Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy propustí 450 lidí, ušetří sedm set milionů

České dráhy chtějí v nejbližších měsících ušetřit skoro 700 milionů korun. Prodají majetek, vyřadí zastaralé vagony a ušetří na výdajích. "Do poloviny prosince budeme muset také propustit 450 zaměstnanců," uvedl náměstek generálního ředitele drah Antonín Blažek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AlexT

Služby ČD

Lucky, máš pravdu, že služby ČD jsou mizerné. Zpoždění je neustále. Když někdo tvrdí, že zpoždění není, ať se projede několikrát po trase Ostrava - Jablunkov ať už přes Havířov nebo Karvinou. Vlak, který jede načas, je skutečnou výjimkou, spoje na sebe vůbec nečekají, doslova sprostě zdrhají i kvůli necelým 10 minutám (neslavnou "prioritu" v tomto má odporná stanice Český Těšín) a tak zpoždění (přesněji řečeno příjezd cestujícího do své stanice) v délce 60 minut i větší jsou úplně běžná a nervy cestujících na prasknutí. A stěžovat si tak můžeš akorát na lampárnu. V tomto s Tebou plně souhlasím. Bohužel Moravskoslezský kraj jim tento bordel trpí a stále velice štědře dotuje, což samozřejmě vede k stále horší kvalitě služeb. Chválím Olomoucký kraj, který se vůči Černé Díře konečně postavil, jestli ale tu pokutu zaplatili, nevím. Tady je odkaz, jaké je cestování s ČD

http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1557249

0/0
19.10.2009 20:18

109e

Re: Služby ČD

1. zpoždění ve větší části nemají na triku ČD, ale okolnosti týkající se tratí a nehody na přejezdech... Samotní pracovníci jsou za případnou vinu na zpoždění tvrdě trestáni.

2.To, že na sebe spoje nečekají je práce krajů. Drhám hrozí velké pokuty a tak se čeká max 5 min. Stěžujte si ne na lampárně, ale u Vašeho hejtmana.

3. Zadejte si "polohy vlaků" a budete vědět kolik vlaků je opravdu zpožděných

0/0
19.10.2009 20:25

lucky_24

Re: Služby ČD

Na zelpage je krásná mapa s každým vlakem co jede, a třeba v pátek tam těch šipek moc zelených opravdu není. A třeba to že se zastaví pět vlaků, které potom mají všechny zpoždění, aby projelo Pendolino a mohlo tak dorazit do cíle včas je čí bordel, taky SŽDC a nebo řidičů na přejezdech?

0/0
19.10.2009 20:36

109e

Re: Služby ČD

Ne všech. Ale ani strojvedoucí, ani výpravčí, ani průvodčí nemají zájem zpožďovat vlaky. Železnice je technický prostředek, který je zranitelný, jako každý technický prostředek. Na kolejích bývá zpoždění. To na silnicích není. Tam jsou "jenom" kolony a tisícovka mrtvých ročně. Nic není jisté. Nepotopitelný Titanic byl za 2 hoďky na dně a dva počítači hlídané raketoplány shořely jako fagule. Nechci se drah zastávat ve všech případech, ale sám pracuji v provoze a celou směnu si to vše musím hlídat - vím o čem píši. Ručím za životy a když tady čtu nějaké příspěvky tak bych někdy snad i brečel.

0/0
19.10.2009 20:45

109e

Re: Služby ČD

U Vás bych pochopitelně nebrečel. Tady se bavím. Snažíte se zvednout náladu a to je v tomto vážném světě záslužná činnost.

0/0
19.10.2009 20:50

lucky_24

První jiskřička

Vyházení zaměstnanců je první jiskřička naděje na lepší budoucnost. Ještě kdyby kluky napadlo, že by bylo lepší spravit interiér než přemalovávat vlaky za stovky milionů, bylo by zase líp.

