Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda už bude dělat jenom vlaky, gigant se zbavil energetického byznysu

Rodina plzeňských strojírenských závodů zastřešená holdingem Škoda se definitivně rozpadla. Firma oznámila, že svoji energetickou část Škoda Power do konce roku prodá jihokorejské společnosti Doosan Heavy Industries v přepočtu za 11,5 miliardy korun. Dál budou závody vyrábět už jen lokomotivy, tramvaje nebo trolejbusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

toskánský_lobbista

já jsem četl

"škoda už bude dělat jenom vraky"¨

to by souhlasilo:-PR^

0/0
16.9.2009 21:29

barbudo

Někdo by skučel nad vyklízením pozic ...

... a yHojte se raduje ...

0/0
16.9.2009 19:25

ctenar1970

Bajecny proces kapitalizace bude dokoncen,

kdybyste prodali Prazsky Hrad napr.Cinanum a jako presidentske sidlo vam hodny Langer najmal nejaky domecek na okraji Prahy za slusnou cenu ;-D.Co vam bude zbyvat? testujte.

0/0
16.9.2009 10:28

sirc

Re: Bajecny proces kapitalizace bude dokoncen,

kam vede česká cesta, se můžeš přesvědčit na Kladně 

0/0
16.9.2009 13:16

Jiřik

Re: Bajecny proces kapitalizace bude dokoncen,

Anebo taky se můžeš přesvědčit v Petrofu, Koposu (kdysi Kablo Kolín) či v Branu Hradec n.M.

On tam totiž nesmí být nenažraný management a neschopný majitel, popřípadě neschopný management a nenažraný majitel ;-)

0/0
18.9.2009 21:37

roba21

Re: Bajecny proces kapitalizace bude dokoncen,

No vidíte a mě je třeba úplně jedno kdo vlastní nějakou fabriku na turbíny. Pražský hrad není soukromý majetek (narozdíl od Škody Power), takže by mi jeho prodej případně mohl vadit, ale to je úplně jiná věc.

0/0
16.9.2009 14:44

zadluzenicz

Re: Bajecny proces kapitalizace bude dokoncen,

Fabrika se odstěhuje, hrad ne (ok, jde rozebrat, ale po prodeji pořád platí české zákony na ochranu památek).

Primární je nechat fabriky zaměstnávat lidi u nás: vlastnit je bude

beztak Holandský holding a daně platit proto nebudou, bez ohledu na

původ majitele a zvyšování nebo snižování sazeb pro lokální(!) firmy.

Takže Hrad bych klidně prodal, Karlův most taky. Mě je totiž úplně jedno, jestli se turisté a importovaní Češi v centru Prahy prochází po čínských nebo českých památkách. Je to turistická zóna a to je hnus ať to leží kdekoliv nebo vlastní kdokoliv.

0/0
16.9.2009 14:53

barbudo

Re: Bajecny proces kapitalizace bude dokoncen,

... ten kdo vlastní, dostává výnosy ...

... a má na důchody ...

0/0
16.9.2009 19:23

B.Walsh

Proč jen průmysl

nemůže zůstat v českých rukách? Myslíte, že by si Němci rozprodali Siemens nebo Bosch? 

Tahle země toho bude jednou litovat, nebo už lituje....[>-]

0/0
16.9.2009 9:56

Martin35

Re: Proč jen průmysl

České a německé národní smýšlení je docela rozdíl.

0/0
16.9.2009 10:04

Damik

Re: Proč jen průmysl

No třeba Opel vesele prodali:), ale i třeba VNG což je největší německý přepravce plynu (Gazprom prostě nabídl slušnou sumu) . Stejně jako by prodali jakoukoliv firmu, kdyby za to nabídka stála.Tahle země toho litovat nebude, naopak může jen litovat toho, že se v 90tých letech neprodalo rovnou všechno. Mohlo tak fungovat o mnoho podniků víc. Jde o to, že po 40 letech vlády komunistů ekonomika fungovala, ale byla naprosto nekonkurenceschopná, takže když k nám vtrhlo zboží ze západu, prostě by bez investic a skupování českých firem těmi západnímy, které měli kontakty na trzích a peníze na investice, nemohla ekonomika přežít. Nic jiného se dělat nedalo. 

0/0
16.9.2009 10:08

Jiřik

Re: Proč jen průmysl

Byls tu začátkem 90. let? Víš, kolik podniků se po rozpadu koncernových ředitelství a resortních ministerstev konečně svobodně nadýchlo a začalo masivně investovat, dokud je po pár letech nevytunelovali noví POrestrukturalizační majitelé a management (LIAZ, Tatra, ČKD a Zetor) nebo dokud je neskoupili a zotročili zahraniční akcionáři (všechna Kabla kromě Kolína, mlékárny Promil apod.)?

