Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec šrotovného ubere automobilkám zákazníky. Projeví se to na konci roku

Zbytek letošního roku bude v mladoboleslavské Škodě Auto jako na houpačce. Šest týdnů se nikdo ani nezastaví, protože výroba pojede naplno, a v motorárně dokonce chystají mimořádné směny. S nástupem zimy však honička skončí a zejména agenturní zaměstnanci musí počítat s tím, že pro ně nebude dostatek práce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.n

Rezervy Škodovky

Pokud se bude automobilka chovat jako slon v porcelánu nezbyde jí nic jiného než propouštět - rezervy ale má - například - proč jsou škodovky v čechách nejdražší ze zemí EU?V ceně jsou také veliké rezervy - nikdo netvrdí , že musí Fábii prodávat za náklady ale 100% zisku na každém autě je v této době trošičku luxus....staré české přísloví praví - když už žereš - nemlaskej - a škodovka mlaská dost hlasitě.

0/0
9.9.2009 2:44

tmf

jen se smějte

počkejte až Jyrka s Petrou vyhrajou volby, spustí šrotovné protože peněz na rozhazování má dost a nejméně 2361 lidí si vybere škodovku a bude zase výroba na dva dny zacháněna za, i moji, nějakou tu miliardu. Krize bude zažehnána a nastane ráj k němuž on směřuje když RAJ mu vzali.

0/0
8.9.2009 12:19

skodovák

Re: jen se smějte

Spíš si myslím , že ti víc ukrojí z tvých peněz podopra nezaměstnaným , který příjdou o práci a budou na pracáku, jinak si myslím , že z tvých ani mých peněz by  šrotovný zaplaceno nebylo , spíš z DPH za prodej toho auta.Když myslíš že bude lepší platit lidi na pracáku tak fajn..:-/

0/0
8.9.2009 14:20

tmf

Re: jen se smějte

DPH je mimo hru, lidi by koupili něco jiného nebo nechali peníze v bance a ta by je půjčila a tím by třeba vznikla nová místa protože by firma (i ne z autobranže) měla na rozvoj. Naše šrotovné je opravdu tak na týden výroby pro škodovku, srovnej jakou kupní sílu má asi potencionálně 82 mil lidí v D a 10 mil asi tak o třetinu chudších v CZ nehledě na to, že šrotovné probíhalo ve více zemích. Ostatní podpoří jiné automobilky, ano je to od nás podlé že jsme se nechali živit ostatními kteří šrotovné měli již dávno ale oni na to mají, my ne. Takže se jen oddálil pád na hubu který buď přijde nebo odejde ta krize což znamená že naše šrotovné je nesmysl.

Kdo si koupí nové auto, vlastně ten kdo ho ani tak moc nepotřebuje nebo na něj nemá, kšeft tedy budou mít brzy exekutoři a bazary a lidem snad zůstane ta střecha nad hlavou a ponaučení.

0/0
8.9.2009 15:06

siviez

šrotovné je na dvě věci.

viz slovensko...ale to nikdo nechce vidět ani slyšet že oranžády.jste lháři nejhrubšího zrna.

0/0
8.9.2009 11:22

skodovák

Šrotovný???

Kdo tvrdí , že šrotovné platí ze svých daní , ten toho moc o ekonomice neví .Jestliže je z prodaného auta daň nějakých 19% kolik to je z 300tisíc ? Já vím , že ty  peníze by potom chyběli někde jinde , alepokud by nebylo zavedené šrotovné v Německu , už dnes by jsme ze svých daní platili armádu nezaměstnaných ze škodovky.takhle se problém minimálně o rok oddálil a pokud se začne ekonomika zlepšovat , tak ten dopad nemusí být tak velký.Ještě nedávno vyráběla škodovka do půl milionu aut , teď pře šest set tisíc , loni 680tisíc , jestli že bude propad o nějakých 100 tisíc bude to těžký , ale dá se to ustát.

0/0
8.9.2009 9:33

MiroTR

Re: Šrotovný???

Jenomže o to horší bude propad, až šrotovné skončí. :-/  Pro fabriku je výhodné, když je poptávka rovnoměrná ( i když třeba postupně klesá), než výkyvy nahoru a dolů.

0/0
8.9.2009 10:35

romsky aktivista

Re: Šrotovný???

a co se bude dit, az dojdou penize na srotovne? Budeme srotovat novejsi auta, abyste mohli produkovat porad neco, co nikdo nechce, hlavne abyste nebyli nezamestnani? ;-D

0/0
8.9.2009 11:55

skodovák

Re: Šrotovný???

