Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Analýza: Evropu dusí dluhy, sociální stát je na odstřel

Silný sociální stát, který načrtli evropští politici v poválečných letech, může prakticky zmizet. Nejsou na něj totiž peníze, což se v plné nahotě projevilo v současné ekonomické krizi, která způsobila nejrychlejší růst státních dluhů od druhé světové války.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

libynn

Děkujem. Volič.

Jinak řečeno, státní příjmy jsou dlouhodobě nižší než výdaje. Hlavně kvůli volebním cyklům, před jejichž koncem mají politici tendence rozhazovat, aby získali hlasy. A dopady loňské finanční krize tradiční nerovnováhu podstatně prohloubily.  ( z článku )

0/0
28.10.2009 13:01

hnedka_zdrapana

hmmm

"Podnikatelé však hledají cestu, jak berním uniknout, a tím se snižuje výkon celého hospodářství."

Naopak. Tím se výkon ekonomiky zvyšuje, protože peníze nespadnou do kapes neefektivních státních organizací.

0/0
27.10.2009 16:25

hnedka_zdrapana

Re: hmmm

Dvacáté století bylo stoletím, kdy zkrachoval a definitivně se znemožnil komunismus. Toto století snad dopadne podobně smíšená (tzv. sociálně-tržní) ekonomika.

0/0
27.10.2009 16:30

bartozrout

Evropu dusí dluhy, sociální stát je na odstřel...

Budou se odstřelovat i viníci? Myslím socanské politiky.

0/0
15.10.2009 19:50

Vatik

Řešení

Řeči se vedou a voda teče. Žádný z přítomných žvanilů s tím ale nic neudělá. Od toho máme naše dobře placené politiky, kteří nás zadlužují. Takže mám jeden konkrétní návrh:

Stát je ve své podstatě firma a naši politici jsou jeho manažeři. Tak je podle toho plaťme. Pokud bude firma (stát) vydělávat, tak mají nárok na odměny. Pokud budou hospodařit se shodkem, tak nemají nárok na žádné odměny a odejdou domů s minimální mzdou. Kancelář a poskoky jim má proplácet jejich strana, dopravu by měli zdarma u ČD, která je státní, takže opět žádné náhrady. Jakékoliv propojení na soukromé i státní firmy je zakázané, podezření z lobingu či zakázky pro spřízněné firmy je považováno za mrhání státními penězi. Poslanecká imunita neexistuje.

Máte pocit, že za těchto pravidel bychom měli koho postavit na kandidátku? Máte pocit, že by i nadále u nás stál kilometr dálnice dvojnásobek toho, co stojí na západ od našich hranic? Máte pocit, že by to nevyřešilo rozhazování státních peněz?

0/0
15.10.2009 10:12

rebbe

Chybí zde sdělení, že i Německo zavedlo zdanění důchodců

a tím prakticky omezilo důchody na sociální hranici. Kdo má jako důchodce třeba příjem z úspor, z životního pojištění nebo z pronájmu, platí daně, jako každý jiný. To dříve nebylo. A šroub se bude utahovat. Zdanění důchodů existuje už několik roků.

0/0
14.10.2009 21:42

Chlupaty Knedlik

Do pytle

to uz vazne nikdo nechape, ze socialku jde poskytovat jenom z toho co mam a ne na dluh? Kdy uz konecne do toho riznou, snizi razantne rozbujelou statni zpravu po cele Evrope, orezaj socku, duchody. Prece nelze poskytovat socku nad pomery na ukor budoucich generaci, keter budou vpruseru jen diky nasi lenosti a rozezranosti.

Jedine cim muze Evropa konkurovat Asii je vzdelani veda a vyzkum. Tam by se naopak mely prostredky jeste pridat.

0/0
12.10.2009 22:29

109e

Re: Do pytle

To jistě každý chápe. Rozpočet má přijmovou a výdajovou stránku. Do výdajů je třeba započítat i zlodějiny. Ty omezit a máme i dost pro potřebné. A oddělit potřebné od flákačů. A ejhle-sociální stát si dovolit můžeme.

0/0
13.10.2009 10:20

Martin Jirousek

Diskuze předlouhá

Ale spíš než likvidovat sociální stát by bylo vhodné zlikvidovat mafie, které si ze státu dělají dojnou krávu a tituly mají vesměs "zes Plzně". Likvidací sociálního státu jde ušetřit X mld Kč, zavřením mafiánů a hlavně vymožením nakradeného majetku nejméně 3x tolik.

0/0
12.10.2009 21:38

tulak2004

Re: Diskuze předlouhá

To je kvalifikovaný odhad, nebo zbožné přání?

0/0
12.10.2009 23:49

109e

Re: Diskuze předlouhá

To bychom potom mohli nazvat zbožným přáním vše. I rozpočet bez dluhu.

