Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Piloti ČSA se dohodli na snížení mezd, podle Nováka je příliš nízké

Odborová organizace pilotů ČSA se na čtvrteční valné hromadě dohodla na snížení platů s tím, že piloti jsou ochotni za určitých podmínek brát až o 40 procent nižší výplatu. Šéf dozorčí rady aerolinek Václav Novák však jejich návrh odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rokoko12

Piloti CSA.

To je nepomer ,takovy pilot, ktery je pro spolecnost prinosem svou zodpovednosti ruci za zivoty lidi na palube letadla si ma utahnout opasek a dobrovolne se nechat okrast od statu na vyplate o 40% a takova neuzitecna skodna jako jsou nasi politici, kteri mnohe s nynejsi celkove mizerie zavinili, nejsou schopni ve sve lakote slevit ze svych financnich vydobytku vice nez 4%.......:-(

0/0
17.10.2009 22:59

xmann

piloti

Piloti se brání snižování platu,což je z jejich pohledu pochopitelné,nicméně když se vezme reálně hospodářský výsledek aeroliniíí,tak by taky nemuseli platit nic.Aerolinie jsou ztrátové tak jak si v denšní tržní ekonomice personál a i management ztrátové firmy mohou takové mzdy dovolit.Plat pilotu je někde na hranici 200tisíc.A pan Novák,jistě za darmo taky nepracuje.Jeho odmenu nikde nezmínili,nicméně měl by mít základní plat u neprosperující firmy někde kolem 60 tisíc a odmněny až za ziskovost..

0/0
16.10.2009 10:02

Hagenbaden

Re: piloti

Co to placas? Vyse platu toho cloveka je vzhledem k rocni ztrate a potrebe dostat CSA do cernych cisel uplne irelevantni!!!

0/0
16.10.2009 13:27

barumkoudopatniku .

ČSA prodat třeba jen za tu nabízenou miliardu

Proč by měl stát místo alespoň jedné miliardy příjmu, nalít do ČSA požadované tři miliardy teď a v dalších letech ČSA budou patrně požadovat další ( je to tak pohodlné natáhnout ruku a čekat ). ČSA je prodělečná firma a takové se dobrý hospodář zbaví.

A co se týká pilotů. Jejich požadavek, aby stát dál záruku, že ČSA neprodá, je absurdní. Páni piloti, jste normální zaměstanaci a jako takoví nerozhodujete o vlastnické struktuře vaší firmy. Jako zaměstnanci máte za povinnost plnit své povinosti podle smlouvy a když se vám to nelíbí a na trhu je po vás taková poptávka, tak odejděte. Za posledních deset let jsem to udělal třikrát a jsem spokojený a vůbec mě nezajímá, kdo firmu vlastní.

0/0
16.10.2009 8:11

T55

Jakou miliardu myslíte?

Myslíte tu miliardu, kterou tam stát nejdříve s dalšími třemi miliardami dodá? Jediné řešení je prodej za skutečnou "nulu" nebo konkurz. Žádné peníze dańových poplatníků bych ani TS ani Novákovi nedával.

0/0
16.10.2009 9:59

Hagenbaden

Re: ČSA prodat třeba jen za tu nabízenou miliardu

Souhlasim s tebou. Nechapu, jak si muzou klast nejake podminky, kdyz si na sebe nevydelaji!!! 15% je opravdu vysmech!

0/0
16.10.2009 13:29

Agent Orange

Envy

Po přečtení pár duchaplných názorů závistivých socek jsem se utvrdil v tom, že v tomto státě se nachází spousta zakomplexovaných nýmandů - socek! Závidíte zkrátka všechno a piloti s 200 litrama brutto jsou jako červený hadr pro socanský býky s podprůměrnou mzdou.

Pilotům přeji hodně letů bez poruch a nehod, hodně orgasmů stevardek v cílových destinacích a pochopitelně hodně peněz!

0/0
16.10.2009 7:44

ibid

Re: Envy

já jsem se zase utvrdil v tom, že existuje spousta hlupáků, kteří nechápou rozdíl mezi soukromým sektorem, kde si majitel může dávat platy podle zisku jak chce a státním, kde se vše platí z našich daní a pokud je podnik prodělečný, tak není sebemenší důvod, aby tam byly podobný platy, zvlášť když existuje an trhu práce velká konkurence...

