Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát věnuje na železnici přes 60 miliard během deseti let

Stát se dohodl s kraji na způsobu, jakým jim pomůže s financováním železniční dopravy. Každoročně přispěje ze státního rozpočtu 2,65 miliardami korun. Pokud by kraje nenavýšily svůj příspěvek, došlo by k velkému rušení vlakových spojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lucky_24

Není se čemu divit

Není se čemu divit, protože konkurence je nežádoucí, za prvé by zaměstnanci museli začít něco dělat, a když už několik let jen chodí a cvaká si lístečky, tak by se jim do toho nechtělo a za druhý by se ukázalo, že to jde levněji a kvalitněji a pak by všichni, co se ČD zastávali vypadali jako idioti a to taky nikdo nehce.

0/0
3.9.2009 18:30

BobbyMr

Odpověď

Stát je zadlužřejneý a dává peníze sem, děsný.

0/0
1.9.2009 17:44

Ahasver

hmm

Stejně to v Černé Díře zmizí bez efektu, stejně jako prožrali těch loňských 12mld na nová vozidla. Jen za to vyleštili žabotlamy. Rv

0/0
1.9.2009 9:41

valissen

Sakra proč?

Rv

0/0
31.8.2009 22:10

miropiro

hmmm

tak podle informací MF DNES - no my víme, že tomu tak je, tak to furt neopakujte...

0/0
31.8.2009 20:58

unbreakable debater

abych tu neplodnou debatu uzavřel

ČD by mělo konkurovat především cenou. Pokud je možné v zahraničí prodávat jednu jízdu kamkoliv za 4,5€ bez jakýchkoliv kliček a klacků pod nohama, mělo by to fungovat i u nás. V Belgii nemají miliardu různě provázaných slev, jezdí poměrně levně i na naše poměry a právě díky tomu tam jezdí úplně plné vlaky. To, že se dá jezdit levně, ale za cenu několikahodinového onanování nad ceníkem, Inkartama, E-liškama apod., je běžnému cestujícímu prd platné. Odradí ho to. Každá sleva má nějaký háček, pro každou musí cestující panáčkovat, aby mu je milostivé ČD udělily. Udělejte ceník pro lidi a ne pro ajznboňáky a ujišťuju vás, že se mnoho lidí nad svou dopravou zamyslí. Do té doby budou jezdit vlaky prázdné a ztráta z osobní dopravy bude dál ročně 15mld. v mínusu, samozřejmě dotováno z eráru. Rv

0/0
31.8.2009 20:41

Jindri

Re: abych tu neplodnou debatu uzavřel

R^R^R^

0/0
31.8.2009 20:47

Hrabosh

Re: abych tu neplodnou debatu uzavřel

Akorátže v Belgii za tu jednu cestu dáte 7,3EURO http://www.b-rail.be/nat/E/tarifs/passes/rail/index.php

A na naprosto stejném principu funguje Kilometrická banka (koupím sešitek, sednu do vlaku a napíšu odkud kam jedu)- kolik mi Dráhy odepíšou počítá průvodčí (cca 4-16EURO podle vzdálenosti, což mi i vzhledem k více než dvojnásobným vzdálenostem v ČR přijde férovější než jednotná cena)- ale vím že na jakoukoliv vzdálenost to je slušná cena. Že zrovna tento produkt ČD nepropagují hned na frontpagi jako Belgické dráhy je smutné, ale už to není problém nabídky, ale nefungující propagace.

0/0
31.8.2009 21:07

lucky_24

Re: abych tu neplodnou debatu uzavřel

Jenže vzhledem k těm rezavým vrakům co se prohánějí po českých kolejích, které spadly ČD do klína a defakto je nic nestály a skoro nic nestojí, tak by měl kilometr v KMbance stát 0,25 korun, to by odpovídalo kvalitě českých železnic.

0/0
3.9.2009 18:04

Bery

Re: abych tu neplodnou debatu uzavřel

To, ze jsou dotace vsude v zahranici a vyssi nez u nas je obecne zname. I slovaci dotuji vic nez my a treba nemci dotuji az 8x vetsi castkou za 1km. Z tohoto pohledu muzeme byt vlastne radi, ze u nas dotujeme jen tak malo.

