Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČSA za půl roku prodělaly téměř dvě miliardy

České aerolinie spadly za prvních šest měsíců letošního roku do rekordní ztráty. Propad hospodaření dosáhl ke konci června 1,829 miliardy korun. Ztráta je oproti plánu vedení firmy o 865 milionů vyšší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D.E.S.

no nevím ...

jestli půjde CSA do kopru, nevidím to růžově ani s CSL, tedy s Českou

správou letišť ..  Pokud to převezme Trevel servis, tak to dopadne jako

s Fischer air .. Podívejte se na SKY Europe jaké mají obrovské problémy

a na ostatní společnosti. Teď jde o to které padnou a které vydrží.

Všichni se modlí, aby jich padlo co nejvíc a oni zůstali.

0/0
24.8.2009 22:09

D.E.S.

Re: no nevím ...

ČSA by měli

vydržet i když v osekané verzi ..

0/0
24.8.2009 22:09

pepan53

ZA PŮL ROKU PRODĚLAT DVE MILIARDY

a nic se nedít /volání ke zodpovědnosti šéfa, námětky atd. / potom jaksi postrádám smysl DOZORČÍ RADY ČSA, co Vy nato soudruhu Kočárníku ?

0/0
24.8.2009 17:46

logar

hm,hm

a pak že nikdo nemůže být horší než naTvrdlík;-(

0/0
24.8.2009 12:26

SID09

Kdepak jsou ti zastánci ČSA

kteří před rokem tvrdili, že prodávat rodiné stříbro Aeroflotu, je naprosto nepřijatelné ?! Aeroflot ( měl koncepci na zařazení letadel ČSA s napojením na vlastní lety )  byl vyřazen ze soutěže a teď rádi prodáme předem vybranému tuzemskému zájemci - a ještě mu dobře připlatíme, jen aby si tu prázdnou skořápku rychle vzal. !!;-D Hezky to ti hospodáři se státním majetkem vymysleli. Nejprve namalují strašáka a pak světe div se !!  ;-D

0/0
24.8.2009 12:26

pedol

Re: Kdepak jsou ti zastánci ČSA

Ale jděte. Vždyť ten váš Aerošrot má ještě větší problémy než AF/KLM.

http://www.aeroflot.ru/eng/about.aspx?ob_no=549&d_no=29833

Nehledě na fakt, že nesehnali evropského privatizačního partnera, nikdo s nimi nechtěl jít do holportu.

0/0
25.8.2009 0:24

vybananovanybanan

Ale, vždyť nejdůležitější přeci je, že odměny

papalášům z ČSA byly vyplaceny včas a v plné výši. Kdo by se zabýval takovými malichernostmi, jako je nějaká ztráta a vůbec......

0/0
24.8.2009 9:56

joda

Re: Ale, vždyť nejdůležitější přeci je, že odměny

ach ta závist...

0/0
24.8.2009 13:21

qualcom

Re: Ale, vždyť nejdůležitější přeci je, že odměny

papaláši?Tuneláři a zločinci,podívej te kdo tomu šéfuje? Kočárník, bolševik a jeden z největších tunelářů a v roce 1997  ministr financí Klausovi vlády málem nechal zbankrotovat ČR,úsporné balíčky za 200mld.

0/0
24.8.2009 14:17

jan.banos

Život ve ztrátě.

Taky bych chtěl mít tu možnost operovat se ztrátou.

Bohatě by mně stačilo i 20 miliónů.

Podnik ve ztrátě by mělo automaticky znamenat plat managementu ve výši průměrné mzdy.

0/0
24.8.2009 8:42

Knower

Re: Život ve ztrátě.

"Podnik ve ztrátě by mělo automaticky znamenat plat managementu ve výši průměrné mzdy."

Jan.Banos - to bylo jen takové plácnutí, nebo si to opravdu myslíte? Zkuste se nad tím aspoň trošku zamyslet, vždyť je to úplný nesmysl.

0/0
24.8.2009 9:08

jan.banos

Re: Život ve ztrátě.

To si má jako vedení ztrátového podniku vyplácet

statisícové mzdy. Jaký je k tomu důvod? Ztráta je cca o 90% více než plánovali.

Na co  tam takový MBA studovaní lidi jsou? Oni se tam dostali nejspíše díky známostem a ne díky svým znalostem a zkušenostem. Pokud mám nějakou linku ztrátovou tak ji neprovozuji. To jako kdybych v práci vydělal denně 1000 Kč. A mé denní náklady (cestování, jídlo, bydlení) byly 1500 Kč. Tu pětistovku vezmu kde? Prodám třeba pozemek, který jsem zdělil a na který jsem si svou prací nevydělal.

