Diskuze

Stát se na stavbu silnic zadluží, chce si půjčit 37 miliard

Ministerstvo dopravy vymyslelo nový způsob, jak zabránit masivnímu zastavování staveb nových silnic a dálnic. Potřebné peníze však nezíská ze státního rozpočtu, ale bude si je muset vypůjčit. Na stavbu nových silnic nejspíš vydá dluhopisy v hodnotě téměř 12 miliard korun a další peníze si vypůjčí od Evropské investiční banky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FS

Van_Helsing

19. 8. 2009 11:55
Silniční lobby

Kromě toho, že systém rozdělování zakázek v silničním stavebnictví silně připomíná praktiky italské a US mafie a také skutečnost, že náš kilometr dálnic je několikrát dražší než v západní Evropě (často omílaná skutečnost ale vesele se rýžuje dál), bych rád poukázal na další ze skutečně mafiánských praktik.

Dejme tomu, že podle projektu má být použitý beton padesátka. Ve skutečnosti se pak použije čtyřicítka apod. Ergo:

1. Stavební společnost ušetří neskutečné množství betonu ale přitom si jej vyfakturuje.

2. Vzhledem k nedodržení navrhovaného technologického postupu podle projektu (a tedy i příslušných norem) dochází k dřívějšímu opotřebení silnice a tedy i nutnosti opravy. S ohledem na systém rozdělování zakázek v silničním stavebnictví si tak firmy zajišťují zakázky (a tím i příjmy peněz) v budoucnu.

Dokud se tady něco nepohne, nebude lépe...... !!

0 0
možnosti
ZS

zd.sn

19. 8. 2009 8:50
dálnice

Dálnice v ČR  = tankodrom . Vůbec se nedivím , že nechtějí povolit vyšší rychlost. Taky se nedivím, že je tolik  nehod , když řidiči kličkují mezi propastmi. A peníze ? Komunisti stavěli silnice , elektrárny za peníze daňových poplatníků a po revoluci elektrárny prodali soukromníkům , ze silnic těží jiní soukromníci a daňový poplatník zaplatí vše znovu .  

0 0
možnosti
VW

venoch

19. 8. 2009 11:42
Re: dálnice

Neco na tom je....ale mezi nami, v Nemecku, kde je casto neomezena rychlost, klesa tusim uz 10 let po sobe prumerna umrtnost pri autonehodach a to maji silnejsi a silnejsi auta. U nas je riziko asi 5x vyssi na obyvatele ze se zabije na ceste jako v Nemecku...staci se podivat do statistik.  To je docela desive zjisteni. Neverim, ze by nemci jezdili 5x mene jako cesi.Takze jedine co z toho plyne je: v rychlosti to neni, je to v dopravni infrastrukture...pokud tedy neuznam nazor, ze cechum volant do ruky nepatri.

0 0
možnosti
6

65c02

19. 8. 2009 8:44
Kola korupce se holt musí točit stále.

ta nesmí zastavit ani nějaká podělaná krize.:-)

0 0
možnosti
J

jellyfish

19. 8. 2009 10:52
Re: Kola korupce se holt musí točit stále.

Pssst. :-)

0 0
možnosti
FV

fouly

19. 8. 2009 8:40
Dluhy.

V době krize a stále více se zadlužujícího státu si brát další miliardy na dluh je snad už

trestný čin. A to všechno kvůli pitomým předraženým silnicím.A zmrazte důchody, ať

se něco ušetří. !!

0 0
možnosti
C

celim

19. 8. 2009 8:26
Ať se klidně zadluží,

ale ŘSD nesmí být prošpikováno zkorumpovanci, kteří způsobují, že máme daleko nejdražší dálnice v Evropě!!!!!!!!

0 0
možnosti
VP

Live_in_the_death

19. 8. 2009 8:30
Re: Ať se klidně zadluží,

Kamarádka pracovala na ministerstvu dopravy a říkala, že nejvíce zkorumpovaní jsou na řsd. Doporučil bych se u nich zaměřit na povolování a výběr zakázek, billboardy okolo silnic, kde 95% je černá stavba a nesplňuje technické parametry atd.

0 0
možnosti

blecha1

19. 8. 2009 8:23
Hmmmm

Lidi nebudou kupovat do nekonečna dluhopisy, to je poslední dobou tak masivní móda, že to dlouho nevydrží. Ať žije měnová reforma! Už máte nakoupený zlato? :-P

0 0
možnosti
VP

Live_in_the_death

19. 8. 2009 7:57
Mě se líbí

jak se opravdu šetří! Co je tak drahého na těch informačních tabulích, když dle nové zakázky má nových 30 tabulí stát 950 mil. korun!! Já se ptám, co je na tom tak drahého? Dále se ptám, proč se tyto tabule nedávají na stávající mýtné brány, ale musí se stavět obvykle 100 metrů za mýtnými bránami? Viděl jsem studii jihlavského kraje, kde vybavení celé d1 těmito tabulemi mělo stát do 500 mil. korun, jakto že stálo 2,5 mld?

