Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za zpožděný vlak se bude vracet jízdné nejdříve v roce 2015

Vláda rozhodla o odložení platnosti nařízení Evropské unie, které přikazuje dopravcům vyplácet cestujícím odškodnění v případě zpoždění delšího než hodinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mjr_Zeman

čd nezachrání nic

jedině, že by se pod jinou značkou prodali do mongolska, tam by snad o ně měli zájem

0/0
27.8.2009 17:08

109e

Re: čd nezachrání nic

To je celé?

0/0
27.8.2009 18:05

sobak

poměry v černé diře

jediným řešením e automatizace a zrušení pokladen a výpraven, posunovačů tam kde je menší obrat než náklad na obsluhu, místo toho automat, většina propouštění zaměstnanců prezentována managmentem této firmy byli odchody do odděluících se poboček, ať už to bylo sždc, cargo, nebo odchody do důchodu, propuštěných bylo minimum, prostě nechat tuto státní akciovou společnost zkrachovat, odbory ať si stávkují, ale za tuto dobu neplatit mzdu, provést proškolení na tratě pro strovedoucí z ukrajiny nebo jiných východních zemí a těmito nahradit stávkující, oni si pak rychle rozmyslí jestli chcou práci nebo stávkovat, zrušit lobby stavebních firem na rekonstrukci trati, kdy by se za stené peníze dalo postavit úplně nové drážní těleso, ale ono je lepší pro skansku, metrostav, tchas a podobné předstírat a nechat zaplatit odvoz sutě na skládku a  nové lože, přitom použit stávaící materiál s tichým souhlasem investora sždc, jehož manegment za to dostane nemalý podíl z takto ušetřených peněz

0/0
27.8.2009 9:10

René Ptáček

Re: poměry v černé diře

Modrá č u b k o, právo na stávku ti zaručuje Ústava ČR. Ale to nemá cenu vysvětovat frustrátovi co napíše několika set slovný příspěvek jedním souvětím, navíc plným pravopisných chyb.   

0/0
27.8.2009 10:18

sobak

Re: poměry v černé diře

ano ústava zaručuje právo na stávku, ale ne placenou o tom se tam nikde nepíše, když chceš stávkovat tak ze svých našetřených peněz, až budete umět stávkovat jako ve francii a nebude si brát jako rukojmí řádně platící cestující, můžeme bavit stávkou podle svého.

Osobně nevolím ani jednu z velkých stran, která má své za nechtama lidi pracující před 20 lety v prognostickém ústavu, problémem občanů této země je že si málo pamatují, co ten který darebák nasliboval minule a co splnil, nechají se zlákat klobásou, pivem a balónky "zadarmo", ve skutečnosti placených z našich daníJenomže naše rádoby nezávislá média ovládá težce střežená rada pro vysílání, do které sou nominovámí rádoby nezávislí lidé z řad příznivců stran a tak se u nás vrací cenzura která tu byla před 20 lety, protože ta takzvaná revoluce byla jen zástěrkou toho že mocipánům už se nechtělo rozkrádat v malém, ale chtěli to rozjet ve velkém, vzorem jim bylo JZD Slušovice, kterému před i po revoluci šli po krku.

0/0
27.8.2009 11:44

109e

Re: poměry v černé diře

On se někdo nechává ovlivnit klobásou, pivem a balonky? Ja neznám nikoho takového. Vy soudíte podle sebe, že máte odvahu takto plácat?

0/0
27.8.2009 11:48

109e

Re: poměry v černé diře

Máte v tom docela solidní zmatek. Snad v každé větě.

0/0
27.8.2009 10:35

blastula

Takže pokud dobře chápu

Od zákazníka si nechám kompletně práci proplatit předem a z nedodržení kvality a termínu  pro mě nevyplynou žádné sankce,zato se nechám pravidelně přikrmovat státem.Tak nějak si to dráhy představují?Každý máme nějaké "objektivní potíže" ale kolik jich mají ČD je opravdu k nevíře.

