Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Malé pivovary: Vyšší daň u alkoholu nás zlikviduje

Malé nezávislé pivovary varují před zvýšením spotřební daně o 50 haléřů na půllitr piva. Před nebezpečím varovali v dopise poslance i senátory. "Je to vyložená likvidace rozhodujícího turistického artiklu, který táhne turisty do České republiky. To by nemělo dopad jen do pivovarů," řekl iDNES.cz Jiří Fusek, který drobné pivovary zastupuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr66

Jsem zásadně proti

 Pivo nepiji, ale jsem zásadně proti. Myslím. že žádný dobrý Čech namůže souklasit se zdražením piva.

0/0
22.9.2009 7:23

pjotrrr

Pívo

Ten padoš mě příde trochu směšnej, než aby zlikvodoval malé pivovary. Já chodím na pivo za 35kč za 12plzen a jak mě šmakuje ;-D

0/0
22.9.2009 7:12

palok59

Re: Pívo

jasně, takhle si představuju typickýho průměrnýho českýho konzumenta piva, na kterém stojí pivovarnictví.

0/0
22.9.2009 7:35

romsky aktivista

Re: Pívo

to je trochu drahe ne? To chodis chlastat na letiste? I kdyz tam jsem platil za male pivo snad 90? Uz nevim presne, ale byl jsem kapku prekvapen ;-D

0/0
22.9.2009 9:42

kontrola_nemocnych

ja si vzpominam jak zdrazovali pivo z 2,50 na 2,80

v hospodach byl poprask, vsuichni se dusovali ze uz nebudou pit at to vsechno krachne. za tejden se zacli slejzat zpatky.

0/0
22.9.2009 1:17

Kocourek69

Re: ja si vzpominam jak zdrazovali pivo z 2,50 na 2,80

K tomu zdražení došlo 1. ledna 91 a rozhodně se nezdražovalo o 30 haléřů jak píšete ale o cca 100% z 2,50 za desítku na bůra. Asi po týdnu některé hospody zlevnily na cca 4,50 neb zely prázdnotou a ani to jim moc nepomohlo. První měsíce toho roku byl propad ve výtoči přímo drastický. Až teprve s nástupem letních měsíců se situace začínala stabilizovat.

0/0
22.9.2009 4:44

Rosomak

Re: ja si vzpominam jak zdrazovali pivo z 2,50 na 2,80

No tak to přepočítej - bylo to vzhledem k tehdejším příjmům z cca 10 Kč na 20 Kč.

0/0
22.9.2009 11:28

celim

Jen o padíka?

Teda kdyby zdražili pivo o 0,50Kč , tak mě to naštve, ale že bych kupoval méně piva?! Ani náhodou! jo kdyby bylo livo v hospodě o bůra dražší, tak to by bylo něco jiného!

0/0
21.9.2009 23:23

;-)

Mnoho povyku pro nic

50h nebude mít na konzumaci piva žádný vliv. A strašení tím, že přijede méně turistů je zcela absurdní. Např. Britové jsou zvyklá na na mnohem dražší pivo. V Izraeli stojí pivo dokonce 200Kč.  V ČR je jedno uz nejlevnějších na světě - dokonce je zde pivo levnější než voda - což evidentně není zcela v pořádku, neb to lidi zbytečně nutí k pití alkoholu. Stojí li pivo v hospodě 20-25 Kč, je debata o 50h bezpředmětná. Pivo by bez problémů sneslo klidně 5Kč daň. A umím si představit i 20Kč. Alespoň by se předešlo tomu, že pivo se dá koupit i za 1,5 - 1,9, zatímco voda za min. 3,5. V restauracích je běžný rozdíl i 12Kč v neprospěch vody. Konec konců, u cigaret, tvrdého alkoholu či benzínu také daň představuje velkou většinu ceny.  Samozřejmě , že pivovary jsou proti - nikdo není daňen rád a s úsměvem. Ale jejich argumentům není třeba tentokrát věnovat pozornost.  Ta anketa je dost překvapivá - čekal bych, že čtenáři "pravicového deníku" mají 50h na pivo navíc.

0/0
21.9.2009 23:21

celim

Re: Mnoho povyku pro nic

V ČR je jedno uz nejlevnějších na světě - dokonce je zde pivo levnější než voda - což evidentně není zcela v pořádku ... máte pravdu, ta voda je pěkně předražená!!! Pivo ostatně také a to , že ve světě si pivovary mastí kapsu ještě více, tak to není argument!

0/0
21.9.2009 23:26

kontrola_nemocnych

Re: Mnoho povyku pro nic

a ted se zamysli, vyroba piva je slozity a komplikovany proces, presto vydje levneji nez namichani cukru a prichuti u limonad. vypada to jakoby limo spolecnosti nehorazne kradly.

0/0
22.9.2009 1:11

everlast1

Re: Mnoho povyku pro nic

Spis kradou hospodsti.