Ale faktem zustava, ze cenik ČD je "ponekud" prekombinovany a zbytecne slozity. S tim by to chtelo neco delat, jenze nejspis chybi vule. Ono to bude podobne jako s cenikem nasich mobilnich operatoru... v tom aby se take pra*e vyznalo. Duvod je vsak prosty... jak je v nasi zemi zvykem... vzdy se to dela tak, aby tu nejlevnejsi volbu pokud mozno nikdo neodhalil a vetsina zaplatila co nejvice. A pokud dojde na kritiku, tak se rekne... ale vzdyt my tam mame i levnejsi reseni... jen to nikdo nevyuziva.

0/0
31.8.2009 22:22

von.Rammstein

no to si snad dělaj srandu ne?

co kdyby se stát začal starat kromě potřeb zaměstnanců ČD, třicetikačkářů a parazitů v regulovaných bytech taky o potřeby slušných lidí;-€Rv

0/0
31.8.2009 19:52

109e

Re: no to si snad dělaj srandu ne?

To jsi zajisté ty -ten slušnej. Nejseš tu dlouho a hned perla.

0/0
31.8.2009 19:54

René Ptáček

Tohle už ta IDnesácka žumpa začíná přehánět.

"Stát "věnuje" na železnici........" Co to je za titulek? Ve všech evropských civilizovaných zemích je osobní doprava dotována. Nechápu proč by tomu mělo být v ČR jinak.

Navíc i miláček zdejších modré holoty, neschopný kecálek Jančura nabízí železnici za dotovanou cenu.

A jak dnešní vozový park vypadá je vizitka českého státu nikoliv ČD. Nákup nových vozidel opět musí dotovat stát. A jaké výsledky dotace nových vozů státem nese můžeme dnes a denně vidět na vlacích EC (178, 378, 172) jezdících do Německa. Kde poptávka prakticky převyšuje nabídku, vlaky jsou našlehaná po strop.

0/0
31.8.2009 18:47

lucky_24

Re: Tohle už ta IDnesácka žumpa začíná přehánět.

Jenže Jančura by si dotaci pro jeho úplně nový a stejně jako autobusy určitě v čistotě udržované vlaky tu dotaci zasloužil. Jenže ČD něco zrenovují a nebo i koupí nové, ale za pět let je z toho humus jako z těch ostatních. Takže jsou to vždycky vyhozené peníze do Černé Díry. A Jančura alespoň s autobusama, letenkama a pobytama něco dokázal, ČD mimo to že prošustrují miliardy ročně ještě neukázaly vůbec nic!!

0/0
3.9.2009 18:08

howado na druhou

a

proč????

0/0
31.8.2009 18:36

galaxie1

odměny

Tak to si zase vrchnost ČD přijde na své:-/

0/0
31.8.2009 18:32

unbreakable debater

Nj. kraje rozdaly peníze na dárečky voličům a chybí jim...

...na regionální dopravu. ;-D

0/0
31.8.2009 18:10

Shumway

Re: Nj. kraje rozdaly peníze na dárečky voličům a chybí jim...

je to tak, konkrétně Vysočina rušila spoje kvůli cca 15milionům, zatímco na vrácených poplatcích rozdali přes 30mega

0/0
31.8.2009 19:29

YaTaky

Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Ze je to tak drahe. Ja vidim porad vlaky obsazene z 10% a autobusy tak z 2%.;-O

0/0
31.8.2009 17:53

109e

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

A když si stoupneš ke křižovatce, tak uvidíš, že drtivá většina aut je obsazena pouze jedním člověkem.

