Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Manažeři zchudnou, chlácholí státníci voliče

Jestli se příští týden domluví světoví státníci na tom, že na platy manažerů ve finančních institucích uvalí strop a dohled, možná vznikne nové úsloví: chudý jako bankéř. Zbavit bankéřů nadměrných odměn hodlají Němci, Francouzi i Američané.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

František Potřebný

Je to naprosto skvělý krok

Je to naprosto skvělý krok, ona totiž chudova, na rozdíl od bídy, je poměrně relativní a hlavně pocitová záležitost, kterou člověk získává srovnáváním svého majetku a příjmu s majetkem a příjmy sousedů. No a protože nelze všeobecně zajistit, aby se situace všech ekonomicky slabších jedinců zlepšila, tak se lze sociálního smíru dobrat tak, že omezíme příjmy nebo majetek těch bohatších. Vládu to moc nestojí a sociální napští se snižuje.

Volte ČSSD a KSČM přátelé, pouze společná vláda těchto politických stran dokáže zatočit s vašim bohatým sousedem.

0/0
21.9.2009 9:20

mstuch

Manažer = zloděj

to je hlavní pravdivý znak české ekonomiky.!!!!!!!!

0/0
19.9.2009 18:49

vtech

Re: Manažer = zloděj

..narozdil od zbytku naroda, ktery nekrade ;-D

0/0
20.9.2009 8:11

Bery

Re: Manažer = zloděj

Tak nejvic kradou politici... obecne znama vec. ;-D

0/0
20.9.2009 11:16

vtech

Re: Manažer = zloděj

V Cesku kradou vsichni dle svych moznosti. Politici maji akorat vice moznosti a je na ne vic videt.

0/0
20.9.2009 11:41

derkel

Re: Manažer = zloděj

Asi jsem nechapavy, ale jak se u nas krade?

0/0
20.9.2009 17:46

František Potřebný

Bohatí

Bohatí kradou, jak jinak by měli peníze ...

0/0
21.9.2009 9:20

Montaigne

Chtěl bych vidět UFO

a potkat zchudlého manažera;-D!

0/0
19.9.2009 14:53

chose01

Tak jsem velice zvědavý co nám to přinese.

 Ono je velice hezké pro průměrného občana slyšet, že někdo bohatým něco vezme. Ovšem musíme si uvědomit, že toto obecné řešení, které postihuje jak negativní pobírání megaodměn, vyplácených ze státních podpor podnikům, tak i manažera, který vydělává podniku, který díky němu nemusí žádnou podporu přijmout. Co myslíte, že je více třeba, více průměrných lidí s průměrnými příjmy, a nebo více bohatších lidí s vysokými příjmy. Proč si myslíte, že by odborník měl zůstávat na místě, kde ho neodměňují tak jako jinde?:-)

0/0
19.9.2009 12:58

Bery

Re: Tak jsem velice zvědavý co nám to přinese.

Jenze u nas to spis funguje tak, ze mame hodne prumernych a podprumernych s vysokymi prijmy. A podle toho to take vypada. Tech nadprumernych je minimum. Vic bude spis tech, kteri jsou nasazeni k potopeni podniku a snizeni trzni hodnoty pred prodejem.

0/0
20.9.2009 10:39

moiazza

Finta.

Tomu docela věřím. Problém je však v tom, že když manažer dostane místo 200 000 jen 180 000kč, tak se ho to moc nedotkne. Když důchodce, nebo žena na mateřské dostane o 500 kč. méně, pocítí to dost razantně. A takto to pán Janota plánuje. Nic nového nevymyslel. Uberem tam, kam se ubírá nejlépe a nejsnadněji. Dole !!!

0/0
19.9.2009 12:14

-dejf-

Re: Finta.

a proc by se melo brat ohled na to, jak se to koho dotkne?

to jako kdyz je nekdo absolutne neschopny se o sebe sam postarat, tak bychom o nej meli pecovat nedejboze chudacek aby se mel spatne?

schvalne mluvim o neschopne spodine, protoze tobe zminovanym duchodcum a zenskym na materske nikdo nic nebere

0/0
19.9.2009 15:21

togu

Re: Finta.

Ty jsi opravdu vymitý mozek.Když se zvedne DPH a nikde se nepřidá, tak podle tebe se nikomu nic neveme?Tak to je přesně ta politika modrých blbců a černoprdelníků v čele z Kalouskem.

0/0
20.9.2009 9:09

Bery

Re: Finta.

