Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Utrácejte, nabádá Slováky reklamní kampaň proti krizi

Burzy se hroutí a televize informují o špatné ekonomické situaci. Asi padesátiletý muž se nenechá vyvést z klidu, rozhodně vstupuje do dveří obchodu a vrací se s úsměvem a plnýma rukama uzenin – je to bojovník proti krizi. Tak vypadá slovenská reklamní kampaň, která radí, jak se vypořádat s recesí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hombre_

no takze takto

Niekto zjavne nepochopil o com ta kampan je. Vacsina ludi ma pracu a kriza sa ich v podstate priamo nedotkla, lenze su opatrni a utracaju menej ako predtym. Kampan im chce povedat, aby to so setrenim neprehanali.

Pokial ide o mna, tak utracam rovnako ako pred krizou. Vlastne este viac, lebo mnohe veci sa teraz oplatia.

0/0
9.9.2009 8:33

josef_spejbl

Re: no takze takto

hlavně jezděte utrácet k nám, vy eurobaroni........R^;-D

0/0
9.9.2009 10:11

hombre_

Re: no takze takto

dalsi mytus, nepoznam nikoho kto by chodil k vam nakupovat, ani do madarska alebo rakuska a to mam do kazdej z tychto krajin kusok. Do madarska a rakuska dokonca par minut autom. ;-D Tych zopar ludi z blizkosti hranic co u vas sem tam nakupia je len zanedbatelny zlomok.

0/0
9.9.2009 13:43

zontrand

cha cha cha

asi preto chodia slováci na nákupy do poľska, maďarska a do čiech lebo sú to "bojovníci proti kríze", ale v susedných štátoch

0/0
8.9.2009 16:15

masoreti

rada

Pokud máte svoje peníze a máte jich dost, klidně utrácejte. jestliže nemáte, nebo byste si měli dokonce půjčovat, vemte rozum do hrsti a přemýšlejte, co opravdu potřebujete. to říká zdravý selský rozum, na ten dejte, ostatní s vámi jen manipulují.

0/0
8.9.2009 11:43

ddo

TV

To je ten klip, jak jediná eurobankovka oběhne několik lidí a všem pomůže něco prodat? Pěkný nesmysl, zaseklo by se to už u druhého v řetězu, poněvadž by tu bankovku sežral stát pomocí daní.

0/0
8.9.2009 10:41

ph123

Re: TV

ak budem mat kazdy z ucastnikov marzu tak nie....

0/0
9.9.2009 9:07

KarelV

Tak už i Slováci na to přišli

že je třeba podporovat prodej domácích výrobců - jenom ti naši volení zástupci tento osvědčený recept ne a ne pochopit... Rv

0/0
8.9.2009 10:20

zv02

Slováci na turistický ruch zvysoka se...

Předražené služby, otrávený personál, nizká kvalita služeb. Já už na Slovensko nejezdím. Nevadí, střední a západní Slovensko mám prolezené skrz-naskrz, takže už o nic nejde.

0/0
8.9.2009 10:20

komentator-1

Re: Slováci na turistický ruch zvysoka se...

očividně už tam nejezdíš dlouho. Fatra, Tatry, podtatří, Slovenský ráj, Rohoáče.... všude to šlo výrazně nahoru. Kvalita ubytování, stravy, servisu, solidní ceny i personál. Tyto kecy lidí, co tam byli naposledy v roce 91 fakt žeru.

0/0
8.9.2009 12:41

Mytom

Re: Slováci na turistický ruch zvysoka se...

Až na to, že má pravdu. O tom se mluví zejména v poslední době. Ano, je jasné, že pár vyjímek se najde, někdo na to prostě přišel, ale většina stále spí. O Bratislavě nemluvě. Až budete zase chtít někoho osočovat, že se v něčem nevyzná, zkuste se nejdříve v dané věci orientovat sám. Očividně je pro vás subjektivita výchozím bodem objektivity.

0/0
8.9.2009 13:30

65c02

A hlavně se zadlužujte!

Nejlépe u firem typu HomeCredit.....

Za takto získané prostředky pak to zboží krátkodobé spotřeby kupujte!

To ekonomice pomůže úplně nejlíp!:-P:-P:-P;-D

0/0
8.9.2009 10:06

Biker36

Utrácet, ale za co?

Spotřeba se stala základem ekonomiky. Nebude-li se utrácet, ekonomika se bude dál propadat. Jenže za co se utrácí? Za zcela "bezhodnotné produkty", které jeden den stojí určitou sumu a za dva měsíce už ani ne polovinu.