0 0
možnosti
ZU

detlef1

19. 8. 2009 8:27
Re: Mě se líbí

to je docela palba :-D

já ty cedule udělám za 1 mega / kus a ještě mi 600 000 zbyde...to se dá ne?

0 0
možnosti
Y

yetti78

19. 8. 2009 7:39
...

No, tak v prvé řadě by to chtělo deportovat spekulanty, kteří mají informace z první ruky, že tudy a tudy povede dálnice, aby daný pozemek rychle koupili za 70 korun metr a vzápětí prodali i za 1700 korun (ze státního to přece nikoho nebolí, takže vlastně nikdo neokrádá nikoho a všechno je legální - naopak jsou ještě ti ODS hrdí na to, jak jsou úspěšní obchodníci).

V druhé řadě by to chtělo dávat zakázky firmám, které staví dálnice za polovinu ceny a daleko kvalitněji.

No a v třetí řadě by to chtělo dělat projekty úměrné rozpočtu...

Těch zbytečností a zbytečně předražených zbytečných blbostí by se našlo moc a moc, ale jak jsem řekl - ze státního to nikoho nebolí, tak proč by to někdo řešil...

Pak se divíme, že nejsou prachy...  

0 0
možnosti
VW

venoch

19. 8. 2009 11:37
Re: ...

No, ja bych kus dalnice zprivatizoval, tak jak je to jinde a to by jste videli, jak by to bylo kvalitni a jak rychle postavene a jak levne. Problem by jen byl, ze dane by stejne zustaly stejne a my bychom museli platit na soukromou dalnici....takze si vyberte....nechat to vsechno statni byrokracii a korupci (levicove mysleni), nebo se na stat vykaslat omezit dane a platit si to co potrebuju sam..vcetne dalnic (to je zase pravice//ne ta nase ODS, myslim pravicovou stranu ;-D

0 0
možnosti
JM

YaTaky

19. 8. 2009 7:27
Dalnice Made in EU.

No a kdyz uz si budeme pujcovat ta Eura, tak bychom mohli vyhlasit vyberove rizeni na jejich stavbu nejen v CR ,ale v cele EU. Treba se najde firma napr. z Rakouska  nebo Nemecka, ktera je postavi /podstatne/ levneji, rychleji a lepe.:-)

0 0
možnosti
C

celim

19. 8. 2009 8:30
Re: Dalnice Made in EU.

Je tady jeden zádrhel - staví tady Strabag, Skanska , Viamont. A další. Většinou jsou to nadnárodní firmy, které zde staví dráž než jinde! A proč ne, když jim to zdejší korupční prostředí umožňuje! Lepší variantou by bylo najmout na výběrová řízení lidi, kteří dokázali vybrat levné firmy v zahraničí!

0 0
možnosti
JE

Jiřik

19. 8. 2009 7:17
Dálnice, silnice...

... a nic jiného? Za posledních 70 let se do dálnic a silnic nastrkaly sumy o dva až tři řády vyšší než do železničních tratí, ale jejich přepravní kapacita je stále o jeden až dva řády nižší než ta kapacita železnic. Proč se, zatraceně, stále dokola, pracně a nákladně budují, upravují, rovnají a překládají jen silnice? Proč naopak železniční trati zůstávají ve stejné klikaté stopě, jak byly vybudovány za císaře pána? Proč se staví v polích překládací terminály a logistická stanoviště, zatímco o půl kilometru dál se demoluje kolejiště kapacitního a zasíťovaného nákladního nádraží? Proč se silniční daň a mýtné neplatí podle nápravové hmotnosti, zatímco za ošoupání neudržovaných kolejí se platí několikanásobek? Kde jsou tržní mechanismy? Kde je uvažování do budoucna?

0 0
možnosti
N

niko7

19. 8. 2009 7:28
Re: Dálnice, silnice...

Právě kvůli pendolínu se kompletně předělávaly hlavní železniční koridory.  Koleje a pražce na hlavních tazích nepamatují ani komunismus, natož císařství. Pokud neprošly nějakou recyklací, což nevím.

Dálnice má určitě větší přepravní kapacitu. Auta mohou jet ihned za sebou a vedle sebe v jednom směru. Vlaky na jedné koleji se nemohou předjet (na koridorech je proto třetí kolej pro pendolino) a v žádném případě nemohou jet proti sobě. Sjíždění vlaků umožňuje, že se mohou dojet až na 1 Km. Což je pro vlak brzdící vzdálenost při 100Km/h. je mi líto, ale přeprava auty je někde jinde. 

0 0
možnosti