0/0
31.8.2009 17:59

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Za to ale můžou primárně dopravci, že se lidem vyplatí jezdit autem. Rv Kdyby Žaluda byl manažer co k čemu, zavedl by rozumné slevy pro pravidelné cestující a ne ten současný bordel, ve kterém se ani na kase nevyznají. Pro pravidelně dojíždějící levné traťové či regionální jízdenky, jednu slevovou kartu a zvýhodněné hromadné vyplňovací jízdenky za fixní sazbu, třeba deset krát jedna jízda kamkoliv po republice po 100-150Kč tak, jak to mají na západě. Při současných cenách se nelze divit, že vlakem jezdí jen ti, kdo to mají opravdu levné - důchodci a zaměstnanci ČD. Rv

0/0
31.8.2009 18:16

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Ten poslední nápad je inspirací z Belgie. Tam se prodává jízdenka na deset libovolných jízd kromě pár exkluzivních destinací (Ardeny, pobřeží) za krásných 45€. Cestující jen vyplní odkud a kam jede. R^

0/0
31.8.2009 18:20

109e

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Primárně za to může totální lenost. Kdyby stál benzín 60 a vlaky byly ze zlata, tak je pro mnoho lidí problém pohnout kostrou. O těch slevách máte pochopitelně pravdu. Na západě mají systém slev opravdu propracovaný. K tomu ale určitě dojdeme.

0/0
31.8.2009 18:21

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Jaká lenost? Když se to někomu finančně nevyplatí, tak proč by jezdil vlakem? Když se mu to sotva vyplatí, resp. ušetří na tom možná pár korun, tak také nechápu, proč by se někdo měl snažit jezdit vlakem? Jediná oblast, kde dojíždění vlakem funguje, je Esko v okolí Prahy, kde má většina lidí velmi levné lítačky, co platí i ve vlacích. Pražská MHD vychází podstatně levněji, než ČD. R^

0/0
31.8.2009 18:44

109e

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Tuším, že jsi si neudělal výpočet. Tedy spravedlivý výpočet.

0/0
31.8.2009 18:46

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Např. když jsme ve dvou chtěli jet z Prahy do Olomouce, vyšlo nás to každého na 700Kč za zpáteční jízdenku Pendolinem, 460 při jízdě běžným vlakem bez místenky. Autem je to necelých 300km. Tudíž autem mě to vyjde nastejno, resp. o nějaké 200 levněji s možností, že si cestu vystojím. Počítám pouze přímé náklady - jízdenku, resp. benzín. Je jasné, že výpočet není kompletní. U auta mám nějakou amortizaci, na podporu Českých drah si zase platíme daně.

0/0
31.8.2009 19:17

Hrabosh

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

S E-liškou (160kč mezi libovolnými krajskými městy) vychází zpáteční jízdenka pro jednu osobu na 320kč, pro dva na 640kč.

Autem to je 280km jedním směrem, při zpáteční cestě 560kmx5kč=2800kč (půlka ropa, půlka amortizace). Takže i když budu počítat jen ropu, pořád je auto 2,5krát dražší. Pořiďte si lepší kalkulačku. :-P

0/0
31.8.2009 19:29

109e

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Přesně tak.

0/0
31.8.2009 19:34

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Ty neumíš číst? Proč počítat amortizaci u auta a nepočítat, kolik Českým drahám odvedu na daních? 8-o Navíc v ceně benzínu jsou např. započítány spotřební daně, ze kterých se platí výstavba infrastruktury. Někde počítáč jen provozní náklady (vlak) a jinde komplexní náklady. Rv

Co když mám firemní auto a platím si jen benzín? Navíc na eLišku si musím vyběhat In kartu. Jak říkám, ČD prostě pro normální lidi, co potřebují občas (2x nebo 3x do měsíce) zajet na druhou stranu republiky nic kloudného nenabízí. Pokud bych jezdil každý den, tak neremcám, ale takhle těžko nalákají ty, co dnes jezdí pouze autem. Rv

0/0
31.8.2009 19:37

René Ptáček

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Doktore boto, jestli cestuješ 2x, 3x měsíčně přes republiku tak se ti In karta celkem vyplatí (25% sleva na jízdné + o polovinu levnější jízdenky).

Je v tvých výpočtech zahrnuto kolik zdravotní pojišťovny zaplatí za léčení zraněných lidí při silničních nehodách?

Je v tvých výpočtech zahrnuto kolik stát tratí na lidech zabitých při silničních nehodách?

Je v tvých výpočtech zahrnuto kolik vyplatá stát na invalidních důchodem zmrzačených lidí při silničních nehodách?

