Diskuze

Konkurence na lokálkách? Kraje chtějí další monopol Českých drah

Cestující na regionálních tratích dotovaných kraji budou až na malé výjimky dál jezdit vlaky Českých drah. Sociálnědemokratické vedení krajů zavrhlo soutěže na provozovatele dotovaných tratí a místo toho chce s Českými drahami uzavřít smlouvu na dalších deset let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jajaja00

8. 9. 2009 20:57
"Kraje chtějí další monopol..."

Bolševik někdy chtěl konkurenci?

Co jste si zvolili to máte.

0 0
možnosti

Bery

8. 9. 2009 21:46
Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Jenze ono to je predevsim ekonomicke rozhodnuti... politika s tim nema co delat. Ani ODS nedokaze ufinancovat temer 2x drazsi dopravu se soucasnym rozpoctem ?

Mozna je na case zahodit prizemni deleni na CSSD/ODS a zacit myslet.

0 0
možnosti

jajaja00

8. 9. 2009 21:48
Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Myslící člověk ví, že konkurence ceny sráží VŽDY.

0 0
možnosti

Bery

8. 9. 2009 22:07
Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Aha, tak to asi nekdo te konkurenci zapomnel sdelit. Jinak by napr. SA nemohla pripravovat nabidku pro liberecko v castce 135Kc/km, ze ? ;-)

0 0
možnosti

jajaja00

8. 9. 2009 22:10
Re: "Kraje chtějí další monopol..."

A co, podle tebe, asi udělají když s nimi, za tu cenu, nikdo nebude jezdit?

0 0
možnosti

Bery

8. 9. 2009 23:11
Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Udelaji presne to, co se pred nedavnem stalo... SA s ostudou vycouva a narkne ČD z dumpingovych cen. Veolia a Arriva v soutezi zustava. Krajsti urednici objednaji zase u ČD, protoze da nejnizsi cenu (90Kc/km). Tato cena je vsak o dost vyssi nez ta, za kterou se tam jezdilo doposud (65Kc/km). To je pro kraj problem a proto resi jak omezit pocet spoju. Ostatni kraje tedy radeji prodlouzi soucasne smlouvy s ČD, protoze vyberove rizeni pro ne znamena, ze ČD si reknou o vice penez.

Pokud chces zacit jezdit a musis zacit od zacatku, tedy komplet nakoupit nove vozy, tak se pravdepodobne s cenou pod 130Kc/km nedostanes. Naklady jsou pomerne presne dane. ČD mohou jit pod 100Kc/km protoze zacnou jezdit s tim co maji a do obnovy pujdou postupne. To je cele kouzlo.

0 0
možnosti

jajaja00

9. 9. 2009 8:31
Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Každý začátek je těžký a (zjednodušeně řečeno) žádný podnikatel nemůže začít nákupem luxusního paláce pro sebe. V tom to je, stejně jako v základním kapitálu, protože počáteční ztráta je předpokladatelná. (Jiná otázka je nakolik (a za kolik) vznik konkurence blokují nadřízené orgány.) Ale podnikání bez rizika prakticky neexistuje. Při tvé filosofii bychom stále měli jeden druh chleba, televizoru atd. Konec.

0 0
možnosti

Bery

9. 9. 2009 17:30
Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Ale to neni z me hlavy, ja jen velmi zjednodusene nastinil soucasny stav. Pritom zamerne nehodnotim, jestli to je dobre, nebo spatne.

0 0
možnosti

lucky_24

8. 9. 2009 23:23
Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Na hodně tratích jezdí těch vlaků až moc, a vlak s deseti lidma nemá cenu vypravovat. Je sice hezký, že i těch deset lidí se dostane v tu dobu co chce na to místo co chce, ale za jakou cenu. A třeba rychlíky z Prahy na Moravu, to je jasný příklad. Je jich tam víc než je potřeba. Pak už by šlo zaplatit i 150 za kilometr a ještě by se ušetřilo.

0 0
možnosti

Bery

8. 9. 2009 23:50
Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Jo, je to problem, jenze ta "zakladni" dopravni obsluznost je dana ze zakona. Tedy bud "to" odveze vlak, nebo bus. Kdyz jim nezajistis cestu do prace, nebo do skoly, tak mas vetsi problem. A pokud urcitou cast trasy (treba jen 1/2) je vlak obsazen, tak uz to autobusem nenahradis. Pritom pri zpatecni ceste vlak poveze treba jen vzduch.

Problem v krajich je, ze tam rozhoduji urednici a politici... ale nemaji odborniky na dopravu... tedy jsou napr. schopni objednat na stejny cas autobus a vlak po stejne trase... Duvody netusim.

Jinak "rychlíky z Prahy na Moravu" mohou byt jasny priklad, ale to objednava stat. Tedy rozhoduji o tom jini urednici a plati to jina kasa.

0 0
možnosti