Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejohroženější profese v ČSA jsou piloti a letušky, odejde až čtvrtina

Kolem chystaného propouštění v Českých aeroliniích začíná být hodně horko. Především mezi piloty a stevardkami. Právě těch by se mělo chystané zeštíhlení týkat nejvíce. Vyplývá to z dopisu, který ČSA poslaly Úřadu práce pro Prahu 6 a který má MF DNES k dispozici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nejchytrejsi

kdo bude zlobit..

..ten pujde litat primou linku djibuty - agadir , http://www.youtube.com/watch?v=Ogb69OBceRI

0/0
26.8.2009 13:16

tramontan

platy

Pouze privatizace a vstup soukromeho investora ukaze jake jsou "racionalni" trzni platy zamestnancu manazeru a zamestnancu pilotu. Mam takovy pocit, ze platy pilotu pujdou spis dolu. Platy schopneho managementu (pokud se takovy najde), ktery dokaze firmu dobre vest, a ktere budou postavene na vykonech firmy pujdou pujdou spise nahoru. Prece jen podivejme na spolecnoti, ktere funguji na trznim principu (Travel Service), jehoz majitel Unimex je v soucasne dobe jediny realny zajemce o koupy CSA. Platy pilotu zde jsou urcite v jinych radech.

Nechci zpochybnovat naroky kladene na piloty a jejich vzdelani, ale prece jen pilot je clovek, ktery je placen za to, ze bezpecne dopravi letadlo z bodu A do bodu B dle standardizovanych postupu. Bezpochyb to vyzaduje rozsahle technicke znalosti a nemalou investici do vyskoleni. Nicmene s trochou nadsazky lze rici, ze se jedna o stejne kreativni a podobne prinosnou praci jako ridit autobus:)

0/0
20.8.2009 0:36

zoufalec1

Re: platy

souhlas

0/0
21.8.2009 11:45

oracle29

Re: platy

R^;-D

0/0
25.9.2009 20:42

Montaigne

piloti a letušky

nejsou jediní, kteří letí!:-P

0/0
17.8.2009 20:22

myrdazryby1

p0srany odbory

tak dlouho to odborari sponovali, az pujdou do prcic. Kdyby nechali piloty letat za individualne domluvene penize, tak je to o uplne jinych cislech. Mam ATPL frozen, navic svoji vlastni Cessnu 172 IFR, na ktere mam naletano (nikoliv natoceno v hangaru) jako PIC pres 1300 hodin po cele Evrope a klidne bych si zaplatil i typovku na bulika nebo a320 a urcite bych nekricel, ze musim mit 200litru mesicne. Dejte mi zaklad 50.000 a zbytek v zavislosti na odletanych hodinach a vykonnosti firmy a jdu k nim jako FO kdykoliv. Vas Stavkokaz :-P

0/0
17.8.2009 14:45

nejchytrejsi

Re: p0srany odbory

platit budes lumpe, to by se libilo litat za nase prachy...hele, je to vubec jeste naka zabava litat jako dopravni pilot ? me to prijde ze se furt na neco ceka, spis nez lita...

0/0
26.8.2009 12:55

Sagita

černá díra na peníze ČSA,

neschopní lemplové manageři královsky přepláceni, inu státní podnik!

0/0
17.8.2009 12:22

tolan

Tady pomůže jenom Tvrdík s komsomolcem Zaorálkem

0/0
17.8.2009 10:09

1gomez

Mr Slinty Lašák MBA

udělal velký TURNOVER ;-D;-D z KB ho po privatizaci vyhodili, PPF ho vyhodila a on zas někam vleze a bude dělat manažéééra ;-D

0/0
17.8.2009 9:04

jazykozpytus

Re: Mr Slinty Lašák MBA

Lasaka se nezastavam, ale rika se TURN-AROUND, ne turnover.

