009 10:47

Viper1

Re: Experti nam to povi.;o)

Tak ještě jednou tu větu s tím pouštěním předpovědí na veřejnost....

0/0
4.8.2009 10:53

Registr9

Re: Experti nam to povi.;o)

Já jsem ji pochopil, v čem je problém ?

0/0
4.8.2009 10:54

Viper1

Re: Experti nam to povi.;o)

Asi nepochopil, soudě dle následného příspěvku. No každopádně hezký den.

0/0
4.8.2009 10:57

blecha1

Re: Experti nam to povi.;o)

;-D mýlíš se, oni nepouštějí na veřejnost jen něco a pravdu cpou jiným, oni to opravdu neví, až na pár vzácných výjimek. jako analytik se může živit každý, jejich základním krédem je vydávat co nejvíc předpovědí, bo je vyšší pst, že se trefí a tady pak naskočí psychologie, lidi zapomínají špatné odhady a o to víc si pamatují ty dobré. někteří vydávají předpovědi dobré pro jejich skutečné plátce, viz USA TV a předpovědi "analytiků" o růstu konkrétních akcií atd. je to tvrdej byznys. Nevím kde žiješ. ;-D

0/0
4.8.2009 11:05

JSA

Re: Experti nam to povi.;o)

Tedy pokud jsi to nemyslel v nadsázce, tak seš pěknej trouba :)

0/0
4.8.2009 17:13

experience

Re: Experti nam to povi.;o)

Otázka je, jestli ti, které vidíme a slyšíme, jsou něco víc než mediální figurky. V rozhodování bank a velkých podniků hrají roli jiné věci než jejich tisíckrát neosvědčené teorie.

0/0
4.8.2009 12:08

Marný

Marné naděje

Dluh USA a hlavně cenné papíry v držení bank na různé SWAP a futures a jiné operace je nesplatitelný!!! Proto současná vyjádření různých činitelů jsou stejně pravdivá jako prohlášení Zápotockého před měnovou reformou. Nebo Zimbawský dolar - náš moderní finanční vzor? Zatím to podle výkonu rotaček tak vypadá Rv

0/0
4.8.2009 10:06

Viper1

Re: Marné naděje

Máš nějaké argumenty, čísla atd? Takovéto výkřiky mám nejraději...Rv

0/0
4.8.2009 10:10

LiveWithOutFear!

Re: Marné naděje

http://www.brillig.com/debt_clock/

0/0
4.8.2009 10:25

Viper1

Re: Marné naděje

Absolutní čísla jsou pěkná, ale co srovnání s ostatními státy?

0/0
4.8.2009 10:31

Registr9

Re: Marné naděje

Tak je sem dejte, nic vám v tom nebrání a my je určitě přivítáme.

0/0
4.8.2009 10:39

Viper1

Re: Marné naděje

Myslím, že důkazní břemeno aktuálně leží na autorovi původního výkřiku.

0/0
4.8.2009 10:40

Registr9

Re: Marné naděje

Zde je diskuze, ne soud. Stejně jako autor příspěvku může své tvrzení doložit, můžete to udělat i vy, když to tvrzení rozporujete.

0/0
4.8.2009 10:50

LiveWithOutFear!

Re: Marné naděje

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2079rank.html

tak to je ode mne opravdu uz vse,tady je to srovnaní.

0/0
4.8.2009 10:44

Registr9

Re: Marné naděje

Tam je problém, že údaje jsou poměrně staré. Například u USA z června 2007. Problém je tedy v tom, že onen dluh je nyní již výrazně vyšší. Přesné číslo bohužel neznám, zatím jsem ho nepotřeboval hledat. Pro přispěvatele vipera to ale možná udělám, případně také jednou něco doloží možná sám :)

0/0
4.8.2009 10:53

LiveWithOutFear!

Re: Marné naděje

presne tak,to cislo u USA je velice "mirumilovne" diky roku 2007.opravdu by me zajimalo jak to je k dnesku v probihajici krizi,ale to uz se me oporavdu hledat nechce. :-P

0/0
4.8.2009 11:01

Viper1

Re: Marné naděje

Absolutní čísla bez přepočtu na hlavu, zkuste to znovu a lépe. Nebo ne, to je mi jedno. Hezký zbytek dne.

0/0
4.8.2009 10:57

letecmig

Re: Marné naděje

Absolutni cisla dluhu nejsou meritkem niceho! Jedine relevantni je pomer dluh/HDP (tedy vztazeno k velikosti ekonomiky)

Priklad:

Pan A ma dluh 1 milion Kc, mesicni plat 100 tis. kc hrubeho,

Pan B ma dluh pul milionu Kc, mesicni plat 25 tis. hrubeho.

Kdo ma vetsi dluh? Pan A.   Kdo je realne "vic zadluzen"? Samozrejme pan B, i kdyz ma dluh polovicni.

0/0
4.8.2009 11:53

Registr9

Re: Marné naděje

Jakým způsobem se státní dluh (tedy peníze, které si stát půjčí), promítnou do HDP (příjmu) ?

0/0
4.8.2009 12:14

rafton

Re: Marné naděje

Na Idnesu jich najdeš hodně, stačí jen číst.

0/0
4.8.2009 10:26

Viper1

Re: Marné naděje

Čtu a zjišťuju, že USA jsou na tom stále lépe než např. Itálie nebo Německo.

0/0
4.8.2009 10:31

rafton

Re: Marné naděje

Lépe neznamená dobře.

Navíc neustále se zvyšuje tlak na obchodování s ropou měnou nezávislé na dolaru (a věřím, že je to tak i v jiných komoditách, s těmi ale nemám zkušenosti). Což by byla pro USA rána z milosti.