Bude se dít to co by se dělo bez šrotovného , propouštění, vyšší vídaje ze státního rozpočtu pro nezaměstnané i z tvých daní , možné zhroucení státního rozpočtu.Tady se spoustu věcí prošvihla loni , kdy nám bylo tvrzeno že se nás krize nedotkne a že jsme na tom dobře, kecy a zase jen kecy.Musíme stimulovat lidi k nákupu  nejen vozů , ale všeho , největší katastrofa je sezení na penězích..:-(

0/0
8.9.2009 12:05

romsky aktivista

Re: Šrotovný???

co takhle nestimulovat lidi ke koupi neceho, co nechcou/nepotrebuji, ale zacit delat neco, co chteji/potrebuji

0/0
8.9.2009 12:27

skodovák

Re: Šrotovný???

Víš co lidé opravdu potřebují? třikrát denně jíst , pít , dýchat čerstvý vzduch občas něco na sebe , jinak nic nepotřebují, tomu ostatnímu se říká luxus, pokrok ,  rozvoj.

0/0
8.9.2009 14:16

tmf

Re: Šrotovný???

šrotovné tu bylo už dávno http://cs.wikipedia.org/wiki/Hladov%C3%A1_ze%C4%8F

0/0
8.9.2009 13:28

MIR80

No to se dalo cekat

ze pri umelem udrzovani vyroby bude nasledovat pad z vetsi vysky, ale o tom nikdo nechtel slyset..

Predpokladam, ze z penez danovych poplatniku se pak opet zaplati agenturnim pracovnikum z asie kapesne a letenka, jako tu uz jednou bylo a agentury, ktere se na tom napakovali si mnou ruce.

Proc treba neni zakon, ze kdyz sem agentura nekoho doveze, tak by pak bylo jeji povinnosti na vlastni naklady dotycneho dopravit zpet az pro nej prace nebude a skonci mu povoleni k pobytu. Stejne jako vas cestovka musi dovezt zpet po dovolene

0/0
8.9.2009 9:01

ted61

a

A víte že mě automobilky až tak nezajímají? Jak se to projeví  u mě který dodává dveře,okna? Nijak. Naopak škodovka stále sponzoruje vše co se dá takže tam ať hledá rezervy.Proč by se měla protěžovat zase jen jedna sorta oboru a to automobilový?  KDyž tak ať jde šrotovné na všechno.Ale jinak šrotovné nic něřeší jen vyšší prémie a podíly šéfům aitomobilek.Taková je pravda.Nikoho neb´vytrhne když dostane na nové autio 30 000 nebo ano?Stejně auto bude kupovat ten kdo na něj má

0/0
8.9.2009 8:59

MIR80

Re: a

Presne jak rikate, ale vit ev cem je problem ? Ze vy kdyz vyrabite okna a dvere, tak umi prd lobbovat na spravnych mistech narozdil od manazeru skodovky a sefu agentur vozicich sem asijce, kteri na ministerstvech a vlade lestili kliky

0/0
8.9.2009 9:03

skodovák

Re: a

To co jsi napsal je dost krátkozraký, vše souvisí se vším ,jestliže je naše ekonomika závislá převážně na automobilovém průmyslu , tak propouštění a propad prodeje aut se časem projeví i u vás.To například už pocítili poskytovatelé služeb v okolí Ml.BOl. kteří taky tvrdili že nemají s automobilkou nic společného , bohužel teď už to ví.V této zemi je několik deítek tisíc lidí buď přímo nebo nepřímo závislá a spojena s automobilovým průmyslem.Ti lidé si zase za peníze kupují nejen jídlo , a věci osobní potřeby , ale i bydlení a věci s tím společné.Pokud lidé nebudou mýt peníze , nebude se tolik stavět , nebude potřeba tolik oken a dveří , které vás živí.:-(

0/0
8.9.2009 9:20

MiroTR

Re: a

Jistě, velká automobilka má velký vliv.  Ale těch stavebních firem a výrobců oken jsou zase stovky, víte ? A až šrotovné skončí, dopadne to ne ně daleko víc, než na škodovku.

0/0
8.9.2009 10:38

romsky aktivista

Re: a

to je skvely pristup - protoze nic neumite, ale je vas hodne, bude se dotovat vase prace?