0/0
27.8.2009 8:47

Bůh Nejvyšší (25)

Nechápu vaše rozhořčení.

Vlakem ČD jsem jel naposled před více než rokem a od té doby jsem nenašel důvod toto dobrodružství opakovat. Limuzína vítězí na všech frontách. Auta jedou, vlaky smrdí a stojí.

0/0
27.8.2009 3:37

blastula

Re: Nechápu vaše rozhořčení.

nejen limuzína,ani kombík není marný

0/0
27.8.2009 8:42

René Ptáček

Re: Nechápu vaše rozhořčení.

tvoje papíry na hlavu nejsou řidičský průkaz.

0/0
27.8.2009 9:01

blastula

Re: Nechápu vaše rozhořčení.

ale auto nejezdí na řidičák;-D;-D;-D

Ber věci s nadhledem!

0/0
27.8.2009 9:05

109e

Re: Nechápu vaše rozhořčení.

Pokud je cesta vlakem dobrodružství, co napíšete o silnici? Vám tisícovka mrtvých a ještě víc zmrzačených asi nestačí.

0/0
27.8.2009 10:37

lucky_24

Re: Nechápu vaše rozhořčení.

Ne. Protože tam alespoň neumřu na nějakou zákeřnou nemoc z vlakového "WC", nedostanu infarkt z přehřátí, protože daleko víc autobusů oproti vlakům má klimatizaci, nemusím se bát toho, že se přilepím ke 30 let staré kožence a tak podobně. A ono vzhledem k tomu, že na kolejích je šance na nehodu oproti silnici mnohanásobně menší, tak se toho už stalo taky požehnaně. A i když vlakem ještě pořád jezdí spoustu lidí, oproti silniční přepravě je to vskutku málo. Vlaky jsou docela dobrý, ale v podání Viamontu nebo DB v příhraničí, nikoli ČD

0/0
27.8.2009 22:17

Bery

Re: Nechápu vaše rozhořčení.

WC v IC, nebo Elefantu je celkem v pohode, jinak nejcasteji jezdim Regionovou, ale tam jsem jeste na WC nebyl. Nicmene tu byva zvykem, ze nejvice kritizuji ti, kteri ve vlaku vubec nejezdi ;-) Samozrejme verim, ze nekde to hruza je, ale zivotu nebezpecne to bude fakt tezko. Na zeleznici za rok zemre asi tolik lidi, co na silnicich za vikend... ale kazdeho vec, ze :-)

0/0
28.8.2009 18:31

tru-and

platí to i ppro přestup?

A platí to i při přestupu. Když budu přestupovat z jednoho vlaku do druhého. První vlak bude mít 10 minut zpoždění, ujede mi přípoj a budu muset čekat hodinu na druhý tzn. do místa B se dostanu o hodinu později = taky sleva ?

0/0
26.8.2009 22:22

Bůh Nejvyšší (25)

Jasně socko, sleva na kelímkáče u stánku.

0/0
27.8.2009 3:38

gewet

ČD může začít vyplácet už od TEĎ

protože auta stojí, vlaky jedou:-P

0/0
26.8.2009 20:49

Tryskomys Muf

Do te doby

Do te doby CSSD a ODS vytuneluji a ke krachu privedou CD. Nasledne je pak z dalsich statnich penez sanuji, a za babku rozprodaji svym pratelum. Zmr.. zas... !!

0/0
26.8.2009 19:24

Ion Tichy

Re: Do te doby

Ty nikdo nemusí ke krachu přivádět. Ty na to stačí sami. Nebýt to státní podnik, tak už dvacet let neexistují.Rv

0/0
26.8.2009 20:42

wartas

Vracet jízdné až...

 nejlépe po válce. Rv

0/0
26.8.2009 19:19

2mmmm_2

Klídek..

