Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ekonom Sedláček opakuje doktorské studium, neobhájil dizertaci

Ekonom ČSOB Tomáš Sedláček neobhájil v dubnu svou doktorskou práci na Institutu ekonomických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Informace o tom, že kvůli tomu musel fakultu opustit, vyšla najevo až nyní. "Byl jsem tehdy velmi překvapen, ale fakultu mám rád, proto jsem znovu nastoupil do prvního ročníku," řekl iDNES.cz člen bývalé Národní ekonomické rady vlády Sedláček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin Jirousek

Tomáš Sedláček

Tohle doporučuji shlédnout. Je to poučné. Pro oba tábory, levice i pravice.  http://video.ihned.cz/c1-34870730-video-smi-byt-ekonom-take-soumenem-tomas-sedlacek-v-hlavni-roli

0/0
22.10.2009 14:42

Djpati

Největší expert

Největší expert přes ekonomiku a dokonce v době zakládání Fischerovy vlády kandidát na ministra financí, myslím, že podobně s učením na tom budou Zámečníci , Dlozzí , Rusnoci

0/0
22.10.2009 10:08

The.Edge

Disertační práce

Výsledky výzkumu v disertační práci mají obsahovat vědeckou novinku. Práce pana Sedláčka, dle beletrického stylu, tuto záležitost asi neobsahovala. Já na toto také dojedu, protože můj výzkum je koncipován blízko zemědělské praxi, což se s vědou neslučuje... Nechápu ten odklon vědy od praxe...

0/0
21.10.2009 20:20

Sojkovec

Re: Disertační práce

Problémem je, že se současná věda v některých oblastech spíše blíží náboženství. V ekonomii to platí dovjnásob. Jestli svou prací Sedláček trochu píchl do zavedených dogmat páně Gregora a spol., není se čemu divit. Jinak i praxe je věda.

0/0
22.10.2009 7:21

pehlad

Zrzouni jsou

arogantní,vzteklí,nebezpeční a to říká většina lidí,navíc tento brak bez vzdělání se cpe kam nemá

0/0
21.10.2009 16:10

drbas

Re: Zrzouni jsou

zajimavy, jak nekdo muze byt takovej ubozak, fakt neuveritelny..Rv

(Sedlacka nemyslim hochu..).. nulo..

0/0
22.10.2009 12:42

vymrzovac

dost málo to chápu.......

...studoval ekonomii, nebo nějaký pseudodoktorát?   Když ho po osmi letech vyhodili ze studia?    A dělal poradce premiérovi? Bez kvalifikace?     že by další osmiletá "rychlokvaška" ve státní správě?8-o

0/0
21.10.2009 15:06

dezzo

Re: dost málo to chápu.......

;-D;-D;-D

0/0
22.10.2009 0:37

Djpati

Re: dost málo to chápu.......

R^

0/0
22.10.2009 10:09

Clancy Wiggum

Re: dost málo to chápu.......

Nechápete to správně. Pan Sedláček je doktorem filozofie ( titul PhDr. ), k jehož získání je zapotřebí dokončené vysokoškoleké studium (v tomto případě magisterské) a následně složení rigorózní zkoušky o obhajení rig. práce.

V doktorském studiu, kde p. Sedláček překročil 8 let, lze získat titul Ph.D., který se stal de facto náhradou dříve udělovaného CSc. (kandidát věd).

Tento kvalifikovaný ekonom, vysokoškolský pedagog a bývalý poradce ministra financí rozhodně není člověkem bez kvalifikace.

0/0
22.10.2009 14:15

Imho-tep

Hodně měkká pseudo-věda... spíše ideologie

Ekonomika v té podobě, jak ji provozuje většina našich "ekonomů", je opravdu velice měkká pseudo-věda, ba spíše jen ideologické věštění z kávové sedliny. Stačí si připomenout, jak totálně vybouchli skoro všichni tito "ekonomové" v předpovědi celosvětové finanční a ekonomické krize, a dokonce i analýze jejích důsledků a cest k nápravě. Co je to za ekonomy, když jeden měsíc o státních financích a ekonomice tvrdí, že jsou téměř zcela v pořádku, a další měsíc najednou přijdou s tím, že stát je skoro před finančně-ekonomickým krachem a bankrotem?