0/0
19.10.2009 9:42

109e

Re: První jiskřička

Malinko vedle. Jen o takových 180 stupňů. Napište jeden jediný vlak, který se bude přemalovávat. Který zaměstnanec má být vyhozen? Jaký o tom máte přehled?

0/0
19.10.2009 17:46

109e

Re: První jiskřička

Pozn : Přemalovávat za nějaké peníze navíc.

0/0
19.10.2009 17:55

lucky_24

Re: První jiskřička

109e: Jo, a není todle náhodou reklama na ČD ten článek? ;-D;-D;-D

0/0
19.10.2009 18:34

109e

Re: První jiskřička

Pokud v tom někdo vidí nějakou nabídku, tak ano. Třeba, že by těch 450 lidí někdo sháněl. Nevím.

0/0
19.10.2009 18:49

lucky_24

Re: První jiskřička

Dnes jeden vagon v IC Hutník přemalovanej, uvnitř stará klasika. EC Comenius, opět jeden vagon přemalovanej, uvnitř pořád to staré. Jakej má smysl přečmárat vagony, které jim stejně posprejují? Měli by se soustředit pouze na interier a na exterier se v současné situaci vykašlat.

0/0
19.10.2009 18:28

109e

Re: První jiskřička

Vozy se stříkají při velkých revizích. Tedy tak, jako tak. Pokud v tom někdo vidí vyhazování peněz, tak by se měl napřed informovat.

0/0
19.10.2009 18:52

lucky_24

Re: První jiskřička

Není to nutné dělat, jsou to vyhozené peníze. Velká revize je hezká věc, ale jde to i bez nátěru. A ne jen v tomdle, v drahách je prostě bordel a s penězi se tam nakládá dost neefektivně. Byl bych rád, kdyby se tu velmi brzy ukázal Keolis a Arriva, což jsou firmy, které s penězi nakládají velmi efektivně a jsou i velmi dobře řízeny. Za to ČD umí dělat jen bububu, naříkat jak je všechno špatné a konkurence se bojí jako čert kříže. Což už v minulosti ukázali třeba na trase Ostrava-Praha s RT Express. Ono je to na kolejích tak zlé, a při tom se tam všichni cpou.

0/0
19.10.2009 19:39

109e

Re: První jiskřička

Kdyby se vozy nestříkaly, za chvilku by do nich teklo a Vy by jste byl první, kdo by to kritizoval. Myslíte vůbec příspěvek vážně? Vozy se stříkají od nepaměti, všude na světě. Stejně, jako já si třeba natírám plot.

Vaše příspěvky vytrvale drží nad vodou přísloví: "kdo chce psa bít, hůl si najde". Nebyl jste v minulém životě ministrem propagandy? Začíná s Vámi být solidní zábava. Vypínám TV a vytrvám na diskusi. Stojí to za to. Třeba se dovím, že milionové prodělky jsou dané modrým odstínem barev. Tak do toho!

0/0
19.10.2009 19:51

lucky_24

Re: První jiskřička

Milionové prodělky jsou dány modrým myšlením zaměstnanců ČD. Jediná naděje se toho zbavit a zprivatizovat a nebo nezbavit, ale nenechat ve vedení jediného člověka a poslat tam úplně nové lidi. Jinak je to nekonečný kruh s úžasnou roční ztrátou. A nebyl bych první co by nadával, protože třeba Máv má daleko lepší soupravu než ČD na EC Hungaria a DB sem taky jednu posílají. Už i slovenské vagony se mi zdají lepší než ty naše. Třeba EC Comenius to je nyní humus hodný spěšného vlaku a ne vlaku této kategorie. Jak skončily příplatky, začala kvalita EC a IC rapidně klesat dolů.

0/0
19.10.2009 20:04

109e

Re: První jiskřička

Zprivatizovat. Zeptejte se v Anglii. Tam jim tato splněná naděje "vynesla" větší vysávání rozpočtu a hromadu nehod.

Co se týče kvality vozů, jde o dopravní politiku. Ale to už jsem psal. Domníval jsem se, že to stačí jednou. Asi ne.

