Diskuze
Převratná změna na železnici: na regionální tratě vyjedou nové vlaky
Děkujeme za pochopení.
Premiant
Ale....
Jestli chtějí kupovat vlaky se sedačkama,který jsou ve vagonech řady Bmz nebo Bmee co jezdí na trase Bohumín-Praha a zpět,tak ať radši nic nekupují,koženky jsou pohodlnější nebo ať dávají sedačky,který jsou ve vagonech řady Bmee co jezdí na trase Praha-České Budějovice a zpět.A bez klimatizace,popřípadě klimatizace s možností otevřením okna.
Majkyho_pupik
Re: City Elefant je parádní
City Elefant ma sve uplatneni na nejdulezitejsich tratich osobni primestske dopravy. Tedy v okoli Prahy, Brna a Ostravy. Ale v CR se provotuji desitky dalsich osobnich spoju na jinych tratich na ktere je nasazovani 2. patrove soupravy ekonomicky nesmyslne
JAPKIN
Hlavně aby sedačky byly
dostatečně široké a né jak v Pendolínu pro rákosníky.
Majkyho_pupik
pro Loupezivy baron
muzete konkretizovat v cem pociva me myslenkove zakrneni v roce 1970? Stat dotovanim verejne dopravy dela nejvetsi sluzbu sam sobe. je to pro nej ekonomicky vyhodne. Pokud by nedotoval verejnou dopravu, verejna doprava by nefungovala, pokud by nefungovala verejna doprava, miliony lidi kteri nyni verejnou dopravu vyuzivaji k ceste do skol nebo prace by mselo hledat jiny zpusob dopravy. A to by stat vyslo asi 100x draz nez dotovani verejne dopravy. co je na tom zakrneleho?
loupeživý baron
Re: pro Loupezivy baron
Jestli to sám nevidíte (o čemž sice pochybuji), je problematické vám to vysvětlit.
V roce 1970 zde byl (ne)reálný socialismus, což byl logicky neúspěšný pokus o uskutečnění utopie, kdy se mj. stát stal absolutním pečovatelem o své ovečky, tedy jakýmsi vlkem, ale spíše velitelem jednoho velkého koncentračního a pracovního tábora jménem ČSSR.
V bahně tehdejší marxisticko-leninské ideologie by váš výrok o tom jak se má stát "zacit ptat jak se ty miliony lidi dostanou do prace" nevzbudil žádný údiv, ale naopak uznání.
Dnes se doba naštěstí posunula poněkud jinam, i když všechno nasvědčuje, že se zase vracíme a tentokrát se Západem vyzkoušíme nefunkčnost těchto bludů ještě jednou...
Shumway
lidé chápou
že vlak je ekologická doprava, jenom se jim nechce jezdit ve špinavých skřípajících a netopících dobytčácích
Premiant
Re: lidé chápou
hmmm,počkáme až se průvodčí,vlakvedoucí a strojvedoucí budou chovat jako slušní lidé a nebudou špinit vagony,ničit sedačky,sprejovat jak ve vnitř tak zvenčí,..............Jak se lidé ve vlaku chovají v tom příště pojedou a nesvádějte to na ČD,protože personál vlaku ani ČD za to fakt nemůžou
aldik7
Re: Ano, vyjedou nové vlaky
ale až na to že to není sklad ale depo, a je to více než 30let a už je značně opotřebované provozem a doničené cestujícíma
12345hanka
Za tři roky
vyjedou - možná - na některé tratě poněkud lepší s pohodlnější - doufejme - vlaky a jmenuje se to převratná změna. Ách jo.
benway
Re: Za tři roky
Tak nějak, pod nadpisem Převratná změna na železnici se dočteme, že se papaláši projeli v moderních jedotkách někde na okruhu...
Logic
Jsme v Cechach...
...a stat nas vecne o neco obira nejak, takze mame mene penez oproti zapadu....a pokud me vyjde cesta autem levneji nez vlaky CD (ktere konkuruji zapadu maximalne tak v cenach), coz pri dvou a vice lidech v prumernem aute bezpochyby vyjde, tak budu logicky dal jezdit dal spise autem...ekologie by mela v tomto smysl kdyby jsme se shodli vetsinove jako narod a zacli to rychle aplikovat, coz se nikdy nestane...takhle je to jen dalsi placani do vody.
Mi.Safr
Re: Jsme v Cechach...
...Logicu, méně peněz máme především kvůli tomu, co se tu dělo mezi léty 1948 a 1989... je pravda, že vývoj v posledních 20 letech nebyl a neni snový a mnohé není takové, jaké bychom čekali, ale k zemi nás poslali hlavně komouši - a to i co se týče železnice, stačí jedna věta: porovnejte, stav české železnice v roce 1989 s francouzskou v témže roce... a dojdete k tomu, že není možné, aby se ty rozdílné úroveně za 20 let dorovnali a tak je to se vším! A taky nevím, kolik toho českými a zahraničními vlaky najezdíte, ale nejsme na tom tak šíleně, jsme v dobrém pokroku za posledních 10 let (mám naježděno přes 20 000 km za poslední rok...)
12345hanka
Re: ja uz jsem takovym vlakem do Prahy jela
Já takovejma jezdím ve Švýcarsku furt
Majkyho_pupik
Je to jiste
krok spravnym smerem jen nerozumim tomu roku 2012. Pokud by CD kdy ridil schopny management, ktery by kdy mel realny zajem na opravdovem fungovani teto spolecnosti, tak by tyto nove a moderni jednotky / a nejen na regionalni spoje, ale samozrejme i vetsinu spoju dalkovych/ jezdily po kolejich CR uz mnoho let...
PIsa.lek
Re: Je to jiste
Rok 2012 je naprosto logický - pokud do tohoto termínu ČD nasadí do každého kraje alespoň jednu novou soupravu, současná garance každoročního dosypu 2.5 mld. Kč ze státního rozpočtu (kromě peněz ze smaotných krajů) za regionální osobku se jim prodlouží ze současných 10 na 15 let - to máme nějakých 7.5 mld. navíc. A to se vyplatí (tedy Čd určitě, státu a krajům asi méně).
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren
Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...
Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé
Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...
Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala
Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...
Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě
Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...