Jestli utrácet, tak za zlato a produkty/investice, které mají dlouhodobou hodnotu. Ekonomové i politici ví, kde je Pravda a lid využívají k tomu, aby riskovali a utráceli za nehodnotné produkty.

0/0
8.9.2009 9:51

eltazar

Re: Utrácet, ale za co?

nebo naopak zboží co nejkratší - okamžité hodnoty. (tzn. že si koupím v klidu 4 rohlíky a nebudu myslet na to, že je krize a že bych si měl koupit jenom 3, abych ušetřil)

0/0
8.9.2009 12:09

budik

trocha do mlyna

nebudu hodnotit spot, nevidel jsem ho a ani nepotrebuju, nebudu komentovat, proc nektere reklamky odesly z jakesi asociace prave kvuli teto kampani (viz prispevek nize), je mi to jedno. nicmene podstata a myslenka toho klipu je spravna. vsichni si musi uvedomit, ze zijeme v trzni/spotrebni ekonomice a kazde snizeni poptavky znamena snizeni nabidky na trhu prace. jde o to, ze nase chovani je ode zdi ke zdi. ruku na srdce, pred krizi kazdy utracel, budoucnost byla ruzova a nikdo neodkladal pro strycka prihodu - to je spatne. dnes, v dobe krize, se opet chovame spatne, je to tak! setrime az moc. bezhlave utraceni, popripade brani si uveru na zbytne veci, ktere nutne nepotrebuji je zhovadilost, ale  opacny extrem je take nedobry a tim je bezhlave setreni, abych najednou nasetril pro pripad krize. trochu pozde, ne? tim ze setrime i na vecech denni potreby si rezeme jen vetev sami pod sebou, nekdo vic, nekdo min, dle oboru, ve kterem pusobi. zamysleme se.

0/0
8.9.2009 9:11

Shkarohleed

Ať si utrácí ti,co vymysleli krizi!

Utrácejte a pokud možno si i půjčujte!Nevím.Od malička mě učili šetřit,že Spořínek je správný kluk,a teď tohle.Ještě že v Čechách nás do utrácení nehoní.:-)

0/0
8.9.2009 8:59

Uphillman

turistika

Ono by docela stačilo, kdyby se slovenští podnikatelé v cestovním ruchu začali trochu zajímat o zákazníky. Ceny tam mají vysoké a kvalita služeb tomu vůbec neodpovídá. Je to tisíc drobností, které kazí dovolenou na slovensku: k drahému hotelu se musí platit i drahé parkoviště, půjčení dřevěné loďky 30 eur, číšníci se chovají jak kdysi za totáče - jste pro ně vzduch, ... Teď tam nemá smysl jezdit, ale snad se brzy bratia vzpamatují.

0/0
8.9.2009 8:59

budik

Re: turistika

souhlas. pred rokem jsme byli v tatrach. super priroda, skvely vylety....az na ty lidi a sluzby co nabizeli. nechci se dotknout bratru, ale citil jsem ve vetsine pripadu, ze cehuny porad jaksi nemusi:-)) ja jim to nebral a muzou si byt jisty, ze eura z moji kapsy jim tam uz nepotecou. jak jsem se o tom bavil s kolegama v praci, vicemene stejny nazor. zaroven jsme se zamysleli nad tim, jak by se k nam cechum chovali, pokud bychom byli v jejich kuzi a jezdili za praci tam (pokud by se to vyplatilo). slovenska ekonomika je zcasti uspesna i proto, ze svoji nezamestnanost vyvezla.

0/0
8.9.2009 9:16

mlčanlivý boban

Re: turistika

S tatrami máš 100% pravdu, ale nie je to len o "čehunoch". Rovnako sa chovajú aj k vlastným turistom. Skrátka sa chovajú ako ignoranti ku každému... ;-O

0/0
8.9.2009 9:58

sarusian

Re: turistika

jj, v tatrach chceli len zahranicnu klientelu, aby mali za sezonu "medaka", a tak to dopadlo, ze zahranicie ked zistilo, ze alpy su rovnako drahe, ale so sluzbami neporovnatelne dalej, (resp. aj lacnejsie, kedze sa tam neinkasuje za kazdu ptakovinu), tak by boli dobri aj turisti, co pridu na 1-2 dni, ale aj slovaci sa uz preorientovali, a tak hotely su skoro prazdne a ich sefovia nechapu, preco nikto nechce izbu za 100-150 eur za noc, uz to pochopilo aj j&t a vycuvalo z tatier, druha vec je, ze slovaci vykupuju pohranicie v okolitych statoch, pretoze oproti nam aj v rakusku je lacnejsie, nehovorim o CR,PL,MR,UKR a preto vznikla tato stupidna reklama, aby minali doma, lenze obycajny clovek sa sprava trhovo a radsej raz mesacne urobi velky nakup vonku a usetri 30% oproti SK

0/0
8.9.2009 10:08

Hofos

Narozdíl od zmíněných ekonomů

si myslím, že právě naopak je dělání, že se nic neděje, a přijmutí, že ekonomický pokles je přirozená součást života, jediný lék proti "krizi"! Ovšem byl bych opatrný v radách, aby se socky nezačaly předlužovat! Prostě utrácejte jako před rokem/dvěma...