0/0
19.10.2009 20:09

lucky_24

Re: První jiskřička

V Anglii to nevyšlo, ale Anglie není jedinou zemí, kde se zprivatizovala železnice. A mám pocit, že u nás to už horší být nemůže.

0/0
19.10.2009 20:46

109e

Re: První jiskřička

Ano, ještě třeba Argentina. Proti nim můžou být Angličani ještě v klidu. Nejdokonalejší železnice světa- švýcarská je ve většině ve veřejných rukou. Nepočítám některé atraktivní tratě.

0/0
19.10.2009 20:53

__XXXX___

Jízda s ČD připomíná

hlavolam pro rychlé šípy. Začíná to tak, že přijdete na oprejskané nádraží plné bezdomovců, a u okýnka musíte vystát frontu na lístky (protože je otevřena jen jedna přepážka ze čtyř). Pak následuje 5 minutový rozhovor s paní ve výdejně - to když si chcete vybrat z nepřeberného množství různých slev na jízdném. Poté, co zjistíte, že vlak z místa x, do místa y, má 40 minut zpoždění, tak čas strávíte na zaplivané a počmárané lavičce (nejlíp s nějakým individuem, co tu čeká snad 3 dny v kuse). Vlak tedy za 60 minut opravdu přijede, a vy nasedáte do vagónu. Cestou vám ale zůstane v ruce klička a dveře zcela jistě nejdou zavřít. Usedáte na rozpáranou koženkovou sedačku a předkládáte lístek průvodčímu s dotazem, zda nemáte nárok na vrácení peněz za zpoždění. Nemáte. Chyba nebyla na straně ČD. Podivné je, že konkurence na té samé trati jezdí včas. Přijedete na místo, a doma zjistíte, že kdybyste jeli autobusem, tak za cestu zaplatíte o 1/3 méně. Toť vše

0/0
18.10.2009 22:54

krumpik

Re: Jízda s ČD připomíná

nevím proč,ale mám občas z diskuzí podobného typu pocit,že každý vlak má nejmíň hodinu zpoždění,každé nádraží je jak po výbuchu,každý vlak je ten nejšpinavější,všichni pracovníci drah dementi a jen ti kteří zde diskutují mají nejvyšší vzdělání.Tak potom je mi záhadou,proč tito lidé už dávno neřídí ekonomiku této země.Jak to jen dělám,že do práce i z práce jezdím vlakem,který jede většinou včas,maximálně má 10 minut zpoždění.

0/0
18.10.2009 23:19

Jiřik

Re: Jízda s ČD připomíná

Já jsem za posledních asi 5 let zpoždění skoro nezažil. Jó, jednou, v lednu 2007, když napadlo asi 30 cm sněhu za 24 hodin, tak mi vlak na trati 040 Trutnov - Chlumec udělal asi sedmiminutovou sekeru, kterou na úseku do Staré Paky stihl stáhnout na polovic. Z Paky ovšem vyjížděl opět s větším zpožděním, protože čekal na rovněž kalamitní vlak od Liberce...

0/0
19.10.2009 7:07

LazyFatMan

Re: Jízda s ČD připomíná

Souhlas. Naposledy jsem vážnější problém zažil vloni, když na trati plné mokrého listí vlak kvůli závadě nabral zpoždění a navazující bus mi ujel, vyreklamoval jsem to.

Jezdím celkem rovnoměrně vlakem, busem i autem, dementy potkáš všude. Ve více než 90% případů přijedu včas, to "zpoždění" se přihodí i v autě, pokud je někde stau nebo objížďka. Ano, nádraží by mohla být čistší (vlaková i autobusová), ale zase taková trága to není.

0/0
19.10.2009 9:49

109e

Re: Jízda s ČD připomíná

Buď chlap a stejným způsobem popiš cestování po silnici.