0/0
13.10.2009 10:21

hnedka_zdrapana

Re: Diskuze předlouhá

Dobrý kompromis by myslím byl zlikvidovat obojí.

0/0
27.10.2009 16:26

Qesospi Cobigan

A jeje, přijde utahování opasků..

aby si manažeři bank mohli koupit nové modely aut... Sociální stát je prostě na odstřel  ;-D

0/0
12.10.2009 20:30

Jiricek 1

Re: A jeje, přijde utahování opasků..

To utahování už přišlo-z desetitisícového platu se strhnou dva tisíce a ze stotisícového také dva tisíce;-D-a je to!! Sice nevím,jak potom z toho devadesátiosmi tisícového platu ti chudáci vyjdou,ale je mi jasné,že ti z toho osmitisícového vyjdou blbě ;-D!!

0/0
12.10.2009 21:00

Delirium Tremens

Re: A jeje, přijde utahování opasků..

Měl ses líp učit.

0/0
12.10.2009 22:25

Martin Jirousek

Re: A jeje, přijde utahování opasků..

Nejlépe na právech v Plzni.

0/0
13.10.2009 1:15

TATRA 613

filip mode

když se tu tak oháníš tím podnikáním,tak napiš v čem podnikáš...a jaký je nástupní plat tvého zaměstnance v hrubém

0/0
12.10.2009 18:10

TATRA 613

Re: filip mode

pro mě je ekonomika také hobby a vůbec všeobecně politka.každý má nějaké zájmy

0/0
12.10.2009 18:12

Flipmode

Re: filip mode

Podnikam v oblasti distribuce, prosim nechtejte dalsi detaily, maximalne osobne pres e-mail. Nastupni platy se lisi podle pobocky a pozice. Napr. muj obchodni zastupce v oblasti Brno ma nastup 25.000 + auto (mozno pro soukrome ucely) + notebook + mobil s limitem 3.000 CZK (i pro soukrome ucely) + moznost az 50% bonus k platu. Vetsina mych OTP je na +20-30% bonus. Skladnik v Brne nastup 16.000 CZK, zamestnanec (ne vedouci) v kancelari ca. 28.000 CZK, dle pozice. Praha ca. 20% navic.

Mou filozofii je zaplatit lidi nad prumerem dane pozice, v opacnem pripade nemohu chtit nadprumerne lidi.

0/0
12.10.2009 18:18

TATRA 613

Re: filip mode

aha, jen jsem se nedozvěděl to hlavní, v čem ta distribuce.

0/0
12.10.2009 18:24

Flipmode

Re: filip mode

Z jistych duvodu to tady nechci uvadet, promin. Nejsou to potraviny a neni to IT...ale jsou to "prumyslove polozky", jak to nektere spolecnosti nazyvaji :)

0/0
12.10.2009 18:28

TATRA 613

Re: filip mode

Ok.tak dej odkaz stránku tvé firmy.

0/0
12.10.2009 18:32

Flipmode

Re: filip mode

Verejne nedam, neminim si takto delat reklamu (nebo antireklamu) a nechci, aby si me nekteri zakaznici spojovali s nekterymi tematy zde probiranymi a mymi osobnimi nzaory....treba v jinych diskuzich.

0/0
12.10.2009 18:34

TATRA 613

Re: filip mode

OK. napiš mi mail jestli chceš.  za nick dej jen @seznam.cz

0/0
12.10.2009 18:43

prasak1

zaplať pánbůh za to, že žijeme ve stř. Evropě,

nechci se dočkat toho, až si někteří moji spoluobčané nebudou moci dovolit zdr. pojištění, jako je to v USA, nechci se dočkat toho, že by u nás museli opět pracovat děti, jako je tomu nutností v Asii a Africe. Nechci se dočkat toho, až tu lůza ze slumů a ghet začne neúnosně zvyšovat kriminalitu, jako je tomu v jižní Americe. Soc. stát je výsadou moderní Evropy a místní MBA "kindrmanažéři" si při své omezenosti a tuposti neuvědomují, že čím chudší obyvatelstvo, tím více se ve společnosti daří komun. myšlenkám, jeden únor už bohatě stačil ...

0/0
12.10.2009 17:41

TATRA 613

Re: zaplať pánbůh za to, že žijeme ve stř. Evropě,

a žít někde na severu třeba ve švédsku,norsku,tak jsme na tom ještě líp,tamní ekonomika funguje pořád bezvadně

0/0
12.10.2009 17:53

Flipmode

Re: zaplať pánbůh za to, že žijeme ve stř. Evropě,

Neni pravda - az na Norsko maji sve problemy take dost podstatne. Trochu znalosti nacerpat.

