Diskuze

Kritický rok aerolinek: místo drahé ropy je drtí prázdné peněženky zákazníků

Po SkyEurope, které zkrachovaly na počátku týdne, míří k zemi další aerolinky, ruská KD Avia. Firma přestala prodávat lístky a úřady oznámily, že jí kvůli miliardovým dluhům brzy odeberou povolení létat. A brzy mohou následovat další společnosti. Krize aerolinek je čím dál hlubší, ukazují poslední odhady Mezinárodního sdružení leteckých dopravců IATA.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DH

falonso

6. 9. 2009 17:12
Já nevím,ale jak může mít potřebu někdo pořád někam létat...

docela by mě zajímalo,co z toho ten člověk co se vrátí z nějaké destinace má.Já jsem tomu nikdy nějak nepřišel na chuť,krajina je nejhezčí tady u nás v čechách a kdo říká že ne,tak zkrátka ještě nebyl na těch správných místech v čechách.Například šumava-to je ráj,Krkonoše další ráj,Mikulovsko na moravě-další ráj.Pak mi řekněte,proč bych se měl trmácet někam do křovákostánu za nějakými extra zážitky,kde můžete chytnout akurát tak kdejaký svinstvo..Zřejmě epidemie dnešní doby,ještě že mě to míjí...[>-]V:-P

0 0
možnosti
PF

jakub7

6. 9. 2009 17:42
Re: Já nevím,ale jak může mít potřebu někdo pořád někam létat...

Co clovek, to nazor. To, ze tebe cestovani za hranice nezajima jeste neznamena, ze je to jedina spravna moznost..

0 0
možnosti
JN

Qvark

6. 9. 2009 12:41
Opravdu prázdné peněženky?

Stále přeplněné silnice, vzrůstající podíl nových a drahých aut, plná parkoviště před superhypermarkety, plné košíky žrádla v pátek odpoledne ... tak tomu říkám krize.

0 0
možnosti
HH

hnusil

5. 9. 2009 20:38
Problem?

Problem je, stejne jako vsude jinde, v naproste impotenci managementu a v nulovem zajmu akcionaru o deni ve firme.

0 0
možnosti
LJ

lolek77

6. 9. 2009 0:11
Re: Problem?

Nutno dodat ve státní firmě ČSA. Soukromé fungují trošku jinak kromě nadnárodních molochů, které se chovají stejně jako státní.

0 0
možnosti
M

MichalT

5. 9. 2009 16:01
Mozna za to muze jenom management

Ja si nemyslim, ze by to bylo kvuli cenam ropy nebo nedostatku cestujicich. Zkusil si nekdo sehnat letenku na posledni chvili? Ja jsem na cekacim listu pro nasledujicich 14 dni od austrian airlines, protoze nejsou volne sedadla v ekonomicke tride mezi Torontem a Vidni nebo jinym evropskym mestem. Podobna situace je skoro na vsech aerolinkach. Proc si muzete koupit letenku 3 mesice predem za rozumnou cenu, ale pokud ji potrebujete 2 tydny nebo spise pred odletem, chteji uctovat nekdy az dvakrat tolik a vetsinou se na le vubec nedostanete? Problemy jsou spise ve zbytecnem utraceni firem a ne v nedostatku cestujicich nebo cene ropy.....

0 0
možnosti
PM

Merk

5. 9. 2009 17:12
Re: Mozna za to muze jenom management

A co konkrétně tedy ten management dělá blbě? 8-o

0 0
možnosti
JS

jozka skocdopole

5. 9. 2009 13:35
...místo drahé ropy je drtí prázdné peněženky zákazníků...

Paradox je, ze prazdne penezenky zakazniku jsou kvuli drahe rope pred krizi.

Jestlize ropni magnati zvysi cenu ropy nad hranici rozumu, ($145 US) je samozdrejme, co bude nasledovat. Akce vzbudi reakci. Idiotsky premrstena cena ropy ma vzapeti  vliv na zvysovani vsecho zbozi. Zakaznik v tisni je nucen nakupovat jenom to, co je nezbytne nutne. To vyvola snizenou poptavku jinych produktu, ktere neni potreba vyrabet. Nasleduje propousteni a vice lidi prestane kupovat zbozi, nasleduje dalsi propousteni atd. Viola! Krize zpusobena IDIOTY je na svete !

