Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Piloti brání přežití ČSA, tvrdí ministři

Požadavky pilotů brání restrukturalizaci Českých aerolinií, která je předpokladem pro přežití českého dopravce. Říká to ministr financí Eduard Janota a dopravy Gustáv Slamečka. Piloti se brání velkému snižování platů, větší část mzdy si nechají vzít jen pokud jim podnik vyjde v několika bodech vstříc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jaroslav-s

článek napůl

nevíme ani kolik má ČSA celkem pilotů, ani jaký je běžný plat pilota srovnatelné společnosti ve světe. Každopádně k čemu piloti, že? Propustit, lítat mohou letušky.

0/0
19.10.2009 2:12

Karel88

Divná anketa...

"Ne, za současnou situaci nemohou"... kolik státních úředníků vykonávající dobře svou práci může za to, že státní kasa je prázdná?

0/0
18.10.2009 17:06

Rades24

Piloti -60 tisíc a vláda jen 4% ???

Piloti si aspon sníží plat o 15 % ale poslanci si navrhli jen 4 %. I tak jim to příjde moc.. V téhle zemi se už ničemu nedivím..

0/0
18.10.2009 15:16

artN

Re: Piloti -60 tisíc a vláda jen 4% ???

Bože ty jsi objevil, že na světě není spravedlnost viď ? Parlament nezkrachuje, alespoň ne teď, ČSA nejspíš ano, tam bude ten rozdíl, víš ?

0/0
18.10.2009 16:54

demon3

Ministři

Ministři, kteří si nejsou ochotni snížit prebendy o mizerných 20% a to kvůli špatné finanční situaci republiky, kterou sami zavinili (vstaženo na všechny politiky, nejen na konkrétní ministry), mají ještě tolik drzosti prohlašovat takový nehoráznosti ?

Okamžitě odvolat, za tohle je neplatim !!! ;-O

0/0
18.10.2009 9:55

fekete

Jedinou schopnou nabídku udělali Rusové,

ohrnuli nad ní nos, takže maj co chtěli - bankrot. Každej je nahraditelnej.Rv

0/0
17.10.2009 23:14

tequiladrinker

piloti

nakopat do prd..e, a skoncovat to stejně jako s Alitalií, tak se chovali odbory úplně stejně... ...aspoň do toho přestane stát futrovat další peníze... ...a ještě něco zbyde...

0/0
17.10.2009 21:08

Mynonaj

Výnosy

"Problém firmy podle něj spočívá hlavně v nízkých výnosech, a ty se nedají srazit ze dne na den."

Taktak, výnosy srazit na minimum.;-D

0/0
17.10.2009 11:17

redy007

Re: Výnosy

No, pozvete si me jako krizoveho managera a verte, ze vynosy srazim na minimum hned v pondeli ;-D

0/0
18.10.2009 9:29

Albert.Pes

Krav.ina

Plat je tržní veličina, pozornost managementu by se měla soustředit na vlastní neschopnost.

0/0
17.10.2009 9:23

myrdazryby1

Re: Krav.ina

plat je trzni velicina v trznim prostredi. To bohuzel u CSA a jejich pilotu neexistuje ... .

Lidi, co maji kvalifikaci jit do CSA litat je v CR spousta.

Podivejte se na inzerci hledam praci na zahranicnich webech a budete prekvapen. 35-45 leti manici s nalety v armadach (ne v ceske, kde letaji leda tak v autech na dalnici) 2000hodin atd. Take se podivejte, jake lidi hledaji jine airolinky a zjistite, ze spousta nasich pilotu by jejich sitem nikdy neprosli ... :-P

0/0
17.10.2009 10:12

Albert.Pes

Re: Krav.ina

To je problém managementu, ne pilotů.

0/0
17.10.2009 11:43

General Custer v.2

Re: Krav.ina

A management ten problem bude resit, proste cast pilotu vyrazi a zbytku snizi platy.

