Diskuze

Cenový propad bytů zpomaluje, na jaře by ceny mohly opět růst

Panelové byty zlevnily až o třetinu, naopak pozemků, chat a chalup se krize téměř nedotkla. Nových bytů bude brzy nedostatek, což může tlačit cenu opět nahoru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vlastimil CZaban

10. 9. 2009 1:40
O alibistech

Tak vam Vsem HOST< HOST<HOST, dekuju za "zajimave"prispevky pro precteni diskuze. Vsichni vedi vse a neumi se ani podepsat. Hmmmm. Njnvime koulovy, ale proc se za vlastni nazor alespon nepodepsat??

BranikR^R^

0 0
možnosti

Host

10. 9. 2009 1:45
Re: O alibistech

Si stěžuj v redakci. Beztak nevím, co jsi zač, a vůbec mi na tom nezáleží. Proč by taky mělo.

0 0
možnosti

Host

9. 9. 2009 21:33
Co signalizuje trh?

Reálně - jak se dnes chovají developeři? Zastavili prakticky zahajování všech nových projektů. A proč? Protože očekávají masivní růst cen nemovitostí? To asi ne, že. Naopak zastavili projekty, protože očekávají razantní pokle cen. Stačí číst signály trhu a je jasno. Člověk nemusí být expert. Stačí sledovat chování expertů. I když Vám budou tvrdit, jak ceny porostou. Na jednoduchoui otázku, proč toho nevyužijí a nezačnou stavět, aby pak se ziskem prodali, Vám ale developeři nědokážou odpovědět. To je docela zajímavé -:)), nebo ne?

0 0
možnosti

Host

10. 9. 2009 9:24
Re: Co signalizuje trh?

Co kdyz pozastavili vystavbu a nove nestavi proto, ze jim banky nechtej pomoct s financovanim?

0 0
možnosti

paulius

9. 9. 2009 17:44
Kroutím hlavou

Kde na tyhle nesmysly chodí? Byty jsou stejně drahé jak na začátku roku a krize se zatím řeší jen propouštěním, což je nekoncepční a určitě nepovede k růstu cen, a pokud ano, tak to povede k ještě hlubší krizi.

0 0
možnosti

Host

9. 9. 2009 12:53
Realita

Realita v Třebíči, v říjnu 2005 jsem koupil cihlu 2+1 (60m2) za 550.000.  V červenci 2009 byt nad náma - zhruba ve stejným stavu jako my, prodal soused za měsíc za 990.000.  Za čtyři roky takovej nárůst to mě přijde docela mimo, ale je to fakt. Osobně si myslím, že ty ceny musí jít o dost dolů...  

0 0
možnosti

Host

9. 9. 2009 11:42
Realita realit

Zkušenost z nedávného pořizování bytu v Praze- zájem je, pokud ale majitel neprodává za loňské ceny. Pokud je navíc u bytu sleva 100-200 tis., zájemci se jen hrnou, párkrát už takto byt někdo "vyfoukl" před nosem. Číhají, sledují cenu, smlouvají a pokud se naskytne dobrý poměr cena/kvalita, kupují. Tedy pokud byt nemá zásadní vadu (novostavba na poli u dálnice za poslední řadou paneláků, okna na výpadovku apod.). To jsou pak tzv. ležáky. Případně kdo si myslí, že zpeněží půlmilionovou investici do rekonstrukce panel. bytu, tak se také mýlí. Asi jako kopit na starou Š120 nové elektrony. I když rozdíly mezi paneláky jsou také - záleží na lokalitě (např. panelový dům samostatně stojící ve vilkách x megasídliště Stodůlky)

0 0
možnosti

common

8. 9. 2009 23:00
budeme svědky

splasknutí 1. velké realitní bubliny v čr nebuďte bláhoví copak si tady myslíte že ta krize v americe byla jenom nějaká sranda? dyť tam lidi spěj pod stanama a že tady pár ňoumů dělá frajera a kupuje superpředražený byty který tolik nestojej ani v usa - si myslíte že tady to přejde jako vánek? budet ještě koukat co bude za divadlo.. dejte tomu ještě tak rok dva tři..

0 0
možnosti

romsky aktivista

8. 9. 2009 18:59
idealni by bylo, aby se kazdy Host,ktery chce neco sdelit

alespon nejak identifikoval, takhle je docela mozne, ze si v cele diskuzi ujizdi na perniku 1 Host a par registrovanych nicku ;-D

0 0
možnosti

Host

8. 9. 2009 15:47
Skutekně? :-)

Zajímavé. V nabídkách realitních serverů přibývá nabídek rodinných domků i ve stavu hrubé stavby, kde lidem došli peníze k dokončení, byty jsou i několikrát slevovány než je někdo koupí. A do toho se snaží realitky masírovat těmito PR články, které vyvěsí na více serverech pod hávem normálního článku.

Sám jsem jeden z těch, který si v této době pořídí nemovitost, ALE. Jsem podnikatel v dost netypickém oboru, kterého se krize negativně nedotkla. Koupi realizuji jen u velmi výhodné nabídky, kde bude minimální riziko prodělání při dalším poklesu cen. A konečně - realitky a jejich provize. Co ty si dovolí dát za návrhy smluv předložit, to si v jiném oboru nikdo nedovolí. Provize ve výši 150 000,- za úkony, které i s přiměřeným ziskem jsou maximálně v hodnotě 40 000,-, je už kapitola sama pro sebe. Divím se lidem, kteří jim na to přistupují...

0 0
možnosti

Host

8. 9. 2009 16:15
Re: Skutekně? :-)

Jestli ty "nepřiměřené provize" náhodou nesouvisí s tím, že se berou až po realizaci vlastního obchodu. Alemusí pokrýt i ty, které se nabízely, inzerovaly, ukazovaly, předjednávaly s kupci a nakonec z nějakého důvodu neprodaly. Na druhé straně je pravdou, že výše provize je negativně ovlivňována velkým přetlakem různých "garážovek", které si přebírají potenciální zákazníky.

0 0
možnosti

Host

8. 9. 2009 15:11
Blaf

taky si myslím, že to je spíš PR článek realitek. Je kravina aby se na začátku nového roku začali pomalu zdražovali byty, když banky nechcou nikomu dát, navíc ty předražené cimry nechce nikdo kupovat a nevím jak vy, všude kolem sebe cítím jakousi nejistotu.....bavíme se o matičce.

Jinak pravda je ta, že až se to znovu nastartuje, ale to je otázkou kdy, tak nebude co prodávat, takže to zas budou šroubovat nahoru..je to vylej nalej...

0 0
možnosti

Host

8. 9. 2009 15:19
Re: Blaf

souhlasím, ceny bytů na jaře významně neporostou, jakmile se podaří prodat developerům byty, které stačí na splacení úvěrů z projektového financování, byty stáhnou a počkaj na lepší podmínky na trhu - nebudou nové byty, automaticky to povede k postupnému zdražování - kdy to bude je otázkou, ale tento stav nastane. Nové projekty se prostě nerealizují, protože prostě není za co - banky zpřísnili hypotéky, ale hlavně v podstatě přestali financovat projekty.

0 0
možnosti

Jannynov

8. 9. 2009 14:51
jak může být bytů nedostatek ?

když obyvatelstva postupně ubývá ?

umí někdo objasnit tuto záhadu ?

opravdu je bytů málo ? 8-o

0 0
možnosti

romsky aktivista

8. 9. 2009 14:52
Re: jak může být bytů nedostatek ?

ano, kuprikladu ja bych tech bytu chtel vice R^

0 0
možnosti