0 0
možnosti
DP

dívenka prostá

5. 9. 2009 14:14
Re: ...místo drahé ropy je drtí prázdné peněženky zákazníků...

nezlopse ,ale zjisti si něco o prodeji ropi* Za idijota seš tu zatim ti* Jinak cenu ropi mužeš ovlivnit ti sam a to hned- protitrendovim obchodem za svi penize*

0 0
možnosti
I

ivoš

5. 9. 2009 12:19
Je to pár let,

co se v tisku objevilo, že ruské letecké společnosti budou létat "na stojáka". Bylo to vydáváno za výplod zdegenerované ruské společnosti. Nikdy jsem nečetl potvrzení, že by na stojáka skutečně v Rusku létali, možné to, samozřejmě, je. Teď je to vydáváno za normální postup pro nízkonákladové společnosti. Osobně se domnívám, že je to nesmysl - stačí horší stav dráhy a stojící cestující se při přistání octnou v pilotní kabině.

0 0
možnosti
UB

Chytracisko

5. 9. 2009 12:42
Re: Je to pár let,

něco si o tom přečti, na stojáka = něco jako v sedě, akorát to křeslo s tebou stojí, čili jsi normálně připoutaný apod. Ale jako v praxi by to pro cestující byl asi dost opruz.

0 0
možnosti
DP

dívenka prostá

5. 9. 2009 8:50
tak si socki oletali letadla

a nehajsli to ted budou muset zacálovat* Vam lopatu a ne letenki*

0 0
možnosti
DR

kaliska

5. 9. 2009 11:07
Re: tak si socki oletali letadla

S tím jak píšeš, tak stojíš u lopaty nejspíš ty, ne? 8-o

0 0
možnosti
D

demon2307

5. 9. 2009 8:17
Lidi myslete

Já si myslím, že pokud chce nějaká aerolinka linka přežít toto blbou dobu, musí hlavně létat se ziskem. Zapomeňte na levné letenky a vraťte se na zem.:-)

0 0
možnosti
SS

sirc

5. 9. 2009 9:36
Re: Lidi myslete

Aerolinky teď žijí z rezerv, protože ztráty se hromadí a hromadí. Kdo rezervy nemá, krachne. ČSA za Tvrdíka místo vytváření rezerv kupovaly nová letadla a nesmyslně expandovaly. Proto to, mimojiné, teď vypadá jak vypadá.

0 0
možnosti
FF

worm5

5. 9. 2009 7:32
CSA

Nechapu cenovou politiku CSA. Cca 1x za 3 mesice letam sluzebne po Evrope nebo do USA. Vzdy se snazim dat sanci i CSA, ale pokazde vychazeji jako jedni z nejdrazsich. Priklad: v unoru Brusel - s Brussels Airlines o 4.500Kc, v lete New York: s Deltou o 5000 levneji, ted v zari Lisabon s TAP a Lufthansou o 18.000 levneji. Dal bych prednost CSA, ale nebudu platit vic, kdyz nemusim.

0 0
možnosti
D

dedko

5. 9. 2009 7:54
Re: CSA

;-D;-D;-D

0 0
možnosti
PS

petr.stejskal@tiscali.cz

5. 9. 2009 5:47
Kritický rok aerolinek: místo drahé ropy je drtí prázdné pen

Nemyslim si, ze by po padu Sky Europe doslo ke zlevneni letenek, autor clanku ma asi spatne bryle. Mozna u Smart Wing nebo Air France ano, ale ta prvni byla mezi nizkonakladovkami nejdrazsi a ta druha je standardni leteckou spolecnosti, ne nizkonakladovou.

Pokud meli Sky Europe nejakeho konkurenta, byl to Madarsky Wizz Air a pokud se podivate na jeho stranky a ceny letenek trebas do Parize, tak od padu Sky Europe stouply jejich ceny i vice jak 10X.

0 0
možnosti