Aktuální situaci s nedostatkem peněz přesunu do budoucna a budu doufat, že bude líp. Jaký má kupující důvod pro koupi prodělávající firmy? Minimálně ten, že má buď schopnější vedení, které dostane firmu do plusu nebo z ní rozkrade/rozprodá co se ještě dá.

Tak jako u bank. Pokud je ztrátová a její klienti na ni neuspořádají RUN, nic se neděje. Za pár let se ztráty zaplacnou poplatky, mezi tím se postaví nový palác a management mezi tím stále pobíra statisícové mzdy.

0/0
24.8.2009 10:27

SID09

Re: Život ve ztrátě.

MBA - toť cházka rotujících kádrů, kteří fungují stejně jako politici. Jednou podržíš ty mě, pak já tobě. Prostě většinou je to stejná pakáž. !!;-O!!

0/0
24.8.2009 12:30

lanýž

Pro ty, co si nepamatují...

Jaroslav Tvrdík - v čele ČSA od 2.9.2003...

Radomír Lašák - v čele ČSA od 19.1.2006

(http://www.csa.cz/cs/news/news_profil_managementu/news_statutorybody_data/ziv_lasak.htm)...

A kdopak byl u vlády premiérem v lednu 2006?? Ano, byl to Jiří Paroubek!! ---demisi podal po volbách 16.8.2006 http://cs.wikipedia.org/wiki/Jiří_Paroubek

Tvrdíka odvolali, protože ČSA šli do kytek a spojení Tvrdíka s ČSSD bylo do očí bijící... snažili se tam dosadit "krizového" """""manažera""""""", tj. Lašáka...

0/0
24.8.2009 8:08

dhc

Re: Pro ty, co si nepamatují...

hm, takze ODS to bylo jako obvykle jedno a nechala to zajit pekne daleko...

0/0
24.8.2009 8:52

1gomez

Mr Slinty Lašák MBA a jeho obchodní ředitel

to je známá kvalitka ;-D;-DRv

PPF group

0/0
24.8.2009 7:24

SID09

Re: Mr Slinty Lašák MBA a jeho obchodní ředitel

Inu - důkaz jasné kvality MBA vzdělání. ;-D;-D!!;-D

0/0
24.8.2009 12:27

Fellow from Volunteer Park

srovnání

Praha - hannover a zpět: ČSA 24000 CZK

Wien - hannover a zpět: Air Berlin 5200 CZK

poptávka udělána 5 dnů před odletem, výše vidíte result a s kým myslíte že jsem letěl. mimochodem air Berlin není klasický low cost - dostanete na palubě i malý snack.

Zkuste si zjistit cenu s ČSA do Kodaně, Stockholmu nebo nedej Bože Vilniusu - to se vám protočí panenky.

Pak se nemohou divit že mají nízkou obsazenost letadel.

0/0
24.8.2009 6:05

Alena S.

Re: srovnání

Nejenze maji nehorazne ceny, ale jejich sluzby jsou hnusne.  A na jejich chovani k pasazerovi snad ani neni popis, ktery by nepouzil spoustu zprostych slov. 

Priklad: Moje neter pred mesicem letela s CSA z New Yorku to Prahy.  Nasledkem evakuace druheho letiste v NY byl uplne zablokovan silnicni provoz k letisti a ona nestihla letadlo.  Vetsina aerolinek by ji prelozila na nejblizsi let a maximalne by ji zapocitala penale za zmenu terminu - nekde od $100 do $250.  CSA ji nejen nepomohly, ale dokonce ji zrusily i zpatecni letenku!!  Jakym pravem??  Do Cech neter priletet musela, jela si sem vyzvednout svoji dcerku po prazdninach a dcerka mela take letenku s CSA.  Takze neter si musela koupit uplne novou letenku na obe cesty - v plne letni cene!  Puvodni letenka $790 + nova za $1400  = $2190, cili neco pres 39000 CZK. 

Nikdo z nasi rodiny a pratel uz CSA nepouzije! 

Zlikvidovat cele vedeni a poslat na VPP, at si zkusi pro zmenu na zivobyti vydelavat praci.

0/0
24.8.2009 10:18

Fluffin

Re: srovnání

Jak jí mohli zrušit zpáteční letenku, když jí platila? No ani se mi nechce Vašemu příspěvku věřit, to je hrůza! ;-(

0/0
24.8.2009 11:47

dedko

Úspěch manažerů !

