Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České aerolinie zůstanou státní, rozhodla vláda

České aerolinie zůstanou i nadále v rukou státu. Vláda v pondělí rozhodla, že je neprodá konsorciu Unimex-Travel Service. Privatizace ČSA tím končí. Ministerstvo financí minulý týden dosadilo do aerolinek nové vedení, které má ztrátovou společnost zachránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

technik

Takže dál budeme z daní doplácen na tučné mzdy

a prebendy zaměstnanců ČSA. Budeme dále přihlížet, jak za pakatel odprodávají

letadla pořízená za miliardy jen aby bylo na mzdy. ČSA je pěkně vypráskaná socialistická firma. Vše začalo skandálním řízením pod taktovkou ČSSD a lempla Tvrdíka.

0/0
26.10.2009 23:09

forhend

Nejlepší jsou zdejší kydy na prodej ČSA...

;-D;-D;-D Vážení, vy máte zaručených tolik informací, že přesně víte oč jde? Anebo si tady jen vyléváte své modrooranžové mozečky???:-/

0/0
26.10.2009 22:15

xprim01

Totální selhání managerů

Lašák maskoval ztrátu prodejem majetku 4 mld. Jaké záslužné rozhodnutí udělal? Vyhodil zaměstnance až když už nebyla jiná možnost. No dokud se dalo prodávat neměl proč něco dělat a jen čekal na svého zlatého padáka. A to je vina Lašáka, který řídil ČSA 3 roky. Nic mu nebránilo v propouštění před dvěma nebo tři lety. I kdyby dal Tvrdík plat pilotům 1 milion měsíčně, tak se to dalo změnit už dřív.

0/0
26.10.2009 20:58

tyrael

Tohle rozhodnuti znamena jedine.

Velke vitezstvi odboru, protoze stat bude krachujici firmu drzet nad vodou pomoci miliardovych dotaci z CSL ("pujcku" 3,5 milardy ze statni formy Osinek muze stat uz rovnou odepsat) a oni budou moci dale mit nadstandarni platy, volne letenky a vsechny benefity. Z penez nas vsech. CSA se nemely privatizovat, mely se poslal do konkurzu. Az se proda CSL, stejne to tak dopadne. Nechapu proc mame my vsichni prostrednictvim CSL dotovat krachujici a zivotaneschopnou firmu, ktera pro stat nema zadny vyznam.

0/0
26.10.2009 19:59

kunde

Re: Tohle rozhodnuti znamena jedine.

FAKTA příteli FAKTA! Není to 3,5 ale 2,5 miliardy. A když stát nechá CSA padnout, tak může odepsat zisky CSL, propad by byl značný, to za prvé a bude muset doplatit leasingy letadel za 14 miliard to za druhé...

0/0
26.10.2009 20:03

tyrael

Re: Tohle rozhodnuti znamena jedine.

Stema milardama jsem se prepsal, skutecne to je 2,5. Proc by ale musel doplacet 14 miliard, kdyby firma vyhlasila konkurz? Nikdo by nic doplacet nemusel.

0/0
26.10.2009 20:05

kunde

Re: Tohle rozhodnuti znamena jedine.

za leasingy CSA ručí stát.:-/

0/0
26.10.2009 21:31

T55

Kdo ručí za leasingy?

Který stát ručí za leasingy ČSA? Česká republika to není, to vím jistě. A nevíte který stát ručí za můj leasing na auto? Obávám se, že žádný...

0/0
26.10.2009 22:31

kunde

Re: Kdo ručí za leasingy?

Vy to víte jistě;-D no tak to víte jistě špatně. Ručí ČR...

0/0
26.10.2009 22:41

dobrodej

Re: Tohle rozhodnuti znamena jedine.

ze jsou ve ztrate je i tim, ze jim Tvrdik a minule vedeni rozstepil vsechny vydilecne odnoze a nejak se jako "prodali". Myslim, ze v soucasne dobe se neda vydelavat jen na letani, ale na tech dalsich sluzbach co jsou stale vydelecne a mozna tak dotuji leteckou prepravu, co nekomu lezi v zaludku, protoze on tim pak nemuze vydelavat na CSA. Management by mel opet vytvorit to co mu vladni tupounkove za minule a predminule vlady vzzali, at je to CSSD nebo ODS. Moderni a efektivni je, pokud sluzby nedokazu zajistit vlastnimi silami, pujdu do akvizice, ale u nas se stale deli a rozprodava. Novy vlastnik to dela pak opacne :-) Je treba tvorit, vydelavat, zvysovat kredit atd. atd. co delaji soukrome spolecnosti aby se ubranili konkurenci?