;-€

0/0
18.9.2009 21:42

sirc

Re: Proč jen průmysl

Proč? Protože ČKD, Poldi,....Škoda tak neskončila jenom opravdu náhodou. Soudek je diletant, který celý holding přivedl ke krachu a jen drastický zásah zabránil konci.

0/0
16.9.2009 10:16

schima

Re: Proč jen průmysl

Soudek dokazal za sve pusobeni zhodnotit akcie spolecnosti 10ti nasobne, rekl bych ze ji pomerne zvedl. Hodnota akcie na kapitalovych trzich je pro me dostatecnym meritkem uspechu managmentu podniku

0/0
16.9.2009 11:02

sirc

Re: Proč jen průmysl

v době, kdy odcházel, neměli akcie škody ani reálnou cenu toho papíru. soudek nesmyslně expandoval a celý koncern neuvěřitelně zadlužil. kdyby nepřišel nový investor a firmu drasticky nazafinancoval, dneska jsou v plzni prázdné haly

0/0
16.9.2009 13:15

SuiVanOrton

Re: Proč jen průmysl

Firmu musí vést někdo, kdo má peníze na investice a kdo se v oboru vyzná. To jak špatné bylo privatizovat českou cestou jsme si už jednou vyzkoušeli - drtivá většina firem co skončila v českých rukou tak už zkrachovala nebo brzy zkrachuje, jenom tam kde se našel seriozní investor funguje bez problémů. Typicky Škoda Auto. To že by němci neprodávali svoje firmy cizích společnostem je nesmysl, pokud se podívaváte na strukturu vlastníků často zjistíte že tam nic německého už dávno není.

0/0
16.9.2009 10:53

podmi

Re: Proč jen průmysl

je to ten siemens ktery patri pod continetal? ;-)

0/0
2.10.2009 21:36

Bruska1

tramvaj nebo trelejbus

"Budou vyrábět lokomotivy, tramvaje nebo trolejbusy" tohle je trochu nešťastná formulace. TRN vyrábí lokomotivy, tramvaje a trolejbusy. Vyrábět něco a na konci výroby si rozmyslet jestli to bude tramvaj nebo trolejbus jaksi nejde.

0/0
16.9.2009 9:40

Fanda Šmanda

Zastupují nebo zatupují ?

Jistě jde o překlep, ale to slovo "zatupují" tam působí dost zajímavě. :-)

0/0
16.9.2009 9:24

kubacis

Opět

zavádějící název článku...

0/0
16.9.2009 9:21

luko5

Všechny bývalé české elitní firmy končí nebo se stěhují

do zahraničí! Tak se likviduje konkurence, které přestavoval  český průmysl pro ostatní země. České zájmy zde neexistují. Takhle končí jedna kapitola dějin ČR a nastává úpadek! Rv

0/0
16.9.2009 9:04

sirc

Re: Všechny bývalé české elitní firmy končí nebo se stěhují

Houby. Všechny prodané části Škoda holdingu dále vesele podnikají ve svém oboru. Jen se změnilo jméno. Narozdíl od divokých prodejů a privatizací v devadesátých letech, má dnes kupující přesné představy co za vynaložené prostředky získá a jak s tím naloží.

Soudek budoval strojírenské impérium a chybělo málo, aby skončil jako Stehlík s Poldovkou, nebo pánové s pražským ČKD. Tomu úspěšné podnikání rozhodně neříkám, to je diletantismus.

0/0
16.9.2009 10:14

Jiřik

Re: Všechny bývalé české elitní firmy končí nebo se stěhují

Anebo si jen kupují trh a aby se neřeklo, tak pár drobností vyrábějí u nás. Typický příklad NKT a jimi důkladně protunelované Kablo...

0/0
18.9.2009 21:44

Plastic rabbithutch

týjo

Před dvěma lety jsem dělal ve Škodě power výběrový řízení. Tenkrát jsem už chtěl přestat dělat u asiatů, protože to je fakt mazec. Tenkrát mě nevzali a moc mě to mrzelo..no a teď je koupili Asiati...cesty života jsou spletité, a jak :-)

0/0
16.9.2009 8:02

V7s

Chyba

V redakci radil sotek, "...kterou zatupují podnikatelé ..." Rv

0/0
16.9.2009 3:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.