0/0
17.10.2009 12:42

honzajaka

Re: Krav.ina

tohle není pravda, je rozdíl mezi armádním a civilním pilotem, licence na dopravní letadlo stojí kolem 2,5 milionu a nedostane ji každý. Na létání na vojenském letadle nemusí mít pilot ani průkaz na fichtla

0/0
17.10.2009 11:51

myrdazryby1

Re: Krav.ina

... kazdy mluvime o necem jinem. U pilotu jde o celkovou zkusenost - nalet a pak o kvalifikaci litat na konkretnim typu. U CSA lita spousta strojniku, ktery tam nalezli s minimalnim povinnym naletem okolo 200hodin (coz stoji vcetne IFR, MEP, MCC do 1mio) a typovku jim pak na 737 nebo 320 nebo ATR zaplatily CSA. Typovka stoji okolo 500-700tisic, podle toho, kde ji delas. Je tam par ceskych maniku, co uz prisli i s typovkou (napr. z Thajska nebo Nemecka), ale to jsou vyjimky.

... no a co se armady tyka, tak ja radsi poletim s americkym pilotem, ktery ma treba 7000hodin na C130 a 100 hodin na ATR, nez s ceskym strojnikem, ktery ma 200 hodin na Cessnach a Piperech a 150 na ATR ... .

0/0
17.10.2009 13:01

honzajaka

Re: Krav.ina

Každý pilot co létá na dopravních letadlech za sebou musí mít nějakou historii a jestli je to američan co létal na F15, nebo český pilot co létal na Migu to není žádný argument. Všichni piloti musí mít něco nalétáno. Američané mají obvykle víc, ale to nic neznamená. To už si můžu najmout Rusa za daleko míň a má obvykle nalétáno stejně. A co je to ten strojník, to je jako nadávka? To má být pokud vím absolvent dopravní nebo jiné technické fakulty?

0/0
17.10.2009 19:46

myrdazryby1

Re: Krav.ina

http://www.svedomi.cz/svedomi/2009/0907_brf_piloti_strojnici.htm

0/0
18.10.2009 12:45

General Custer v.2

Re: Krav.ina

Ano, je to trzni velicina. Kdyz se pilotum nelibi snizovani platu, at jdou jinam.

0/0
17.10.2009 12:44

dedko

Zrušit ČSA !

Je to firma,  fakticky v bankrotu !

0/0
17.10.2009 7:42

noboty666

Jako obvykle

Kdyz chteji NEmanazeri platy odpovidajici narocnosti jejich prace, tak se okamzite objevi hromady blekotalu, kteri si jsou jisti, ze neco takoveho urcite polozi firmu. Zajimave je, ze proti platum "top" managementu tahle sku[ina kriklounu neprotestuje - a pritom prave "top" management privedl CSA tam, kde je.

Mimochodem: dokazi si predstavit byvaleho pilota jako managera, ale byvaleho managera jako pilota opravdu tezko.

0/0
16.10.2009 23:12

yaack

Re: Jako obvykle

Kolik je v té vaší firmě pilotů a kolik manažerů? Pilotů stovky, manažerů desítky..? Myslím, že jestli mají piloti průměr 200 tis., tak na ně ti vaši top manažeři, jen těžko dosáhnou. V kumulativních počtech je to vaše tvrzení prostě sra_ čka. Přitom bývalého pilota jako manažera jistě dělat nějakou dobu lze, jen je potom otázka, zda budou mít kde dělat ti piloti, až to tento rádobymanažer s firmou totálně do_ jebe.

0/0
17.10.2009 8:18

noboty666

Re: Jako obvykle

1. Neni to moje firma

2. Vsadil bych se, ze v CSA je daleko vic managoru nez pilotu

3. Pokud chcete letat s byvalym manazerem za kniplem - prosim. Ja tedy davam prednost profesionalovi. Chyba pilota se totiz nemusi skoncit tim, ze se pri vysetrovani rekne, ze v rozhodujicim okamziku byl na zachode, takze vlastne za nic nemuze ...

0/0
17.10.2009 18:28

yaack

Re: Jako obvykle

Podle dnešní diskuse v tv je v čsa je cca 60 manažerů, pilotů půl tisíce. Tak si to přepočítejte a napište to jinak.