0/0
21.10.2009 11:16

vlasec

Re: Hodně měkká pseudo-věda... spíše ideologie

Možná pak vyhodí Sedláčka jen proto, že ukáže, že i selským rozumem jde dojít dál než ekonomickými úvahami :D

0/0
21.10.2009 12:43

pinguone

..ekonomie neni veda...

:-P

0/0
21.10.2009 9:54

miska-i

Re: ..ekonomie neni veda...

Jak pro koho..;-D:-P

0/0
22.10.2009 9:48

meteon

Renomé

Sedláček má dobré renomé, neúspěch mu nepřeju. Ale mám otázku: Každý doktorand píše disertačku veden svým školitelem. To teda nechal Sedláčkův školitel Sedláčka napsat disertační práci, kterou pak nenechali u státnice projít?

0/0
20.10.2009 23:37

ppeppe

Re: Renomé

To zas není takový problém. Moje školitelka se neměla ráda s naší děkankou, která byla předsedkyní komise u obhajob. Když jsem šla na řadu, tak jako první zkritizovala téma práce, které bylo prý nemožně zvoleno, což prý svědčí o kvalitách školitele. A i když jsem i od oponenta měla jedničku, byl to celkem problém. Nejhorší bylo to, že já i moje práce jsme byly vedlejší.

0/0
21.10.2009 1:04

zhanz

Re: Renomé

Statnice a obhajoba jsou dve samostatne zkousky, ale jinak mate pravdu. Je to chyba i skolitele.

Pane Sedlacku, uspech se v Cechach neodpousti.

0/0
21.10.2009 15:21

miska-i

Re: Renomé

Tak to slyším poprvé, že státnice a obhojoba jsou samostané zkoušky 8-o Vždyť obhajoba je součást státnic, nebo je to u vás jinak??

0/0
22.10.2009 9:51

ppeppe

Re: Renomé

No vidíš, u nás jsme dělali troje státnice a ještě obhajobu.

0/0
22.10.2009 10:29

drbas

Re: Renomé

samozrejme, ze to spolu nesouvisi...

0/0
22.10.2009 12:44

Wabo

Re: Renomé

Zemřel. Pokud vím, jeho školitel několik měsíců předtím zemřel. V dlouhých měsících předtím bojoval s rakovinou o přežití.

0/0
22.10.2009 20:14

Diskutervas

Ekonomie je poměrně málo

exaktní věda, tak se mohlo stát, že jeho názory prostě některým členům komise nesedly. Ale jestliže mu práci posvětily takové kapacity jako Mlčoch a Sojka, tak bych řekl, že tam mohl být i nějaký osobní problém.

0/0
20.10.2009 22:35

Xaver01

To je lobbying za Sedláčka nebo co? Kritizuje se právnická

v Plzni, že to dává každému a najednou je tady nějaký prominent z ČSOB a kritizuje se oborová rada, že mu to nedala? Kde to jsme? ČSOB, zrovna taková zločinná švejnarovská banka, kterou MF a ČNB tuhle vyšetřovala jestli svým klientům nesabotuje služby, aby získala jejich zákazníky. Jako sorry, tady věřím oborové radě a stojím za jejím názorem. Sedláček si tu hraje na politologa, ale jaksi se minul ústavem, nechť se přihlásí na filosofickou. Jako nedělam si iluze, že je možné v ekonomii po Marxovi přijít zase s něčím objevným, ale... Ta Sedláčkova kniha je popularizační publikace, není to věda. A ekonomové z té fakulty to takto objektivně zhodnotili.

0/0
20.10.2009 19:29

honzaf

Spolužák Gregor?

Jestli on náhodou není problém v tom, že Sedláčkův spolužák Martin Gregor nemůže unést spolužákovu popularitu, tak mu trochu zatopil. :-)

Je totiž dost zvláštní, že všichni tři oponenti práci přijali a žádný z nich ji nechtěl potopit a neprojde kvůli spolužákovi, o kterém nikdy nikdo nic neslyšel.

0/0
20.10.2009 16:34

sputnik

Komentář.