Chjoo... Ono to neni jen zvyseni DPH... ale takova vyssi dan u benzinu a nafty obvykle take zveda cenu veskereho zbozi. A nejvetsi dopad bude prave na duchodce a zenske na materske.... kterym dle Tebe nikdo nic nebere. :-/

0/0
20.9.2009 11:14

-dejf-

Re: Finta.

vsechny tyhlety zmeny se techto dvou kategorii dotknou mnohem mene, nez ostatnich

problem je, ze tato diskuze vznikla na tema komu ubrat a komu pridat - ono je vzdy snadne vybrat si slabe, nemocne, stare, zeny na materske a podobne kategorie, trochu si pohrat se skutecnosti  a tim vlastne "dokazat", ze jim "oni" berou celych 137,50 a zacit hrat na city, jaci jsou to chudacci a jak jim "oni" ublizuji a jak je nutne s tim neco delat - co na tom, ze ty 200 pro duchodce budou nekoho jineho stat tisice a ze to ekonomice jako celku uskodi.... dulezite je zafnukat na tom spravnem hrobecku..

0/0
20.9.2009 20:14

ibid

Včera jsem viděl chlapa, jak vybírá popelnici,

prej manažer ČEZU....

0/0
19.9.2009 11:03

VPC

Re: Včera jsem viděl chlapa, jak vybírá popelnici,

Kontejner s prachama?

0/0
19.9.2009 11:15

kuba78

at si klidne regulujou

ale ve svym, to jest ve statnim. jestlize Bobama nalil stovky miliard do AIG a oni si par rozdali odmeny jaky sou pasaci, tak by meli dostat pres pazoury a jelikoz tim stat majetkove do AIG vstoupil, mel by mit urcite pomerove pravo rozhodovat o vecech uvnitr.

ale jak chteji regulovat platy v soukrome bance ktera nepatri statu - bud zavedou socialismus (o coz se snazi uz delsi dobu) se znarodnovanim a vsim co k tomu patri, nebo maj proste smolika.

0/0
19.9.2009 10:43

General Custer v.2

Re: at si klidne regulujou

Pokud meli manazeri pravoplatne smlouvy, tak to stat prevzal i se smlouvama, dobre mu tak. Nemel prebirat.

0/0
19.9.2009 11:01

K.U.F.R.

To se mi moc nezdá

populace začíná být obézní, měli bychom to také regulovat!;-D

0/0
19.9.2009 9:27

Xi Xao

A že nefunguje něco podobného třeba u opiček jako fotbalisti

;-D

0/0
19.9.2009 8:22

Cocik

to tak

Chlapcum socialistickym nedochazi, ze manazer je obvykle clovek vysoce mobilni a nadprumerne jazykove vybaveny. Pro ty nejlepsi neni problem prestehovat se do zemi, kde podobna omezeni nejsou, a pusobit odtamtud. Tenhle krok ve finale ekonomikam EU nebo USA uskodi a profitovat na tom bude opet Asie.

0/0
19.9.2009 7:37

dave79

Re: to tak

tak hurů do asie :-)

0/0
19.9.2009 8:09

rime

Re: to tak

tak to uz bys mel pomalu nasadit a hura za sikmookyma nebo arabacema do Asie, sbohem a uz se nevracej:)

0/0
19.9.2009 8:57

Cocik

Re: to tak

Ja uz v Asii davno jsem a mam se tu celkem fajn. Ale s timhle myslenim jednou v Evrope prijdete na buben a ten cas se pomerne rychle blizi :-)

0/0
19.9.2009 9:11

General Custer v.2

Predvolebni divadlo

pro luzu.

0/0
19.9.2009 7:31

General Custer v.2

Socialismus se vraci

Zas budou mzdove tabulky a platove tridy. ;-€;-O

0/0
19.9.2009 7:29

jozka skocdopole

Přiíliš malo příliš pozdě.

0/0
19.9.2009 7:27

derkel

blbost

bankeri nemaji na krizi o nic vetsi vliv nez obycejni lide.Pokud vim tak toxicke aktiva byly nesplatitelne hypoteky, ktere zrizovaly uvěroví pracovníci a agenti-makléři.

0/0
19.9.2009 7:26

Bob-an

Re: blbost

A taky je jeste otazka jestli za to muze ten kdo hypoteku poskytl nebo ten kdo si ji vzal i kdyz vedel ze ji nesplati.... to je jakoby banka mohla za to ze klienti maj iq tykve...

0/0
19.9.2009 15:45

derkel

Re: blbost

ono to ani radne zjistit nejde. To mas jako u nas kdyz si nekdo vezme uver, porvrzeni o prijmu si padela, kamarad dela sefa, .....jedine osobni audit.

0/0
19.9.2009 17:55

Kapp

Re: blbost

Banka spravuje majetek. Manažeři této banky jsou za toto spravování a hospodaření banky zodpovědní. Mají mít nastavena taková pravidla, aby toto hodpodaření vydělávalo a ne prodělávalo. Takže za to kdo komu poskytuje jakou půjčku (nebo hypotéku) je jednoznačně zodpovědné vedení banky.