0/0
12.10.2009 17:55

Linde CZ

Re: zaplať pánbůh za to, že žijeme ve stř. Evropě,

no tak mezi Norskem a Svedskem je jako hodne zasadni rozdil. Zatimco Svedi uz vycerpali potencial povalecne liberalni ekonomiky, ktery se prelil v osmdesatych letech v prebobtnaly socialni stat, Norsko je a bude v pohode, dokud se bude topit plynem a jezdit na benzin.

0/0
12.10.2009 18:51

Jiricek 1

Re: zaplať pánbůh za to, že žijeme ve stř. Evropě,

Zajímavé je,že Evropa-USA,V.Británie ,Německo ,Francie,samozřejmě i my-jde v hospodaření vše do kelu!!!!!!Čína , ta jede pořád dopředu mílovými kroky,asi to mají dobře naplánované;-D A nevíte někdo náhodou,jestli si veškrna nenechává zešikmit oči? Aby byl připravený,jako starý skautR^

0/0
12.10.2009 20:54

hnedka_zdrapana

Re: zaplať pánbůh za to, že žijeme ve stř. Evropě,

V USA je jen minimum lidí, kteří si nemohou dovolit zdr. pojištění (z těch 47 mio) a to především díky tomu, že je tam zdravotnictví přeregulované a ceny rok od roku stoupají. A v Asii děti pracují proto, že nemají jinou možnost, jinak by tam pomřeli hlady. S tímhle nic nejde dělat a patří to k rozvíjející se společnosti. Dětská práce tam se zvyšující se životní úrovní vymizí.

0/0
27.10.2009 16:34

micna

Souhlas, sociální stát je na odstřel.

Sociální stát je utopie. Jakmile začne stát plnit funkci podle téze alá Paroubek (a podobní mafiánští bolševici), totiž že se mají mit všichni stejně dobře, tak se společnost začne zákonitě rozkládat. Ti slušní a přičinliví ztrácí motivaci, a naopak neschopní, kteří umí jen natahovat ruce s hubou plnou solidarity, ti mají pořád málo. Těch prvních pak ubývá ve "prospěch" druhých.

Myslím, že je to tady pěkně vidět, když někteří argumentují že peněz je dost, jen je třeba obrat jiné, to hovoří za vše.

Když už, stát tu má být opravdu hlavně od toho, aby dal všem stejné podmínky, a hlavně vynucovat právo. Solidarita musí být přirozená, aby fungovala. Ta vynucená a uzákoněná plodí společnosti (angl. society) jen zlo a rozklad.

0/0
12.10.2009 17:28

prasak1

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

to jsou zase slizce teoretické kecy postpubertálního egocentristy.

0/0
12.10.2009 17:33

Flipmode

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

Neco jineho nez nadavat umis? Treba napsat svuj nazor bez osocovani druhych?

0/0
12.10.2009 17:35

prasak1

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

já jsem své názory už napsal níže i výše a na ten jeho veskrze teoretický blábol se jinak reagovat, dle mého nedalo. Pokud  někdo ztrácí motivaci proto, že soused na dávkách nereje držkou v zemi, pak je u mne dotyčný ubožák ...

0/0
12.10.2009 17:45

Flipmode

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

Motivaci ztraci, protoze maka jak sroub a jeho dane jdou mj. na souseda, ktery nacerno dela par hodin denne a pobira spoustu davek a ma se stejne jako on. Takze prumerny clovek si logicky muze rict "tak ja se na to taky vykaslu a budu pobirat davky" Sice neziska extra bohatstvi, ale nekterym to staci.

0/0
12.10.2009 17:49

prasak1

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

ano, pak je to opravdová socka (a že tento termín nesnáším). Mimochodem, zjistěte si kolik činí soc. příspěvek dlouhodobě nezaměstnaným a pak tady blábolte. Já jim to opravdu nezávidím. Čímž nechci říci, že náš soc. systém není přebujelý a nepotřebuje přiškrtit, samozřejmě, že ano, ale dávky nezaměstnaným opravdu nejsou ten hlavní problém. Ten vidím hlavně desítkách tisíc částečných invalidů y (někdi těch úplných) Já osobně jich znám několik, kteří pobírají nemalé peníze od SSZ a normálně při tom pracují (podnikají) a ten příspěvek berou jako rentu, kterou absolutně nepotřebují. Dále je potřeba zrušit přídavky na děti a další související soc. příspěvky, vztahující se k rodinám, zastropovat, aby nebyly lehce zneužitelné jistými skupinami obyvatel. Jistě by se toho našlo mnohem více ...