0/0
17.8.2009 13:49

mira dusin

Topolánek hochům z JaT v Toskánsku slíbil,

že cenu ČSA jim srazí na minimum a tak Lašák dostal befel prodat aerolinky bez pilotů,ale s plnýma kancelářemaRv;-(

0/0
17.8.2009 8:21

oracle29

Re: Topolánek hochům z JaT v Toskánsku slíbil,

Ty seš vool - Krizový management to tam vyčistí. A skoro zaručeně poletěj (naposledy) ty s nevyššími platy. http://www.youtube.com/watch?v=bAqcomb_aN0

Jiná cesta pro firmu s takovým výsledkem neexistuje.

0/0
25.9.2009 20:46

Hanyz01

kdepak ČSA...

Tahle firma má tak nehoráznou smůlu na vedení, až mám nutkavý pocit, že to nebude náhoda. Udělat navíc to, že propustím piloty, namísto úředníků na základě toho, že piloty v krizi údajně nepotřebuji (úředníky snad ano?!?) - vycvičit pilota trvá léta a je to investice, ale to si asi TOP management neuvědomuje (nebo schválně ještě více snižují cenu firmy???).

0/0
17.8.2009 7:39

grimosa

Re: kdepak ČSA...

vycvičit pilota trvá léta, dnes je situace ale taková, že si výcvik z velké většiny hradí zájemci sami (většinou až po ATPL frozen).

No, i uredniky firma potrebuje, nebo chcete, aby pilot pote co se vrati z letu sel pocitat dane, zauctovavat faktury ci resit personalni zalezitosti? Kazdopadne, plat urednika je treba 25000 zatimco plat pilota 140000, bylo by podle vas ekonomicke platit takto drahe lidi, kdyz pro ne firma nedokaze najit vyuziti???

0/0
17.8.2009 8:27

Hanyz01

Re: kdepak ČSA...

No od levelu, který uvádíte, je do kokpitu boeingu nebo airbusu u renomované letecké společnosti ještě sakra daleko:-).

Úředníky sice firma také potřebuje, ovšem pak mi vysvětlete,proč má odejít 25% pilotů a jen 15% úředníků - to moc o efektivitě procesů nesvědčí. Navíc pokud se počty cestujících začaly lehce zvedat nad úroveň minulého roku:-)

To, že klesá výnos na jednom pasažérovi se dalo čekat - ČSA byla poměrně drahá, ovšem je krize a tak i ona musela jít s cenami dolů - a právě proto, že je krize, tak to nepřineslo tak razantní nárůst přepravených osob (a logicky tím klesla i výnosnost z jednoho pasažéra, to je matematika pro první třídu).

Já bych se nerad dočkal toho, že jedna posádka bude muset letět bez povinného odpočinku s letadlem několikrát za sebou, jen aby se počet úředníků zachoval. Mimochodem, jestli znáte trochu víc strukturu ČSA, tak vás musí přímo bít do očí to hafo různých "takymanažerů", kterými se tahle firma pyšní - a tihle lidé neodchází - bohužel.

0/0
17.8.2009 8:33

grimosa

Re: kdepak ČSA...

z teoretickou zkouskou ATPL se muzete alespon uchazet o misto, pokud mate uz i typovku, jeste lip. Souhlasim, ze je to pouze minimum pro moznos ziskat praci.

Z temi uredniky to neni tak jednoduche, i kdyby firma neprovozovala zadne lety, tak je bude potrebovat (aniz byste mel jedineho pilota) na druhou stranu pokud firma bude rozsirovat pocet leteckych linek, bude pribirat pouze letajici personal a temer zadne uredniky. Nekdo proste to papirovani musi udelat a je jedno jestli je firma prosperujici nebo krachuje

0/0
17.8.2009 8:44

myskamiki

jojo

jako v Jiste pane ministre ;-D;-D Nemocnice hotova, nabrani lekari a urednici, ale na lecbu nejsou prachy, takze zadni pacienti. Ale nekdo to zuradovat musi ;-)

0/0
17.8.2009 9:02

S.T.A.L.K.E.R.