Za to mají velké  platy, odměny a zlatý padák ! ;-D;-D

0/0
24.8.2009 5:50

Magorski

PRIPRAVA NA LEVNY PRODEJ CSA

odborne prodelat kabat a pak to prodat se slevou Toskanskym narodnim umelcum[>-]]8-o

0/0
24.8.2009 0:44

IJNovak

Dožráno Kočárníku, Fukso, co dělat a nekrást???

Tento slogan Kočárník a Fuksa neznají, pracovat a šetřit! Hlavně nekrást!!! Ale jak si to mají uvědomit lidé, co doposud znali jenom krást, krást a podvádět?!! Fuksa je takovým bílým koníkem Kalouska a Janota jej nevyhodil? Proč asi!!! Kdo jej vydírá?  Státní Zločinci= politici ČR !!!

0/0
24.8.2009 0:37

SID09

Re: Dožráno Kočárníku, Fukso, co dělat a nekrást???

R^;-D

0/0
24.8.2009 12:32

the_end_of_communists

ne csa ale ja

uz mi nebavi topit z vlastbi kapsy  ztraty nejakejch statnich podniku, dcerinnejch spolecnosti ministerstev a jiny tunely

0/0
24.8.2009 0:28

vojtexx

Re: ne csa ale ja

tak se přestěhuj do USA;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
24.8.2009 0:36

1gomez

Re: ne csa ale ja

;-DR^

0/0
24.8.2009 7:25

vazne.jo

Myslím, že pan Tvrdík by se měl do ČSA vrátit.

Na rozdíl od ostatních si myslím, že pan Tvrdík byl chlap na správným místě - ve vedení velkých podniků není třeba odborník ale zkušený manažér. A tím pan Tvrdík byl. Měl pod sebou jen tým hodně neschopných vykonávačů - v tom to tkví. Pan Tvrdík - kdo by si nevzpoměl - byl i výborný ministr a mnohá evropská země, ba i zámoří ho nám záviděli. Byl to nejen rozhodný, tvrdý chlap - pravý válečník -ale také muž s jemným srdcem - kdo si nevzpomene, jak mu ukáply slzičky, když se loučil. Naštěstí není všemu konec - pokud známo, pan Paroubek ho má zase jako odborníka na volby. Krátce - naše země má jen málo odborníků, jako je pan Tvrdík. Je to velká škoda - byl-li by u letadel zůstal, měli by miliardové zisky a ne ztráty.

0/0
24.8.2009 0:27

venoch

Re: Myslím, že pan Tvrdík by se měl do ČSA vrátit.

Kdes sehnal tak dobrou a kvalitvi travu?

0/0
24.8.2009 1:36

cactus

Re: Myslím, že pan Tvrdík by se měl do ČSA vrátit.

vy ste wuuul;-D (a pokud to má být vtip tak R^)

0/0
24.8.2009 8:02

SID09

Re: Myslím, že pan Tvrdík by se měl do ČSA vrátit.

Takové  hodnocení  může napsat jen inteligenčně vysoce zaostalý, nebo poněkud hodně vyhulený mozek.  ;-D;-D!!;-D

0/0
24.8.2009 12:35

majorBorovicka

tywole...

tolik jsem letos neprodělal ani já...:-/

0/0
24.8.2009 0:02

majorBorovicka

hmm...

dostali se do problémů kvůli konkurenci a úbytku cestujících... to by jeden neřek...:-(;-D

0/0
23.8.2009 23:59

cutac

Zlatý Sky Europe

:-P ;-)

0/0
23.8.2009 23:42

Pouštní ještěrka

R. Lašák odměnu dostane

Ale on pan Lašák, prezident ČSA, je opravdu šikovný manažer. On totiž odměnu dostane, a nemalou. Podrobněji zmiňuji na

http://petrova.blog.idnes.cz/c/97483/Rozpocet-je-v-rozvratu-Voda-z-kanalu-se-tlaci-do-sklepu.html

0/0
23.8.2009 23:18

alberus

Ano.

Není problém podnikat se ztrátou, to umí každý. Koncem roku budou žádat stát o nevratnou půjčku, aby nemuseli propouštět. Necht zkrachovat. Nelze jinak.

0/0
23.8.2009 23:17

loupeživý baron

Problém ČSA je neuvěřitelně nízká obsazenost spojů

Není přece možné létat s průměrnou obsazeností letadel pod 60% 8-o Už pokles pod 80% je hodně špatný. Dnes už je firma v nezvratném stavu (tedy stavu nezvratném vlastními silami - pokud stát jako jako obvykle nezasype další díru). Rušení neefektivních spojů mělo přijít už před lety. Bohužel státní byrokracie je vlastník s poněkud netradičními zájmy, takže nic překvapivého se vlastně neděje...