V roce 2015 už bude jen několik koridorových tratí, nákladní doprava už nebude existovat (všechno budou přepravovat jen kamiony), takže těch pár EC či IC už si dráhy ohlídají bez zpoždění - a tam kde bude hrozit, raději nasadí autobus jako větší jistotu.

0/0
26.8.2009 19:12

René Ptáček

Re: Klídek..

Zkus se v noci postavit k trati v Ústí nad Labem a Přerově ať vidíš kolik se carga přepraví po železnici.;-)

0/0
26.8.2009 19:23

lucky_24

Re: Klídek..

V Přerově jsem v noci stál, a ty vlaky o šesti plných vagonech a nebo 30 prázdných mě moc na zadek neusadily. A ještě ty supermoderní lokomotivy co to tahají, jéééééééééééééééééééžiši :-)

0/0
26.8.2009 19:34

René Ptáček

Re: Klídek..

8-o

0/0
26.8.2009 19:47

109e

Re: Klídek..

A zkoušel jsi si dát otázku, proč tomu tak je? Jaké podmínky má nastavené železnice a jaké silnice?

0/0
27.8.2009 10:41

nickless

Pěkná blbost to vracení

Budou na to muset vzít z jízdného, takže o to nám podraží, nebo do toho naleje peníze stát z rozpočtu. Řešil bych to jedině konkurencí. Navíc u železnice opravdu je otázka, kdo za to může, třeba vykolejí vagón úplně jiné firmy a ucpe koridor a proč pak mají ČD platit za zpoždění? A nechal bych to volitelně na pasažérech, aby se třeba připojistili. Ať pojišťovny nabídnou připojištění proti zpoždění a kdo chce, ať si platí a v případě zpoždění požaduje plnění.

A u letadel se navíc bojím šizení technických kontrol a podceňování počasí, únavy posádek apod.

0/0
26.8.2009 18:56

drevak_patlak

Re: Pěkná blbost to vracení

To ta směrnice pochopitelně řeší. Jednak se nevztahuje na vyšší moc (vichřice, povodně apod.). Pokud je zpoždění vinou někoho jiného, budou muset ČD vymáhat náhradu od něj.

0/0
26.8.2009 20:26

PetrB.

Fandím Janotovi jen ať s DrDr pořádně zatřese

Je to jenom pár týdnu, kdy pyjavicím v Drahých drahách hořela koudel u zadku.

Za dvacet let už po několikáté musely smrdutí modří špinavci vyrukovat na obranu svého monopolu a za pomoci obvyklého křížového financování podlezat nabídky zájemců konkurovat jim v dopravě.Tentokrát jim, ale pan Janota se Student agency připaloval zaděčky až se z modrých bestií kouřilo. No a sotva zase ubránili tu stávající hrůzu všech hrůz. Přišli samozřejmě s požadavkem, že budou rušit spoje. Je to naprostý hnus, modrá žumpa na kolejích a rezavých kolečkách smrdí po celé republice. Stydím se za ně kdykoliv s k nějakému nádraží musím jenom přiblížit za lidi i prostředí, které tam udržují.Nebo spíš vyžírají z podstaty, protože oni jen zneužívají toho co zdědili.Přitom nejsou schopní nabídnout dopravcům ani cestujícím nic a při někdy i mnoha hodinových zpožděních ani sklenici vody nebo šálek kafe. Je to prostě naprostý hnus vidět, jak na nás cestující naprosto a z vysoka kašlou.Drahé dráhy jste zadarmo drahé.

0/0
26.8.2009 18:52

René Ptáček

Re: Fandím Janotovi jen ať s DrDr pořádně zatřese

8-o

0/0
26.8.2009 19:24

lucky_24

Re: Fandím Janotovi jen ať s DrDr pořádně zatřese

Kdyby alespoň s okamžitou účinností platilo, že při zpoždění 60 a více minut, u SC při jakémkoli, dali cestujícím půllitra dobré vody a k tomu musli tyčinku, když už nic víc.