0/0
4.8.2009 10:44

Registr9

Re: Marné naděje

Tento graf je také zajímavý. Předpokládám ale, že ho znáte.

http://www.brillig.com/debt_clock/history.gif

0/0
4.8.2009 10:28

Viper1

Re: Marné naděje

Nicneříkající...

0/0
4.8.2009 10:33

Registr9

Re: Marné naděje

:)) Takže graf ukazující šílený nárust zadlužení USA je nic neříkající ?

Víte, že roste ještě strměji, než zadlužení naší republiky ? To je také nic neříkající ?

0/0
4.8.2009 10:37

Viper1

Re: Marné naděje

Jistě, že to nic nevypovídá. K takovému grafu je třeba dodat graf růstu HDP, inflace a například i srovnání s jinými státy světa. Takto samo o sobě to neříká vůbec nic.

0/0
4.8.2009 10:41

Registr9

Re: Marné naděje

1. Ostatní údaje jste zajisté schopen si dohledat, třeba ten o HDP je uveden i v článku ;)

2. Srovnání s jinými státy tak podstatné není, zde se v tomto případě bavíme o USA

3. Uvedený graf ukazuje, jak šílením tempem roste dluh. A to je ukazatel říkající mnoho. Pokud to nejste schopen pochopit, je to pouze váš problém.

4. Umíte regovat pouze slovy "neříká nic, neříkající", nebo můžete doložit nějaké vlastní myšlenky, odkazy nebo něco podobného ?

0/0
4.8.2009 10:46

Viper1

Re: Marné naděje

Je horší růst dluhu za 100 let o 100% při nulové inflaci nebo při 100% inflaci? A je to potom ještě růst dluhu nebo roste jen absolutně, ale relativně může i klesat? Toto jsou důležité body úvahy a ne absolutní číslo, které je samo o sobě o ničem. Ale Vy jste tady evidentně kvůli křiku a ne kvůli rozumné diskusi, takže já "odcházím", neboť mne jen zdržujete. Hezký den.

0/0
4.8.2009 10:56

Registr9

Re: Marné naděje

Jedinou vaší reakcí na této diskuje je pouze to, že na každý jiný příspěvek reagujete tím, že je to výkřik, nevypovídající, nic neříkající atd. Letmo jsem si vás všiml i na jiných diskuzích, kde se chováte stejně. Takže jsem si chtěl ověřit, zda je to pouze náhoda nebo ne. A zjistil jsem, že opravdu nic jiného neumíte - nikdy nikde žádný argument. Nikde žádné dání si informací do souvislostí, sem tam jenom narážka na nějakou poučku působící na mě tak, jakoby byla narychlo někde přečtena. To je vše, co jsem o vás na diskuzích zaregistroval. Vaše poslední věta (nemyslím přádní hezkého dne) o tom také vypovídá. Čiší z ní arogance, namyšlenost .. Máte pravdu, nebudeme se vzájemně zbytečně zdržovat, neboť vaše přispěvky mají nulovou informační hodnotu  a stejný je i jejich přínos.

0/0
4.8.2009 11:14

Viper1

Re: Marné naděje

Lžete, pane. Proč?

0/0
4.8.2009 12:23

ktv

Re: Marné naděje

proboha clovece prestante se uz ztrapnovat. Kazdy kdo mel aspon jeden semestr ekonomie vi, ze nominalni hodnota statniho dluhu nerika ale vubec nic. Kdyz bude nase republika dluzit 11.5bil dolaru tak je naprosto vyrizena. na druhou stranu kdyz bude USA dluzit 1bil Kc tak to je naproste nic. Dulezity je jenom pomer k hdp a ten je u nas 30% coz je hluboko pod maastrichtskym kriteriem 60% a v usa je to 70% (v japonsku napr 200%).

Takze vas graf ukazuje jak silenym tempem roste NOMINALNI dluh - to ale opravdu nerika bez dalsich (dolozenych) informaci vubec nic. radeji dodejte graf jak rychle roste pomer dluh/HDP - rovnez roste ale neni to tak dramaticky rust (v USA data za posledni roky: 2002-59.49%, 2003-61.89%, 2004-63.14%, 2005-63.86%, 2006-64.55%, 2007-65.24%, 2008-70.00%)

0/0
4.8.2009 11:10

Registr9

Re: Marné naděje

Všiml jste si, jak toto vlákno vzniknulo ? Původní přispěvatel uvedl problémy v USA, další reagoval, že je to nic neříkající. Byly předloženy odkazy (i ten můj o růstu zadlužení) a opět reakce, že je to nicneříkající ...

Ekonomii jsem nestudoval (na to je tady spousta jiných expertů, kteří chrlí jednu předpověť za druhou a citují jednu poučku za druhou), ale vím, že každý údaj či informace má nějakou hodnotu. Růst dluhu je jednou z informací, která říká, jakým způsobem a jak rychle se daný stát zadlužuje. Pokud to vy a ten druhý diskutér berete jako nic neříkající informace, inu dobře.

Je zajímavé, že ke stejnému ukazateli za ČR se zde podobní diskutéři vyjadřují zcela jinak - růst státního dluhu ČR je katastrofa, jak je možné, že roste takovým tempem i v době růstu, atd. Tak se mi zdá, že co stát (či politika či co) to jiný úhel pohledu na věc. O viperovi1 toto vím. Vás jsem si na diskuzích nevšiml, nevím tedy, zda to platí i na vás. Pokud ne, nevztahujte to na sebe.

0/0
4.8.2009 11:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.