0/0
31.8.2009 19:44

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Máš v ceně započítány výdaje na léčení nemocných ze elezničních nehod? Tohle nikam nevede, proto externality zásadně nepočítám. Mohli bychom se tak dostat k extrémům, jako kolik zabije auto vs. vlak hmyzu, který neopiluje rostliny které nevyplodí plodiny, o což zahleděným ajznboňákům nejspíše jde. Auto má doma většina domácností stejně, jako další spotřební stroje a elektroniku. Počítáš amortizaci do přípravy pokrmů na plotně? Počítáš amortizaci při sledování TV? Pokud jsi normální, tak nepočítáš. R^

0/0
31.8.2009 19:50

René Ptáček

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

To by mě fakt zajímalo kolik živočichů je zabito silniční dopravou a kolik železniční.

Bohužel, pro tvou argumentaci lidé kteří zahynou na železničních přejezdech jsou započítáváni do obětí silniční dopravy nikoliv železniční. A sebevrazi by si asi našli jiný způsob odchodu než skákat pod vlak. ;-)

0/0
31.8.2009 19:55

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Helmute, ty asi numíš číst. Chápeš, proč jsem to označil za extrém? Chápeš, proč se chci vyhnout kruhové argumentaci vymyšlenými či těžko podložitelnými náklady? Očividně si v těch extrémech libuješ, jinak bys pochopil a přestal počítat do ceny přepravy externality. Rv

0/0
31.8.2009 20:01

René Ptáček

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

doktore boto, já jsem ti na začátku přednesl celkem solidní argumenty, které jsou i podložené (např. smrtí jednoho člověka přichází stát o daně v hodnotě cca 15 milionů CZK). 

Ty jsi mi je vyvrátil argumenty, které sám označuješ za extrémní. Abych se přiznal moc ti nerozumím........

0/0
31.8.2009 20:08

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Helmute, ty asi opravdu číst neumíš. Nic naplat. Chceš-li selektivně pro některé druhy dopravy připočítávat nepřímé náklady, tak si je tam klidně počítej. Takový výpočet ale bude těžko relevantní.

0/0
31.8.2009 20:17

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Ostatně je úsměvné, jak za nehody na přejezdech může apriori auto, i když se jedná o nehodu na pěšákovi. 8-o Vzpomínám si, jak před pár lety v Praze nefungoval na trati 011 semafory a závory na přejezdech a párkrát si tam nějaký vlak pochutnal na autě. Pro ajznboňáky šlo jistě o nehodu silniční dopravy. ;-D

0/0
31.8.2009 20:13

109e

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

0/0
31.8.2009 19:55

109e

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Nyní už začínám pochybovat o tvé normálnosti. Pomohu ti - normální je

to, co napíšeš ty. Že jsem to uhodl? Jdu do práce, dnes končím. Jdu

řádně pobaven.

0/0
31.8.2009 19:57

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Přestaň si hrát na chudáčka a uznej, že přímé náklady na dopravu jsou cena jízdenky nebo cena spotřebovaného benzínu. Amortizace, daně atp. jsou nepřímé náklady a těžko se s nima operuje. Pokud by sis dal práci a počítal nepřímé náklady u všeho, co denně používáš, tak jak to děláš selektivně jenom u auta, dostal bys zajímavé závěry. Jídlo by sis doma neuvařil, na TV bys možná nekoukal atp. Kolik lidí to tak dělá?

0/0
31.8.2009 20:06

Hrabosh

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

přímé náklady jsou takové, které jsem musel zaplatit z peněz, které protekly mým soukromým účtem. Amortizace je tudíž setsakra přímý náklad a počítá se velmi dobře (já používám OpenCalc a opisuji položky z faktur ze servisu a z počítadla kilometrů, ale dá se to spočítat i s tužkou na papíře).

0/0
31.8.2009 20:23

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Jistě. A daně neplatíš, že? ;-D

0/0
31.8.2009 20:25

Hrabosh

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

A? Jakože se můžu rozhodnout zda na daních zaplatím 640kč nebo 2800kč tak jak se mohu rozhodnout kolik zaplatím za dva lidi za cestu do Olomouce??? Nějak nechápu smysl příspěvku...

