Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Piloti ČSA si stěžují premiéru Fischerovi, chtějí schůzku

Piloti Českých aerolinií hledají krátce před privatizací oporu u premiéra Jana Fischera. Vadí jim rozprodávání majetku, propouštění a rušení linek, ale také zamýšlený prodej společnosti. Po dnešním odstoupení Air France z privatizace zbyl v soutěži jediný zájemce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mjr_Zeman

až všechny státní podniky

rozprodáme, to pak nikdo nebude chtít dělat politiku, protože nebude z čeho brát

0/0
20.8.2009 14:27

pius99

už 20 let se zde

rozdává za úplatky státní majetek, do dnes to pilotům nevadilo. A najednou prozřeli ? zajímavé. :-))))  

0/0
20.8.2009 6:18

Luque1

Vnímám to jako skutečně tragickou událost

kde právní řád a politicko-exekutivní struktury ČR ztrácejí zbytky legitimity v očích velké částí veřejnosti. Topolánek, Kalousek a další tzv. politické špičky spolu s JaT, Čez, a tak dále - devastujícím způsobem zkorumpovali tendr o zásadní českou leteckou společnost a letiště s pozemky. Půda na které podobné machinace vznikají není právní, je to půda politicko-lobisticko-podnikatelské korupce. Nemám samozřejmě detailní informace, nicméně průměrná inteligence a sebemenší míra senzitivity stačí člověku k tomu, aby dávno rozpoznal naprosté pokřivení privatizace ČSA, kdy bylo dávno jasné, že, mimo jiné, je vyšachována ze hry i taková společnost, jako Air France-KLM (to jsem tu už psal, jen jako, že nejsem generálem po bitvě). Jistě, všechny splečnosti mají své lobisty, ale Air France konečně definitivně došlo, že dané špíně nemůže uspět, a učinilo jediný možný racionální krok. X

0/0
20.8.2009 4:12

IJNovak

doprodán majetek, Lašák končí, ať jde pro kapitál na burzu

Proč se neprivatizuje přes burzu??? JAKO JINÉ AEROLINKY!!!  To by nebylo korupční odměny!!!

0/0
20.8.2009 0:18

roba21

Re: doprodán majetek, Lašák končí, ať jde pro kapitál na burzu

Protože by to nikdo nekoupil.

0/0
20.8.2009 10:14

1gomez

Re: doprodán majetek, Lašák končí, ať jde pro kapitál na burzu

takže by stejného efektu bylo dosaženo rychleji a levněji

0/0
20.8.2009 13:59

myrdazryby1

prodat a co nejrychleji

...  CR si nemuze evidentne dovolit narodniho z dani placeneho dopravce. Jsme a vzdy jsme byli provincie. Takze pokud bude v Cechach dost lidi, kteri budou chtit letat, tak se o to radi poperou jine aerolinky a schopni piloti z Cech, kteri budou ochotni cestovat za praci holt budou litat z Frankfurtu, Vidne ci Londyna. Ostatni muzou zkusit fotolety z Bubovic :-P No a kdyz zde bude dostatecna poptavka po lokalnim dopravci s malymi letadly, tak mi verte, ze se tady zase nejaky ten lokalni dopravce objevi. Kecy o tradici a strategicke nutnosti narodniho dopravce jsou na nic. Takze panove piloti, bruste si cizi jazyky vcetne anglictiny, kterou vetsina z vas (s vyjimkou letecke frazeologie) ma velmi bidnou, jinak budete vlekat nebo do kanclu ...

0/0
19.8.2009 22:24

p266

Re: prodat a co nejrychleji

Souhlasím. Koncepte národních aerolinek je v konkurenci lowcostů dinosaurus.

0/0
19.8.2009 22:25

General Custer v.2

Re: prodat a co nejrychleji

Neni duvod, aby stat drzel aerolinky.

0/0
19.8.2009 22:58

skrbling

Re: prodat a co nejrychleji

Přesně

0/0
19.8.2009 23:54

phdr_hroch

Re: prodat a co nejrychleji

Vy jste ale opravdu banda kretenu .... vubec nevidite souvislosti...

takze za 1. ano CR jako stat si nemuze dovolit dopravce, proto mela byt CSA uz davno v soukromych rukou .....