0/0
26.8.2009 19:37

Los Dyllinos

A to by mě zajímalo,

jak se vracení peněz bude řešit u lidí s nejrůznějšíma síťovýma jízdenkama.

0/0
26.8.2009 18:44

drevak_patlak

Mluvčí ČD se mýlí

Primární příčina většiny zpoždění jsou skutečně výluky z důvodu modernizace resp. údržby tratí. Nicméně ani za 20 let budování koridorů se ČD nenaučily udělat správně výlukový jízdní řád, který by sníženou propustnost i rychlost správně reflektoval. Občas se to jakž takž povede, většinou je to ale katastrofa. Např. teď probíhající výluky na trati 170 Praha-Plzeň si žádají úplně jíný JŘ než jaký platí a v důsledku toho je většina vlaků o 20-40 minut opožděna. Podobně u nás v Podkrušnohoří, kde je dochvilnost jinak velice dobrá, se případná výluka zpravidla odbyde oznámením pro cestující, že výluka se bude konat, zpoždění budou až 20 minut a kdo chce stihnout přípoj, může jet předchozím spojem. Přitom dočasně upravit JŘ tak, aby byl vyjezditelný není zpravidla až tak velký problém.

0/0
26.8.2009 18:36

PepaK

Re: Mluvčí ČD se mýlí

Až na to, že jízdní řády už sestavuje SŽDC a ne ČD...

0/0
26.8.2009 19:44

drevak_patlak

Re: Mluvčí ČD se mýlí

Ano, máte pravdu. Nicméně tak činí dle požadavků dopravců. Když si ČD poručí, že nechtějí potkávat vlaky v úseku, kde je jednokolejka a k tomu 5 minut vaty před a za postižený úsek, tak ji dostanou.  Nehledě na to, že ten řád dělají stále stejní lidé ve stejné budově, jen se formálně přesunuli od ČD pod SŽDC. Prakticky se ale nezměnilo nic.

0/0
26.8.2009 20:24

109e

Re: Mluvčí ČD se mýlí

Naprosto vedle. Pro dopravní obslužnost má největší význam regionální doprava. Zůčastňuji se jednání. Co nám namaluje kraj, to máme. Dáváme připomínky. Dopravce (a je úplně jedno, jestli ČD, Viamont...) do toho kecá pouze technologicky. Změnilo se hodně. Na taktovou dopravu si lidé zvykají.

0/0
27.8.2009 10:58

drevak_patlak

Re: Mluvčí ČD se mýlí

Já jsem se taky účastnil několika jednání o JŘ. Pravdu máte jen napůl. První impuls jde většinou od kraje, ale v podobě "chceme hodinový takt na téhle trati". První návrh pak jde od ČD (přes SŽDC) a z něj se vychází pro další vyjednávání a úpravy. Občas se to samozřejmě musí předělat kompletně. V čem má ale dopravce hlavní slovo je právě ta technologie. Někdo musí úředníkovi kraje vysvětlit, že na jednokolejce je potřeba křižovat jen ve stanicích, že traťová rychlost je tolik a tolik, že na jeho návrh je potřeba dvojnásobek souprav  a nebo že je plánovaná výluka kvůli koridoru a s tím nutné prodloužení časů i časových poloh tak, aby se např. v dočasně jednokolejném úseku ty vlaky nepotkávaly. A to ČD zhusta nedělají a schválený JŘ je pak zbytečný cár papíru.

0/0
27.8.2009 12:27

109e

Re: Mluvčí ČD se mýlí

Na jaká jednání chodíte? O JŘ nerozhodují úředníci kraje, ale najaté firmy, které znají technologii drah. JŘ navrhnou a pochopitelně doladí s dopravcem.