Není důležité, kolik VŠ člověk má,ale jak poznání dokáže využívat. Tomáš Sedláček se pokouší vytvořit novou ekonomickou školu a jistě se mu to brzy podaří. Jeho studenti ho "milují" a rádi s ním diskutují. Jeho pojetí je interdisciplinární ekonomika a ne "vědecké" účetnictví založené na matematických modelech z dat "ex post". Je v něm filosofie, sociologie a psychologie, tedy pojetí očekávaného "velkého sjednocení věd", vlastně filosofie v pravém slova smyslu. Mrzí mne, že vědčtí mastodonti to nechápou. Jen mi je trochu líto, že do boje proti Sedláčkovi se zapojují mladí "patolízalové" a to možná z karierismu a snad ne z hlouposti.

Potěšitelné je, že v historie vždy zvítězil rozum. Bohužel někdy až po smrti autora. Klasické to je například v umění.

0/0
20.10.2009 11:38

honzaf

Re: Komentář.

Taktak, na Sedláčkovi se mi líbí, že umí ekonomii propojit, hledá přesahy do jiných disciplín. Argumentace, že v práci nebyl graf, vzoreček nebo výpočet považuji za mediální zkratku, nicméně si dovedu představit, že to tak nějak přibližně bylo. Když nemůžeme nic vytknout tomu, co v práci je, začneme mluvit o tom, co tam není. Možná, kdyby to zkusil obhájit na jiné fakultě, uspěl by levou zadní.

0/0
20.10.2009 16:37

Xaver01

Milují ho?

To tuhle psali o novopečeném docentovi Lebedovi taky, že na FSV ho studenti milují a ukázalo se, že se tu na diskusi objevila nějaká cvičená opice asi z jeho sekretariátu...

0/0
20.10.2009 19:33

drbas

Re: Milují ho?

nevim jak pan L.. ale pan Sedlacek je supr

0/0
22.10.2009 12:45

castentroy

Vysoka

Mam dve vysky a vzdy si budu pamatovat teoretiky, kteri v praxi nic neznamenali, ale na akademicke pude se tvarili, ze na ne nikdo nema a bez nich to proste nejde. Ceske skolstvi je stale postaveno na biflu, starych zkostnatelych strukturach a poctu napsanych stranek(tady jich bylo sice 130, ale zase chybeli obrazky pro ty, kterym se to nechtelo cist). Ale na druhou stranu to asi nekoho tesi u srdce, ze tento pan neprosel. Boze my jsme narod8-o

0/0
20.10.2009 11:13

drbas

Re: Vysoka

souhlas, staci precist nektere prispevky anonymnich nul, co si na nekom, od koho neznaji jediny slovo, honej ego..

0/0
22.10.2009 12:46

ppeppe

Tak by mě zajímalo,

jestli mu to nedali, přestože je celebrita, nebo protože je to celebrita.

0/0
19.10.2009 22:29

vtech

Re: Tak by mě zajímalo,

B je spravne. Navic s dodatkem, ze nekterym lidem lezl dost na nervy.

0/0
19.10.2009 23:30

pteryx

ta práce je sice pravdivá,

ale soudruzi, ruku na srdce, je to věda, když tam chybí c + v + m? ;-)

Jinými slovy, když náš někdo o dvě hlavy přesahuje, tak ho mezi sebe raději nepustíme, to by byla příliš velká konkurence ...

0/0
19.10.2009 14:44

Hrustic

130 stran ?

Bohate postaci pro 4 doktory v Plzni :-P

0/0
19.10.2009 12:10

nadclovek

Vyřizování osobních účtů. Běžná praxe.

0/0
19.10.2009 12:07

M61

Politika

Jasná politika. Málokde je tolik názorových proudů, které jdou proti sobě, jako v ekonomii. Členové komise s ním nesouhlasili, jsou naštvaní, že je se svými názory (oproti nim) nyní tak vidět, tak mu to holt dali sežrat.

0/0
19.10.2009 10:35

standa z Ostravy

Jeho kniha je překrucování historie a dnešní reality.

Takže mě osobně jeho dosavadní nepúspěch ve studiu mě  těší.

0/0
19.10.2009 10:06

opportunity

Re: Jeho kniha je překrucování historie a dnešní reality.

Je to čtivý bulvár.