0/0
22.9.2009 9:25

MychalB

Re: Mnoho povyku pro nic

Taky by se to dalo interpretovat tak, že voda je dražší než pivo :-P

Schválně, jakou má hostinský marži na 1 pivu (co vím, tak sud Pilsneru je bez pár korun za 2000, tj. pivo za 20 nákupka a prodává se za 30 až 35 - tj. marže cca 50 až 75%) a jakou na třetince lahvované vody (nákupka 4, prodá ti za 25 až 30, tj. marže cca 500 až 600%)?

Tím se teď nesnažím zpochybnit obchodní politiku té hospody nebo kavárny (byť se mi ta třetinka vody za 30 např. ke kávě nelíbí). Jen nabízím námět k zamyšlení, proč je "pivo levnější než voda" ;-)

0/0
22.9.2009 8:59

MychalB

Re: Mnoho povyku pro nic

pardon, to měla být reakce na příspěvek od celima

0/0
22.9.2009 9:04

celim

Re: Mnoho povyku pro nic

je to jasný, není v hospodách tak předražené jako ta voda!

0/0
22.9.2009 22:28

Sladek

Jakozto clovek znaly v pivu je jakykoliv zasah do ceskeho

pivovarnictvi urcite minus.  Naopak je potreba podpora ceskych pivovaru, tradice, pivni kultury atd., protoze je to jedna z mala originalne dobrych veci, ktere mame a muzeme byt na ne hrdi.  Na tom by se melo stavit a pokracovat a treba i s pomoci vlady.  Zdaneni zvlaste v recesi je klacek pod nohy.[>-]

0/0
21.9.2009 23:18

mom

Re: Jakozto clovek znaly v pivu je jakykoliv zasah do ceskeho

R^[>-]

0/0
22.9.2009 0:30

pan bloumal

může to být likvidační

Není malý pivovar jako malý pivovar.

To co je na tom snímku je varna nějakého restauračního pivovaru, který spadá do snížené sazby SPD. Neznám žádný pivovar tohoto typu, který by měl jinou sazbu než 12,- Kč. Do sazby 24,- Kč spadají pivovary s nesrovnatelně vyšším výstavem.

Pro pořádek a v zhledem k tomu, že v tom někteří přispěvatelé nemají zcela jasno, ta sazba se násobí stupňovitostí piva, tzv. extraktem původní mladiny ve stupních Plato, takže ve výsledku to dělá krapet více (násobně).

Vzhledem k požadavkům většiny alkoholiků (nechci říkat pivařů, ti upřednostňují kvalitnější značky, například z těch zmíněných restauračních pivovárků) na co nejnižší cenu může být pro středně velké pivovary jakékoli zvýšení likvidační.

0/0
21.9.2009 22:50

jezis kristus

50hal na jednom pivu je zlikviduje?

co to melou?

0/0
21.9.2009 21:51

h0landan

Re: 50hal na jednom pivu je zlikviduje?

50hal za půllitr piva je k vzhledem ke konzumaci dost. Sníží se prodeje a jsou nahraný.

0/0
21.9.2009 22:13

GUHU

Re: 50hal na jednom pivu je zlikviduje?

když stojí pivo dejme tomu 25,- a nově bude stát 25,50 tak snížíš jeho konzumaci?

0/0
21.9.2009 22:48

palok59

Re: 50hal na jednom pivu je zlikviduje?

ale ono se nezvýší o spotřební daň - ono se zvýší nejmíň o dvě koruny s tím, že přece každej deb.il ví, že pivo podražilo.

0/0
22.9.2009 7:38

ihojteybrales

Radsi si dam 3x tydne dobre pivko za 28,

nez denne chcanky za 6,90. Zdrazte klidne o korunu, ubyde jen sracek.:-P

0/0
21.9.2009 21:48

vandit

Re: Radsi si dam 3x tydne dobre pivko za 28,

přesně tak... každej den kousek od mýho baráku sedí v putice KAŽDEJ den spousta takovejch co tam každý den vychlemtá 10piv a pár panáků,.. dnes jakože živej ekonomiku (i když hospodu vlastní nějakej arabáč)... ale za pár let budu platit jejich léčení a taky platím jejich marodky

0/0
21.9.2009 22:47

tmf

copak padik

ten by turista ještě snesl. Horší je, že než se to o padika dražší pivo dostane na stůl tak se z něj stane 5-20 korun.

0/0
21.9.2009 21:47

iDoktor

No což

Na koruně mi nezáleží, ale nelepší alkohol je stejně ten nezdaněnej :-)

0/0
21.9.2009 21:33

čombák

Tak ONI platí pozdě ...

:-/ Tak ONI si diktují podmínky prodeje ...:-/ Tak ONI vás vyřadí ze sortimentu ...:-/

No, a co mlékaři a "ostatní jim a vám podobní"? 8-o  S těma se taky někdo baví? NIKOLIV! Buď bude vaše pivo zajímavé a pitelné, pak se bude pít i o padoš dražší, nebo stojí za "gulový" a chlemtejte si ho sami ...