0/0
16.10.2009 7:57

_profesor_

Re: Envy

Amen

0/0
16.10.2009 9:10

Kantorek

Re: Envy

Asi nějak přesně takto...R^

0/0
16.10.2009 10:40

Hagenbaden

Re: Envy

Kdyz si na jejich platy CS vydela, tak at je maji, ale klast si takove podminky je nehoraznost. Byt jejich sefem, tak snizim stavy a neprdim se s nima (samozrejme v ramci zakona).

0/0
16.10.2009 13:31

Euronymos

.

Až prodají ČSA Travelu, tak s nima strejda Vik udělá rychlý proces.

0/0
16.10.2009 1:23

bambas

zdá se, že podpora rodin ze zisků ČSA asi nebude...

tak snad ten ČEZ nebude moc frncat za opravy po kalamitě, aby sme si před tim státim bankrotem ještě něco užili...

0/0
16.10.2009 1:00

IceLander

hmm

jinak teda me celkem prekvapuje, ze se tady porad mluvi o odpovednosti pilotu za spousty lidi..

muj tchan je masinfira.. za praci, ktera je uplne stejne odpovedna, dostava petinu platu (mozna ani ne), co piloti.. ve vlaku ma 500+ lidi.. poznani trate, skoleni (vse zadarmo, nedostavaji to placene), skoleni na masiny.. ve finale, kdyz neco "posere", tak basa natvrdo.. narozdil od vzduchu, kde pilot neco "posere" a uz ho nikdo k odpovednosti nepozene (nema uz koho)

0/0
16.10.2009 0:03

hoter

piloti a platy...

platy v ČSA? srovnejte je s aerolinkami v evropě a v globálu - svět..Můj osobní názor je ten, že celý problém začal amatér Tvrdík, který o ničem, co kdy dělal, moc nevěděl a s jeho nákupy x-druhů letadel, která neměla podporu v obsazenosti  a navíc jejichž jediným hlediskem bylo navýšení přepravní kapacity bez ohledu na  obsazenost a výhled bylo ryze stupidní.:-(  Pokud nemáte flotilu s jednotnými 1-2 druhy letadel s přesnou specifikací servisu (podle velikosti aerolinek samozřejmě) - zaděláte na průser co do posádek, tak i servisu a povin. skladových zásob náhr. dílů, servisu atd..Nicméně v dnešní situaci totální krize finanční i personální bych se nebál vyhodit vyděrače ze strany pilotů, kteří svými požadavky dotlačí ČSA tak max. k bankrotu.... Trh pilotů je v současnosti v takovém převisu (krach Sky europe a dalších společností, které minimálně propouštějí díky krizi určité počty pilotů), že bych se nebál podobné vyděrače nahradit  za  velmi přísných přijímacích podmínek..

0/0
15.10.2009 22:25

alex5

Re: piloti a platy...

naprosto přesně!

0/0
15.10.2009 22:29

komplikator

Re: piloti a platy...

Ale je zde problém, pokud se "ze dne na den" seberou všichni piloti, tak než se najdou adekvátní náhrady nebudou mít koho vozit. A že zpoždění pár hodin dělá velké problémy, tady by se v lepším případě jednalo o týdny...

Třeba zmíněné Sky Europe lítalo na Boeingu, předpokládám tedy že bývalí piloti SE nemají typovky na Airbusy nebo ATR, předpokládám tedy že alespoň piloty s typovkou na Airbus bude složitější, ale to je ten zmíněný problém s flotilou ČSA kde kromě turbovrtulových ATR (které jsou na krátké lety) používá stroje Boeing a Airbus... Ale k původní myšlence, myslím si že piloti vyjednávací sílu bohužel mají protože bez nich to prostě nejde ...

0/0
15.10.2009 22:42

Euronymos

Re: piloti a platy...

Problém je v tom, že se nemohou jen tak sebrat ze dne na den. Nebo takhle u normálního zaměstnavatele by to nešlo, ale ve státním podniku je všechno možné.

0/0
16.10.2009 1:25

volic_plukovnik

Re: piloti a platy...

Snad existuje něco jako výpovědní lhůta, tzn. dostatek času sehnat nové piloty

0/0
16.10.2009 9:00

Hagenbaden

Re: piloti a platy...