0/0
27.8.2009 13:41

109e

Re: Mluvčí ČD se mýlí

Brečíte dojemně. Musím Vás upozornit, že na špatném hrobě. Ty informace....

0/0
27.8.2009 10:45

drevak_patlak

Re: Mluvčí ČD se mýlí

Co myslíte tím špatným hrobem? Jako že jsem měl spíše psát návrhy na ČD? I to jsem udělal. Po týdnu jednokolejného provozu mezi Bílinou a Oldřichovem u Duchcova a s tím souvisejícím rozvratu dopravy a ujetých přípojů jsem napsal ČD krátkou analýzu a případná jednoduchá opatření. Odpověděli mi, že je vezmou v úvahu při příští výluce. Od té doby bylo výluk několik, ale nezměnilo se nic.

0/0
27.8.2009 11:19

109e

Re: Mluvčí ČD se mýlí

To, že v regionech tvoří JŘ kraje. U nás na to už i ty kraje reagují. Tam, kde náhradní dopravou nevyhnutelně dochází ke zpožděním a hrozí ujíždění navazujících vlaků, tam kraje posunuly vlaky, které vyjíždí o nějakou tu minutu dříve. Není tedy pravda co píšete. Jestli na to některý kraj ještě nepřišel, má co dohánět. Dopravce vychází vstříc. Nic jiného mu ostatně nezbývá.

0/0
27.8.2009 11:28

drevak_patlak

Re: Mluvčí ČD se mýlí

Těch krajů bude více. Máte samozřejmě pravdu, že o výlukový JŘ už jsem zavadil a že se jich v poslední době dělá více než v minulosti. Ale na můj vkus je to pořád málo. Každá výluka, která s vysokou pravděpodobností zasáhne do přestupních vazeb popř. ovlivní negativně ZDO (tj. dělníci nestihnou směnu nebo děti školu) si vyžaduje výlukový JŘ, klidně měnící se po dvou dnech. I tady nechť se některé přípoje obětují (když nejde ujet úsek v potřebném čase), ale ať je dopředu jasné, které to budou a které ne. Dnešní situace je chaos. Když se vrátím na "mou" trať 130, tak tady při zmiňovaných výlukách ujížděly nejčastěji přípoje v Mostě, ale v menší míře i v Ústí n.L. a Děčíně podle toho, který vlak dostal na jednokolejce přednost. A tuto nejistotu a náhodnost je právě třeba vymýtit.

0/0
27.8.2009 12:32

lucky_24

Autobusy

A jak může autobusový dopravce za kolony na dálnici, za objížďky způspobené rekonstrukcí a podobně. Pokud to chtěj odložit pro vlaky na rok 2015, tak pro autobusy by to mělo být tak do 2025. Protože třeba jen z Prahy do Brna bude vždycky nějaké zůžení, nehoda nebo něco podobného. A navíc ČD má suveréně nejdražší jízdné v osobní dopravě, tím pádem by bylo z čeho vracet. 

0/0
26.8.2009 18:25

Bery

Re: Autobusy

ČD ma nejdrazsi jizdne, ale taky si plati dopravni cestu... zaplati za kazdy ujety km koleji. Autobusy plati jen za dalnice, takze se to neda srovnavat. Pokud by autobus musel za kazdy ujety km jakekoliv silnice zaplatit napr. 20Kc, tak ceny poleti take nahoru... :-)  Navic autobus si muze trasu prizpusobit, muze dorazit do mesta po jine silnici, coz u vlaku nelze.

0/0
27.8.2009 13:19

lucky_24

Re: Autobusy

Jenže vlak pojme víc jak 60 cestujících, a vlak má koleje v dobrám stavu, což o silnicích říct nejde. A pokud se to přepočítá na sedadlo, tak už to není taková tragedie, jde o desetníky. K tomu ještě moc často nepotkávám 30 let staré autobusy v regionální autobusové dopravě, u vlaků je spíš zázrakem potkat něco mladšího.

