Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Boj o čtyři miliony cestujících začal, pražské letiště vybírá taxislužby

Pražské letiště, které ročně odbaví okolo dvanácti milionů pasažérů, vyhlásilo soutěž na provoz taxislužby. Taxi na Ruzyni využívají ročně asi čtyři miliony lidí. Nově budou dopravu zajišťovat jen dvě firmy, sníží se i počet aut na letišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pepe999 from Salford

Vidim to na obalkovou metodu..

Kdo da nejvic do "obalky"...RvRvRv

0/0
11.9.2009 18:39

kosican

Taxikari !!!

Sú na cestách spolu s rozvazacmi pizze najvacsie prasatá. Ziadne dopravne predpisy pre nich neexistujú. Rýchlost 50 km/h v meste - pre nich znamnená minimálnu... atd...!!!Rv

0/0
11.9.2009 16:58

InstinkTT

Taxikáři

S tím Balkánem u přispěvatele níže bych souhlasil. Když vidím ty ubožáky, jak tam tlačí ty žluté Superby ručně, jen aby nemuseli nastartovat a popojet kus, tak se vážně stydím. Ale že by šetřili? Těžko. Když s ním pak jedu, tak málokdy se mi stane že nejedeme místy nad 180km/h a to pak žere aj trávu kolem cesty....8-oRv

0/0
11.9.2009 16:05

gangréna

Re: Taxikáři

je ted' jaksi in, si o taxikáře otírat pusu. ale za každou cenu? působí nedůvěryhodně.

0/0
11.9.2009 16:41

ZZZZZZZZ

Re: Taxikáři

Ja naopak chvalim to popotlacovani - nejde jenom o usporu PHM, ale o usporu auta (dovedu si predstavit ze kazde nastartovani zkrati zivotnost neceho), o ovzdusi a taky je to dobre pro ne se protahnout pri tomto sedavem zamestnani, same klady, nevidim JEDINY zapor. Tedy az na par jednotlivcu co se "stydi" ale to je jejich problem, vetsina lidi si rekne to same co ja. A kdyz jsem byl naposledy v CR tak jsem poprve videl tyto zlute a moc se me to libilo - Superb je hezke a pohodlne auto, zaplatim jizdne polovic nez treba kdyz priletim do Mnichova (50 EUR) nebo LA (60 USD) - samozrejme hlavne diky tomu ze Ruzyne je blizko - a nemusim volat AAA nebo jine radiotaxi - jak delali pred tim vsichni znali, protoze vedeli co za ksindl u letiste jinak stoji - takze staly desitky taxiku pobliz, clovek si zavolal, sraz na konci terminalu "u zatacky" snad tam byl i zakaz zastaveni ale jenom hups a uz se jelo. Takze soucasnou situaci chvalim.

0/0
12.9.2009 7:33

Sagita

Po příetu na letiště Praha

je hned každému jasné, že se ocitl na Balkáně. Znuděnej frajer vás milostivě vezme za litr do centra, nepomůže se zavazadly, zato doporučí nějakej bordel.

0/0
11.9.2009 14:54

Sagita

Re: Po příetu na letiště Praha

To v Atlantě ochotnej taxikář na letišti  (černoch) zastavil a vypnul taxametr, když hledal v mapě, kam potřebuji odvézt.

0/0
11.9.2009 14:57

Z-S

Re: Po příetu na letiště Praha

Hmmm, tam neznaj GPSky?

0/0
11.9.2009 15:34

Jonathan 007

Re: Po příetu na letiště Praha

No asi jsi moc dlouho nejel. na taxikáře mám taky svůj názor, ale zlepšilo se to hodně.

0/0
11.9.2009 16:01

Platebni doklad SIPO 14.364 Kc

pozoruhodné

Chybí mi  soutěžní podklady ohledně počtu pruhů na teplácích a váhy zlatého řetězu  na krku a ruce..........bez toho je soutěž zcela bezcenná

0/0
11.9.2009 14:28

zakladna2

Re: pozoruhodné

A měli talé předložit minulé dańové přiznání, jestli tedy něco přiznali.:-PR^

0/0
11.9.2009 16:40

rezna007

Raději sockou než taxikem...

:-)

0/0
11.9.2009 14:24

dr_NO_

Re: Raději sockou než taxikem...

taxíkem se svezu všude rád, kromě prahy, tam jezdím mhd

0/0
11.9.2009 14:27

sdsa

Re: Raději sockou než taxikem...

to by ovsem na to provincni letistatko muselo vest metro.

0/0
11.9.2009 14:32

dr_NO_

Re: Raději sockou než taxikem...

tam jede bus hned po vylezu kazdou chvilku

0/0
11.9.2009 14:54

dr_NO_

Re: Raději sockou než taxikem...

jo a jinak odbaví 12mil cestujících, to je docela dost

0/0
11.9.2009 14:56

stillforeign

to jsem zvědavý jak to bude fungovat

minulý měsíc jsem čekal na svůj odvoz u informací a byl svědkem zajímavého a pravděpodobně běžného úkazu. Přiběhl taxikář který si stěžoval že se nemůže dostat na "svůj" flek ... po potřepání ruky s security guardem co tam stál a posunutí ruličky bankovek byl šofér se žlutým vozem jiné taxislužby pokárán a stěžující si řidič vpuštěn před ostatní čekající, hned za něj. Po observaci jeho černého ne zrovna vábně vypadajícího Seatu Toledo jsem uznal že chechtáky pořád mají svojí váhu.. holt vítejte v Česku.

0/0
11.9.2009 14:16

knirek.cz

Re: to jsem zvědavý jak to bude fungovat

teda to jsi vypotil pěknou hovadinu, jen co je pravda!;-D

0/0
11.9.2009 14:23

palmic

kolik se planuje mrtvych?