A co jako budou delat, az daji tu vypoved? Pujdou na pracak: "dobry den, nemate 200 mist pro piloty?" 8-o. Prace neni nic jineho, nez smeny obchod. Ja dam penize, ty das praci, Kdyz se na tom nedohodnou, tak si pak akzda ze stran musi rozhodnout, co je pro ni nejlepsi.

0/0
16.10.2009 13:36

Brkoslav IV

hmmm....

.....podrobnosti si přečtěte v Pravidlech pro sbírání dukátů a diskutování. Věříme, že diskuse na iDNES.cz pro vás budou přínosné a zajímavé.

Jan Dvořák, šéfadmin diskusí

...tezko budou diskuse zajimave, kdyz vybirate prispevky k uverejneni podle vlastniho uvazeni. V ktere politicke strane jste, pane Dvoraku ? :-)

0/0
15.10.2009 21:18

pilgren

joo piloti

půjdou k lopatě

0/0
15.10.2009 21:14

Jáosobně

Směšné

Ku.-wa když něco neprosperuje, tak se vše musí nastavit tak, aby to properovalo.Odbory tfuj.....zmetci, zas to zaplatíme my všichni.;-€

0/0
15.10.2009 21:07

IceLander

Re: Směšné

s timto souhlasim.. ale jako prvni by se tim teda mel ridit stat cely.. neydelavas, nedostanes premie.. 13.platy apod.

stat je v minusu poslednich 15let, ale furt si svine zvysujou mzdy (urednikum apod.)

nase firma kdyz bude prodelavat, tak propusti lidi (a ze to obcas dela)

0/0
15.10.2009 23:58

yaack

Prodaji to Unimex Group

Tak myslím, že je to jasné, Lašák nevyhraje, Novák nevyhraje, takže vyhraje Šimáně...;-).

0/0
15.10.2009 20:46

tyrael

Re: Prodaji to Unimex Group

A prohrajou odbory, Simane jich 3/4 vyrazi, halven tech pilotu co neletaji a berou kralovske platy

0/0
15.10.2009 20:50

tyrael

Uz ten cirkus jmenem CSA zavrete.

A prestante do preplacenych zamestancu CSA sypat miliardy ze statniho rozpoctu. At CSA vyhlasi krach, pak nebudou muset davat odstupne na ktere nemaji a museli by si na ne pujcovat od statu.

0/0
15.10.2009 20:36

ramius

Co se tady řeší

Není třeba nikoho hledat, jediný zájemce Travel Service je firma, která na rozdíl od profláknutých ČSA, prosperuje i v současných těžkých podmínkách. Samozřejmě, že se tam pilotům nechce, musí se tam makat a platy jsou odpovídající evropskému průměru, ne jako ta 210ti tisícová nestoudnost co si hoši dohodli s Tvrdíkem. A pan Lašák může jít i s Novákem pomáhat někam jinam u Travelu to Roman Vik ukočíruje bez problémů. Doufám, že Janotu ani nenapadne nějaká státní podpora.

0/0
15.10.2009 20:22

T55

Jediný zájemce?

Bohužel nemáte pravdu. Unimex (TS) je jediný zájemce, který zůstal v podivném zmanipulovaném  tendru a za převzetí ČSA požaduje od státu  asi 4miliardy korun s tím, že za tři roky zaplatí 1 miliardu zpět. Pokud se bude nabízet ČSA znovu (zadarmo), tak se zájemci jen pohrnou (včetně zaměstnanců).

0/0
15.10.2009 20:29

alex5

Re: Jediný zájemce?

to by mě zajímalo, v kterém chorém mozku se zrodilo přesvědčení, že TS požaduje za převzetí ČSA 4 miliardy???8-o

0/0
15.10.2009 21:31

T55

Pouze fakta

Stačí si podrobně prostudovat nabídku TS:

1.požadavek na nulové vlastní jmění ČSA v okamžiku převzetí (podle Janoty reálně květen 2010), to znamená, že stát musí doplnit kapitál ČSA o minimálně 3mld. korun

2)platba za ČSA rozložena do tří let (faktická dotace státo v rozsahu cca300mil. korun)3)uvolnění zástavy u půjčky od Osinku (reálné snížení hodnoty zajištění minimálně o 2mld. korun)4)změna splatnosti půjčky od Osinku (výhoda v hodnotě cca 500mil.korun)5)...možno pokračovat dál, ale to jsou jen "drobné"

4miliardy je silně optimistický odhad, když všechno dobře dopadne (pro stát a daňové poplatníky). Reálné riziko a hrozba dopadu na státní rozpočet České republiky je cca mínus 6miliard! Pokud by TS nabízel, že něco skutečně zaplatí, tak by to vláda dávno schválila. Možná by mu to vláda dala i za "nulu".