0/0
19.9.2009 20:13

-dejf-

Re: blbost

takze za to, ze nekdo padela potvrzeni o prijmech, nebo kdyz vlada naridi bankam zmirnit pravidla pro vydavani hypotek, tak za to muzou manazeri bank?

bezny zpusob manipulace se stadem - dodat verejneho nepritele, na ktereho se muze ukazat, bez ohledu na fakta, hlavni je rict "oni za to muzou"

0/0
19.9.2009 22:26

Kapp

Re: blbost

Tak samořejmě, že každý padělá potvrzení o příjmech ... 

Copak si opravdu myslíte, že každý padělá potvrzení o příjmech a že při vyšší hypotéce je potrzení jediným kritériem ?  Vy byste někomu na základě nějakého papíru půjčil bez dalšího ověření ? Vláda nařídí ? Není to trochu směšné ? Pokud jsem zodpovědný za hospodaření banky, tak si musím uvědomit rizika. A pokud jsou tato rizika vysoká, tak do nich prostě nejdu - jak jednoduché. No a pokud i přes tato rizika do toho banka jde, je to znovu a jenom její problém a rozpovědnost jejích manažerů.. Bez ohledu na základní principy fungování trhu tady manipulujete vy. Vy totiž na tyto principy zcela kašlete. Vy tady totiž základní povinnost manažerů (dobře hospodařit a dobře a zodpovědně řídit firmu) přenášíte na někoho jiného. Takže naopak, vy ukazujete na někoho jiného než na toho, kdo za toto je a byl zodpovědný a bylo to jeho základní povinností.

0/0
20.9.2009 11:21

derkel

Re: blbost

Ono je potreba to trochu rozebrat:

v americe je obrovska konrurence hyp. bank. Diky tomu ze vetsina obycejnych(ne chudych) mericanu v te dobe uz mela klasickou hypoteku+ dalsi uvery na kartach, autech.... , ty nemuze banka zatezovat dalsimy uvery. A tak se manazeri rozhodli(jinach by pravdepopdobne zkrachovali), ze zacnou pujcovat i lidem kterym by normalne nikod uver nedal a vznikly takzvane suprime hypoteky, jenz bylo pro ty nejchudsi(25% obyvatel). Rozdodnuti bylo potporeno dvema fakty

1. vetsina dluzniku, samozrejme rucila "koupenym" domem. jelikos se obecne predpokladalo ze cena domu jakozto i pozemku, muze dlouhodebe jenom rust, banka by dum prodala stejne se ziskem.

2. Uverovy pracovnici, byly ohodnoceni podle objemu smluvenych hypotek, a tak sami nabyzeli falsovani dokumentu, telefonnich cisel zajemcum.

Takze manazer mel 2 moznosti, bud hned zavrit kram, nebo to zkusit a v pripade neuspechu zavrit. Co by jste udelal vy?

0/0
20.9.2009 14:29

Kapp

Re: blbost

Nejsem bankovní manažer, takže na mojí odpovědi nezáleží. Pokud bych ale odpovědět měl, tak osobně bych do takového rizika nešel. Rozhoduji se spíše opatrněji. Pokud je míra rizika velká a jde-li o větší hodnoty, tak do takového rizika nejdu.

I z vaší odpovědi je jasné (tedy pokud jsem ji správně pochopil), že to bylo na rozhodnutí manažerů bank. Byť třeba ve složité situaci. A to rozhodnutí bylo špatné.

Aby banky mohly dál vydělávat,  šly (mohly, ale nemusely)  do velikého rizika spojeného s poskytnutím hypoték četné a velmi problematické skupině lidí. Nikdo je do toho netlačil. Pouze vidina výdělku spojená s obrovským rizikem. Rozhodli se tak, je na nich tedy i odpovědnost.

Mě to trochu připomíná obrácenou situaci. A to aby banky neustále vydělávaly, investují do stále rizikovějších věcí. Stějne tak jako lidé, kteří mají dluhy jejich splátky řeší dalším půjčováním si.

0/0
20.9.2009 15:11

derkel

Re: blbost

Ano, jen jsem chtel upozornit, ze tady neslo o to kolik vydelaji, ale jestli nezbankrotuji. pokud banka nepujcuje, nema v dlouhodobem vyhledu zisk jako konkurence, nemuze dat treba vyhody, bonusy, nizsi poplatky za vedeni uctu atd... a nakonec jejich klienti pujdou jinam.

Ono se to neda porovnavat s nasima bankama, kde takova kunkurence jeste neni, ponevac mame tak velke poplatky, ze banka zijou jenom z nich.

Ono ale nic s toho by krizi nespusobylo., kdyby se s tema hypotekama dale nemanipulovalo, nedavali se an burzu, lide/mesta nebo dokonce obce by je nekupovali aby zalepily rozpocet, firmy si nedelali financni rezervy...