0/0
19.10.2009 8:57

lucky_24

Re: Jízda s ČD připomíná

Jelikož zastánci ČD vybírají jen tratě a spoje, kde to ještě jde, tak si vyberu i já. Praha-Karlovy Vary. Přijdu na Florenc, kde postavili krásnou novou budovu, ve který se udržuje docela čisto a je tam spousta pokladen. Pak nastoupím do docela čistého autobusu, kde nejsou rozpárané sedačky pomalované fixou a s vrstvou prachu. Poté se během cesty objeví stewardka, která se zeptá, jestli něco nepotřebuju místo špinavého průvodčího, kterého zajímá jen lístek. A vždycky včas nebo ještě dřív dorazím do Karlových Varů, kde můžu vystoupit na tržnici přímo v centru města místo odlehlého nádraží. A to při docela krásné úspoře času a ještě větší úspoře peněz, než vlakem. Navíc v létě s klimatizací místo otevřeným oknem. A to navíc autobusu nikdo nestahuje závory, aby měl všude přednost. :-P

0/0
19.10.2009 9:40

109e

Re: Jízda s ČD připomíná

To je malinko nefér. Porovnávat dopravce, který jezdí pár spojů s celosíťovým dopravcem je (promiňte) hovadina. Pokud kritizujete rozřezané sedačky, tak jste si parádně naběhl. Pokud nevěříte tomu, že to dělají zaměstnanci. Porovnávání ceny je také trošku vedle. I s rychlostí spoje. Případ od případu. Nakonecjste mne pobavil s těmi závorami. Křížení dvou komunikací, které zabezpečuje železnice. Na své náklady. Proč? Proč nenapíšete, co platí za dopravní cestu silniční a co železniční dopravce? Kdo udržuje v obcích zastávky a pod? To Vám nevadí ? Proč?

0/0
19.10.2009 17:54

lucky_24

Re: Jízda s ČD připomíná

Autobusy platí mýtné a třeba i vjezd na nádraží, třeba takovej Florenc není nic levnýho. A jelikož autobus s víc jak 68 místy ještě nevymysleli, tak když se vezme náklad za využití nádraží a mýtné a počet sedadel a to co platí dráhy za koleje, které jsou v daleko lepším stavu než naše silnice, tak náklad na sedačku je levnější právě u vlaku. A ty sedačky, to je právě zastaralostí vozového parku, proč Desira, která sem zajíždějí z Německa nemají z vandalismem problém? Protože jsou moderní a všechno je tam vidět. A proč by si soukromí dopravci stavěli depa aby mohli soupravy schovat, aby jim je nikdo přes noc nezlikvidoval. Taky DB u nás nenechá přes noc ani ťuk, ví proč.

0/0
19.10.2009 18:33

109e

Re: Jízda s ČD připomíná

Na regionálních spojích platí autobusy : 0. Vlaky za každý km. V celé republice na 100% tratí. Co je proti tomu Florenc? Srovnání stavu silnic a kolejí jste vzal kde? co je to za blbost? Vlaky na západ od nás nemají problém s vandalismem? Tak se projeďte po Evropě. Ale já bych do toho netahal vůbec železnici. Žádnou. Je to kriminální činnost, kterou mají na starosti úplně jiné organizace. Je to vizitka národů, nikoli drah. Tato základní věc Vás nenapadla?

0/0
19.10.2009 18:59

lucky_24

Re: Jízda s ČD připomíná

Jsou jistí autobusoví dopravci, a není jen jeden a problém s vandalismem nemá. Nevím ani o jednom případu vandalismu u Viamontu, jak oni to teda dělají? ;-)

0/0
19.10.2009 19:31

lucky_24

Re: Jízda s ČD připomíná

A pokud se neplatu, tak mimo SC se oficiálně dotují všechny vlaky na českých kolejích. U autobusů to tak není.

0/0
19.10.2009 19:49

109e

Re: Jízda s ČD připomíná

Tak to se pletete. Všechny autobusy na dotovaných spojích jsou přímo dotované kraji. Nepřímo obcemi (čekárny, odklízení sněhu u nich a pod.). Nikdy jsem neviděl nikoho z našeho města na peroně u vlaku odklízet sníh, natírat přístřešky.... Vlaky platí za dopravní cestu na 100% tratí, silniční vozidla na 2% cest.