0/0
26.10.2009 20:27

xprim01

Jenom Tvrdík?

Tvrdík je sice i*iot, ale to neznamená, že je situace v ČSA pouze jeho vina. Lašák to vedl 3 roky a jediné, na co se zmohl, bylo rozprodání majetku v hodnotě přes 4 mld. Kč. Proč nevyházel personál, když byl v reálné ztrátě už před dvěma roky? Protože si chystal zlatý padák a ještě si teď může plivnout na Tvrdíka. ;-)

0/0
26.10.2009 19:42

tyrael

Re: Jenom Tvrdík?

Proc nevyhazel personal? Vite co to znamena mit ve firme odbory s kolektivni smlouvou? Defacto nikoho vyhodit nemuzete, protoze bud mate na krku stavku ktera by firmu polozila nebo musite vyplacet 10 platu odstupneho coz by firmu polozilo rovnez. Vinik je jednoznacne Tvrdik, firmu pohrbil nakupem spatnych letadel a predevsim podepsanim katastroficke kolektivni smlouvy s odbory. Nerikam ze Lasak je nekdo super, ale s timhle uz neslo nic delat.

0/0
26.10.2009 20:04

xprim01

Re: Jenom Tvrdík?

Vždyť teď stejně vyhazoval Lašák tak, o co jde? A vyplácí se odstupné v tom nejhorším srabu.

0/0
26.10.2009 20:52

Ochlupoun

Smutné

Stát se nepoučí a nepoučí. CSA jsou dnes tuctové regionální aerolinky, takových jakých je hromada. Účetní hodnota společnosti je myslím záporná, firma neprosperuje a nenasytné odbory ji potáhnou dále ke dnu. To je daň za to, když si z fungujícího podniku udělají politici trafiku pro vysloužilce a odbory zlatý důl. Stačí se podívat jací odborníci na letectví seděli v dozorčí radě a za kolik.

V tuto chvíli je jedinou možností převzetí CSA fungující firmou. Firmou, která nahradí personál vlastními lidmi a vypíše výběrové řízení na nové zaměstnance. Samozřejmě za podstatně jiných podmínek a bez odborů. Kdo se nechce přidat ať "táhne".

Prodat ČSA dnes za byť jednu korunu je pro stát jediná možnost, jak na tomhle obchodě neprodělat a já se obávám, že tohle dobrodružství nakonec zaplatíme všichni z našich daní. Já bych dnes osobně nechtěl ČSA ani zadarmo.

0/0
26.10.2009 18:50

kunde

Re: Smutné

nechtěl ani zadarmo? Tak co řešíš??

0/0
26.10.2009 19:06

Ochlupoun

Re: Smutné

Řeším to, že stát bude CSA dotovat. A protože já pracuji (narozdíl od jiných) vytvářím zisk a platím daně a budou to opět peníze z mých daní. A je úplně jedno, jestli je tam stát naleje prachy přímo nebo nepřímo skrz nějaký jiný (polo)státní podnik. Ty moje daně by mohly být využity mnohem efektivněji než když je stát jenom vyhodí za platy dozorčí radě a zbytek pánubohu do oken. V této zemi je spousta skutečných sociálních průserů, které nikdo systémově neřeší (Rozdat peníze lidem co nechtějí pracovat za systémové řešení nepovažuji) s tím, že peníze nejsou.

0/0
26.10.2009 19:17

kunde

Re: Smutné

se mi líbí jak je to tadya samej daňovej poplatník, a každej kdo platí daně kouká nejdřív jak s tim vykejvat a neplatit nic . Tak bych držel ústa. Mě taky třeba štve, když byl možný odpočet DPH na auta s mřížkou, že si to montovali lidi do Hummerů. Jistě výborné auto k podnikání pro řemslníka. Takže daňový poplatníku, zeptám se Vy jste nikdy státu nic nezmlčel? Nic jste neúčtoval bez stvrzenky??  Přidejte prosím ale ještě tu o Červené Karkulce.. S tvých daní nešla do CSA ani koruna.

0/0
26.10.2009 19:57

Ochlupoun

Re: Smutné

Ještě jedno přirovnání. Až pane kolego rozsekáte 10 let staré auto v perfektním stavu, žádná pojišťovna nezaplatí opravu za milión. Udělají z toho totálku za 10 tisíc. Pojišťovna se chová tržně.  Stejně tak je to s ČSA. Firma s účetním majetkem blížícím se nule a účetnictvím v červených číslech. Že má jméno? Historii? No to je hezké, ale stejně jako to auto za ty peníze nestojí. V letectví zkrachovaly firmy mnohem větší, zvučnějších jmen než ČSA. Zkrachovaly protože bohužel (nebo naštěstí) neměly zlatý důl pod názvem "daňový poplatník - nositel řádu práce".