0/0
8.9.2009 8:57

General Custer v.2

Lidi utracejte

vyzyva komora exekutoru

0/0
8.9.2009 8:24

astar

nakupovat

souhlasím s kolegou podemnou.. proc bych zrovna já měl bojovat s krizí?? Chodím každý den jako jojo do práce, manželku na mateřské, 2 děti, platím vše co mám.... já žádnou krizi nezavinil, nebyl jsem v Toskánsku na dovči, ani jsem nezbohatl přes noc z akcii Moravia energo... polibte mi pr.del, politici, utracejte si sami, prachy na to máte vy, vy hieny...

0/0
8.9.2009 8:14

kestrik

Ja se také přidávám.....

0/0
8.9.2009 9:11

mlčanlivý boban

A toto si o tej blbosti myslia slováci

http://www.kalerab.sk/article.php?articleid=7452

;-D;-D;-D

0/0
8.9.2009 8:09

lenoch07

Re: A toto si o tej blbosti myslia slováci

To nemá chybu.

0/0
8.9.2009 8:26

kestrik

Utrácet ? Polibte si.......rusutur.....

Koupím si jen to, co potřebuji a na co mám. Zadlužovat se nehodlám a zbytečnosti nechci.

Utrácejte! - Co je tohle za logiku ?

0/0
8.9.2009 8:08

sme_duro

primitivizmus

reklamna agentura Creo/YOung and Rubicam napriklad kvoli tejto reklamnej kampani vystupila z toho zdruzenia reklamnych agentur, lebo reklamu povazuje za vysmech a degradaciu serioznych reklamnych agentur. Myslim, ze ju nasledovala este dalsi znama reklamka, tusim Mark BBDO ale nie som si isty... da sa to vygooglit. V kazdom pripade tato kampan je vrchol primitivizmu...Rv

0/0
8.9.2009 7:53

jacobsen

A úplně nejlíp Slováci uděláte

když své peníze utratíte v hodonínské Hypernově, jako jste to dělali do teď.

0/0
8.9.2009 7:52

Uphillman

Re: A úplně nejlíp Slováci uděláte

V Jablunkově chodí slováci drancovat Penny Market. ;-D

0/0
8.9.2009 8:42

65c02

Utrácet našetřené peníze v krátkodobé spotřebě....

Jak tohle může dlouhodobě spasit ekonomiku?8-o

0/0
8.9.2009 7:44

Uphillman

Re: Utrácet našetřené peníze v krátkodobé spotřebě....

Nemůže, dělají z lidí blbce. ;-€

0/0
8.9.2009 9:01

kajo19

bojovnik proti krize

Ta kampan zas az tak masova nie je. Je to obycajna priblbla reklama. Ja som napriklad v ramci bojovania proti krize zvysil objem vypitej borovicky.  :-)

0/0
8.9.2009 7:35

miluju tvůj pach

Víc,víc a víc

Ano utrácejte,konzumujte víc,víc a víc.Jedině tak zachráníte systém který funguje na zvyšující se spotřebě.Je to postavené na hlavu,místo toho aby jsme se naučily chytře a zodpovědně využívat své přírodní bohatství,tak konzumujeme mnohem více než na co máme zdroje.Vemte si že kdyby celý svět zničeho nic začal žít euro-americkým stylem života konzumu,musely bychom mít 4 planety země aby jsme pokryly naše potřeby,co se týče surovin.Prostě a jednoduše tenhle systém zvyšující se spotřeby je pro nás do budoucna neudržitelný,až nebude co pokácet,co vytěžit,co ulovit,tak nám budou peníze k ničemu,můžeme si s nima tak maximálně vytřít víte co.

0/0
8.9.2009 7:26

jacobsen

Re: Víc,víc a víc

pak budou peníze potřeba na nákup zbraní, abychom mohli vést účinnou válku o přírodní zdroje.