0/0
18.10.2009 15:34

noboty666

Re: Jako obvykle

Nejak se mi to nezda ...

http://www.csa.cz/cs/portal/company/about_us/aircraft_fleet.htm

http://www.csa.cz/cs/portal/company/about_us/organizational_structure.htm

10 pilotu na jedno letadlo, mene nez jedne managor na jeden usek? ;-D;-D;-D

0/0
19.10.2009 10:17

bambas

Kdo chtěl víc nemá nic...

pamatuji se jak maďarské železnice prodávali tuším nákladní dopravu a odboráři nakukali zaměstnancům , že mají nárok na procenta ze zisku, tak modrá armáda stávkovala a prali se o penízky... zajímalo by mě jaké platy mají dnes, kdy kvůli hrozícímu státnímu bankrotu museli začít něco dělat. to samé ČSA a náš sociální systém, myslím že je lepší přijít o část dávek nebo platu, než přijít o vše. Až si důchodci užijou 13tý důchod, tak za pár let bude stání kasa v řiti a oni přídou o polovic, nebo o celý důchod a pochcípaj hlady, ale jak se zdá, musí to zkusit, jinak neuvěří...  

0/0
16.10.2009 22:02

Chlupaty Knedlik

Taky se muze stat

ze CSA zkrachuji a pani piloti muzou jit vydelavat treba s Burundi Airways

0/0
16.10.2009 18:43

m123m

Socialistická škodná

Takové socialistické manýry, jako předvádějí piloti jsou cestou do pekel. Je krize, letadla nevydělávají, tak proč by piloti měli mít nadstandartní platy? Že jim "socanský tunelář" Tvrdík nesmyslně zvedl platy se teď vymstilo. Ještě si kladou podmínky, že stát nebude ČSA privatizovat, a stát, tedy daňoví poplatníci budou hradit ztráty ČSA a tím i jim jejich mzdy?  Rv Rv Rv 

0/0
16.10.2009 16:57

Hanf

Re: Socialistická škodná

Piloti si pod sebou řežou větev sami. Tak nějak si neuvědomují, že dnes už ani pilot ČSA nemusí bezpodmínečně být Čech nebo aspoň umět česky, když dorozumívací řečí v téhle branži na celém světě je tak jako tak už dávno angličtina. Podle toho, co jsem nedávno viděl v jednom pořadu na německé televizi ARD, je volných pilotů plná Evropa a pro nového majitele ČSA asi nebude žádný problém tyhle vyděrače nahradit, i když to Janota prodá i bez nových kolektivních smluv těch našich nenažranců. Konec konců, Praha je hezké město, i když tam ti moví piloti budou asi muset bydlet třeba v penzionech...

0/0
16.10.2009 17:08

myrdazryby1

Re: Socialistická škodná

... teoreticky ano. Ale prakticky si piloti a jejich kamosi na Uradu pro civilni letectvi vymohli narizeni, ze posadka musi byt schopna komunikovat mezi sebou v cestine. Coz sice velmi nenapadne a bez vedomi verejnosti znamena, ze cizi pilot, ktery by tady rad letal nesplni nase lokalni pozadavky ... Proste pilotni odbory jsou propletenec mafianskeho typu s kamosema a ex-kolegama na UCL a ULZ, kteri mezi sebe jen tak nekoho nepusti. Pilotu je na trhu hafo a tech, co by radi letali

z a zili v Praze je dvakrat tolik ...:-/

0/0
16.10.2009 17:18

jirří

Re: Socialistická škodná

No tak holt nebude v posádce ani jeden Čech,a tím bude problém vyřešen!

0/0
16.10.2009 18:06

jakub7

Re: Socialistická škodná

Tim, ze ani jeden z posadky nebude cech se vyresi podminka, ze se mezi sebou musi dorozumet cesky?

0/0
17.10.2009 9:16

General Custer v.2

Re: Socialistická škodná

Oni by se urcite cesky dorozumeli, ale  nebudou mit duvod to zkouset. ;-D

0/0
17.10.2009 12:45

Chlupaty Knedlik

Re: Socialistická škodná

kdyz by se chtelo, tak je podobna dohoda velmi jednoduse napadnta pro diskriminaci na pracovnim trhu v ramci predpisu EU ke kterym se Cesko zavazalo.