0/0
12.10.2009 17:58

Flipmode

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

Vyborne, nasli jsme spolecnou rec. Ja jim take nezavidim, v zadnem pripade, jen popisuji relativne beznou praxi. K tem castecnym invalidum, ktere me take stvou, pridavam renty pro policisty a vojaky, to je naprosty nesmysl. Pokud nekdo argumentuje nebezpecnosti povolani, pak to se tyka mozna 3% techto lidi a mely by jim byt vyplaceny velmi vysoke prispevky pri zamestnani, nikoliv formou renty.

0/0
12.10.2009 18:02

micna

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

Motivaci ztrácí spousta lidí proto, že jsou obírání státem jen proto, aby se ucpala ta držka těm, co sami nic neumí nabídnout. A pokud hlas jednoho schopného člověka znamená méně než dva hlasy příživníků, tak to jde jakžtakž unést jen do okamžiku, kdy těch schopných je pořád ještě o něco víc. Jenže ten slavný sociální stát je živnou půdou pro tu druhou kategorii občanů, kterýchžto utěšeně narůstá geometrickou řadou.

A propo, kak byste se zařadil vy?

0/0
12.10.2009 17:58

prasak1

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

ad 1)zmínkou o občanech druhé kategorie jste mi potvrdil, že mé doměnky o ubožákovi jsou správné ...

ad 2) já se řadím mezi lidi, kteří se o sebe dokážou postarat sami, od státu jsem nikdy nedostal žádnou dávku, výjma zákonem daného porodného (tedy samozřejmě ne já, ale moje manželka). Zároveň si však uvědomuji, že nemáme všichnistejnou startovní čáru a stejné možnosti a schopnosti a proto považuji pomoc potřebným za samozřejmost ...

0/0
12.10.2009 18:11

Flipmode

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

Pomoc potrebnym ano, podpora lemplu vsak nikoliv.

Nebyl bych tak striktni ohledne "druhe kategorie" - jsou opravdu lide, kteri se chovaji tak, ze do spolecnosti by nemeli patrit, resp. na jeji okraj. V tom pisatele chapu.

0/0
12.10.2009 18:21

Flipmode

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

Diky za prispevek, tak to vidim taky! Jako slusny a pricinlivy ztracim motivaci uz ted. R^R^R^

0/0
12.10.2009 17:34

TATRA 613

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

hlavně,že podle tebe je v pořádku,že stát vyhatuje prachy za prohrané arbitráže,diag human,tv nova,kuponovou privatizaci výdaje politiků atd..

0/0
12.10.2009 17:41

micna

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

kde tohle tvrdím?

V pořádku to není, protože stát podle mé představy nemá co garantovat soukromé firmě jejich útraty. TV Nova ani kšefty s plazmou nebyly v národním zájmu, takže odjezd.

Kupónovka byla jen důsledkem nahromadění majetu nabubřelým  státem - kdyby předtím nic nenasyslil, nebylo by co prošustrovat. A výdaje politiků - teď máte asi na mysli včetně těch, co se zasazují o "sociální stát",  žejo?

0/0
12.10.2009 17:48

Oldis_rab

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

tak ono kdyby se tak neprodelalo na privatizacich a arbitrazich, tak by sme na tom byli o dost lepe, nemuseli bychom resit ty zasadni problemi co ted mame, ale resili bychom ty mene podstatne veci a doladovali podruznosti.

0/0
12.10.2009 17:55

Flipmode

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

To je trosku naivni predstava. Mozna bychom meli trochu nizsi dluh, ale problemy (s Ypsilon na konci) stejne.

0/0
12.10.2009 17:59

Oldis_rab

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

podivejse sice sem dislektik a ty i/y proste nevidim, ale maturitu mam a kupodivu ta i/y nebyla to hlavni. kdyby se nerozkrad ten prumysl co tu byl, tak by sme spis prosperovali.

0/0
12.10.2009 18:21

Oldis_rab

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

a jakoby me to sere kazdemu vysvetlovat, co je komu do toho ze.

0/0
12.10.2009 18:22

Flipmode

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

Pochop(te), ja nechci urazet a nemel jsem poneti o Vasi disleksii. Moje mati byla pako na gramatiku a mluvnici, tak jsem z toho trochu nemocny :)

0/0
12.10.2009 18:30

Oldis_rab

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

jo to moje taky, ucitelka cestiny :-D

0/0
12.10.2009 18:37

109e

Re: Souhlas, sociální stát je na odstřel.

Kdo tady argumentoval, že je třeba někoho obrat? Co je to za nesmysl? Zabránit zlodějinám není "obrat"!

Jestli je tady nějaká utopie, tak je to zrušit něco, co funguje a lidi to chtějí.

Dorazil jsi mne s přirozenou solidaritou. Beru to jako VTIP TISÍCILETÍ. Pokud jsi to však myslel vážně, jsi naivka.

0/0
12.10.2009 18:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.