0/0
8.9.2009 11:56

budik

slovo do pranice aneb nic neni cernobile

podminky srotovneho v nemecku jsou, ze dostanete prispevek na auto starsi deseti let (pripadne me opravte) a musite byt jeho majitelem vice nez jeden rok. z toho vyplyva, ze srotovne nemohly vyuzit lide, kteri pravidelne po 2-4 letech obmenuji svuj vozovy park, ale ze ho vyuzily lide, kteri jezdi starymi plechovkami, kteri by si nove auto nikdy nekoupily, nemaji na nej. co muze udrzet poptavku po autech je chut stredni tridy a movitejsich lidi utracet, kteri zadny dotace nepotrebuji. je dulezity optimismus techto lidi do budoucna.

0/0
8.9.2009 8:13

MiroTR

Re: slovo do pranice aneb nic neni cernobile

Ti, co měli staré auto a peníze na nové, by si ho koupili i bez šrotovného - třeba za pár měsíců. Těm, co tolik neměli a půjčili si pokryje šrotovné sotva úroky.  Celková dlouhodobá poptávka po nových autech se jen přesunula na dnešek a o to menši bude za rok.  Já si raději počkám na nabídku rok, nebo dva roky starých aut v bazarech po lidech, co se nechali nalákat na šrotovné a neutáhnou splácení půjček. Už se v nabídce na netu začínají objevovat.

0/0
8.9.2009 8:33

budik

Re: slovo do pranice aneb nic neni cernobile

taky jsem si vsimnul, ze nekteri precenili svoje financni moznosti...a jestli preferujete 1-2stara auta...doporucuji cekat:-)) nabidka bude zajimava, snad jen, ze ty auta nebudou mit takovou vybavu:-)

0/0
8.9.2009 8:54

MiroTR

Re: slovo do pranice aneb nic neni cernobile

Pro kluky z montáže a servisu nepotřebuji extra auto s extra výbavou.  A při nákupu 3-4 aut je ten rozdíl ceny dost velký. :-)  Takže za rok budeme nakupovat. A možná ještě výhodněji, protože i nová auta půjdou s cenou dolů, když bude menší poptávka a bazary se přizpůsobí.

0/0
8.9.2009 10:41

sme_duro

cozeeee?????

březen 09;   42 195   ; (+ 24,4 %) - takze srotovne zdvihlo medzirocne objam o 25%. To znamena, ze sa predalo o 25% viac ako pred krizou? Tak to Skodovka na srotovnom dobre zarobila...

0/0
8.9.2009 7:59

Xladi

Re: cozeeee?????

To spíš bylo oproti předchozímu měsíci ne?

0/0
8.9.2009 8:12

Soami

Šrotovné

To bylo přece zřejmé, že šrotovným zalepí aktuální propad na úkor budoucího příjmu. Auta nejsou rohlíky, co se kupují 2x ročně. Předpokládám, že vydělali na horší časy a mají tak rezervu;-) 

0/0
8.9.2009 7:13

djrhedy

Re: Šrotovné

Pokud si auto koupila i řada lidí, kteří by si jinak nové auto vůbec nepořídili, tak by strach měli mít spíš v autobazarech, tam je a bude propad největší.

0/0
8.9.2009 7:38

MiroTR

Re: Šrotovné

No, pokud si řada lidí koupila auto za čtvrt milionu kvůli pár desítkám tisíc šrotovného, pak si ho nekoupí v příštím roce, kdy to měli v plánu.  A pokud si na to ještě půjčili u nějakého Providentu, pak to opravdu svědčí o jejich vysokém IQ. :-/  A s těmi bazary:  Brzy se začnou objevovat rok stará auta těch, co úvěr neutáhli.  A pro automobilku je jistě lepší, pokud je rovnoměrná poptávka, než výkyvy nahoru - dolů.

0/0
8.9.2009 7:46

budik

Re: Šrotovné

podminky srotovneho v nemecku jsou, ze dostanete prispevek na auto starsi deseti let (pripadne me opravte) a musite byt jeho majitelem vice nez jeden rok. z toho vyplyva, ze srotovne nemohly vyuzit lide, kteri pravidelne po 2-4 letech obmenuji svuj vozovy park, ale ze ho vyuzily lide, kteri jezdi starymi plechovkami, kteri by si nove auto nikdy nekoupily, nemaji na nej. co muze udrzet poptavku po autech je chut stredni tridy a movitejsich lidi utracet, kteri zadny dotace nepotrebuji. je dulezity optimismus techto lidi do budoucna.

0/0
8.9.2009 8:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.