0/0
26.10.2009 19:26

kunde

Re: Smutné

jasně pojišťovna se chová tržně, hypotéční banky se chovají tržně, automobilky se chovají tržně. a když přijde krize tak to stejně táhne stát, protože si nemůže dovolit nechat velké banky padnout.. Tomu říkáte tržně?  Tak co to tady tlacháte??

0/0
26.10.2009 19:59

Michal1

Prodat

Věčná škoda. TS by jim vychytalo blechy. To by na "skelňáku" a jinde skončilo povalování, chlastání a podobně. Stačí porovnat jakou má kdo administrativní budovu. A to má ČSA ještě prostory na Starém letišti a pronajaté kanceláře na T1 a T2. Je fakt, že ČSA dělá větší výkon než TS, ale i tak je to obrovský nepoměr. Kancelářští paraziti si opět prosadili svoje. Jediná správná cesta je ČSA prodat a to co nejrychleji. Čím dříve, tím lépe. Každý den nás bude stát hromadu peněz ve skrytých dotacích. I ti rusáci, nad kterými každý ohrnuje rypák,  by to vedli líp než naši rychlení manažeři z diplomy pochybného původu.

0/0
26.10.2009 18:43

lucky_24

České/ý/a

Tak se mi zdá, že jak má firma v názvu slovo České/ý/a, tak je to záruka neúspěchu. Stačí se podívat na největší trojlístek, České aerolinie, České dráhy a Česká pošta. Ještě budeme litovat, že se toho rychle nezbavili. A Janota se diví podmínkám TS, za potápějící se Titanic už jen tak bez podmínek nikdo nezaplatí.

0/0
26.10.2009 17:55

xprim01

Re: České/ý/a

Česká pošta je velmi neúspěšný podnik, když půjčila státu 4,5 miliardy na důchody. A pak tu máme Českou spořitelnu, taky neúspěch a ocenění banka roku přišlo omylem. Přestaň si házet popel na hlavu a nech nadávání na vše české, je to ubohost. ;-)

0/0
26.10.2009 19:35

kunde

Re: České/ý/a

česká pošta? Tak tam právě míří Lašák..

0/0
26.10.2009 20:04

lucky_24

Re: České/ý/a

Českou spořitelnu jsem nezmiňoval, ale nicméně banka, která vybere 1,3 miliardy na poplatcích ročně mě osobně fakt nijak za srdce nechytá.

0/0
26.10.2009 21:46

153624

no,bude to dobrý...

Kdo si pustil včerjšího Moravce a šéfa TS,pak je jasné,že ten nehodlá dát víc,než je nutné.ČSA počítají se ztrátou 3,5 mld,takže i to je "cena", kterou je třeba přičíst k oné 1 mld., kterou nabídli. Pak měl dost dobrou připomínku:Letiště Praha má 2/3 zisků od jiných, než je ČSA. Letiště bude údajně ČSA sanovat. Jenže: co na to zahr. letecké společnosti vč. TS? Oni platí za služby firmě Letiště AA,ale ono přeleje peníze do konkurenčních ČSA(z pohledu jiných let. společností)??? No, bude to zajímavé a aby to nedopadlo jak s krevními deriváty v 90. letech,kdy první polistopadový min. zdravot. doc. Bojar (Obč. fórum) vypustil lež a v arbitráži to stát přijde na kolik? 10 mld? Nebo jenom 8? Tohle dopadne stejně.Měli být rádi, že to nekdo vůbce chce vzít vč. dluhů a hodlá postavit na nohy. Prostě bude to naše malá domů, typický čeáčkovský přístup a výsledkem budou dluhy,dotace státu...A co,jsme bohatí,máme na to.

0/0
26.10.2009 17:43

kunde

Re: no,bude to dobrý...

jak jste přišel na 2/3zisku? Když 44% procent tržeb Letiště tvoří ČSA?

0/0
26.10.2009 18:05

NáhodněProcházející

Super...

Danovy poplatnik zacaluje dluhy, poskytne stedrou dotaci a pak bude spolecnost stejne prodana. Je jen otazkou kdo si posle pro tech "pet v ceskych na stole"

0/0
26.10.2009 16:52

Karel Soják

PROKRISTAPÁÁNA

čím více státních  podniků, tím větší daně! jdu blejt.