0/0
19.10.2009 20:02

lucky_24

Re: Jízda s ČD připomíná

Ale ne všechny autobusy jsou dotovány. Letuška, Eurolines, SA a další jezdí bez dotací.

0/0
19.10.2009 20:06

109e

Re: Jízda s ČD připomíná

Jaké je to procento z celé dopravní obslužnosti? Co je to ve finále proti tomu, co platí dráhy za koleje?

0/0
19.10.2009 20:11

lucky_24

Re: Jízda s ČD připomíná

Autobusovým dopravcům uměle nikdo nepřihraje 12 miliard do jejich rozpočtu, tak jako naše vláda ČD. A firmy, které přepraví 8 milionů cestujících už taky nejsou žádné mini v tom celkovém objemu. A třeba takový Viamont to všechno dělá jak, mají koleje zadarmo? Mají lepší dopravní politiku?

0/0
19.10.2009 20:41

109e

Re: Jízda s ČD připomíná

Viamont platí za cestu stejně tak jako OKD. Já se ale nezastávám jen ČD, píši o železnici !!!

0/0
19.10.2009 20:48

lucky_24

Re: Jízda s ČD připomíná

Mě se třeba Viamont jako společnost působící v železniční dopravě líbí. Myslím si, že na to že defakto jezdí po lokálkách mají i slušný vozový park a přesto jsou asi v zisku, jinak by tam nebyli. Tak proč u nich to v malém jde a jinde ve velkém ne. V malém jde přitom všechno hůř.

0/0
19.10.2009 22:24

109e

Re: Jízda s ČD připomíná

Nevím, co je atraktivního na Viamontu do Svobody. Rozhrkaná osmsetdesítka a nefungující automaty? A vydělává? Kraj platí, tak jezdí. Jako ČD.

0/0
20.10.2009 6:39

lucky_24

Re: Jízda s ČD připomíná

Viamont má taky Regiosprintery, což je už ten ekologický vlak, který vypadá tak nějak moderně. A nejde jen o Svobodu, ale i o Sokolov – Kraslice a Karlovy Vary – Mariánské Lázně. Současně s tím jsou zastoupeny i ty starší, nicméně na velikost takové firmy je vozový park docela dobrý. A to co popisujete jako "rozhrkané" je u ČD zastoupeno ve skutečně velké míře a také se s tím vesele jezdí. A vydělávají-respektive jsou ziskoví, i když pouze minimálně. A to se třeba ČD nedaří nikde, ani na SC nedokážou být v plusu (přiznal to i sám generální ředitel ČD, že Pendolino prodělává). No a SC Bus, o tom ani nemá smysl se bavit. Za prvé je to proti vašemu přesvědčení a za druhé je to opět mínusová záležitost.

0/0
20.10.2009 13:38

109e

Re: Jízda s ČD připomíná

Moje babička říkala: "jako když hrách na stěnu hází". Budeš mlet o výdělku a budeš. Když mi někdo něco dá, jsem ve výdělku? Osobní doprava je ztrátová všude. I v ráji železnic- ve Švýcarsku. Proč musíš neustále psát nesmysly? Jsi tak málo informovaný nebo jde o ironii?

0/0
20.10.2009 15:49

lucky_24

Re: Jízda s ČD připomíná

Když jim někdo něco dá, tak jsou v pluse. Když někdo něco dá ČD, tak jsou i tak v mínuse a pak se musí vymýšlet, jak jim mimořádně přihrát ještě dalších 12 miliard, aby přežili. A určitě jim nedávají víc.

0/0
20.10.2009 23:02

109e

Re: Jízda s ČD připomíná

Máš pravdu. Ty jsi měl vždy pravdu. Tak nějak se to říká těm, co potřebují pomoci.