0/0
27.8.2009 22:22

Bery

Re: Autobusy

Vlak jezdi podle jizdniho radu... neceka az se naplni kapacita. Pocet vozu se predpokladam pocita podle nejvice vytizeneho useku, takze cast trasy muze byt kapacita klidne nevyuzita... a cim vetsi pocet vozu, tak tim je zase vetsi poplatek na 1km... Proto se prepoctem na sedadlo nic nezlepsi.

Ano, silnice jsou nekde mizerne, ale od toho je tam ridic, aby si s tim poradil. Kazdopadne je fakt, ze pokud bude neprujezdna cast silnice, tak autobus to veme po objizdce a prijede hold o par minut dele (obvykle kratsi doba nez hodina). Vlak to objet nemuze, takze zpozdeni trva do doby nez se trasa zprujezdni (obvykle doba delsi nez hodina). Tedy autobusy jsou v tomhle bode docela ve vyhode ;-)

0/0
28.8.2009 18:56

stepecm

ANO,ANO,MY TOMU SAMOZREJME VERIME....

My uz verime uplne vsemu, protoze v teto zemi je mozne uplne vsechno .

0/0
26.8.2009 18:08

PetrB.

To je teda hnus Drahé dráhy jděte se vycpat

To je tedy vážená vláďo, nechutný hnus a jednostranný lobismus nevyššího kalibru. Kdo už dvacet let dostává každý rok mnoho miliard do svého rozpočtu Drahé dráhy v Česku ze státní kasy. Kdo mrhal a mrhá miliardami při naprosté neochotě vozit zboží a cestující? Dráhé dráhy v Česku. Kdo se víc bojí konkurence než Drahé dráhy v Česku. Hlavně, že si každý rok přidávají na mzdách a odměnách a plácají se po zádech jak jsou skvělí. Padesát let staré vagóny nádraží z první republiky které by bez peněz z EU ani nezametli. Hlavně že si vysílají vláčky pro zaměstnance k Jadranu. V našich vlacích jsou stejně hnusné sociálky jako před třiceti lety a když chtějí cokoliv zlepšit musí to stát miliardy aby se na tom mohla přiživit celá stáda příživníků. Zářným příkladem je jejich naprostá neschopnost dovybavit vagóny aspoň zásuvkami na 220V a pokud by to dělali tak by to stálo přes milion na jeden vagon. To je naprostý hnus ta jejich nechutná neschopnost nabídnout cestujícím i jen trochu čerstvé vody.

0/0
26.8.2009 18:06

Jircak

Re: To je teda hnus Drahé dráhy jděte se vycpat

Bohužel máte pravdu, co s takhle velikým molochem nikdo neví a snaha

něco zlepšit vychází naprázdno. Dráhy se měly dávno zprivatizovat, nebo

se mělo umožnit vstoupit na dráhy soukromému subjektu,  rozhodně by to

nebylo horší než je to teď.

0/0
26.8.2009 18:27

intemba

Re: To je teda hnus Drahé dráhy jděte se vycpat

Hm,si říkám, který dobrodruh by chtěl strčit prachy do ČD (nemyslím tím ČD Cargo) - vždyť ani do deutsche bahn se nikdo moc nehrne - v současném stavu jsou ČD naprosto prodělečným podnikem...řešení mě ani nenapadá - rozhodně by to chtělo zefektivnit lidské zdroje (tj.jednoduše vycházet 1/2 lidí z ČD, peníze takto ušetřené investovat do modernizace (nemyslím tím nové koridory, ale zavedení elektroniky tam, kde to obsluhuje nějaký modro/oranžový jouda...) - ale při moci želežničářských odborů je to neřešitelná situace s touto firmou - takže jediná šance je, nechat je zbankrotovat (viz. odbory u ČSA před 5-ti lety a dnes ...) ...

0/0
26.8.2009 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.