0/0
26.10.2009 16:07

kunde

Re: PROKRISTAPÁÁNA

myslíte? A co soukromý bankovní sektor? Průsery pak stejně hasí stát, když se pdovádí . Ona  GM je státní firma?

0/0
26.10.2009 18:09

Torro61

Jestli tam nezačne velit aspoň polo Němec

tak to skončí dalším krachem, který opět zaplatí stát.

0/0
26.10.2009 15:30

Bobo

aha

tak poplatníčku budeš platiti a platiti, protože co bylo ziskové už dávno státu nepatří.;-D jen tak dál.

0/0
26.10.2009 15:19

imax2

no comment

http://ekonomika.idnes.cz/posledni-ziskovy-sef-csa-tvrdik-umel-jen-utracet-f6y-/eko-doprava.asp?c=A091025_184453_eko-doprava_vel

;-(

0/0
26.10.2009 15:13

Guppy

Pyšná letecká princezna

Aneb odvoláváme, co sme slíbili a slibujeme co sme odvolali.....

0/0
26.10.2009 14:56

tom1969

jasně

A z dividend zaplatíme 13. důchod ;-D

0/0
26.10.2009 14:13

honzagm

Re: jasně

Ztratu budou platit duchodci z dvanacteho duchodu.

0/0
26.10.2009 14:28

john.lgk

Re: jasně

nebude uz na duchody...

0/0
26.10.2009 14:36

Torro61

Re: jasně

Už není teď.

0/0
26.10.2009 15:43

Bývalý volič ČSSD

České aerolinie zůstanou státní, dokud nebude u vesla čSSd

která bude pobírat při privatizaci úplatky jako u Unipetrolu. Prostě si musí zase pořádně nagrossovat.

0/0
26.10.2009 14:11

john.lgk

Re: České aerolinie zůstanou státní, dokud nebude u vesla čSSd

ano, vse musi byt kristalove ciste, zadna privatizace bez CSSD;-D

0/0
26.10.2009 14:39

dave79

Re: České aerolinie zůstanou státní, dokud nebude u vesla čSSd

neuvěřitelně směšné, neboť ve skutečnosti to je právě naopak ;-D

0/0
26.10.2009 15:48

blekkal

Re: České aerolinie zůstanou státní, dokud nebude u vesla čSSd

Pravda. Čehokoli se sochcan účastní, je neuvěřitelná a neprůhledná křivárna.

0/0
26.10.2009 16:05

První z předposledních

tak to bude muset Řápková a Kočárník vrátit úplatky

že to nedovedli do krachu Rv;-D

0/0
26.10.2009 14:06

První z předposledních

Re: tak to bude muset Řápková a Kočárník vrátit úplatky

z dob Tvrdíka holt bylo v ČSA moc majetku, kerej i prodanej za směšný peníz tu firmu furt udrží nad vodou, tady se modří soudruzi holt přepičítali ;-D

0/0
26.10.2009 14:08

Merk

Re: tak to bude muset Řápková a Kočárník vrátit úplatky

Možná kdybys místo radši počítal a ne pičítal, tak bys neblábolil takové kr*viny... Rv

0/0
26.10.2009 14:31

Cislo 2

Re: tak to bude muset Řápková a Kočárník vrátit úplatky

No a pak se divíš, že vás sockomanče považujeme za hajzlíky a blbce. I tak jasnou záležitost máte potřebu ohýbat podle svých ideologických potřeb.

0/0
26.10.2009 15:35

blekkal

Re: tak to bude muset Řápková a Kočárník vrátit úplatky

Bezpochyby, komunisto.

.

http://ekonomika.idnes.cz/posledni-ziskovy-sef-csa-tvrdik-umel-jen-utracet-f6y-/eko-doprava.asp?c=A091025_184453_eko-doprava_vel

0/0
26.10.2009 16:06

martikp

Smutna zprava

pro danoveho poplatnika :-(

Je opravdu skvele, ze CSA za dva roky prodaji za tri miliardy, ale poplatnici do CSA mezitim naliji miliard deset. Kdyz to nepujde dotovat primo, tak proc ne pres Prazske letiste. Statem vlastnene aerolinie jsou akorat zpusob, jak prerozdelit penize skupine vyvolenych, presne dle socialnedemokratickych meritek.  Rv

0/0
26.10.2009 14:06

zohan

proc prodavat neco co muze za par mesicu

prevzit ,,nekdo" uplne zadarmo a trebas i se statni dotaci .Ktera partaj doda manazera ? ;-)

0/0
26.10.2009 13:52

lolek77

Re: proc prodavat neco co muze za par mesicu

úspěšně zkrachovat a ponechat mnohamiliardové dluhy.

0/0
26.10.2009 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.