- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
v oblasti, kde dodnes žijí Lužičtí Srbové, Velice doporučuji k návštěvě, je to kousek od české hranice. http://www.luzice.eu Jinak tyto vagóny na tehdejší dobu patřili k tomu nejlepšímu a do jisté míry i dnes jsou lepší než je průměr ČD, jen by potřebovali klimatizaci...
To vidím poprvě, že u nás se používají vagony z NDR.
A dodnes patří k tomu lepšímu, co po našich kolejích jezdí.
jímž se ovšem řadíme po bok zemí, jako je Rumunsko. Kam se poděl ten náš ekonomický zázrak, když nemáme ani na 100 nových rychlíkových vagonů? Kupují si na vedení ČD také ojetá auta?
Myslím že to nebude ani tak kvůli ceně jako spíš kvůli dodacím termínům. Jakékoli nové vagony by se začaly dodávat nejdřív tak za dva roky, kdežto ty "ojetiny" mohou přijet klidně hned po uzavření VŘ a podpisu smlouvy. A i tak to bude tak čtvrt hodiny po dvanácté...
Když už dali jako ilustrační foto ešus...docela schvaluji nápad s nasazením ešusů do rychlíku Olše. Ešus je sice příměstská jednotka, ale jen proto, že tak někdo chytrý a dobře placený pravil. Koneckonců, pokud je mi známo, Rumuni kdysi koupili pár motorových (příměstských) jednotek Desiro a provozovali je doma jako rychlíky. Osobně dávám před (po)city přednost pohodlí a ešus celkem vyhovuje. Zřejmě první dobrý nápad, který někdo na generálním ředitelství drah omylem dostal. I když jsem slyšel, že i kritiků bylo neúrekom, ale to už tak nějak patří k věci.
http://www.zelpage.cz/clanky/vyzkouseli-jsme-cityelefant-na-dalkove-trase
Jde o to, ze tyhle trainiky jsou zkonstruovany a uzpusobeny na lokalni provozy, tj. caste zastavky (rozjizdeni / brzdeni / dvere / spotreba / vymena cestujicich / aerodinamika aj.); pro delsi trasy by se asi nechal upravit a pak by nesl jmeno intercity elephant nebo district elephant...
tak když už se smířím s tím, že to budou ojetiny, tak mě přesto irituje, že zas budou jezdit jen s Inter a Eurocity. Holt my, kteří jezdíme klasickým rychlíkem, z toho zase budeme mít prdlajs. U nás na Ústecku jezdí hrozné vlaky, ČD kupují nové jen pro Prahu, Ostravu a Brno. V Ústí neuvidíte City Elefant, v Praze jich je hodně. Nejsem zrovna rozmazlenej, ale kvalita lokálních rychlíků je otřesná. No nic, koupil jsem si auto, takže mám jasno jak se budu do Prahy dopravovat.
sorry, ale v usti, chomutove apod. nasadit nove vlaky? to by sly behem par mesicu do srotu...
I kdyby se tu psalo, že na každé lokálce bude jezdit nové pozlacené vozidlo, tak tupé české stádo si bude neustále stěžovat!!
Hele lidi to máte nějakej komplex z těch, co si můžou nebo chtějí vozit zadek v autě? Máte tady s tím někdo problém? Já taky jezdím autem a vlak používám průměrně jendou za 18 měsíců..je to takovej Adventure trip..když mám dovolenou..třeba. Naposledy sem jel lokálkou...pravda za naprosto směšnou cenu...je mi jasný, že bez dotací by tam nejezdilo nic..Vagon byl tak 40 let starej..ale byla to sranda..byl čistej, okna dokonce šla otevřít a jel na čas. Jedinej edvenčr se konal při nastupování, kdy běham nastupování začal fíra se soupravou couvat..a couval několik metrů..a jen náhodou nikoho nezranil. Nenadávám nikomu do socek..ale nevím proč se tu tolik lidí naváží do automobilové dopravy. Ty vaše vlaky jsou dotované z veřejných rozpočtů a ty se plní i z daní, co platím za kžde nádrže benzínu nebo čehokoli co utratím za auto...Tak vychladněte. Užívejte si city slon a reginova a jiný exkluzivní vozidla na olejích a buďte zdráví...
Lidé v autech mi vadí, protože musím dýchat zplodiny z motoru.
Klidne by je mohli nahradit soukromi prepravci
se už jakš-takš snést dají, ale za to lokálky, to je nebetyčnej hnůj, na ty by se hlavně měli zaměřit. A jezdí jima i hodně moc zahraničních turistů, možná i víc, než těma dálkovýma, pokud jim jde o tohle...