0/0
11.9.2009 13:32

app

Takže to máme soutěž tak o 2-3 miliardy ročních tržeb

Tak to už se vyplatí, šoupnout výběrové komisi pár drobných...

 

 

0/0
11.9.2009 13:10

mpes

Re: Takže to máme soutěž tak o 2-3 miliardy ročních tržeb

copak tržby, ty vypadají zajímavě. Ale spočítat to na zisk si myslím by bylo neméně zajímavé :-)

0/0
11.9.2009 13:55

Lavra

Re: Takže to máme soutěž tak o 2-3 miliardy ročních tržeb

Tak počítejme raději realisticky 1,5 mld. obratu pro taxiky. Něco vezmou minibusy. Při maximálním počtu 360 vozů taxi se dostáváme na přibližně 4 miliony ročního obratu na taxi. Tj. přes 300 000 měsíčně na taxi. Když započítáme pohonné hmoty + amortizaci vozu a plat řidičů (pokud by byli najímáni firmou, která letištní taxi bude provozovat) - odhaduji 150 + 100 000, tak minimálně 50 000 měsíčně zbyde pro firmu na taxi. Teď se vraťme zpátky, pokud firma bude mít vozů 180, tak to vypadá na měsíční zisk před zdaněním někde kolem 9 mega. Takže bych to viděl na roční zisk zhruba 100 mega pro každou z obou firem.

0/0
11.9.2009 14:54

Rioter76

Zřejmě špatný výpočet...

Jasně... Takže 300000 mesičně na auto je 10.000 denně ( v případě provozu všech aut každý den!), takže 833 Kč na hodinu ( při všech vozech, každý den a 12 hodin denně), což je v průměru 3 rita za 2 hodiny. Za 2 hodiny se to nedá stihnout ani 2x při volné průjezdnosti Prahy, nulovém čekání na letišti a ještě nonstop 12 hodin.  A nebavím se o tom, že podle vyhlášky musí jezdit maximálně 8,5 hodiny a mít alespoň 48 hodin za sebou volno. NESMYSL A to se nebavím o špičcce, kdy taxi po hodinovém čekání na štaflu jede další hodinu a půl do centra a zpět, takže za 2,5 hodiny, tržba 500 Kč. Zas takovej vejvar to zjevně nebude.....

0/0
11.9.2009 16:15

cerveny

"vlastni" taxi

jak sem tak zaznamenal tak vetsina cechu vcetne me si vola "tu svoji taxisluzbu"

voni stejne cekaj u ty pumpy pobliz takze tam jsou za chvili a to ze se nastupuje az na parkovisti misto hned pred terminalem (v pripade T1) je minimalni problem

0/0
11.9.2009 13:09

Z-S

Re: "vlastni" taxi

Vidis, ja jsem si driv zase volaval "svoje" AAAcka - kdyz byl jeste na letisti monopol stribrnych Passatu...

0/0
11.9.2009 13:31

cerveny

Re: "vlastni" taxi

tak to mate celkem dobry, neprekvapi me kdyz AAA ten tendr vyhraji :)

ja mam svoje jednak Profi (firemni kontrakt vouchery, nemoznost volby)

a pro soukrome TaxiPraha (lepsi sazby)

ale v podstate mi to je jedno, uz jsem si zvykl objednat si auto v ten moment kdy vychazim z letadla a vchazim do chobotu v gate, ono to tak akorat vyjde na tech max pet minut dojit na to parkoviste

0/0
11.9.2009 13:39

Salada

Re: "vlastni" taxi

Take jsem jel parkrát domů z letiště taxíkem (Vršovice). Nejprve jen Passaty. Po té, co přibyly AAA i jimi. A byli dražší. U nich se platí za Km kdyžto Passaty mají ceny podle zony (podle vzdálenosti od letiště). Takže se podíváte na mapku a víte, kolik Vás to bude stát. Bez ohledu kudy jede, kolik najede a jak dlouho stojí v koloně. Mě to vyšlo o dost levněji Passatem (vše v noci, Passat jel po okruhu přes Baranďák, AAA jelo přes centrum - Passat byl rychlejší).

0/0
11.9.2009 14:49

cerveny

Re: "vlastni" taxi

to mate dobry, ja uz jsem ve strasnicich v sazbe za 650, volanej taxi me vyjde na 400~450 dle spicek a cesty

0/0
11.9.2009 15:11

the_end_of_communists

hnus

Zase se to nedela pro lidi. Vemte si priklad z Bangkoku. Normalni mestska sazba + 30 Kc priplatek za odvoz z letiste (za to, ze taxikari vsech moznych firem) museji cekat poslusne ve fronte. Zakaznik se neboji do ceho vleze. Cena je vzdy taxametr + 30 Kc. Pak 20 Kc za nastup a 5 kc za km. A vsichni jezdi na plyn aby mohli byt levni. Nadenici, kteri si rano pronajmou auto a vecer odevzdaj. Zadni zlatokopove.

0/0
11.9.2009 13:08

jan.banos

Taxi Ruzyně

Bude se rozhodovat i podle nejméně zlodějských cen?

0/0
11.9.2009 11:47

rudastraka

Re: Taxi Ruzyně

parkrat sem taxikem z letiste jel a ceny i uroven taxikaru me prijemne prekvapily

0/0
11.9.2009 12:02

regazzi

Re: Taxi Ruzyně

No jo, no...kdyz videli socku, tak se slitovali.;-D

0/0
11.9.2009 12:25

sdsa

Re: Taxi Ruzyně

R^

Na me vzdy ceka muj ridic v rolsu primo na ranveji, kdyz vystoupim, ze sveho tryskace

;-D;-D

0/0
11.9.2009 14:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.