Re: jojo

;-D;-D;-D Jo, to byl super díl.... bohužel se ukazuje, že to nebyla ani tak sranda, jako smutná realita;-(;-(;-(

0/0
17.8.2009 9:05

grimosa

Re: jojo

bohuzel, je to tak

0/0
17.8.2009 9:26

(db)

Re: kdepak ČSA...

Jen tak mimochodem. Učivo základní školy s/z. :)

0/0
17.8.2009 21:28

Mr. Skin

Re: kdepak ČSA...

Proč má odejít 25% pilotů? Podívej se na počet letadel ČSA a počet pilotů. Pak ti dojde, že 20 pilotů na jedno letadlo je prostě moc.

0/0
17.8.2009 12:11

on_z

Matematika není žádná sranda

cca. 500 pilotů děleno cca. 50 ti letadly mi vychází spíše 10 pilotů na jedno letadlo;-).

0/0
17.8.2009 18:48

xaeris

Chtěli západní platy

Nic než trpké ovoce nenažranosti.Pokud se nepletu, tak před časem piloti stávkovali za měsíční mzdu cca 200.000,- Kč a argumentovali tím, že tak jsou placeni jejich kolegové na západ od nás.Jako kdyby tomu tak nebylo u každé profese.Tak teď můžou děkovat i sami sobě.

0/0
17.8.2009 7:30

grimosa

Re: Chtěli západní platy

vetsina zacinajicich pilotu si hradi velkou cast vycviku sama. Aby mohli uchazet se o misto u CSA a sednout na druhe sedadlo, tak musi investovat radove 1,5 mil. Kc! Dalsi veci je, jak dlouho budou tuto profesi vykonavat,uvedomte si, ze treba zdravotni pozadavky na pilota jsou nekde jinde nez na ucetniho, ci prodavace bod. Kdyz takovemu pilotu zjisti treba vysoky krevni tlak, tak je to konec jeho kariery.

0/0
17.8.2009 8:37

Rosomak

Re: Chtěli západní platy

Za dva roky tuto investici mají zpátky - a to mají splátku "jen" 70.000 Kč měsíčně.

Co statní lidi, kteří studují při zaměstnání? To také stojí peníze a i při ukončení těchto studií v drtivě většině nepřelezou plat 100.000 Kč...

Kromě toho piloti byli nedostatkové zboží, takže to byla dobrá investice.

Nyní je tu velký tlak pilotů z východu, ti jsou levní - létají v pohodě za půlku.

Tak proč je nebrat? Lidi ve fabrikách mají to samé, proč si to nemůžou vyzkoušet piloti?

0/0
17.8.2009 10:32

pjotrrr

Piloti

140 pilotů to je celkem dost. To se mi snad nechce ani věřit, že tam pracuje 560pilotů.8-o8-o8-o

0/0
17.8.2009 7:15

Hanyz01

Re: Piloti

Co je na tom divného - na každé letadlo dva piloti - ve skutečnosti spíš čtyři, nebo i více, protože i na krátkých tratích to funguje tak, že jedna posádka s letadlem přiletí a druhá odletí, zatímco první čerpá předpisy vyžadovaný odpočinek.

0/0
17.8.2009 7:37

Hanyz01

Doplnění:

Další piloti pak čerpají dovolenou, jsou na školeních, jsou nemocní atd.

0/0
17.8.2009 7:40

dívenka prostá

Re: Doplnění:

prostě socijalismusRv

0/0
17.8.2009 9:15

Mr. Skin

Re: Piloti

Jenže u ČSA je asi více než 10 pilotů na jedno letadlo.

0/0
17.8.2009 12:12

Mr. Skin

Re: Piloti

Abych to doplnil, ČSA disponuje 50 letadly, z toho samozřejmě je část na údržbě a opravách, takže v jeden den je v provotu tak maximálně 30 letadel. Takže těch pilotů na jedno letadlo je opravdu o mnoho více než 10.

0/0
17.8.2009 12:15

p266

Re: Piloti

Trochu od věci, ale srovnejte využití letounů s lowcosty. Ti rozhodně nemají jen 60 procent.

0/0
17.8.2009 13:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.