- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když se tam nalijou peníze z letště. Každopádně to nebude Lašákovou zásluhou (manažerského brouka Pytlíka).
Kdyby nepřišla krize, kdyby nepadla vláda a kdyby se tak prodej provedl podle původních plánů, vůbec žádné problémy s ČSA by nebyly. Stát by dostal 3 mld od Air France-KLM a ČSA by měly silného partnera. Firma byla poslední tři roky vedena primárně s cílem dojít dobře k privatizaci - i za cenu nějakých rozprodejů, které byly nutné, aby si udržela cashflow (neb doba Tvrdíka objektivně přinesla úbytek rezerv vznikem závazků splácení letadel a navýšením mezd v kolektivních smlouvách). Taktika Lašáka byla tedy správná - udržet nad vodou i za cenu obětí různých rozprodejů do doby prodeje. Překážkami byl vývoj ceny ropy, vývoj kursů a nakonec pád Topolovy vlády a příchod krize. Krize sama přinesla takový vliv, který už skutečně vybalancovat jednoduše nešel. Kdyby krize nebyla, o ČSA se dnes vůbec nepíše, protože by si dále i bez privatizace jely někde kolem nuly nebo i v zisku. Desítky těch, co tu na Lašáka blijou, o tom vědi kulový, ale český internetový blb musí kvákat všude a do všeho...
Tak nám pověz, jak se poslední 2 roky vyvíjely ceny ropy nebo kurz koruny. Bohatě stačí, jak si Lašák u Moravce stěžoval na silnou korunu ukrajující trržby, ale taktně zamlčel, že zase na palivu a splátkách letadel díky tomu ušetřili. Taky by mě zajímalo, jak to bylo s prodejem Carga garážové firmě a jak to je teď s nákupem cateringových služeb. A poslední otázka, co vlastně myslíš "prodejem ČSA podle původních plánů". Myslíš plán najít blázna, co za ČSA, co už roky nevytvořily provozní zisk, zaplatí 3 nebo kolik miliard?
Nevím, proč Lašák mluví o tom, že průměrné ceny letenek se nezvedají. Kde bere jistotu, že se nějak dramaticky zvedat budou, obzvlášť když ČSA už teď patří k nejdražším v Evropě (na kontinentálních letech, protože těch dálkových se "úspěšně" zbavila). Holt, když se rozhodli lítat v rámci Evropy, musí brát jako přímou konkurenci i nízkonákladovky, které jsou schopny létat mnohem levněji, a nejen ty samozřejmě...
Muzu te ujistit, ze na transatlantickych letech (a jine by pro CSA ani nepripadaly v uvahu) by byli konkurenci doslova zaslapani do zeme (pokud by neobnovili letku, coz bylo a je zcela nerealne). Jako regionalni dopravce (ackoliv bych si fakt pral, aby za ocean litali) maji slusnou sanci, je spousta lidi, kteri letaji trasy s prestupy a chtel bych videt jak ti prebookujou let jen proto, ze lowcost priletel do londyna pozdejc...
To že po mnoha letech ztrát vydělám pár milionů znamená sice úspěch, ale vymazat předchozí ztráty se už těžko povede.
ziskovou firmu prodat ... tj.dalsi propousteni , snizovani mezd ...
Nikdo je nepotrebuje, snad jen piloti na placeni nesmyslnych hypo na nesmyslne ceny domu!
Bohužel Česká televize pod pořadem zrušila diskuzi. Výkon Moravce byl otřesný. Pokud tomu sám nerozumí, měl tam být nějaký oponent, který by se zeptal, jak to bylo s prodejem carga, cateringu a vůbec co celé ty 3 roky Lašák dělal, aby odstranil provozní ztráty. Co Tvrdík zasel, Lašák ještě přihnojil.
to je prece sprosty slovo od zhovadilych kapitalistu
aspon podle jyrka paroubka
Uz to dal nerozjebavejte a rychle s tim pryc a to za jakoukoliv cenu a snad i Rusum ... Daleko vetsi bezpecnostni riziko pro nas stat je soucasna politicka garnitura nez cele CCCP!
... ještě před půlrokem říkal, že ČSA jsou na tom výborně. Ten chlápek je schopen přivést k bankrotu i ČEZ
Lašák odešel do ČSA právě z ČEZu (kde byl po Romanovi numero 2 v hierarchii firmy). Tohle jsi nevěděl, viď znalče?
Byl tam jedním z architektů vývoje, díky němuž má dnes ČEZ ty zisky, které má. Polemizovat o těch ziscích lze, nicméně je mají...