0/0
16.10.2009 0:47

Lavet

Re: Pouze fakta

VCite z ceho se sklada vlastni kapital? Asi neberete v potaz zakladni kapital, v soucasne dobe je vlastni kapital dle tisku cca -1,2 mld. Kc.

0/0
16.10.2009 9:03

T55

Vlastní kapitál

Základní kapitál ČSA je 2 735 510 000,- Kč. Od toho odečtu kumulovanou ztrátu z minulých účetních období a ztrátu z běžného období a jsem na -2mld.Kč vlastního kapitálu. Měsíčně se ztráta zvyšuje o 200mil.Kč., takže na jaře to bude -3mld. Kč. Co Vám není jasné? Jde jenom o to, jaká je skutečná ztráta ČSA a jak "kreativní" účetnictví Lašák zrovna používá.

0/0
16.10.2009 9:57

Euronymos

Re: Jediný zájemce?

TS nabídlo v reálu za ČSA nějakých 300M Kč. Ze kterého zdroje jste vzal 4G Kč ?

0/0
16.10.2009 0:43

T55

Reálná nabídka

Nabídka je mínus 4G Kč!

0/0
16.10.2009 0:49

Euronymos

Re: Reálná nabídka

Tak mi hoďte link na ten zdroj. Mě by to fakt zajímalo.

0/0
16.10.2009 0:52

T55

Zdroj informací

Musíte si vyžádat od TS úplnou nabídku na převzetí ČSA a od Lašáka aktuální účetnictví, včetně splátkových kalendářů na letadla a ostatní platby. To porovnáte a máte výsledek. Připouštím odchylku od reálu max 10%. Link bude k dispozici až po zahájení konkurzu ČSA nebo po  zahájení trestního stíhání Lašákova managementu (takže se asi nedočkáte...).

0/0
16.10.2009 10:06

technik

Je trestuhodné dnes pod cenou letadla prodávat

a za dva roky nebo za tři zase kupovat drahá nová jenom proto, že pro nenažrané pilotiy není na mzdy a tito torpédujou snahy o zachování aerolinií. Takhne ČSA zkrachujou. A nic se nestane. Je jich dost zdravějších a životaschopnějších a hyeny ať se jdou pást. Nebude na žádné roční odstupné.

0/0
15.10.2009 19:28

wrah

Re: Je trestuhodné dnes pod cenou letadla prodávat

Pardon, ale na situaci, kdy má kapitán letadla 60 tisíc čistého a k tomu zodpovědnost, kterou si my na zemi skoro ani neumíme představit, tak je někde chyba. Třeba v tom, že on by potřeboval jít do důchodu v padesáti, protože každý další rok kdy létá vzrůstá několikanásobně riziko, že nezvládne problémovou situaci a zabije pár set (nebo tisíc) lidí. A že se kvalitní katastrofy ČR nevyhýbají, před nějakými cca 30 lety nalétávalo velké (200+ pasažérů) letadlo na Ruzyň a "přistálo" v podbabě.  Výsledek byla stoprocentní úmrtnost. Převezme na sebe "nový" šéf aerolinií trestní zodpovědnost, až se mu někde vymlátí letadlo? Zaplatí invalidní důchody pilotů, co se zblázní? A že jich není málo.. Znám osobně několik pilotů, co čekají, kdy budou ve svěrací kazajce, ale tu práci dělají, protože alespoň z invalidního důchodu zabezpečí rodiny..

0/0
15.10.2009 20:37

Jáosobně

Re: Je trestuhodné dnes pod cenou letadla prodávat

Kdes na tyhle moudra přišel??Nech si to patentovat.;-D

0/0
15.10.2009 21:09

Euronymos

Re: Je trestuhodné dnes pod cenou letadla prodávat

V čem se liší pilot letadla od strojvedoucího ?