0/0
16.10.2009 18:45

yaack

Re: Socialistická škodná

Všechny ty úřady patří státu a stát má v čsa nyní nějaký zájem, takže by mohl - chtěl-li by - zrovna toto nařízení velmi rychle zlikvidovat. A rázem by se otevřel prostor pro rozbití té mafie, co popisujete a pro konkurenci.

0/0
17.10.2009 8:22

General Custer v.2

Re: Socialistická škodná

Musi tam byt aspon jeden pilot co umi cesky, aby cestujicim rekl, ze jsou hrozne vysoko, venku je kosa a ta mlha napravo je Gronsko.

0/0
17.10.2009 12:47

MHHH

Zase odbory!

Piloti nejsou nic jiného, než zaměstnanci, kteří se nikdy nevidí dál, než na nejbližší výplatní termín. Nejsou schopni pochopit, že nejdřív musí jejich zaměstnavatel být "za vodou" a potom teprve jsou na řadě oni. To jinak být nemůže. Není možné, aby firma zkomírala a zaměstnanci pobírali relativně nejvyšší mzdy v Evropě.

0/0
16.10.2009 16:56

hurka1

Re: Zase odbory!

Mám ten dojem, že piloti se v ČSA cítí pořád jak za socialismu- do všeho kecat a nenést za nic odpovědnost. Do jisté míry za to může minulé vedení za Tvrdíka, které jim na všechny pitomosti kývlo a oni se pak cítili jako spolumajitelé toho státního podniku. Tak to vypadá, když něco je státní -nás všech a vlastně nikoho a každý se snaží pro sebe vydojit co nejvíce do vlastní kapsy a nezajímá ho už osud firmy.

Já bych ty piloty snažil přesvědčit, aby se přihlásili do dražby, vzali si úvěr a tu firmu si vydražili. Do vedení by si postavili odbory. Pak by neměli žádný problém s půlročním vyjednáváním o kolektivních smlouvách. Nemuseli se s nikým dohadovat o svých platech, které by si sami stanovili (třeba 500 tis/měs.). Aby na to vydělali, tak podle toho by  určily ceny letenek a mohou začít podnikat na své vlastní triko a ukázat co umí. 

A to hlavně proto, abychom se jako daňoví poplatníci my ostatní nemuseli podílet na těch ztrátách a dotovat jim ty nynější 200 tis.platy.

 

0/0
17.10.2009 0:24

myrdazryby1

nechte to zkrachovat a vsechny v tom uhoret

... oni pak pri pobihani po prijimacich pohovorech změknou ...

0/0
16.10.2009 16:42

Jana11

Tunely

Holt když se jako piloti dívají na ty tunely a teď jim po úspěšném vytunelování chtějí sáhnout na platy, nedivím se jim, že se jim to nelíbí. A co se týče těch akcií - ano, dejte pilotům akcie a oni začnou mluvit do toho, jak firmu někteří pokládají a ještě třeba říkat, že ti, co ji pokládají, mají odejít. Nu, nedivím se tunelářům, že si do toho takto nechtějí nechat mluvit.

0/0
16.10.2009 16:10

FrantaKibyc

Re: Tunely

No zase tak nevinně v tom ti piloti nejsou. Zástupce odborů seděl celou dobu v dozorčí radě a tunelování Tvrdíkem i Lašákem mlčky přihlížel.

0/0
16.10.2009 16:46

zv02

Firmy s přívlastkem "česká"

Nemůžu si pomoct, ale když má firma v názvu "česká", je to tragédie:

České dráhy - Česká pošta - České aerolinie - ČEZ (České energetické závody) - Český spořitelna

0/0
16.10.2009 16:04

General Custer v.2

Re: Firmy s přívlastkem "česká"

Co je na CEZu tragickeho? Predevcirem jsem si od nich prisel na pekne dividendy.

0/0
16.10.2009 17:01

jugina

Re: Firmy s přívlastkem "česká"

tak je hleď neutrácet, protože nejpozději v červnu ti příjde od Paroubka složenka na jejich vrácení. Bude je totiž potřebovat na 13. důchody, dorovnání nájemného max. do úrovně třetiny čistého příjmu, bezplatnou dopravu školákům, ..... a kdoví co ještě chcve ze zisku ČEZu zalepit. Akcie ČEZu rozhodně nejsou dobrá investice;-D

0/0
16.10.2009 22:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.