Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výrobce luxusních vozů Koenigsegg koupí značku Saab

Zkrachovalý koncern General Motors se dohodl na prodeji značky Saab švédskému výrobci luxusních vozů Koenigsegg. Nový majitel se zavázal, že zajistí úvěr přes čtyři miliardy eur od Evropské investiční banky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Angelost

Koenigsegg and Amarican dream!

Zakladatel automobliky Christian von Koenigsegg vyrostl s tím, že jednou vyrobí perfektní

sportovní automobil. Po mnoha letech plánování spustil v roce 1993 svůj

projekt. Diky dotaci od EU! Od predvedeni uspesneho prvniho prototypu pres

sériovou výrobu modelu CC 8S a CCR. Se nyni se stava spoluvlastnikem Saabu. Supr prace fandim jim! R^

0/0
18.8.2009 16:35

richi77

luxusních?

Filipe Horáčku, Koenigsegg není výrobce luxusních aut ale sportovních resp. supersportů ... ale chápu že váš obor je ekonomika a tohle jste plácl jen tak do vzduchu ;-)

0/0
18.8.2009 15:20

richi77

Re: luxusních?

tak jsem to našel i na čtk takže vidím že jen slepě kopírujete co někdo plácl jinde ;-D ale třeba by stačilo trochu přemýšlet a ne jen vše okopírovat od čtk Rv

0/0
18.8.2009 16:35

pečlivý čtenář

Krize Tunelům přeje

Po největším tunelu historie západní Evropy, kdy trpajzlík Porsche "koupilo" superobří koncern VW tak, že obě automobilky za pár miliard EUR ve skutečnosti ovládli ropní šejkové. Přichází kopie v bleděmodrém, kdy bezvýznamný trpaslík KE koupí největší automobilku Švédska. Ovšem jak ji koupí! Prostě ji nějaké stádo Tupců na celou automobilku půjčí....

Naprosto nechápu, proč by mělo Švédsko a EU dávat njaké soukromé firmičce vychcánků prachy na nákup automobilky. To si ji přece mohou koupit sami. Jo vlastně nemohou, nepříznivou shodou okolností je u moci ve švédsku PRAVICE a té to je proti srsti. Takže raději podpoří TUNEL, ktrý zase ve finále povede bůh ví kam, jen ne do Evropy.

Vždycky jsem si myslel, že vítězství pravice ve volbách nemůže způsobit nějaké významnější škody. bohužel MŮŽE, MŮŽE!

Mé předpoklady totiž vždy počítali s poctivou pravicí, ale ta je už dávno pryč, Kohl a podobní "slušní" pravičáci byli dávno nahrazeni neuvěřitelnou dravou svoločí.

0/0
18.8.2009 13:48

santa666

Re: Krize Tunelům přeje

Jak si přišel na to že Porsche koupilo VW, neni to náhodou naopak? Neměli bychom být naopak rádi, že se Evropské automobilky udrží navzdory "Americké" krizi?

0/0
18.8.2009 13:59

xprim01

Re: Krize Tunelům přeje

No ono nejdříve ovládlo Porsche koncern VW, aby následně VW zaplatil dluhy za Porsche. Opravdu pěkný tunýlek. Nejdříve http://www.carmagazine.co.uk/Community/Car-Magazines-Blogs/Tim-Pollard-Blog2/Porsche-wins-control-of-VW-offers-to-buy-Audi/ a pak http://www.businessweek.com/globalbiz/content/jul2009/gb20090720_048461.htm

0/0
18.8.2009 14:10

pečlivý čtenář

Re: Krize Tunelům přeje

Plus je třeba zmínit araby, kteří to nejspíše od počátku naplánovali a jejich cílem je petrodolary/petroeura investovat do technologií dříve než dojdou. Ostatně skupují snad všechno a mají to díky krizi levné. AMD by mohlo taky vyprávět...

0/0
18.8.2009 14:18

pečlivý čtenář

Re: Krize Tunelům přeje

No to je právě problém. Celé anabáze Porsche-VW se táhne od roku 2006, kdy se mimochodem k moci dostala pravice. Do té doby se automobilky jen částečně provázali vlastnictvími v řádu do 10%. Pak ale během 2 let porsche nashromáždilo přes 20% akcií VW a oznámilo cíl koupit kontrolní balík(51%) ve VW a násilím jej převzít. Pokusy Spolkové vlády a Westfálské vlády to zastavit se vzmohly jen na prohraný soud o ochraně VW a nikdo neřešil, kde na to ten trpajzlík vezme. Já tehdy osobně tipoval, že za financemi Porsche stojí konkurenční automobilka - Toyota. Letos na jaře se Porscheti opravdu podařilo získat kontrolní balík akcií a vypadalo to skoro jako na zázrak, když tu náhle na začátku léta 2009 VW a Porsche oznámili, že to bylo velké sousto a porsche se ekonomicky zhroutí, protože se zadlužilo několika desítkami miliard EUR. Najednou se role obrátili a VW pohltil porsche (říkají tomu fúze, ale navrch má od začátku VW a bude posilovat) s drobnou injekcí 5 miliard EUR od Katarského investičního fond