2. CSA byly tak 5 let zpatky celkem uspesna firma - alespon ve srovnani s okolnimi dopravci (polsko, madarsko ...), nez do vedeni nastoupil Tvrdik....nechci se tu o tom rozepisovat, na internetu je materialu dostatek ... hadejte kdo byl ve volbach 2006 vedoucim kampane CSSD .... ale ODS je to same svintvo - mozna se tvari ze proti sobe broji, ale myslim si ze to obou stranam dost svedci, typicka je zde spoluprace Paroubek Bem v Praze, nechci ani domyslet kolik si tehdy mohli rozdat penez a ani nepotrebuji velkou koalici, staci status quo a muzou stridave ryzovat....

3. myslim ze profesionalni piloti jsou dost vzdelani aby anglicky umi mnohem lip jak vy, staci si zjistit co potrebuji k licenci a hned kazdemu klesne drzka ....

0/0
20.8.2009 0:36

phdr_hroch

Re: prodat a co nejrychleji

4. letecka spolecnost si moc nezalita bez pilotu a letusek, takze proc radsi nevyhodi ty schopne manazery dosazene politickymi stranami ....

5. ano kecy o strategicke nutnosti narodniho dopravce jsou blbost, CSA ale mohly expandovat a stat se nadnarodni aspon pro stredni evropu, misto toho budou rady kdyz je nekdo koupi a ten kdo je koupi je pekny hnup, protoze CSA uz nic nemaji, teda mozna na ty piloty.....

0/0
20.8.2009 0:36

myrdazryby1

Re: prodat a co nejrychleji

... s tou anglictinou opravdu vim, o cem mluvim, protoze je vyucuju. Kdyz se nasi piloti dostanou do teritoria anglicky mluvicich dispeceru (rodilych), kde se casto pouziva i bezna rec misto predepsane frazeologie, tak jsou vedle, jak ta jedle. Osobne jsem byl take nekolikrat svedkem, jak pilot v dany moment odpovedny za komunikaci nebyl ani po nekolika volanich dispecera schopen zareagovat. Jednou jsem si kvuli tomu dali o 15 minut delsi vyckavacku nad NY a spocitejte si, kolik to stoji ... . Ale je pravda, ze technickou slovni zasobu maji, akorat dost casto nepochopi o co jde, kdyz ji vyslovi rodily mluvci ... Jinak doporucuji clanek o pilotech vs. leteckych strojnicich - spoustu veci pojmenovava velmi presne ...

No a politicky dosazeny management je opravdu tragedie - stranam jde jen o to, aby ze statnich firem mohli tahat penize na svoje stranicke nebo soukrome ucely ....Rv

0/0
20.8.2009 10:38

útočné projímadlo čuramedánů

jj

piloty posadit za knipl nákladních vlaků, strojvůdce přeškolit na piloty a pojedeme dál [>-]

0/0
19.8.2009 21:52

danim

Kdyby kazdy neustale mektal tak, jako ty zhyckany...

... zamestnanci CSA, co neumi makat, ale jenom mlit a cucat statni rozpocet o strasny sumy, tak by nikdo v cele republice nemakal....

0/0
19.8.2009 21:38

mandrake

Re: Kdyby kazdy neustale mektal tak, jako ty zhyckany...

:-D neumí makat ? nechci bejt vulgární .... sem zaměstnanec u čsa a můj rekord je 80 hodin za týden a nejsem jedinej a buď si jistej že sem potom týden volno určitě neměl

0/0
20.8.2009 8:03

Mira Topolhánek, Toskánsko

no prostě klasický tunel vedením dosazeným ODS

co Tvrdík vybudoval ( Cargo ) a tím pádem šel účetně do ztráty, to tito géniové nanominovaní ODS prodali a dělali, jací só borci, že só učetně v zisku, no prostě klasika , modré straky kradou kde můžou Rv

0/0
19.8.2009 20:57

1179asdf

Re: no prostě klasický tunel vedením dosazeným ODS

Vedení dosadil Paroubek, aby po Tvrdíkově hospodaření zametl stopy pod stůl. Proč si AF-KLM i TVS stěžovali, že neviděli smlouvy na nová letadla. Tam je ten prokletý tunel......

0/0
19.8.2009 21:02

forhend

Jak to tady čtu,

tak je to tady jeden expert na aerolinie za druhým...:-/;-D

0/0
19.8.2009 19:59

General Custer v.2

Re: Jak to tady čtu,

Letecka doprava je obor jako kterykoliv jiny.