A jinak nám tu o havárii nelžete. Letadlo nespadlo na Podbabu, ale na Suchdol, kde srovnalo se zemí půlkuj zahrádkářské kolonie.;-)

0/0
16.10.2009 0:46

kolcok

Re: Je trestuhodné dnes pod cenou letadla prodávat

Já myslím, že to je celkem jedno, bylo to na severním okraji Prahy 6 a jestli to byl Suchdol nebo Podbaba, tak to má význam leda pro Pražáky

0/0
16.10.2009 9:55

Euronymos

Re: Je trestuhodné dnes pod cenou letadla prodávat

Je to to samé, jako když zaměňují lidé např. NY City a NY, Brno s Bratislavou, nebo třeba Ostravu s Varšavou.

Jinak není vůbec problém si nějaký problém si v dnešní době ověřit fakta, která znám částečně, popř. je neznám vůbec.

Btw. Ještě mám na zahradě nějaký kousíček letadla ;-)

0/0
16.10.2009 10:24

Fanda Šmanda

Nováku, jdi příkladem

a sniž nejdřív SOBĚ celkový příjem aspoň o těch 45% (ne to šidítko že za činnost v ČSA prý nebereš nic). Pak můžeš něco krafat.

0/0
15.10.2009 19:24

T55

Vyhodit Nováka s Lašákem

První krok nutný k záchraně ČSA, je vyhodit Lašáka a Nováka včetně jejich kamarádů.

http://www.euro.cz/id/ozlerr6wdt/detail.jsp?id=18669

0/0
15.10.2009 19:24

technik

Správně a ČSA může řídit nějaká ukizečka nebo uslintanej odb

odborář. Odboráři v devadesátých letech rozkradli co se dalo, dnes berou statisícové platy. Výsledkem je dnes rozeštvaný národ. Bič na ně.

0/0
15.10.2009 19:31

T55

Kdo má řídit ČSA?

ČSA by měli řídit profesionální odborníci, a ne profesionální zloději nebo rádoby krizoví manažeři (ještě profesionálnější zloději). Uklizečka nebo odboráři není dobré řešení, ale určitě by napáchali méně škod než Tvrdík a Lašák s Novákem.

0/0
15.10.2009 19:51

wrah

Re: Kdo má řídit ČSA?

Bohužel, neprofesionální zloději. Lidé, kterým nedojde, že je úsporu potřeba hledat v revizi smluv o extra drahém palivu, drahých službách letišť a super předražených letenkách odrazujících klienty a namísto toho dusí piloty.. No fuj. Oproti výdajům na opravy a palivo tvoří platy letců náklady skoro 0.0%, a přitom mají 100% zodpovědnosti. Na jednu stranu chápu, že svým pilotům ČSA nabídly roční plat jako odstupné. Na druhou stranu nechápu, proč u nich ti lidé zůstávají. Kdyby jim 100% pilotů pohrozilo, že jim buĎ zaplatí, nebo jdou jinam, tak   ČSA  zváží důsledky najímání Ukrajinských a podobných pseudopilotů.. Ostatně, je k tomu takový vtip: sedí cestující v letadle, to popojede po ranveji a cestující se ptají: co se stalo? selhaly tři motory ze čtyř a ten poslední má divný zvuk.. A to čekáme, než přijedou technici? Ne, ale až se sežene tak šílená posádka, že s tím vzletí..

0/0
15.10.2009 20:51

komplikator

Re: Kdo má řídit ČSA?

nesouhlasím, platy pilotů a palubního personálu se v celkových výdajích značně podepisují a mnohdy se blíží částkám za palivo. Někde jsem viděl tabulky nákladů od několika velkých dopravců rozpočítaných na letové hodiny. Palivo bylo mnohdy velice blízko platům, podobně se na celkových nákladech podílely náklady na letadlo (leasing či amortizace..), pak byly další náklady spojené s provozem (servis, poplatky za řízení provozu etc.), hrubě zaokrouhleno, mzdové náklady se v celkových pohybovaly cca na 20-30% a to rozhodně není "skoro nic"

0/0
15.10.2009 23:22

andrew21

prakticky neřešitelný

Piloti si si bohužel moc dobře vědomí toho,že si diktovat můžou a že je jen tak nikdo nevyhodí.Bez pilotů se nemůže lítat a nezaměstnanejch pilotů moc neni (taky to neni sranda projít výcvikem a zaplatit to)

0/0
15.10.2009 19:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.