0/0
20.10.2009 9:57

zlej

moc vyčnívá

tak mu to dali spapat :-/

0/0
19.10.2009 0:31

hyppy

Co je lepší?

Být dobrý komunikátor a umět se prodat nebo být výborný teoretik a přednáškový suchar?

Teď tu srovnávám dva typy lidí. Jednu stranu reprezentuje p. Sedláček, tu druhou pan Kohout. Slyšel jsem oba dva a rovnou říkám, že raději pana Sedláčka.

0/0
18.10.2009 20:56

xs123

Re: Komunikátor je co?

Je to přístroj ke komunikaci ( mluvení ) anebo je to hezký český tlučhuba?

0/0
20.10.2009 10:21

ET_demokrat

má smolu

že neštuduje v Plzni...;-D

0/0
18.10.2009 20:56

Wabo

Geniální komunikátor, ne ekonom

T. Sedláček je geniální komunikátor. Měl by mít svou popularizační šou v televizi, lidé by se asi dívali rádi.  Že není opravdový ekonom,  vědí ekonomové už od dob, kdy studoval.  Tehdejší prezident mu udělal medvědí službu, když mu pomohl, aby si ho vybrala Yaleova  univerzita do svého seznamu "nejlepších mladých ekonomů".  Rozumějme: exprezident Havel byl pro vzdělané Američany ikonou a když něco navrhl, rádi mu vyhověli. Tomáši Sedláčkovi to pomohlo vystřelit jako raketa na výsluní a možná si i sám přál, aby pád na zem přišel co nejdříve.  Jistě věděl, že je to jen otázkou času. Nezatracujme proto jeho, ani jeho školu. 1. Dizertaci mu nedala, i když je celebrita, což ukazuje, že ne každá škola je jako plzeňská práva. 2. I ze samotného Tomášova ročníku vzešli někteří velmi slušní  opravdoví ekonomové,  z  jiných jistě také. 3. A hlavně: jako komunikátor je Tomáš Sedláček talent od přírody, jeden v generaci. Že přitom není i skvělý ekonom, ho trápit nemusí.

0/0
18.10.2009 16:49

Wabo

Re: Geniální komunikátor, ne ekonom

Nicméně z toho dělám velký optimistický závěr: všichni aktéři tady vyšli se ctí. 

Škola se nenechala "koupit" svatozáří celebrity. Tomáš Sedláček nebouchl dveřmi, neukázal prostředník a záda, ale poctivě začal od začátku. Dávám dvakrát R^

0/0
18.10.2009 17:32

zlej

Re: Geniální komunikátor, ne ekonom

každopádně...:-), pan Sedláček prokázal dobrý morální kredit

0/0
19.10.2009 0:33

Sat Cit Ananda

Re: Geniální komunikátor, ne ekonom

Ale no taaak. Trosku si ho idealizujes ze?

0/0
20.10.2009 7:22

Pimpil

no

rekneme si to na rovinu, vzdelany zrovna moc neni; ne tedy, ze bych si myslel, ze ekonomie je buhvijake vzdelani, ale kdyz doktorand opakuje porad stejnou pisnicku, ze v dobach rustu se musi setrit a v dobach krize z uspor zit, to napadne kazdeho vesnicana, co ma kurnik se slepicema

muj znamy sedlacka dokonce doucoval (jsou spoluzaci) a rikal, ze kdyby se tento clovek mel stat ministrem financi, no nevim

0/0
18.10.2009 12:45

Heralik__

Re: no

Zajímavé, že tohle nenapadne socany? Ti v dobe rustu plytvají a v dobe krize? Plytvají jeste víc....

0/0
18.10.2009 15:55

luko5

Sedláček je rádoby ekonom, co jenom opakoval naučené

slovíčka ODS. poplatky, poplatky za vše, snížit nezaměstnaným podporu, zastavit zahraniční investice do republiky, pro poplatky, poplatky, poplatky - iDnes by vám mohla o tom něco říct!!;-D Můžeš být blbej, stačí jenom opakovat!!;-D Rv

0/0
18.10.2009 11:33

Heralik__

Re: Sedláček je rádoby ekonom, co jenom opakoval naučené

Ano, na líne a vyčurane jedince poplatky platí. Aby vedeli, že nic neni zadarmo.

0/0
18.10.2009 15:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.