0/0
20.9.2009 15:33

pavel.n

Mzdy

U nás ve fabrice dělá přes 1000 lidí - skoro 700 jich má minimálku, ředitel má 90tis a generální ředitel má 150tis - kontrolní otázkou je - ,,co je špatně?"- pokud by totiž byl zaveden klíč , že manageři mohou mít třeba 10ti násobek mzdy dělníka.......loni se navyšovaly mzdy o 2,5% - jenže pokud to je pro mzdu 7863kč 2,5%, tak pro 150tis je 2,5% něco jiného - to ovšem manageři velmi neradi slyší.

0/0
19.9.2009 7:12

General Custer v.2

Re: Mzdy

Pokud nejsi tym reditelem nebo generalnim reditelem, tak chyba je v tobe, ze tam delas.

0/0
19.9.2009 7:30

rudlanka

Re: Mzdy

Co tam v té fabrice děláte, že tam jsou tak nízké mzdy?

0/0
19.9.2009 7:31

IceLander

Re: Mzdy

nic neni spatne .. je to spravne .. protoze pokud reditel ridi 1000 lidi, kterym zajistuje v podstate praci, tak si 150tis vice nez zaslouzi.. ale to mozecky od pasu asi nikdy nepochopi..

pochopi to az ve chvili, kdy reditel za 150tis pujde jinam a an jeho misto prijde trouba za 50tis (protoze firma bude setrit) a do roka mame 1000lidi na dlazbe

0/0
19.9.2009 8:12

Xladi

Re: Mzdy

To ale neplatí vždy, krize ukázala že i manažeři se stamilionovými platy dokázali přivést obrovskou firmou s tradicí na buben a kdyby nebylo státu tak krachnou.

0/0
19.9.2009 8:16

kuba78

Re: Mzdy

jiste, i za 150 tisic to muze byt blbec.

jenze rozdil je v tom, ze za 150 muzete narazit na blbce, ale spise na opravdu schopneho cloveka ktery ma neco za sebou a je dobry, tak za 50 sezenete akorat toho blbce.

a je celkem jasne ze delnik ma min nez clovek tery tu fabriku ridi - vymena delnika nic nestoji, nesikovna vymena vedeni muze polozit cely podnik. tak to proste je, at si komunisti a paroubkove hrimaji co chtej o rovnosti, jednou uz sme to zkusili a po 40 letech jsme klesli z prumysloveho srdce evropy na uroven doby kamennne.

0/0
19.9.2009 10:46

togu

Re: Mzdy

A díky komu jsme tam kde jsme, ty anštaine???Díky takovým vychcánkům,kteří řídí tyto fabryky, tak že část zisku jim zůstává za nechty a na dělníky se*ou.A všem se říká že kdyby chtěli víc,tak že nejsou konkurence schopni.A tím že si menegment rozdává peníze všech,tak to je vpořádku?A ptám se, proč nemůže z těch peněz profitovat taky dělník?Proč jen menegment!!!

0/0
20.9.2009 9:25

Bery

Re: Mzdy

Jenze delnici taky kolikrat nejsou blbci, takze si reknou... delam jen do vyse sveho platu... a ten je nic moc.... takze se nepredrou, nebo budu radsi na podpore. Ve Francii by za to delnik ani nevstaval. A pak se divime, ze mame tolik nezamestnanych, nebo ze vyplacime tolik socialnich davek pro nizkoprijmove zamestnance.

0/0
20.9.2009 11:08

Bery

Re: Mzdy

Ono to dost casto u nas funguje i stylem... nevime co s nim, tak ho uklidime vejs.  A kdyz pak takovy prejde do jine spolecnosti, tak je tragedie na svete. ;-D

0/0
20.9.2009 10:55

ivan.ivan

ivan.ivan

Pokial sa jedná o súkromnú spoločnost, tak do toho štát nemá čo kecat a v tých spoločnostiach, kde má štát rozhodujúcu večšinu, alebo dovoluje monopol, to mohli bez kecov obmedzit už dávno a to v četne vysokých politických funkcií. Znížit si platy a výhody sa im ale nikdy nejak "nepodarilo", tak nech si to "kašpárkove divadlo" nekam strčia.

0/0
19.9.2009 6:58

General Custer v.2

Re: ivan.ivan

R^R^R^

0/0
19.9.2009 7:30

dave79

Re: ivan.ivan

jo, až na to, že se pak ty sůkromé spoločnosti (banky, automobilky apod.) musí zachraňovat ze státního rozpočtu

0/0
19.9.2009 8:09

General Custer v.2

Re: ivan.ivan

Tak ji nemeli zachranovat.

0/0
19.9.2009 11:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.