0/0
21.9.2009 21:02

nnyky

Re: Tak ONI platí pozdě ...

Jenže to pitelné, jak píšeš, pivo kolikrát ani v těch super, hyperobchodech neseženeš. Na rozdíl od G... a podobných euromoček, které koupíš všude :-/

0/0
21.9.2009 21:29

fritzek

Re: Tak ONI platí pozdě ...

A ja myslim, ze je to jedine dobre. Kdyby mela byt piva z "malych" pivovaru v hypermarketech, tak by to znamenalo nutnost masivniho narustu vystavu a to obvykle znamena smeleni(viz plzenska eurotechnologie).

0/0
21.9.2009 21:37

čombák

Re: Tak ONI platí pozdě ...

R^

0/0
21.9.2009 21:41

fearofthe

...

zítra paroubek bude volat po zachování stejné daně u piva, když opět poslechne hlas lidu... ;-D

0/0
21.9.2009 20:55

nicknamed

Re: ...

jj, chtělo by to zas nějaký bleskový průzkum

0/0
21.9.2009 22:23

palok59

Re: ...

to je život - vstávat s Paroubkem, obědvat s Paroubkem, večeřet s Paroubkem, nic bych za to nedal, že i š.ukáš s Paroubkem

0/0
22.9.2009 7:40

Joe1

Mně je to jedno...

Mně je to jedno, já si raději dám dražší kvalitní pivo drobného nebo domácího pivovaru než nějaké eurochcanky.

0/0
21.9.2009 20:39

gagaryn

Re: Mně je to jedno...

Já taky.

0/0
21.9.2009 21:04

Romale Shalom

Ať radši zvýší daň u cigaret

;-€

0/0
21.9.2009 20:39

fritzek

Re: Ať radši zvýší daň u cigaret

Ctyrsetprocentni dan je ti malo? 8-o

0/0
21.9.2009 21:13

nejchytrejsi

...

mame 2x vic statnich zamestnancu jak za dob CSFR, kazdej placek ma svoji cetu zahradniku, do toho ty nase dalnice....a vlada chce sporit zvysenim dani, asi se uvztekam EU

0/0
21.9.2009 20:36

Josef Laufer

Re: ...

ty asi nebudeš nejchytřejší... za ČSFR byli všichni zaměstnanci státní... :-)

0/0
21.9.2009 20:40

ExpertNaVsechno

Re: ...

To těžko. ČSSR a ČSFR je rozdíl.

0/0
21.9.2009 20:55

Josef Laufer

zase všichni pláčou

místo nářků vařte pořádný pivo a lidi ho budou pít dál, vy ubožáci. Já jsem pivař, ale brečet, že době nutnýho šetření se zdraží pivo o padesát halířů? Kdo na to nemá, ať sedí doma na pr...deli a pije vodu. Nářky pivní tatíků, co udělaj ve svojí hospůdce každej druhej den piva za dvě stovky a vyhulej krabičku cigaret, o tom, jak je všechno drahý, jsou směšný...

0/0
21.9.2009 20:27

Matyas Sandorf

soudruhu Klausi

v r. 1990 jste měl pravdu - stačilo 20 let budování rozvinuté kapitalistické společnosti a jsme úplně v (_!_) Rv

0/0
21.9.2009 20:19

Josef Laufer

Re: soudruhu Klausi

jsi blbej jako ruský hračky

0/0
21.9.2009 20:27

Joe1

Re: soudruhu Klausi

R^R^R^

0/0
21.9.2009 20:40

kontrola_nemocnych

Re: soudruhu Klausi

me ted vypravej ruzny pravicaci jak pro udrzeni kapitalismu bude nutny aby 2/3 CR ryli drzkou v zemi :) to sme to dopracovali :)

0/0
22.9.2009 1:14

lucky_24

Jak kterej

Pokud ty malý soukromý pivovary dělají vskutku pořádný pivo, tak jelikož by se zdražilo všem pivovarům, tak je to nemůže ohrozit. Ty co se plácají s pivem za 3,90 tak ty by to mohlo skolit. Jinak já si svoje oblíbený, který dnes stojí 13 ( 11 stupňové) koupím klidně i za 20

0/0
21.9.2009 20:16

Matyas Sandorf

Re: Jak kterej

blbé je, že malý český človíček o kvalitu zájem nemá. Je mu jedno, že pije vodu z výplachu sudu, hlavně, že to je za 3,90 ;-(

0/0
21.9.2009 20:21

ejuchněm

Re: Jak kterej

Kdo to je ten "malý český človíček"? Matyas Sandorf třeba?

0/0
21.9.2009 21:19

Matyas Sandorf

Re: Jak kterej

bohužel, ale prodejem alkoholu (mimo jiné) se živít, tak vím, jaké mají zákazníci preference. Padesátník je příliš velký rozdíl na to, aby začali kupovat jinde a něco jiného :-(

0/0
21.9.2009 21:23

Joe1

Re: Jak kterej

Máš naprostou pravdu.R^

0/0
21.9.2009 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.