0/0
8.9.2009 7:54

miluju tvůj pach

Re: Víc,víc a víc

Ano,čeká nás zářivá budoucnost.:-)

0/0
8.9.2009 8:24

Xladi

Nejvíc bojují u nás a v ostatních státech

Protože u nich mají to své zboží tak drahé, že tam nakupují jen ti co se za hranice nemají jak dostat. Sice tam mají DPH 19% ale některé zboží je i po zohlednění této daně dost vysoké.

0/0
8.9.2009 7:14

PlayBIKE

JoJo

Slováci se toho chopili po Bačovsku. Ještě že tam mají Maďary, ty jim pomůžou z nouze;-);-D

0/0
8.9.2009 7:12

dívenka prostá

ten madar

jak si šel koupit ti 3 slovencke polštaře, tak tobilo DOST DOBRÍ;-D

0/0
8.9.2009 7:04

hnupobijce

To

je dementni system.Rv.

0/0
8.9.2009 7:03

Vyplesk

Jasně, to je vono!

Krize vznikla proto, že se víc utrácelo než vyrobilo, tak budeme utrácet ještě víc, poručíme větru dešti!

To je jako bych si při fotbale zlomil nohu a šel hrát ragby, aby se to zlepšilo...

0/0
8.9.2009 6:45

jjoe.borec

Re: Jasně, to je vono!

nesmysl, kdyby se utracelo vic nez vyrobilo, tak by byli prazdne sklady a nemuselo by byt srotovne na auta a vyrabelo by se vesele a vsem by se darilo... vic utratis, vic odvedes na danich, zamestnavatel bude mit praci pro zamestnance, ale necekam ze v zemi kde vladnou socialiste to hodne lidi pochopi

0/0
8.9.2009 6:57

kestrik

On není ani tak rpoblém v utrácení. To je jen lék na

špatnou politiku výroby na sklad....

Myslím, že ryba smrdí od hlavy....

0/0
8.9.2009 8:10

dívenka prostá

Re: Jasně, to je vono!

i ja prosta žasnu;-D

0/0
8.9.2009 7:03

s(h)arka

ale když se trh nerozhýbe...

protožer všichni budeme škudlit, tak se dostaneme do ještě horšího průseru...v době kriye by lidi měli žít y vztvořených rezerv, pokud si je neudělali, smůla...ale aby přecpávali matrace prachama, to je taky extrém a ještě blbější...

0/0
8.9.2009 6:40

Harpa-gon

Re: ale když se trh nerozhýbe...

Takový rady pro společný blaho, aby lidi víc utráceli, můžou být lidem ukradený.

0/0
8.9.2009 7:13

kestrik

Prdlajs !

Zkuste popřemýšlet. Doba průmyslové revoluce končí. Kapitalismus se musí přerodit v trochu jiný kapitalismus. Materiálové výroby už bylo dost. Myslím, že politický a sociální systém jakým kapitalismus je (alespoň jak ho známe), už je s ohledem na pokrok trošku zastaralý. Nemyslím, že by měl zavládnout socialismus (jak jsme jej znali), ale jestliže nemá výrobky kdo kupovat, pak není na vině odběratel, ale výrobce. Asi by lidstvo mělo učinit další krok do budoucnosti.....

0/0
8.9.2009 8:15

jori

Re: Prdlajs !

absolutni souhlas. stojime na prahu noveho spolecenskeho radu, bohuzel nikdo si poradne nedokaze predstavit, jak by to melo do budoucna vypadat a fungovat. proto ti, co ze soucasneho systemu profituji, se ho snazi udrzet za kazdou cenu. protoze (naprosto opravnene) chapou, ze v novem systemu (at uz bude jakykoliv) by jejich "sluzby" uz nebyly v podstate potreba. soucasna politicka krize neni problem mezi pravici nebo levici, lide uz nechteji ODS ani CSSD (tedy ti, co chapou ... ti co nechapou jeste potrebuji tak jedny az dvoje volby k tomu, aby pochopili). az tenhle pohled kolektivne pochopi nadkriticke mnozstvi obyvatelstva (tezko rict, jestli to je vice nebo mene nez 50%, ja osobne bych tipoval, ze staci tak 10-20%), bude cesta ke zmene otevrena. s nasimi znalostmi historie, technologie atd. je mozne vytvorit v podstate raj na Zemi. Vlada (at uz v jakekoliv forme) by ale mela byt napr. slozena spise z vizionaru, odborniku a filozofu, a ne typickych hajzliku. no nic :)

0/0
8.9.2009 9:12

Jiří Inczédy

nejlepsi obranou je utok!

;-D[>-]EU

0/0
8.9.2009 1:38

Man of mystery

Re: nejlepsi obranou je utok!

o tom by mohli slovaci vypravet:D

0/0
8.9.2009 1:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.