0/0
31.8.2009 20:32

masinfira

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Vůbec ničemu nerozumíš.

1) Když už srovnáváš pendolino, tak jeho provoz NENÍ dotován státem, čili žádné poplatky z daní jak uvádíš.

2) V ceně jízdenky je samozřejmě i amortizace - žel. vozidel, dopravní cesty, nádraží..., takže i to musíš brát v potaz při srovnávání.

3) Náklady na provoz a údržbu infrastruktury nejdou jen ze spotřební a silniční daně, ale i z jiných daní, fondů EU... a to v nepoměr železnice vůči silniční infrastruktuře.

0/0
31.8.2009 22:05

109e

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Tak koukám že jsi docela dobrý kouzelník. Spotřební daň vytahuješ jen na silnici, (železnice platí stejnou) věříš báchorkám, že stačí na opravy, údržbu, výstavbu, policii, záchranáře, léčení, pracovní neschopnosti. Jak si ceníš života? Jak si ceníš tisíce životů za rok jen v ČR? Kde je životní prostředí? Jak si ho ceníš?

Když máš firemní auto? Kdo má tu možnost ? Jeden z pěti tisíc?

0/0
31.8.2009 19:45

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Víš, proč mají dopravci naftu za 15Kč/l? Protože neplatí spotřební daně. Ostatně vykukové z DP Praha prodávají tuhle naftu za nějakých 18-19 korun pod rukou. ;-D

0/0
31.8.2009 19:54

Hrabosh

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Protože počítám přímé náklady. Prostě si sečtu kolik nasypu do plechovky co mi stojí před barákem a kolik vyklopím na pokladně ČD.

BTW: v ceně jízdenky jsou pochopitelně také spotřební daně (vlaky nejezdí na vzduch) a rovněž amortizace (ČD ty vagóny totiž kupují).

Drtivá většina lidí NEmá firemní auto a neplatí si jen benzín (a navíc, jak jsem už psal i pak to vyjde dráž). Mám kamaráda, co pracuje u ČSA a má letenky zdarma- chcete mi tvrdit, že na základě jeho zkušenosti bychom měli létat, protože to je zadarmo???

Pokud nechcete vyřizovat IN-kartu (což mi přijde jako zcestný argument, protože její vyřízení je jednodušší než vyřízení povinného ručení a pojištění), kupte si kilometrickou banku. Pak Vás jedna cesta z Prahy do Olomouce na 250kč.

0/0
31.8.2009 19:50

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Však já také u benzínky neplatím leasingovou splátku. Auto už mám splacené. Nicméně jak spočítáš všechny náklady na dotovanou železniční dopravu? Těžko. Tak je nepočítej. Ale pak je nemůžeš počítat ani u auta. Rv

0/0
31.8.2009 19:57

Hrabosh

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Hoďte na něj síť! Koupím nové auto za 300.000kč během let nasypu do oprav, nových gum, ručení, technické atp. přinejmenším dalších 100.000kč. Najedu na tom 200.000km. Pak mi to vychází na 2kč/km a je mi vcelku jedno zda si na to půjčím (od leasingové společnosti), nebo zda to zaplatím na dřevo.

Jestli k tomu přistupujete takto (tj. amortizace není nutné počítat), pořiďte si IN-GOLD- koupíte ji  jednou za tři roky a celou tu dobu jezdíte první třídou úplně zadarmo- jedná se o síťovou jízdenku. A pořízení je mnohem snazší než pořízení auta. :-P

0/0
31.8.2009 20:14

unbreakable debater

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

A teď si spočítej, kolik tě vyjde provoz ČD, ačkoliv s nima neujedeš ani Km. Rv

0/0
31.8.2009 20:23

Hrabosh

Re: Kdo tim vlakem vlastne jezdi?

Nepsal jste náhodou před chvílí, že nepřímé náklady nemáme počítat??? Sakra už se rozmyslete co vlastně chcete.

BTW: mám kamarády, kteří počítají na kolik je vyjde automobilový provoz, ačkoliv autem prakticky nejezdí ;-)

0/0
31.8.2009 20:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.