0/0
21.10.2009 12:40

smili-ropucha

Re: Jízda s ČD připomíná

Teda to, že tady komentujete stažení závor nebo umístění zastávek radši komentovat nebudu...to už asi nevíte co u ČD najít špatného. Pomalované sedačky...to je skoro to samé...myslíte si, že zaměstnanci mají zájem si po nich čmrkat fixamy? Četl jste si někdy co je na nich napsané? Samé hovadiny, telefonní čísla, vzkazy...to je spíše činnost nějakých studentíků, ne?

Co mě ale nejvíc naštvalo je, že tu popisujete průvodčího, který přijde špinavý a chce po Vás jízdenku. Promiňte, ale to jste podle už přepískl úplně...to je prosím jeho práce, zkontrolovat Váš doklad...rozdíl mezi vlakem a busem je totiž ten, že do autobusu Vás nikdo bez jízdenky nepustí...ale u vlaku, který má běžně 7 vozů, tomu zamezíte jen těžko. Vy si snad v práci plníte taky své povinnosti nebo se mýlím? A za druhé...špinavý...ano, jsou špinavý, ale víte proč? Všiml jste si, že někde musí pracovníci zkoušet účinnost brzd?

0/0
21.10.2009 16:13

andross

vydirani

Pokud některý kraj nevyužije služeb drah, firma obnoví méně vozů.

0/0
18.10.2009 13:03

109e

Re: vydirani

Má je obnovovat a postavit do kopřiv? Proč?

0/0
18.10.2009 13:13

Hip

Re: vydirani

bez tak i ty obnovené vypadají jak vytažené z kopřiv

0/0
18.10.2009 14:32

109e

Re: vydirani

A které?

0/0
18.10.2009 15:56

Darik H

Re: vydirani

Pokud nejaky kraj nevyuzije sluzeb dopravce (CD), treba vyuzije za stejny objem financnich prostredku k zajisteni sluzeb vetsiho rozsahu napriklad dopravce autobusoveho. Je na tom snad neco spatne? ...

0/0
18.10.2009 14:38

109e

Re: vydirani

Je. Přetahování dopravy z kolejí na silnice.

0/0
18.10.2009 15:24

tlkounev

Re: vydirani

Sorry, ale ne vždy je železnice pohodlnější než silnice. Proč by kraj měl vynakládat nemalé prostředky na vlaky nevalné kvality, když může zasponzorovat mnohem kvalitnější autobusovou dopravu, která jezdí všude a ještě mnohem rychleji? Třeba u nás je železnice skoro nepoužitelná. Vlakem jezdí většinou starší lidé, mladí dávají přednost autobusu. On je totiž rozdíl jet do okresního města 20-25 minut autobusem a 1,5-1,10 hodiny vlakem, nemluvě o tom, že cesta do Prahy trvá autobusem 55min-1,5(dálnice, případně jenom silnice 2. tř.) a vlakem 2,5-3,5 hod., podle toho jak se vyspí páni od drah.

0/0
18.10.2009 16:04

109e

Re: vydirani

Tak pochopitelně, že jsou místa, kde je lepší autobus. Jinak, kde je souběh, tam má dostat možnost vlak. Jednoznačně plynulejší jízda, WC, možnost projít se. Naprostý rozdíl v bezpečnosti. Odlehčení silnicím, ekologie.

0/0
19.10.2009 9:21

lucky_24

Re: vydirani

Tak o té ekologii to ani náhodou. To co se tu vtlouká lidem do hlavy bude platit, až se stáhnou ti veteráni z kolejí a začnou jezdit moderní. Protože ty staré motorové vláčky, které vozí 15 lidí jsou daleko méně ekologické než jedna Karosa, do které těch 15 lidí taky vleze. A i ty elektrické lokomotivy co se tu prohání po kolejích spotřebují tolik energie, že když to elektrárna vyrobí, zapráská vzduch jako 5 autobusů, a pak když to jede jako Os se třema vagonama, je ekologie opět v prde..

0/0
19.10.2009 18:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.