Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda zastaví na dva dny výrobu, zájem o fabie klesl

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zastaví na konci října na dva dny výrobu. Důvodem je zejména pokles objednávek na model Fabia z Německa, kde na začátku září skončila šrotovací prémie. Škoda kvůli tomu již v úterý snížila počet vyrobených fabií z 1200 na 1000 aut denně. Informuje o tom týdeník škodovácký odborář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DIVIX

Niet sa čomu čudovať.

Fabie sú škaredé a drahé auta.

0/0
1.10.2009 17:59

martikp

Zakerni pravicovi novinari

Toto posouzeni vlivu srotovneho je utokem na tehotnou zenu ;-O Paroubek

0/0
1.10.2009 15:39

skodovák

Šrotovné na houby???,

Píšu znovu , protože můj článek nebyl puštěn na diskuzi.Píšu to znovu , kdyby nebylo zavedený šrotovný v Německu a jinde tak by nezaměstnanost nebyla jednociferná ,ale dvouciferná.Je pravda , že  s koncem šrotovného se propadne prodej a stím i hrozba propouštění , ale mezitím se některé firmy pomalu vzpamatovávají a začínají nabírat .Tím pádem nebude až tak bolestné , když škodovka ke konci roku propustí dva až tři tisíce lidí.Nikde není psáno , že se trh s auty oživit tam kde doposud stagnoval a to bylo všude ve východní evropě.Je pravda že v Německu a jinde kde bylo šrototovný , už ty prodeje nebudou , jako letos,Ale díky štědrosti jiných států jsme na tom o něco lépe.:-/

0/0
1.10.2009 11:42

65c02

Re: Šrotovné na houby???,

A z čeho vlstně odvozujete svou doměnku toho, že "kdyby nebylo zavedený šrotovný v Německu a jinde tak by nezaměstnanost nebyla jednociferná ,ale dvouciferná"?

.

Kdyby si ti lidé, které šrotovné nalákalo na koupi auta, nekoupili zrovna auto, tak by své peníze nejspíš utratili za něco jiného, takže by podpořili zaměstnanost a ekonomiku v jiných odvětvích.... Šrotovné jen dočasně podpořilo automobilový průmysl na úkor jiných odvětví.

0/0
1.10.2009 11:57

skodovák

Re: Šrotovné na houby???,

Z čeho usuzuji že by byla nezaměstnanost dvojciferná? Teď je nezaměstanost zhruba  kolem 8% v automobilovém průmyslu je zaměstnáno přímo či nepřímo přes sto tisíc zaměstnanců jen škodovka jich má přes dvacet šest .Do toho nepočítám zaměstnance ve službách  .Kdyby škodovka propustila jen jedno % A přidružené firmy taky po procentu o kolik by stoupla nezaměstnanost minimálně o dvě až tři procenta.Za další ty lidé si mohli koupit nové auto jen za nějakých podmínek a to že se zbaví auta , kterého by se stejně zbavili za rok či dva a museli by si pořídit jiný.V Německu nejsou , jak u nás , aby auto vlastnili 8 a více roků přemýšlí , že to je krajně neekonomické.

0/0
1.10.2009 12:14

65c02

Re: Šrotovné na houby???,

Jistě. Ovšem v dalších odvětvích průmyslu a služeb jsou zaměstnány další statisíce lidí... a ti lidé, kteří si díky šrotovnému koupili auto, si nekoupili něco jiného, za co by své peníze utratili, kdyby si nekoupili auto.... tzn. šrotovné pomohlo jednomu odvětví ekonomiky na úkor odvětví jiných. 

.

Znovu se tedy ptám - kde berete to své přesvědčení, že nebýt šrotovného, tak celková nezaměstnanost by byla vyšší?

0/0
1.10.2009 12:23

borivoj

Re: Šrotovné na houby???,

Vy jste dobrej demagog. Takže když z celkovýho počtu společností na celkovým trhu jedna (byť velká) automobilka a pár dodavatelskejch firem propustí jedno procento svých zaměstnanců, tak se to projeví na celkové nezaměstnanosti hned dvěma až třemi procenty???? Doporučoval bych zopakovat si procentní počty, bude to, pokud si dobře vzpomínám, druhej stupeň základní školy. Modelový příklad: pokud škodovka a přidružený firmy zaměstnávají dejme tomu 10% (pozor, vycucáno z prstu) z celkové pracovní síly a propustí 1%, pak se to projeví nárůstem celkové nezaměstnanosti 0,1% (0,1 * 0,01=0,001) ;-)

 

0/0
1.10.2009 12:48

dezzo

Re: Šrotovné na houby???,

;-DR^

0/0
1.10.2009 13:59

martikp

Re: Šrotovné na houby???,

Umite pocitat? Kdyby vsechny firmy, nejen Skoda, propustily 1% zamestnancu, tak se nezamesnanost nezvysi ani o 1%(jsou i statni zamestnanci). Jak jste prisel na ty 2 az 3% je mi zahadou u cloveka vaseho intelektu ;-D

0/0
1.10.2009 15:34

john.lgk

A ted nam ekonomove z CSSD vysvetli...

... ze srotovne nebylo zasazeno do realneho ekonomickeho ramce.

0/0
1.10.2009 11:34

65c02

A je to tady.

Šrotovné skončilo a s ním nejspíš i poptávka...

A ti největší pesimisti tvrdí, že teď bude ještě hůř než kdyby žádné šrotovné nikdy nebylo, protože šrotovné vybralo poptávku i do budoucnosti.

0/0
1.10.2009 11:28

john.lgk

Re: A je to tady.

a bude se propoustet, takze srotovne jen oddalilo smrt, ovsem za cenu, kterou do toho staty nacpali.

0/0
1.10.2009 11:30

Fromen

Nove fabie

Bylo mi divne, ze o autu se mluvilo o jako skvelem tahaku. Urcite v plne palbe to neni nejhorsi, bohuzel cenove to utece do premrstenych vysin. Neschopnost nabidnout adekvatni vybavene auto za bezny peniz ve Skodovce nefunguje. Vzdy hral prim cizi trh a cesky, byt malej, ale s potencialem byl ignorovan nebo na vedlejsi koleji. Ted se ukazuje kam to vse vede...

0/0
1.10.2009 11:26

engels

7

nejvetsi ekonom vsech ekonomu URBAn v televizi rikal ze srotovne nastaruje ekonomiku. Mel pravdu.

0/0
1.10.2009 10:42

Kane

nová fabie a klesá zájem

neni se co divit....kdo by si koupil tak hnusný auto za plnou cenu :-P

0/0
1.10.2009 10:26

rogerer

krasa

krása ale na Tour z Vrchlabí jsou cekacky 3mesice a vice....

0/0
1.10.2009 10:23

performer2

no vida

a je to tu. X

0/0
1.10.2009 9:34

zv02

Re: no vida

A teď si vzpomeňme, kteří politici horovali pro spásu všech spás - šrotovné.

0/0
1.10.2009 10:18

mazlikuzlik

Re: no vida

Bohužel, ale bylo to jasné...

0/0
1.10.2009 10:22

Dr.Ozd

Re: no vida

Problém je bohužel v tom,že to bylo jasné každému normálnímu člověku se selským rozumem,nikoliv však nejrůznějším studovaným ekonomům.:-)

0/0
1.10.2009 10:27

Jakub76

Re: no vida

já se obávám že jasné to bylo i těm ekonomům, nicméně rozhodovali politici

0/0
1.10.2009 12:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.