0/0
19.8.2009 20:36

kunde

Re: Jak to tady čtu,

to teda není pane!

0/0
19.8.2009 20:43

yaack

Re: Jak to tady čtu,

V základních věcech je to stejné jako cokoliv jiného. Namyšlenost lidí v letectví, kteří nikdy nic jiného nedělali, na to, že jde o něco zásadně unikátního, je zhoubná a sebezničující.

0/0
19.8.2009 20:46

General Custer v.2

Re: Jak to tady čtu,

R^R^R^

0/0
19.8.2009 20:47

grimosa

Re: Jak to tady čtu,

no, prace v letectvi je v podstate unikatni. Pokud chcete byt treba lekarem musite se pouze dobre ucit, pro praci pilota se musite nejen dobre ucit ale zaroven splnit dalsi podminky at uz zdravotni, ochotu investovat do nejistoty a v neposledni rade ne kazdy se nauci letat...

0/0
19.8.2009 21:26

yaack

Re: Jak to tady čtu,

bože to je nadutost...

0/0
19.8.2009 21:29

grimosa

Re: Jak to tady čtu,

to neni nadutost, nejsem profesionalni pilot, letam pouze PPL pro svoji zabavu a cas od casu vlekam vetrone :).

0/0
19.8.2009 21:39

General Custer v.2

Re: Jak to tady čtu,

Vazeny, pochopte ze pokud lidi nechcou litat, tak jste nadbytecni, at mate licenci a lekarskych prohlidek kolik chcete.

0/0
19.8.2009 22:51

General Custer v.2

Re: Jak to tady čtu,

Je, jako vsechno ostatni.

0/0
19.8.2009 20:46

Yueniek

Re: Jak to tady čtu,

O propouštění v ČSA se hovoří již dlouho.

0/0
19.8.2009 20:43

pěnice

Piloti jsou také ekonomové?

A až firma zkrachuje,co řeknou pak? Je nám líto?

0/0
19.8.2009 19:39

Yueniek

Re: Piloti jsou také ekonomové?

Bohužel k nim ještě nedorazila realita kapitalismu.

Halt privatizace, magické to slovo. Akorát bych nechtěl privatizaci nemocnic.

0/0
19.8.2009 19:44

yaack

Re: Piloti jsou také ekonomové?

v AlItalii také stávkovali do posledního dechu - rudé vidění ať to stojí co to stojí a ať to třeba i zdechne, hlavně když vyhrajeme... - ti lidé prostě nemají soudnost.

0/0
19.8.2009 20:48

grimosa

Re: Piloti jsou také ekonomové?

jak tu nekdo rikal, je to otazka nabidky a poptavky. Jednoduse se da rict, ze piloti Alitalie nebyli ochotni pracovat za navrhovanou mzdu. hmm, necetl jsem nikde, ze by nyni v italii bylo tisice pilotu bez prace:-)

0/0
19.8.2009 21:15

yaack

Re: Piloti jsou také ekonomové?

nečetl jsem nikde, že by pracovali za stejnou mzdu, jakou měli předtím. a upřímně řečeno, nejsem si jist, jestli bych byl hrdý na to, že - ač to mohu nazývat otázkou nabídky a poptávky - jsem vlastně jen obyčejný vyděrač

0/0
19.8.2009 21:34

grimosa

Re: Piloti jsou také ekonomové?

vyderac? a jak pak nazvat chovani: "jestli si nesnizite platy, tak vas polovinu propustim" ;-D;-D;-D

0/0
19.8.2009 21:45

yaack

Re: Piloti jsou také ekonomové?

Tato "nabídka" by nemohla padnout, pokud by platy odpovídaly ekonomické realitě. Jsou-li platy příliš vysoké, protože někdy v minulosti je někdo neuřídil, jak měl, pak je to chování z pohledu toho, kdo se snaží zachránit stabilitu firmy v těžkých časech, pochopitelné. Souhlasím ale s tím, že nabídka mohla být formulována chytřeji. Např. snižte si platy do konce roku 2010 a potom - změní-li se ekonomická realita (na což mohou být nějaké jasné smluvené ukazatele) vám to budeme postupně narovnávat zpět třeba 2 roky.

0/0
19.8.2009 22:12

grimosa

Re: Piloti jsou také ekonomové?

jj souhlas.

0/0
19.8.2009 22:23

BUFFALO_CZ

tak prvně by si měli piloti ČSA

zaskočit za tvrdíkem, jak to s ČSA vidí on..