0/0
23.8.2009 23:16

jan.banos

Re: Problém ČSA je neuvěřitelně nízká obsazenost spojů

Něžli něco dát se slevou, případně za provozní náklady, to se raději vyhodí, spálí, či v tomto případě prodělá.

Snad nebudem podporovat spodinu, když jsme ČSA.

0/0
24.8.2009 8:46

krueger

Tvrdik rulezz

Jenom fakta..  v dobe vzrustu letecke dopravy dostal Tvrdik trafiku do Grosse a dokazal CSA dostat do cervenych cisel (nesmyslny nakup letadel, na nez nebyla poptavka aj.). V roce 2007 a 8 byla firma ziskova jen diky prodeji majetku. Provozni zisk byl tvrde ztratovy. Dnes uz neni co prodavat a ztratu bude zmirnovat opet prodej (pronajem) prebytecnych letadel... ktere poridil Mr. Tvrdik. Nezastavam se soucasneho managementu, ale ted by asi CSA nebyla v zisku ani kdyby ji vedl Bata.

0/0
23.8.2009 22:54

soko

Re: Tvrdik rulezz

Bohužel smutná pravda. Tvrdík je lampasák a guma první kategorie, jen blázen typu Grosse mu mohl svěřit do rulou něco takového jako je ČSA. Když Tvrdík neumí ani sčítat, ať neleze do profesí, kde se musí i násobit !!!

0/0
23.8.2009 23:09

blekkal

Re: Tvrdik rulezz

Připomeňme si, že Gross odešel z politiky coby zázračně zbohatnuvší koloťuk. Pak se zamysleme nad souvislostmi.

.

Má někdo pocit, že socani tohle přece nedělají, ti jsou tady "pro ty vobyčejný lidi"? Proč pak seděl Svoboda? Pročpak se pak tah hezky prořekl Kato Kavan o Gripenech? Co ty nakonec zrušené tendry na dálnice, které ČSSD dokázala předražit i několikanásobně? Pročpak ty zázračně nakoupené Fenclovy pozemky tam, kde se vzápěti začala stavět dálnice? Když už jsme u Fencla - pročpak ten "náhodou" vymyšlený program "mléko do škol", přičemž Fencl nekorunovaný mlékařské král? Vážně byla těch "pět v českých na stole" v přímém přenosu jen "kódovaná řeč"? A co ty úplatky farmafirem pro Ratha a jeho časopis?

.

Ne, teď vážně - nemyslím si, že Gross ty peníze dostal za ČSA. Jsem si jistý, že je dostal za Telecom.

0/0
23.8.2009 23:27

l e o

souhlas

R^

0/0
23.8.2009 23:32

BIS

Re: Tvrdik rulezz

Až převezmeme moc,budou tito popraveni mezi prvními a bez soudu.

0/0
23.8.2009 23:36

Henry Kissinger

Re: Tvrdik rulezz

Gross je dostal za Unipetrol...

0/0
23.8.2009 23:43

FerryP

Hodit do bankrotu a zavřít.

Rozhodně nezachraňovat z peněz daňových poplatníků. ČSA dlouhodobě prokazuje, že je to neživotaschopný podnik. Tak ukončete to utrpení, hlavně pro daňové poplatníky.

0/0
23.8.2009 22:51

FerryP

Třetí miliarda padne na plat Lašákovi.

Za největší ztrátu největší odměny!

0/0
23.8.2009 22:47

yetti78

typická česká nenažranost

No jen jestli by neměli trošku upravit ceny tak, aby lidi raději nelítali z bratislavy, vídně, krakova a v podstatě všech letišť okolních států, odkud se létá do světa i za třetinu ceny při lepší kvalitě, než s ČSA.

Holt kdo chce víc nemá nic. Monopol už skončil, ale pár brzdiček to asi ještě po 20 letech nepochopilo...

0/0
23.8.2009 22:30

poemcz

Re: typická česká nenažranost

jj souhlas

0/0
23.8.2009 22:45

ciankal

Moze me nekdo vysvetlit

Proc by manazera nemohl delat  vyuceny zamecnik 8-o ( no vyssi by ta sekera nebyla )  ja to zvladnu taky ;-O

0/0
23.8.2009 22:28

nnattalli

Re: Moze me nekdo vysvetlit

proc ten rozcileni emotikon nakonci?

0/0
23.8.2009 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.