Diskuze
Konkurence na lokálkách? Kraje chtějí další monopol Českých drah
Děkujeme za pochopení.
jajaja00
Snad naposled.
Překlepnout se může každý. Ovšem "překlep" to je klávesa vedle klávesy. I a Y vedle sebe neleží to další také ne. Pokud někdo takto píše, automaticky ztrácí důvěru, samozřejmě mimo mizivého promile oněch s nepříjemným postižením. Já si třeba neumím představit, že bych já nebo někdo koho mám brát brát jako partnera v rozumné diskusi napsal, že jsem něco na vlastní oči vyděl.
lucky_24
Re: Snad naposled.
A ty asi koktáš co, že píšeš brát brát pane neomylný. A to asi taky není překlep
Bývalý volič ČSSD
čSSd vytvořila moloch ČEZ apřipravuje další mafiánský podnik
Hnis teče z Lidového domu.
a.je.to
jasně
protože konkurence na lokálkách nebude jezit se ztrátou a práznejma vlakama jako ČD, tedy kraje jen podporují dotování něčeho co nikdy zisk mít nebude, nebo laicky řečeno, vyhazují státní prachy do vzduchu!
Bery
Re: jasně
To jako konkurence bude cekat az se ten vlak naplni a teprve potom pojede ?
pavel.n
Cesta do práce
Do práce mohu jet vlakem nebo autobusem - vlak 22kč , autobus 14kč - otázka páni hejtmani - čímpak asi jedu??
Cesta do Prahy - vlak 164kč , autobus 90kč.
A na závěr vzpomínka na léto - v ČR má klimatizaci cca 2% vlaků - v rakousku 87% - to jsem teda blázen, jak to ti rakušáci dělají??
PepaK
Re: Cesta do práce
A odkud kam do té práce jezdíte?
K té klimatizaci - no to je právě jednak důsledek nedofinancovanosti žel. dopravy u nás, kdy konkrétě v tom Rakousku vykládá na každý vlakokilometr cca čtyřnásobek (cca 240Kč/vlkm) peněz než u nás... to se potom hned nakupujou nové vlaky líp...
Captain-Morgan
tu sociálně demokratickou vládu na krajích
nám byl čert dlužen
jajaja00
"Kraje chtějí další monopol..."
Bolševik někdy chtěl konkurenci?
Co jste si zvolili to máte.
Bery
Re: "Kraje chtějí další monopol..."
Jenze ono to je predevsim ekonomicke rozhodnuti... politika s tim nema co delat. Ani ODS nedokaze ufinancovat temer 2x drazsi dopravu se soucasnym rozpoctem ?
Mozna je na case zahodit prizemni deleni na CSSD/ODS a zacit myslet.
IN684
+-
ODS+
vpusťme konkurenci na železnici, která je pro občany, která volí nás, hejtmany a ostatní krajské úředníky, co znají vlak jen z obrázku
ČSSD-
za komunismu přece byly jen ČD, tak ať jsou tu dál, a když oni tam na nás ví tolik špíny, tak se jim přeci nemůžeme postavit
A chtělo by to, aby zaměstnanci ČD začali konečně pracovat. Ono nakoupit nové vlaky je krásná věc, ale pokud se o ně budou starat jako nyní, tak za 5 let už to moc nově vypadat nebude a za deset už to neprodají ani do ruska. Třeba ve slavném Pendolinu-kdyby každý člen posádky na konečné uklízel, tak jak by tomu bylo u soukromníků, tak to bude krásnej a čistej vlak. Ale jelikož zaměstnanci toto dělat nikdy nebudou, protože mají odbory, tak jediná možnost je konkurence, která je to naučí.
Bery
Re: +-
Problem je, ze ta konkurence je pro kraje o dost drazsi nez ČD. Je sice hezke, ze je zaruka na 10let spolufinancovani od statu, ale nejak se uz nemluvi o tom, ze kraje na to "spolufinancovani" dostanou nizsi castku nez dostali ted. Proto neni zajem hledat konkurenci... nejsou na ni prachy. Jak uz se tu kdysi psalo, tak ČD jezdi za cca 65Kc/km, zatimco jakakoliv konkurencni nabidka byla vzdy prez 100Kc/km. Najelo se proto na nejlevnejsi reseni a jeste se bude muset omezovat stavajici rozsah dopravni obsluznosti.
Premiant
Smlouvy....
Doufám že když podepsali kraje smlouvu na 10 let,tak tam uvedl že chtějí i moderní soupravy.Pokud to neuvedli tak je to na houbi,protože ČD dostanou za 10 let 60 miliard a jak je známo nic nenakoupí a napakujou si držky a až teprv může stát tvrdit že kraje ,,zastavují další rozvoj železnice na regionální úrovni"
PepaK
Re: Smlouvy....
Ano, nová vozidla tam jsou. Ty dlouhodobé smlouvy právě mají umožnit, že ČD dostanou bez problému od bank úvěry právě na ty vozidla, které požadovaly kraje a byly ochotny si je zaplatit. V každém případě si myslím, že měly proběhnout VŘ s kým se ty smlouvy podepíšou a kdo si na ty vozidla tudíž bude moci půjčit a provozovat je...
Atol
KAŽDÝ MONOPOL JE ŠPATNÝ
Je obecně známo, že každý monopol je špatný, omezuje nabídku, diktuje si ceny a obchdní podmínky, nic jej nenutí zlepšovat služby atd. ČD takto funguje od nepaměti také to podle toho vypadá. Nicméně o regionální dopravě rozhodují regionální politici a ty si volíme. Že jsme blbý národ, který si ve všech krajích zvolil KSČSSD a dali jim tak monopol moci v krajské politice jenom proto, aby póvl ušetřil 30 Kč za návštěvu u doktora je náš vnitřní problém, který za nás nikdo zvenčí nevyřeší.
Ti co KSČSSD nevolili mohou mít jisté zadostiučinění z toho, že vlaky jezdí ve větší míře míře členové Paroubkova a Ráthova fanklubu, a tak ať si cestování ve vracích na kolejích náležitě užijí. To je však jen hodně slabá náplast.
Speedo
Re: KAŽDÝ MONOPOL JE ŠPATNÝ
kazdy monopol spatny neni. napr. hasici, policie apod. existuji totiz uspory z rozsahu, vime?
masculine
konkurence by srážela ceny
a nutila ČD zvyšovat produktivitu práce. Osobně nejsem zastáncem vpuštění konkurence pouze na nejziskovější (nejméně prodělečné) tratě, ale lokální tratě potřebují konkurenci jako sůl. Ale to by soudruzi odboráři soudruhům, kteří vedou kraje, neodpustili. A dál se budou lít miliardy do černé díry jménem České dráhy
velky bratr
Re: konkurence by srážela ceny
Vzdyt na mnoha tratich, ktere CD odepsalo jako nerentabilni funguji vydelavajici soukromi dopravci pri zajisteni vyssi urovne sluzeb, nez jakou mistni pamatuji z jakehokoliv obdobi.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...