0/0
19.8.2009 19:34

David500

Pouze o prachy....

Pilotům nejde o nic jiného než o zachování jejich horentních a neodpovídajících platů.

0/0
19.8.2009 17:51

grimosa

Re: Pouze o prachy....

neodpovidajici? a cemu neodpovidaji, platu nejakeho ucetniho? Uvedomte si, ze pokud se nekdo rozhodne stat se pilotem dopravniho letadla (co-pilotem) , tak musi mit minimalne pilotni licence: PPL, CPL, IFR, MCC, MEP, ATPL frozen a pokud mozno typovou zkousku na dany typ letadla. Naklady s tim spojene jsou cca 2 mil kc. Tyto naklady vam dnes nikdo nezaplati, vetsina mladych pilotu si bere hypoteku a doufa,ze po absolvovani vsech techto vycviku je nekdo zamestna. Tak co, jeste porad zavidite?

0/0
19.8.2009 19:45

skrbling

Re: Pouze o prachy....

Vím, jak je to všechno kolem létání drahé, také létám, i když jen amatérsky (ULLa), kde jsou ty náklady s "dospělým" létáním neporovnatelné. Nicméně jednak, ty náklady na licence nejsou o mnoho vyšší, než na jakékoliv vysokoškolské studium, jenom s tím rozdílem, že u jiných povolání je - buhvíproč - nese stát. Za druhé si myslím, že je to tak atraktivní povolání, že by zájemců byl dostatek i kdyby ty mzdy byly jen nadprůměrné a pilot by to splácel celý život a nikoliv jako nyní, kdy to má doma dejme tomu za 3-4 roky. To je jedna, ta méně podstatná stránka. Druhá, daleko důležitější, věc je, že nabídka v letecké dopravě stoupá, poptávka klesla. Aerolinky prostě budou muset své kapacity redukovat, jinak to s nimi špatně skončí. Podívejte na případ zmiňované Alitalie, kde byli zaměstnanci tak namlsaní, až firmu položili. Až skončí 300 nebo kolik pilotů jich ČSA má na dlažbě, jsem zvědav, jaké procento z nich se uchytí u jiných firem a koho bude zajímat, že nemají splacené ATPL.

0/0
19.8.2009 20:23

grimosa

Re: Pouze o prachy....

V prispevku jsem pouze konstatoval, ze letani neni levna zalezitost a neni mozne videt jenom plat 100 ci 150 000 mesicne. Je potreba plat porovnavat s vynalozenymi naklady, s rizikem ztraty zdravotni zpusobilosti a tim konce kariery, s rizikem ze budete treba 2 roky bez prace a povinny nalet budete platit z vlastni kapsy.

0/0
19.8.2009 21:10

General Custer v.2

Re: Pouze o prachy....

Mzdy jsou trzni, odpovidaji nabide a poptavce. Pokud zajem o prepravu klesa tak bohuzel, nikdo je nebude zbytecne platit za jejich licence a zasnene pohledy.

0/0
19.8.2009 20:36

grimosa

Re: Pouze o prachy....

jj, mzdy jsou trzni a stavkou piloti pouze rikaji, ze za navrhovane mzdy pracovat nechteji. Koneckoncu nic nebrani genialnim manazerum najmout nekoho, kdo to bude ochoten delat za polovinu.

0/0
19.8.2009 20:50

General Custer v.2

Re: Pouze o prachy....

Je nezadatelnym pravem pilotu za navrhovane mzdy nepracovat, nevolnictvi uz neexistuje, existuje neco jako rozvazani pracovniho pomeru dohodou nebo vypovedi.

0/0
19.8.2009 23:07

yaack

Re: Pouze o prachy....

většině starých pilotů (kterých je většina) to zaplatil stát v době komunismu

0/0
19.8.2009 20:49

grimosa

Re: Pouze o prachy....

no, aspon neco bylo na tom komunismu dobreho

0/0
19.8.2009 20:51

yaack

Re: Pouze o prachy....

ano, tak to vidí komunisté

0/0
19.8.2009 21:36

grimosa

Re: Pouze o prachy....

hmm, na to jsem moc mladej

0/0
19.8.2009 21:51

yaack

Re: Pouze o prachy....

to není o věku, ale o způsobu myšlení ;-)

0/0
19.8.2009 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.