0/0
18.8.2009 14:14

pečlivý čtenář

Re: Krize Tunelům přeje

fondu. A co že fond dostal za peníze, jež byli hodnotově necelých 5% VW před "fúzí"? Dostal, a teď se podrž, 27% balíku nového gigantu VW-Porsche!!!!! Došlo mi, že to od začátku projektovali ti ropní šejkové a že museli mít podchycený nejen pravicovou vládu v SRN, ale i soudy, které zrušily zákony na ochranu VW před převzetím. Tedy, z defincice české TUNEL. Pokud máš zájem, dohledej si celý 4letý vývoj kauzy zde na idnesu, taky o tom psali.

0/0
18.8.2009 14:15

tnx

Re: Krize Tunelům přeje

No ochranu VW pred prevzetim musely soudy zrusit, protoze odporovala zakonum EU, ne?

0/0
18.8.2009 14:22

pečlivý čtenář

Re: Krize Tunelům přeje

To je právě to. Lisabon ještě neplatí, takže to "odporovalo" zákonům od roku 1993, od kdy platí zákonná úprava v rámci EU. Několikráte to bylo napadeno a vždy zamítnuto a najednou to jde. A ještě k tomu to řešily německé soudy a ne rozhdočí soudy Evropské komise, kterým takové věci přísluší.... Celé to podle mne smrdí.

0/0
18.8.2009 14:37

Meescha

Re: Krize Tunelům přeje

Ti šejkové pravděpodobně VW koupí, i kdyby žádné pokusy o převzetí ze strany Porsche nebyly (tam hledej spíš rodinné hrátky, kdo koho koupí). V Německu vládne velká pravo-levá koalice a rozhodně nemá sebemenší vliv na nákup akcií. Pokusy o ochranu VW jsou spíše socialistického rázu. Jsi paranoidní a levý až to bolí...

0/0
18.8.2009 14:23

pečlivý čtenář

Re: Krize Tunelům přeje

Nesmysl. Vstup arabů do chráněné VW standardním způsobem by za a) politicky neunesly německé špičky (SRN není náš banánistán, kde Topolánkovi projde vše až na vraždu), b) 32 Miliard EUR, což je reálná hodnota získaných akcií, před šarádou, je i na ropné šejky moc. Tolik peněz prostě nemají. I továrny FAB od AMD koupili hluboce pod cenou. Je to logické, když můžeš získat 27% o několik desítek mld EUR levněji, tak taky uděláš cokoliv, aby jsi je získal. Vraždit zatím nemuseli :-/

0/0
18.8.2009 14:29

Meescha

Re: Krize Tunelům přeje

A jak o to asi usilují teď, když ne standardně a s plným vědomím německých politických špiček (najednou to není zlá pravicová vláda, hmmm...)? Koukni se, v čích rukách končí automobilky po celém světě. Problém je v socialistických dotacích těmto krachujícím firmám a prodáváním za hubičku těm, co mažou nejvíc...

0/0
18.8.2009 14:49

pečlivý čtenář

Re: Krize Tunelům přeje

Překročení čáry se tomu říká. Chápu že nevidíš rozdíl mezi vstupem hlavním vchodem a postranními dveřmi, ale voliči na západě jsou na to dosti hákliví. Vláda Merkelové je stále ta "zlá", ovšem z pravicových vlád momentálně u moci, je nejhodnější. škody, které páchá jsou zanedbatelné a proto se taky SPD nedokáže odpoutat od CDU. Pokud se nevrátí Schroderovo křídlo k moci, tak je SPD stejně jen pseudolevicovou stranou střihu ČSSD. Mimochodem, proti celé transakci SPD protestovala, na víc neměla páky (CDU má velkou koalici pod palcem, díky vyšším preferencím).

0/0
18.8.2009 15:00

Meescha

Re: Krize Tunelům přeje

;-D

0/0
18.8.2009 15:01

radimdrv

Re: Krize Tunelům přeje

SAAB je největší švédská automobilka? Z jakého pohledu? To se mi vůbec nezdá, že by vyráběli více než Volvo.

0/0
18.8.2009 14:27

pečlivý čtenář

Re: Krize Tunelům přeje

Pravda, Volvo bude asi větší.

0/0
18.8.2009 14:34

Krutibrk

!

Nová doba!!! Nestačím valit voči:-)

0/0
18.8.2009 13:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.